Jump to content

Sfat achizitie E46


the_don

Recommended Posts

Salut. As dori si eu un sfat in privinta achizitiei unui BMW E46. Masinile in cauza sunt urmatoarele: 318i (din anul 1998, cod motor M43B19, 118cp, 178.000 km - posibil reali) si un 320i (din anul 1999, cod motor M52B(20 6 S3), 150cp, 174.000 km - sigur nu reali deoarece am gasit o factura din 2010 in care masina avea 181.000 km). Problema este in felul urmator. Ambele masini sunt aduse din Germania, ambele am fost inmatriculate in Romania prin 2008. Ambele au istoricul de service din Germania, 320i are foarte multe facturi pe la service-uri din Bucuresti ce dateaza pana in 2011 inclusiv. Ca dotari sunt similare, dar din punct de vedere estetic, 320i are mici probleme. 318i arata bine pentru varsta sa, nu are zgarieturi e ok. 320i a fost inmatriculat in Bucuresti. Problema mare. La un moment dat a fost parcat aiurea si a fost zgariat cu cheia pe ambele parti. Fostul proprietar a incercat sa repare oarecum cu un marker cu vopsea dar inca se mai cunoaste. Nu stiu cat de util ar fi un polish in acest moment. Mai are mici lovituri de pietricele pe capota, dar in rest e ok. Sa nu uit. Semnalizarile de pe aripi si din fata au fost schimbate cu unele clare dar nu au fost de o calitate buna si au ingalbenit deci ar necesita o schimbare, la fel si grila de plastic de sub parbriz de la stergatoare care este rascoapta de soare si trebuie inlocuita. Interiorul este ingrijit, nu sunt probleme majore (doar o curatare temeinica). Ambele masini nu au fost lovite. Cu 320i am avut ocazia sa ma plimb astazi. Motorul a pornit la prima cheie dupa 3 saptamani in care a stat nepornit si nu a scos fum deloc, nici nu a dat semne ca ar poticni la pornire. Motorul suna bine, trage bine. Mici probleme remarcate furtunele care intra in vasul cu lichidul de servo sunt umede, lichidul are o culoare maronie deci consider ca trebuie inlocuit, nivelul este ok in schimb. Se aude un scartait de la suspensia fata, banuiesc ca este vorba de niste bucse de cauciuc care trebuie schimbate. Intuiesc ca ar trebui schimbat si un rulment pe spate sau flansa de la cardan. Se aude un zgomot foarte putin sesizabil, dar exista. O alta problema si una destul de mare ar fi martorul ABS care ramane aprins. Proprietarul actual (care este samsar din pacate dar nu parea atat de neincredere in sensul ca si el a spus ca la anumite intrebari nu imi poate raspunde si cel mai bine ar fi sa mergem la un service sa vedem) mi-a spus ca pe tester ar aparea eterna problema de la E46 si anume senzorul de prezenta pasager. Posibil sa fie si mufa problematica, dar nu garantez. Sticla la faruri trebuie schimbata (stanga e putin crapat, dreapta e cam "sablata" de la nisipul imprastiat iarna). Nu am avut ocazia sa merg cu 318i, dar proprietarul, care nu este samsar, spune ca sigura problema mecanica ar fi la un rulment spate pe care il are cumparat dar nu il are schimbat. Stiu ca urmatorul pas ar fi sa merg cu una din masini la o verificare mai amanuntita in service. Intrebare pe care o pun... Pe care dintre ele sa o aleg? Inclin spre 320i datorita motorului sau in 6 cilindrii. Stiu ca are un consum mare, dar din cate am citit pe aici si prin carte, nu ar fi diferente asa mari, insa nu stiu ce sa zic de partea estetica. O parte din probleme sunt rezolvabile, dar unele mai greu. Ca pret 318 ar fi undeva pe la 3600 euro iar 320i ar fi cam pe la 4200 euro. Am auzit diverse opinii despre motoarele acestea si pe forum si in alte parte, dar chiar nu stiu ce sa spun. Orice sfat este binevenit. Va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.
Link to comment
Share on other sites

Primul sfat e sa afli si sa stii exact ce vrei.

Apoi sa nu te grabesti. Sa ai rabdare, sa cauti si sa nu te entuziasmezi prea tare in fata vreunei masini.

Analizeaza la rece si invata sa o faci bine.

 

Din ce ai spus, pare sa nu fi cautat prea mult...

 

Succes.

Link to comment
Share on other sites

Da. Imi cer scuze. Vroiam sa scriu Airbag. M-am grabit la scriere. De cautat am cautat.. de aproximativ 3-4 luni tot caut. Dar am si mici criterii impuse de cautare. Unul dintre ele ar fi locatia. Stiu ca sunt extrem de multe prin tara, dar vreau sa gasesc una aici in Galati. Stiu ca nu este o explicatie buna, dar acestea sunt circumstantele. Un alt motiv ar fi si bugetul care nu poate depasi o anumita valoare...
Link to comment
Share on other sites

este destul de greu sa ceri parerea unor oameni despre un obiect pe care ei nu au nici macar posibilitatea sa il vada, dar care trebuie sa indeplineasca niste cerinte personale (ale tale).

 

ca si sfaturi, eu ti-as putea spune sa nu iei masina de la un samsar, ci din contra, ai putea sa incerci sa cumperi o masina de aici de pe forum, sunt destule e46 318i la vanzare in sectiunea dedicata, si cred ca ai mai multe sanse sa gasesti o masina acceptabila(ca la vechimea respectiva/buget limitat) nu o sa gasesti o masina perfecta niciodata; legat de zona in care vrei sa gasesti masina, cred ca ar trebui sa iti extinzi aria de cautare....

 

pe forum mai este un topic legat de masinile puse la vanzare, ai putea sa il studiezi si sa iti faci o idee, si de ce nu, sa postezi anuntul, poate este cineva care cunoaste masina respectiva

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/82589-masini-puse-la-vanzare-in-romania/page__st__13400

Link to comment
Share on other sites

nici una nici alta :) mai strange ceva bani din ce zici tu mai papa minim 1000 eur 320 ala.318 mai ia si el cateva sute probabil :D

asa ca best buy la prima vedere pt 6 cil e cazanu asta

 

http://www.autovit.ro/bmw-325-C25474546.html

 

desi e dubios rau anuntul..

 

 

Chiar ca e dubios rau anuntul asta :)) . Oricum sunt hotarat sa nu iau automata si nici motor peste 2000 cc. :)

 

este destul de greu sa ceri parerea unor oameni despre un obiect pe care ei nu au nici macar posibilitatea sa il vada, dar care trebuie sa indeplineasca niste cerinte personale (ale tale).

 

ca si sfaturi, eu ti-as putea spune sa nu iei masina de la un samsar, ci din contra, ai putea sa incerci sa cumperi o masina de aici de pe forum, sunt destule e46 318i la vanzare in sectiunea dedicata, si cred ca ai mai multe sanse sa gasesti o masina acceptabila(ca la vechimea respectiva/buget limitat) nu o sa gasesti o masina perfecta niciodata; legat de zona in care vrei sa gasesti masina, cred ca ar trebui sa iti extinzi aria de cautare....

 

pe forum mai este un topic legat de masinile puse la vanzare, ai putea sa il studiezi si sa iti faci o idee, si de ce nu, sa postezi anuntul, poate este cineva care cunoaste masina respectiva

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/82589-masini-puse-la-vanzare-in-romania/page__st__13400

 

Sunt constient ca este destul de greu. Uite si masinile in cauza. Poate asa va vine mai usor sa va dati cu parerea..

 

316i: http://www.autovit.ro/bmw-318-C25492937.html

320i: http://www.autovit.ro/bmw-320-C25364626.html

Link to comment
Share on other sites

Chiar ca e dubios rau anuntul asta :)) . Oricum sunt hotarat sa nu iau automata si nici motor peste 2000 cc. :)

 

 

 

Sunt constient ca este destul de greu. Uite si masinile in cauza. Poate asa va vine mai usor sa va dati cu parerea..

 

316i: http://www.autovit.ro/bmw-318-C25492937.html

320i: http://www.autovit.ro/bmw-320-C25364626.html

personal eu as merge pe 318....arata mai bine (si calitatea pozelor e mai buna poate iar faptul ca la 320 stii ca au fost dati km inapoi(cine stie de cate ori) l-as elimina din alegere; apoi m-as documenta temeinic cu problemele uzuale la e46 318i (e plin pe forum cu probleme si rezolvari) si apoi l-as duce in service si la o proba;nici pretul nu ar fi rau daca masina este in starea in care este descrisa(iti mai raman ceva bani sa ii faci si tu o revizie decenta)

 

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

cauta mult, si uitate de 10x, eu am avut 318i e o masina bune per toatal si subtire la intretinere, dar daca vrei pretentii de sportivitate uitate de la 2.5 in sus, daca mergi mult poti sa te uit la 320d

 

M-am gandit si la un 320d, dar am inteles ca ar fi probleme cu turbina. E destul de riscant tinand cont de cat costa o turbina noua. O turbina reconditionata are si ea riscurile aferente. Din acest motiv m-am axat pe benzinare.

Link to comment
Share on other sites

Salut,stiu un E46 din 2000 benzinar in 4 cilindri in stare exceptionala,tehnic si estetic,masina are in doatare si gpl nou in valoare de 700 euro,unic propietar !

Daca nu gasesti iti pot face legatura,omul e serios,e "militian",ca pret parca era undeva pe la 4500 euro !

O seara placuta !

Link to comment
Share on other sites

In ro. o sa gasesti in mare parte numai cazane,de ce nu mergi tu in de. la repr. bmw sa iti cumperi un e46 bun ?

 

Spre ex,320i,99/03,137900km - 2980e,cu siguranta mai rupi macar 150e,mai pui drumul 5-600e,taxa este in jur de 700e,RAR 100 si cam asta e.

 

sau

 

316i compact 02/03,146000km - 2990e,posibil sa fie E4.

Link to comment
Share on other sites

ca si Alex, si eu am avut un 318i si subscriu celor expuse de el, 318i e ok daca vrei sa mergi mai lent :) dar te saturi repejor de el si iti dai seama ca e usor depasit in anumite situatii cand te chinui sa depasesti o masina mai noua cu cai mai putini pe hartie decat 318i, dar mai usoara si cu o tehnologie mai avansata si e cam frustrant, plus ca trebuie mereu sa stai in ture ca sa obtii performante cat de cat satisfacatoare, altfel daca treci de impedimentele astea este, ca orice E46, o masina foarte buna si cu costuri mici de intretinere, mai ales benzinarul! Cauta-ti un 320i de 150cp care sa fie in ton cu bugetul tau!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Imi cer scuze pentru un raspuns atat de tarziu, dar am fost ocupat cu diverse lucuri si nu prea am mai avut timp sa raspund. In primul rand doresc sa multumesc tuturor celor care au raspuns. :) In al doilea rand, vreau sa anunt ca pana la urma am achizitionat 320i-ul dupa ce am fost la dealer-ul din Braila pentru o verificare amanuntita. Ca si update-uri legate de masina, are 242.000km reali, nu 174.000km cum are in bord, ar trebui sa schimb bratul oscilant dreapta cu tot cu bucsa, rulmentul fata dreapta, bucsele la schimbator, senzorul de temperatura, cureaua de AC si intinzatorul sau si filtrele. Sper sa nu am surprize neplacute, dar numai timpul ne va spune. :D

 

O zi buna tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze pentru un raspuns atat de tarziu, dar am fost ocupat cu diverse lucuri si nu prea am mai avut timp sa raspund. In primul rand doresc sa multumesc tuturor celor care au raspuns. :) In al doilea rand, vreau sa anunt ca pana la urma am achizitionat 320i-ul dupa ce am fost la dealer-ul din Braila pentru o verificare amanuntita. Ca si update-uri legate de masina, are 242.000km reali, nu 174.000km cum are in bord, ar trebui sa schimb bratul oscilant dreapta cu tot cu bucsa, rulmentul fata dreapta, bucsele la schimbator, senzorul de temperatura, cureaua de AC si intinzatorul sau si filtrele. Sper sa nu am surprize neplacute, dar numai timpul ne va spune. :D

 

O zi buna tuturor!

Sa te bucuri cat mai mult de masina, bv.Eu iti recomand sa schimbi ambele brate, nu doar pe o parte.

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Sa te bucuri cat mai mult de masina, bv.Eu iti recomand sa schimbi ambele brate, nu doar pe o parte.

Bafta

 

Am auzit si eu ca ar fi indicat. Cel mai probabil voi schimba doar unul acum, urmand ca la urmatorul salariu sa il schimb si pe celalalt. Ce sa ii faci au fost multe cheltuieli acum, asa ca mai asteptam 1 luna maxim. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare.. membru nou, sper ca am postat unde trebuie...

 

Asa cum am scris si in topic, intentionez sa-mi achizitionez un e46..

Pana acum n-am avut BMW, doar doua masini cumparate de noi.. Focus 1.8tdci si Leon 1.4tsi.. Pe cea din urma doar ce am dat-o...

 

Vine partea cu bugetul.. Dispun undeva pana in 5000 EUR..

Ma bate gandu' sa dau o fuga in Germania in speranta ca pot sa iau ceva cu 130-150k km de la privat.. insa am gasit si pe la noi cateva aduse..

 

Acum vine prima problema.. Stiu ca motoarele pe benzina au pret de achizitie mai mic si de asemenea intretinerea e mai putin costisitoare.

Am variante.. motor 1.6 1.8 si 2.0

Mentionez ca fac cam 20-25k KM pe an.. Ma intereseaza consumul sa nu fie unul exagerat pentru puterea masinii.. Nu caut nici un consum de "mosneag" doar ca prefer sa aleg varianta cea mai ok..

Ma intereseaza si intretinerea.. in conditiile in care iau una cu 140k KM la ce sa ma astept (rog doar posesorii cu probleme reale sa ma ajute)

 

Ce motor este mai bun si mai putin costisitor si de asemenea care este cel mai bun raport pret/calitate. Automata sau manuala? As prefera automata din comoditate.. dar nu stiu ce probleme pot interveni la ambele (de aia postez aici)

 

Ce anume trebuie sa caut? Stiu ca motoarele sunt pe diferite categorii/serii.. Care sunt cele mai reusite dpdv tehnic?

 

Se merita sa o iau de aici adusa sau sa merg personal sa o aduc?

Ce "bube" majore si cunoscute au aceste modele?

 

Sper ca nu v-am stresat prea tare, orice raspuns sincer este binevenit..

 

 

Multzam!

 

Ca un exemplu.. am gasit asta pe mobile..

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-318i-hannover/191702742.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C56%2C78%2C72&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&maxPrice=4500&ambitCountry=DE&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&export=ALSO_EXPORT&maxMileage=150000&categories=Limousine

 

Pareri? :)

Link to comment
Share on other sites

in primul rand iati gandul de la masina din 2002 cu 130.000km....motor de 1.6 nu exista pe e46, cel mai mic e de 1.8, ai doua variante din punctul meu de vedere: 318i 1995cmc si 143cp sau 320d 1995 cmc si 150cp!

 

 

Sa nu te sperie consumul la benzinare, am avut si eu focus de 1,6 benzina si consuma la fel ca un 318i cu motor de 2 litri! 320i e deja cu motor de 2.2 litri :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

in primul rand iati gandul de la masina din 2002 cu 130.000km....motor de 1.6 nu exista pe e46, cel mai mic e de 1.8, ai doua variante din punctul meu de vedere: 318i 1995cmc si 143cp sau 320d 1995 cmc si 150cp!

 

 

Sa nu te sperie consumul la benzinare, am avut si eu focus de 1,6 benzina si consuma la fel ca un 318i cu motor de 2 litri! 320i e deja cu motor de 2.2 litri :thumbsup:

 

Stai linistit ca sunt masini si cu mai putini km din 2002-2003... ideal ar fi sa-i ceri vaznatorului vinul si sa verifici la o reprezentanta istoricul masinii...daca nu are sau in istoric are m ai multi km decat declara vanzatorul renunta din start la ea.

 

 

 

Motorul de 2.0l benzina 143cp este cel mai problematic...distributie, valvetronuic, vanosuri.,.

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca sunt masini si cu mai putini km din 2002-2003... ideal ar fi sa-i ceri vaznatorului vinul si sa verifici la o reprezentanta istoricul masinii...daca nu are sau in istoric are m ai multi km decat declara vanzatorul renunta din start la ea.

 

 

 

Motorul de 2.0l benzina 143cp este cel mai problematic...distributie, valvetronuic, vanosuri.,.

Problematic?cam mult spus odata schimbate garniturile (capac,vanosi,corp filtru ulei,pompa vacum,baie ulei,) intinzator lant eventual si patine motorul merge ceas la acest motor 2.0 143cp garniturile dupa parerea mea sunt consumabile iar odata schimbate pe 150k ceva vreme nu mai ai treaba cu ele si tote astea nu sar de 1000lei comparativ cu remediere unor probleme le injectie/turbo la diesel ce sare bugetul in sus.E doar o parere:) :popcorn:

Edited by FreeStyleDaNuTzU
Link to comment
Share on other sites

Problematic?cam mult spus odata schimbate garniturile (capac,vanosi,corp filtru ulei,pompa vacum,baie ulei,) intinzator lant eventual si patine motorul merge ceas la acest motor 2.0 143cp garniturile dupa parerea mea sunt consumabile iar odata schimbate pe 150k ceva vreme nu mai ai treaba cu ele si tote astea nu sar de 1000lei comparativ cu remediere unor probleme le injectie/turbo la diesel ce sare bugetul in sus.E doar o parere:) :popcorn:

 

ai dreptate...insa grija mare cine lucra la motor..nu oricine poate sa puna la punct distributia si sa regleze valvetronicul;) chiar dca are sculele necesare..

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate...insa grija mare cine lucra la motor..nu oricine poate sa puna la punct distributia si sa regleze valvetronicul;) chiar dca are sculele necesare..

Si asta este adevarat nu prea merge motorul asta pe la carpaci...dar sunt destui oameni experimentati pe aceste motoare si nu vb de reprezentante foarte costisitoare!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.