Jump to content

DPF lipsa 530d


Guest Pole

Recommended Posts

Teoretic, turatia turbinei ar putea creste putin si implicit presiunea, daca pe traseul de evacuare gazele nu mai intampina nici o rezistenta.Practic,exista catalizatorul, dupa DPF si apoi toba finala, deci efectul se anuleaza. Si oricum daca presiunea creste putin, DDE o sa-i dea comanda sa reduca prin intermediul actuatorului. Deci nu influenteaza.

 

Multumesc pentru informatii, insa la motorul meu, M57N, ordinea este urmatoarea: catalizator (aici intra toate sondele), DPF (in cazul meu nu intra nici un seznor sau sonda in el) si apoi tobele.

 

Insa, la M57N2, intr-adevar, DPF este primul, urmat de catalizator si tobe, ori in cazul asta, in acest DPF intra si sondele.

 

De asta, ma gandesc, ca in cazul meu, situatia e mai putin trista, insa daca aveam modelul M57N2, cu DPF-ul in care intra sonde etc, probabil situatia s-ar fi schimbat radical.

 

iata, la mine e61 530d M57N

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ71&mospid=47762&btnr=18_0553&hg=18&fg=10

 

iata la e61 530d M57N2

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=18_0787&hg=18&fg=10

Edited by Pole
Link to comment
Share on other sites

De ce sa se schimbe radical ? Ala il am eu. In DPF e un senzor de presiune si unul de temperatura. Alea dau doar informatie despre starea filtrului.

Tie iti masoara presiunea pe catalizator - este aceeasi cu cea de pe filtru, pt ca(virgula) catalizatorul e mai rar decat DPF-ul.

Mie imi masoara direct pe filtru, catalizatorul fiind instalat dupa DPF.

Link to comment
Share on other sites

ok, banuiam ca fiind direct pe filtru, si filtrul fiind primul, influenteaza mai mult comportamentul turbinei decat in cazul meu, unde pana la DPF, mai e Cat-ul.

 

am avut o problema asemanatoare si am scos dpf-ul. cu toate avertizarile astora de umbla cu modificat softuri , nu am avut aprins nimic in bord.

singura diferenta e ca se afuma teava de esapament(finala). asta avand softul original pe masina. nu ai probleme cu turbina, la tine nu creste turatia turbinei fiindca ai catalizatorul imediat dupa turbina si apoi pe la jumatea masinii e dpf-ul.

apropos: la o masina fara dpf- la aceeasi turatie a turbosuflantei presiunea e mai mica fiindca evacuare se face mai rapid , filtrul nu mai opune rezistenta daca nu mai este prezent.

cam intortocheat scris , dar nu sunt Pruteanu.

Link to comment
Share on other sites

Ce spuneam si eu - nu prea am auzit la E60 sa se aprinda becul din cauza DPF - poate la modele mai tarzii sau LCI. La E65(FL) stiu sigur ca se aprinde becul si apare si avertizare in bord.

Daca Pole ar putea sa faca o diagnoza si cu Inpa, sa ne spuna daca in istoria erorilor la DDE, mai apare vreo cerere de regenerare - desi nu ar avea nici o logica.

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau sa-l contrazic pe serverus_phantom, dar daca ti s-a facut resoftare la masina, ti s-a updatat si DDE. Eu am am pe masina(E60, 525D) soft de ISTA/P 2.37, din 2010 parca.

Exista update-uri pt DDE si M57TU, mult dupa v32 din Progman(2008),

 

Imi pare rau sa te contrazic,dar pt. caroserie de e60/e61 cu motoare M57TU de 3 litri progman v32(anul 2008) este ultimul an la care sa facut update de soft pe calculatorul de motor.Daca nu esti deacord cu mine,da-mi un contra exemplu de hardware si software dupa anul 2008 pus pe caroserie de e60/e61 cu motor de 3 litrii M57TU.

 

EDIT:Pole,ar fi de mare ajutor daca ne-ai da versiunea de hardware si de software de pe calc. tau de motor.S-ar putea sa vedem de acolo daca la scoaterea dpf-ului se aprinde check-engine-ul sau nu.

Edited by severus_phantom
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa-ti dau un exemplu pt ca nu fac programari decat pe masinile mele si a catorva prieteni. Dar daca la masina mea cu M57TU (2,5L) a fost update de soft mult mai tarziu de 2008, atunci m-as mira sa nu fie la motorul de 3,0 L. As putea sa ma uit in datele de ISTA/P, dar mi-e lene sa caut prin hard-disk-uri.
Link to comment
Share on other sites

(softul) Se citeste cu inpa sau dis.

Daca vei putea citi asta,atunci se poate afla si data la care a fost facut si ultimul update pe motor...

 

poti masura cu DIS backpressure pe DPF si-ti faci o idee mai buna.

 

Unde sa dau sa vad si eu astea? Am INPA si DIS.

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa-ti dau un exemplu pt ca nu fac programari decat pe masinile mele si a catorva prieteni. Dar daca la masina mea cu M57TU (2,5L) a fost update de soft mult mai tarziu de 2008, atunci m-as mira sa nu fie la motorul de 3,0 L. As putea sa ma uit in datele de ISTA/P, dar mi-e lene sa caut prin hard-disk-uri.

 

daca ti-e lene sa te uiti,atunci citeste la tine software no. si hardware no. si posteaza-le aicea sa le vad si eu...asta daca vrei binenteles...eu nu am gasit update de soft la motoare m57tu pe caroserii de e60/e61 dupa progmanv32...cel putin nu pana la Ista V46...

 

Si inca ceva:la hardware nu poti face update ci doar la software :)

Edited by severus_phantom
Link to comment
Share on other sites

serverus

Cine a spus ceva de update de hardware ?

O sa ma uit in UIF cand ajung la masina. Oricum nu asta e relevant in cazul lui Pole. Ce conteaza este ce I-Level a avut masina inainte de eventuala modificare a softului pt eliminare DPF si cu ce I-Level s-a facut update-ul, ca sa-ti dai seama daca s-a rescris DDE. Daca a avut I-Level de fabrica, poti fi sigur ca s-a rescris DDE.

 

costy

In DIS- Function selection - Drive - DDE - Particulate Filer -

sau Function selection - Service functions - DDE - etc

Link to comment
Share on other sites

Daca a avut I-Level de fabrica, poti fi sigur ca s-a rescris DDE.

gresit.un ilevel superior nu garanteaza ca sa facut update pe dde.in alta ordine de idei motorul m57tu are mai multe tipuri de hardware,cu diferite tipuri de software puse pe aceste hardware-uri diferite.ultimele update-uri sau facut in ani diferiti,adica anii 2005,2007 si 2008 in f-tie de aceste hardware-uri.deci ilevel-ul initial este irelevant(cel final se presupune ca se stie),daca nu stii partul de hardware si software de pe masina lui pole.o alta varianta este sa verifici istoricul update-urilor cu tool32. :)

Edited by severus_phantom
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.