Jump to content

Apare 114d?


Catalin BMW

Recommended Posts

E departe limita. Trebuie doar vointa.

 

De exemplu in imediata perioada se vor introduce pe scara larga:

 

- tensiune de alimentare de 48V pentru unele circuite (mai eficient in ceea ce priveste sectiunea cablurilor si puteri disipate pe drivere)

Nu stiu sigur la cel fel de circuite te referi.

Puterea disipata(aka caldura) e direct proportionala cu patratul intensitatii curentului,nu cu voltajul.

De aia exista circuite de inalta tensiune ,mai ales intre orase (spre exemplu).Exista transformatoare de la 220V si 15000A(exemplu pur ipotetic) la 10.000v si 350A si apoi la 120.000V si 20A.Cu cat mai mic curentul si mai mare tensiunea(rezulta invers proportional din transformator) ,cu atat mai mici pierderile.

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni, nu fiti naivi. Poluarea generata de automobilele personale, la nivel global, inseamna undeva la 2% din poluarea generata... Hai sa lasam lucrurile cum sunt, sunt niste taxe pentru ca e nevoie de bani...din varii motive, nu cred ca are sens sa intram in amanunt ca iar ne enervam aiurea. Nu zic ca e OK, dimpotriva, spun doar ca nu are sens sa iti bati capul cu lucrurile pe care nu le poti schimba. Omenirea nu a evoluat mult, s-a schimbat doar biciul cu $$$ :rolleyes:

Un mare +1. De aceeasi parere sunt si eu doar ca unii au stiut bine cum sa manipuleze masele si le-au bagat in cap prostia cu poluarea. Poluare a fost si inainte si nu s-au mai perceput taxe...ca sa nu mai zic si de aberatia cu incalzirea globala.

Sunt off topic rau dar nu m-am putut abtine. <_<

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu sigur la cel fel de circuite te referi.

Puterea disipata(aka caldura) e direct proportionala cu patratul intensitatii curentului,nu cu voltajul.

De aia exista circuite de inalta tensiune ,mai ales intre orase (spre exemplu).Exista transformatoare de la 220V si 15000A(exemplu pur ipotetic) la 10.000v si 350A si apoi la 120.000V si 20A.Cu cat mai mic curentul si mai mare tensiunea(rezulta invers proportional din transformator) ,cu atat mai mici pierderile.

 

Exact asta am spus si eu :)

 

Daca de exemplu ai incalzire in scaun, e mai eficient intregul circuit daca este alimentat cu 48 de V vs. daca este alimentat ca acum, la 12V.

 

La aceiasi putere de incalzire in scaun, curentul la 48V este mai mic in circuit => cabluri mai subtiri si putere disipata pe drivere mai mica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.