Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Nu mai porneste, BMW 316i E36 1895 Benzina an 2000


Recommended Posts

Salut tuturor.

Din octombrie 2011 sunt mandrul posesor al unui Bmw 316i e36 Compact motor 1895 benzina 77 Kw an 2000.

Cand am luat masina mergea foarte bine si eream foarte incantat.

Dupa cateva saptamani a inceput sa oscileze relantiul foarte putin, nu m-am ingrijorat prea tare abea daca sesizam.

In primavara a inceput sa oscileze din ce in ce mai des ajungand sa se opreasca motorul in momentul in care apasam pedala de ambreaj sau cand opream la semafor.

M-am tot documentat de la ce ar putea sa fie si am decis sa-mi suflec manecile vazand DIY ale lul Cefi si sa ma ocup personal.

Prima data am curatat debitmetru cu solutie de curatat frane de la Wurth-asta a agravat situatia facand ca relantiul sa nu mai stea deloc in limitele normale iar motorul sa se opreasca de fiecare data cand nu il turam.

Apoi am descoperit niste gauri in racordul ce pleaca din debitmatru la incinta clapetei de acceleratie si le-am lipit cu mastic- acest lucru a imbunatatit situatia, relantiul osciland doar ocazional si din cand in cand se oprea motorul la semafor.

Zilele trecute am curatat regulatorul de relanti si sumar si clapeta de acceleratie, iar dupa ce am montat totul la loc surpriza motorul nu mai porneste.(invarte dar nu porneste indiferent ce as face) bateria este buna, pompa de benzina functioneaza, nush ce as putea sa-i fac.

In timp ce am curatat regulatorul am mai desfacut si senzorul pozitionat imediat in vecinatatea acestuia dar nu am umblat la el, este posibil(de fapt sunt convins) sa fi curs WD-40 si Solutie dupa clapeta de acceleratie spre admisia de aer insa nu stiu daca este o problema acest lucru, solutia de la wurth se evapora foarte repede. Mentionez ca toate operatiuniile le-am facut cu bornele de la baterie deconectate.

 

Intrebariile mele ar fi urmatoarele:

-au vre-un rol in pornire regulatorul de ralanti sau sonda lambda?

-se poate face o diagnosticare(tester) chiar daca motorul nu porneste?

-cunoaste-ti pe cineva care ar putea sa vina sa vada masina la locul faptei?(locuiesc vis a vis de Liberty center)

 

multumesc anticipat pentru ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Salut, de ce senzor vorbesti? Regulatorul de ralanti are un rol in pornirea si functionarea corecta a motorului dar nu cred ca acolo e problema. Excludem aici si sonda lambda si debitmetrul de aer. Se face diagnosticare fara pornirea motorului. Edited by ~Cosmin~
Link to comment
Share on other sites

Salut, de ce senzor vorbesti? Regulatorul de ralanti are un rol in pornirea si funtiuonarea motorului dar nu cred ca motorul tau nu porneste din cauza lui. Excludem aici si sonda lambda si debitmetrul de aer.

 

 

motorul meu este acelasi cape e46 316 318, exact langa regulator(in stanga cum te uiti la motor) mai este atasat de incinta clapetei de acceleratie un senzor ceva nu stiu exact cum se numeste(cod oem 13541432058 Throttle Housing Assy) doar am desfacut cele doua suruburi in rest nu am umblat

Link to comment
Share on other sites

Acum am inteles. Daca nu ma insel, ala e un switch sau nu stiu cum sa-i zic care detecteaza pozitia clapetei de acceleratie. Nu stiu ce puteai strica acolo. Ai montat totul corect? Ai conectat mufele? Daca apesi pedala de acceleratie se misca clapeta? Edited by ~Cosmin~
Link to comment
Share on other sites

Acum am inteles. Daca nu ma insel, ala e un switch sau nu stiu cum sa-i zic care detecteaza pozitia clapetei de acceleratie. Nu stiu ce puteai strica acolo.

exact THROTTLE VALVE SWITCH l-am gasit pe realoem. in afara de cele enumerate mai sus nu am mai umblat nicaieri si nu-mi explic de ce nu mai porneste, baterie are, benzina are, pompa de benzina functioneaza. ma gandesc ca poate am curatat prea cu exces de zel regulatorul si l-am stricat sau de la wd-40 scapat in admisia de aer.

 

Acum am inteles. Daca nu ma insel, ala e un switch sau nu stiu cum sa-i zic care detecteaza pozitia clapetei de acceleratie. Nu stiu ce puteai strica acolo. Ai montat totul corect? Ai conectat mufele? Daca apesi pedala de acceleratie se misca clapeta?

da, totul este la locul lui exact cum erea inainte si da daca apas acceleratie se misca clapeta, am incercat sa apas pedala in timp de ii dau la cheie, sa-i dau la cheie fiind in viteza si sa ridic am breajul. nimic imvarte dar nu porneste

Link to comment
Share on other sites

Nu aveai ce sa strici cu WD40. Ala se evapora dupa un timp. Regulatorul cum l-ai curatat? Se misca usor clapeta aia micuta din interior? Posibil sa fi patit ceva. Si eu l-am curatat...era plin de mizerie in interior, mai ales sub clapeta. L-am dat cu spray din belsug dar a functionat ok dupa. Poate faci rost de un regulator de la cineva si faci o incercare. Te ajutam eu dar sunt cam departe :). Edited by ~Cosmin~
Link to comment
Share on other sites

Nu aveai ce sa strici cu WD40. Ala se evapora dupa un timp. Regulatorul cum l-ai curatat? Se misca usor clapeta aia micuta din interior? Posibil sa fi patit ceva. Si eu l-am curatat...era plin de mizerie in interior, mai ales sub clapeta. L-am dat cu spray din belsug dar a functionat ok dupa.

se misca usor clapeta, l-am mai curatat si eu odata si nu am avut probleme dupa. am dat cu wd l-am agitat si cu betisoare de urechi am scos depuneriile de calamina, apoi l-am umplut cu solutie de curatat frane de la wurth, si l-amlasat 10 minute dupa care l-am curatat dinnou cu betisoare. daca l-am stricat si nu mai functioneaza nu mai porneste motorul?

Link to comment
Share on other sites

Nu aveai ce sa strici cu WD40. Ala se evapora dupa un timp. Regulatorul cum l-ai curatat? Se misca usor clapeta aia micuta din interior? Posibil sa fi patit ceva. Si eu l-am curatat...era plin de mizerie in interior, mai ales sub clapeta. L-am dat cu spray din belsug dar a functionat ok dupa. Poate faci rost de un regulator de la cineva si faci o incercare. Te ajutam eu dar sunt cam departe :).

am sa chem un pe cineva cu un tester sper sa fie si competent, poate reusesc sa o pernesc.

 

Posibil ca acolo sa fie problema. Garnitura era in stare buna?

foarte buna nu trage aer fals

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa faci un test si posteaza aici ce ai rezolvat. Sper sa rezolvi cat mai repede. Te salut.

iti multumesc mult pentru implicare, este prima data cand postez pe vreun forum si sincer nu ma astemptam sa-mi raspunda cineva.

Link to comment
Share on other sites

e simplu ma la benzinare, ori nu ai scantaie ori nu ajunge benzina.

se probeaza amandoua usor..

scoate turul la rampa si vezi daca atunci cand dai cheie iti scuipa benzina.

Daca da, verifici bujii/bobine..

inteleg ce spui, problema e ca inca este noua pentru mine masina si nu stiu unde gasesc fiecare componenta, spre exemplu nu stiu unde gasesc turul la benzina iar despre buji nu am cu ce sa le desfac, ma gandesc ca e prea putin probabil sa fie de la buji pt ca inainte sa umblu eu pornea la sfert iar despre benzina am verificat pompa si functioneaza(am pus contactul fiind cu mana pe furtun si se intareste instantaneu semn ca pompeaza benzina pe el)

 

inteleg ce spui, problema e ca inca este noua pentru mine masina si nu stiu unde gasesc fiecare componenta, spre exemplu nu stiu unde gasesc turul la benzina iar despre buji nu am cu ce sa le desfac, ma gandesc ca e prea putin probabil sa fie de la buji pt ca inainte sa umblu eu pornea la sfert iar despre benzina am verificat pompa si functioneaza(am pus contactul fiind cu mana pe furtun si se intareste instantaneu semn ca pompeaza benzina pe el)

ar mai fi si frica capatata ca de fiecare data cand pun mana se strica cate ceva, am sunat la o persoana cu tester aflat in apropierea mea si din pacate nu le merge laptopul iar sambata si duminica lucrez cate 12 ore, drept urmare ori o rezolv maine ori trebuie sa o las pe luni.

Link to comment
Share on other sites

Vezi acum ca, mai mult ca sigur, vei avea erori cauzate de tine si anume la acel senzor care l-ai scos si ai incercat sa pornesti, cred ca ai incercat si cu debitmetru scos...

Din ce ai spus intr-un post anterior eu cred ca nu ai scanteie.

Posteaza dupa ce faci diagnoza.

Link to comment
Share on other sites

Vezi acum ca, mai mult ca sigur, vei avea erori cauzate de tine si anume la acel senzor care l-ai scos si ai incercat sa pornesti, cred ca ai incercat si cu debitmetru scos...

Din ce ai spus intr-un post anterior eu cred ca nu ai scanteie.

Posteaza dupa ce faci diagnoza.

cu siguranta am ceva erori cauzate de mine, insa presupun ca daca scot bornele de la baterie si le las deconectate 10 minute dispar. incerc sa gasesc pe cineva care sa vina cu un tester azi la mine insa nu prea am succes.

 

mufele de la regulatoru de relanti si cel de la senzoru de accleratie crezi ca se puteau monta gresit? una in locul celeilalte? e o posibilitate. Si eu am desfacut regulatorul sa-l curat dar nu-mi mai amintesc daca mufele erau identice sau nu.

toate operatiuniile le-am facut pe rand si nu cred ca se potrivesc una in locul alteia, am sa verific cand ajung acasa si posibilitatea aceasta insa este prea putin probabil.

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat, am chemat un baiat cu tester. sa o iau de la capat , problema cu oscilatia turatiei si oprirea motorului la semafor ereau cauzate de debitmetru defect. eu mergand cu acest debitmetru defect aveam un amestec imbogatit fapt ce a dus la inegrirea si imbacsirea bujiilor, bujiile find imbacsite nu mai pornea.

urmeaza acum sa schimb debitmetru plus altele si sa ma bucur de masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

problema rezolvata in intregime.

rezolvare:

izolat racord cauciuc care intra in corp clapeta acceleratie(tragea aer fals pe acolo)

schimbat bujii

schimbat filtru aer si benzina

schimbat bobina inductie + fise (sh)

schimbat mufa debitmetru(nu facea contact calumea)

schimbat debitmetru(sh)

curatat corp clapeta acceleratie si regulator relanti.

Link to comment
Share on other sites

problema rezolvata in intregime.

rezolvare:

izolat racord cauciuc care intra in corp clapeta acceleratie(tragea aer fals pe acolo)

schimbat bujii

schimbat filtru aer si benzina

schimbat bobina inductie + fise (sh)

schimbat mufa debitmetru(nu facea contact calumea)

schimbat debitmetru(sh)

curatat corp clapeta acceleratie si regulator relanti.

 

Un + de la mine: ai deschis un topic, dar ai si postat la final si rezolvarea ca sa ii mai ajuti si pe altii!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.