Jump to content

iese fum din motor de zici ca e soba si tacane parca vrea sa iasa pistoanele afara!a mai avut cineva problema asta?cum ai rezolvat-o?


Recommended Posts

am un 530d e39,an2003,intr-un an iam facut doar schimbul de ulei,filtre,etc!acum am avut o problema la injectoare,4 si 6 mi-au iesit la un test cu valori de peste+5!am cumparat alte doua injectoare,second,am demontat si toate injectoarele de pe masina,si le-am dus la test!initial la test au iesit bune(cele doua cumparate si patru de pe masina)dar cica la o analiza mai atenta sia dat seama meseriasul ca totusi doua dau prea putina motorina,si patru dau prea multa!in fine am pus totusi injectoarele pe masina,si merge perfect rotund motorul,problema este ca mia aparut un tacanit foarte puternic mai ales cand scot busonul de la ulei,si tot o data scoate si foarte mult fum cand desfac acelas buson!curios mi se pare faptul ca pe esapament nu scoate fum!imi poate spune cineva de la ce pot veni aceste simptome?
Link to comment
Share on other sites

filtrul epurator lam tot schimbat,chiar ultima data acum vreo luna am pus filtru model nou ala de plastic,nu de pasla,si zilele astea am cautat modelu de pasla si nu mai gasesc.........acu...o sa vad,ca maine dau jos capacul de la culbutori sa vad cum se prezinta tachetii,iar daca sunt ok.....urmeaza _chiulasa_
Link to comment
Share on other sites

nu da jos capac culbutori, chiulasa etc.. fa un leak down test e mult mai putin invaziv si costuri mult mai mici, si afli fix ce te intereseaza, pentru asta se dau jos doar bujiile..

Imposibil sa nu gasesti un service in stare sa il faca..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ai facut test de compresie , nu leak down, de asta..

 

la leak down test afli destul de precis ce nu merge.

Testul se face la cald, si cilindrul testat la PMS, cu un compresor de aer si un fel de debitmetru, care iti masoara cat aer iti scapa, intre 10-20 % e normal, peste 20% ai nevoie de reparatii .

In functie de cat aer scapa si pe unde afli problema.

 

 

 

Ca sa iti dau un simplu exemplu. Daca sunt de vina supapele de evacuare, se aude un suierat pe galeria de evacuare.

Daca sunt supapele de admisie vinovate, se aude bineinteles in cea de admisie.

 

Daca este ciupita garnitura de chiulasa intre 2 cilindri, vei auzi un suierat in cilindrul invecinat.

Daca este undeva pe marginea blocului, o sa iti apara bule de aer pe traseul de racire, vas de expansiune, radiator.

Daca sunt dusi segmentii, o sa iti iasa aer pe la joja de ulei, capacul pe unde torni uleiul sau iti bolboreseste in baie. se aude clar..

Deci cum iti explicam un leak down test e foarte precis, nu are nici o treaba cu un simplu test de compresie.

Ca sa faci acest test, iti trebuie un compresor si intre compresor si mufa care se fileteaza in locul bujiei o chestie de masurat debitul de aer, nu un simplu manometru, si putine service-uri in Ro au asa ceva..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cilindrul 6 e intodeauna orfanul blocului, ca 6L sunt motoare lungi, si nr.6 intodeauna e racit cel mia prost fiind in capat, la fel si ungerea..

Daca pica ceva acolo pica cel mai des.

Intodeauna pe clilindrul 6 vei gasi cea mai trista bujie, cele mai mari semne de uzura, etc..

Link to comment
Share on other sites

- esti absolut convins ca ce iese pe la busonul de ulei este fum scapat pe la segmenti? miroase si vezi ce este; si la mine iese "fum" (525d) care de fapt sunt vapori de ulei (pt . ca miros a ulei :rolleyes: ) ; la fel si tzacanitul ce se aude cand scoti capacul busonului; la 2 - 3 diesel-uri BMW pe care le-am "desfacut" la busonul de ulei se auzea; era o replica haioasa a unui coleg de forum care raspundea unei intrebari despre acelasi zgomot, ceva de genul : tachetii de la motor nu lucreaza in soapta :thumbsup:

 

-citeste si topicul asta: http://www.bmwclub.r..._1#entry1796266

 

- am filmat mai demult la mine: http://www.youtube.c...=6&feature=plcp

 

- daca sunt doar vapori de ulei, eu zic sa stai linistit; motorul tau e ok!

 

succes

Link to comment
Share on other sites

nu miroase de loc a ulei,este un miros foarte intepator,iar tacanitul este ceva asemanator cum este in filmarea ta,doar ca se aude foarte clar tot timpul,nu doar cand desfac busonul!si binenteles nu mai trage ca acum doua sapt,inainte de a incepe aceste probleme!am"incordat-o"putin azi dar mai mult de 205nu am putut sa ii dau,si inainte de asta....235pe navi,iar pe bord putin peste240!si nu e vb doar de viteza maxima....ci mai ales si foarte important pt mine timpul in care ajungeam la aceasta viteza!acum sa lungit considerabil!posibil sa fie doar supape arse?
Link to comment
Share on other sites

- mirosul intepator poate indica intr-adevar gaze de cilindru; mai poti face un test ca "in fatza blocului", ca sa fii absolut convins: capteaza intr-o punga etansa si transparenta cat mai multe gaze de la buson: tii gura pungii cu gura in jos macar un minut, acolo pe unde pui ulei, apoi o inchizi 100% etans si o bagi in frigider; daca sunt aburi de ulei, vor condensa la rece; dupa 5 minute vei simti unsuros "la mana" in punga; suna cam ca Bundy, dar e absolut sigura metoda.

 

- daca zgomotul se aude clar si cu busonul pus, nu mai e ok.

 

- testul "leak down" este o idee f buna.

 

- din cate inteleg eu, tzacanitul a aparut brusc dupa ce ai/au umblat la service la injectoare, nu? sigur au lucrat "curat" cei de acolo?

Link to comment
Share on other sites

injectoarele le-am schimbat singur si sigur nu mi-a tras nimic pe admisie!a cam ramas o"enigma"ce sa putut intampla!masina am lasat-o pe service pentru a descoperi/remedia problema!nu am mai avut nervi sa merg zilnic la service asa ca mi-am luat alt 530 e39!cand se va descoperii ce sa intamplat si cum au remediat o sa postez
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.