Jump to content

BMW E46 325ci/330ci VS BMW E90 320d M47


ena

Recommended Posts

Acum ceva timp eram hotarat sa cumpar E90 320d M47, dar dupa mult timp de gandire si analizat am realizat ca mai mult imi place E46 coupe si ma gandesc la un 325ci sau 330ci.

Dar nu pot alege numai cu inima, trebuie sa imi permit si sa intretin bine masina asa ca intrebarea asta ma roade!

 

Care se intretine mai usor dintre cele enumerate, ma refer numai la cele cu steptronic.

Astept parerile si eventualele sfaturi.

 

P.S.: stiu ca E46 e ceva mai vechi, dar imi face mai mult cu ochiul pentru ca bani de E92 nu am si nici nu o sa am prea curand, si E46 coupe mi se pare mult mai frumos decat E90.

Link to comment
Share on other sites

Pai aici vorbim de un model mai vechi si relativ mai ieftin insa cu o capacitate cilindrica mai mare, versus un model mai nou si putin mai scump insa cu un motor cu cc mai mica si in acelasi timp mai comun. Dupa parerea mea, benzinarele sunt mai ieftin de intretinut in ciuda faptului ca ar fi 325 sau chiar si 330i. Trebuie sa iei in considerare ca la un diesel poate pica turbina sau injectoarele sau chiar si pompa de injectie care sunt f scumpe,pe cand la benzina...turbo n-are iar pompa sau injectoarele sunt diferite fata de diesel si pica extrem de greu. Cat despre cutii...toate pica cand pica, cu un mic dezavantaj pt diesel, fiind cuplul mai mare asfel solicitand cutia intr-un mod mai violent.
Link to comment
Share on other sites

La ce porobleme ma pot astepta de la un 325/330

 

La ce porobleme ma pot astepta de la un 325/330?

 

 

Sincer nu prea as avea ce sa zic...daca masina e intretinuta bine si schimbul de ulei si filtre facut la timp, nu prea ar avea ce sa pice...bine as putea sa zic ca ar fi bujiile care se schimba la un anumit interval sau releele acestora care mai pica din cand in cand, insa aste sunt nesemnificative ca pret fata de o turbina sau chiar si a unui injector in cazul dieselului.

P.S. Vorbesc strict in privinta motorului.

Link to comment
Share on other sites

Ok, ai idee cum se verifica compresia? Adica daca pot face eu treaba asta, in caz ca nu pot lua mecanicul cu mine. Ca la benzinare stiu ca mai exista problema spargerii vasului si/sau radiatorului din cauza compresiei.

Si inca ceva, exista vreun mod de a maslui grupul sa para ca e bun si el sa fie praf in realitate?

 

L.e.: am gasit asta pe youtube

tot la fel ma gandesc ca se verifica si la bmw, dar nu stiu cat trebuie sa fie compresia

 

Alt edit: am gasit exact ce-mi trebuie, sa nu se considere reclama, pun link doar in scopuri informative http://www.autoscan.ro/Tester_compresie.htm

Edited by ena
Link to comment
Share on other sites

Ok, ai idee cum se verifica compresia? Adica daca pot face eu treaba asta, in caz ca nu pot lua mecanicul cu mine. Ca la benzinare stiu ca mai exista problema spargerii vasului si/sau radiatorului din cauza compresiei.

Si inca ceva, exista vreun mod de a maslui grupul sa para ca e bun si el sa fie praf in realitate?

 

 

Treaba cu compresia se face numai la servise ce au in dotare aparatura corespunzatoare; era pe vremuri o faza cu carpa sau cu somoiogul de hartie,insa aia o facea alde Dorel la dacia din dotare.

In legatura cu grupul, n-ai ce sa-i faci, cand e praf e praf...incepe sa troncane, sa vibreze, sa smuceasca,etc. Nici daca-l burdusesti cu ulei nu rezolvi nimic, in cel mai bun caz o ameliorare a zgomotului,nimic mai mult...si asta pe o durata scurta de timp,pt ca incepe sa-l borseasca afara facand presiune.

 

P.S. Habar n-am cat de relevant e testul ala din clip, si oricum e mecanic testul...in service-uri specializate o pune pe calc si-i afla in mod electronic valorile, si banuiesc ca au o precizie mult mai buna fata de ce-au facut baietii astia in filmulet.

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am zis sa-l masluiesc eu, ziceam daca e vreo metoda in care vanzatorul sa incerce sa-i faca ceva ca sa para bun cand in realitate e praf, stiam ca da suturi cand e pe duca si in ultima instanta huruie. Cu compresia am gasit, uita-te mai sus, dar nu stiu cat trebuie sa fie compresia. Am inteles, deci cel mai bun ramane tot testerul.

 

Sau ca sa fiu si mai sigur, cumpar o interfata inpa, nu prea am incredere in service-uri.

Multumesc pentru sfaturi.

Edited by ena
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am zis sa-l masluiesc eu, ziceam daca e vreo metoda in care vanzatorul sa incerce sa-i faca ceva ca sa para bun cand in realitate e praf, stiam ca da suturi cand e pe duca si in ultima instanta huruie. Cu compresia am gasit, uita-te mai sus, dar nu stiu cat trebuie sa fie compresia. Am inteles, deci cel mai bun ramane tot testerul.

 

Sau ca sa fiu si mai sigur, cumpar o interfata inpa, nu prea am incredere in service-uri.

Multumesc pentru sfaturi.

 

Nici eu n-am zis ca-l masluiesti tu, eu doar vorbeam la general doar ca am folosit persoana a doua singular.:thumbsup: Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

M54 au fost printre cele mai bune motoare pe benzina de la BMW,dar asa ca idee ce poate pica(si va pica)

-senzorii axe cu came(oricand)

-vas expanisune(oricand)

-DISA(aici as zice tot de pe la 150.000 km in sus)

-termostat si ce mai e pe la sistemul de racire(de la 150.000-200.000 km in sus)

-senzor nivel ulei(oricand )

-Vanos(se schimba garniturile,aici depinde tot asa am auzit la masini cu multi km si care au avut ulei prost sau schimburile de ulei facute la 20.000 km)

So in scenariul cel mai pesimis in care ar pica tot ce e mai sus ai avea o gaura de vreo 4000 ron (piesele de mai sus + manopera cam pe acolo cred ca iesi maxim)

Link to comment
Share on other sites

Vasul si radiatorul pica DOAR daca e compresia prea mare. De restul stiam si m-am lovit(in afara de vanos) la un 320i. De cutie ma intereseaza, cum o pot verifica, pentru ca e cam cea mai scumpa, stiu ca torque converter pica daca nu a fost schimbat uleiul la timp sau deloc si daca nu a fost utilizata cum trebuie, gen schimbat in marsarier fara sa se opreasca rotile...
Link to comment
Share on other sites

La fosta masina din cauza compresiei se spargea vasul, initial schimbasem capacul ca tot dadea pe la el lichid de racire si dupa ce am pus alt capac a crapat vasul, cand am schimbat vasul, mecanicul a zis ca e din cauza la compresie
Link to comment
Share on other sites

Pai hai sa vedem la 330ci din 2001 cam ce a picat sau uzat si a fost schimbat:

 

-articulatii suspensia fata

-ambreiaj+volanta

-tampoane motor

-garnituri de la capacul valvelor, corpul filtrului de ulei si urmeaza garnitura de la baia de ulei

-trebuie sa schimb bucsele de la diferential, se aude o busitura sub masina cand schimb vitezele

 

In rest totul e perfect in limite. M54b30 e cel mai bun motor pe benzina ptr e46.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.