Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

ati schimbat careva' lichidele la E39?


al_padrino

Recommended Posts

as vrea sa schimb lichidul de frana , uleiul de servo directie... cred ca si lichidul de racire....

 

am observat ca in carte scrie ca se schimba la nu stiu cati ani .... pe de alta parte nu inteleg ce inseamna "uzura " la un lichid de frina... sau la cel de cacire....

 

 

ce ma intereseaza de fapt este cati litri intra la directie si ce tip de ulei se baga' ??

 

 

mersi bafta! :blink:

Link to comment
Share on other sites

as vrea sa schimb  lichidul de frana  , uleiul de servo directie... cred ca si lichidul de racire.... 

 

      am observat ca in carte scrie ca se schimba la nu stiu cati ani ....  pe de alta parte nu inteleg ce inseamna "uzura  "  la un lichid de frina... sau la cel de cacire....

      ce ma intereseaza de fapt este cati litri intra la directie si ce tip de ulei se baga'    ??

        mersi  bafta! :blink:

173462[/snapback]

pentru lichidul de frana trebuie sa ai un aparat cu ajutorul caruia sa poti scote lichidul vechi din circuit si sa pui lichid nou fara sa introduci si aer in circuit... asta se face la 2 ani .. atunci cand se aprinde inspection II. de scos lichidul vechi o poti face desfacand surubul de aerisire de la etriere si lasand sa curga lichidul intr o sticla ( se face in x incepand cu roata dr spate si apoi pompa de ambreiaj). dar atentie!!!! instalatia nu trebuie sa ia aer si aici intervine aparatul acela care umple instalatia.cred ..ca aprox 1 litru intra in instalatie.. nu stiu sigur ptr ca am facut asta numai la AB

pentru servo directie se foloseste ulei ATF III ( adica ulei pentru transmisii automate .. este de culoare rosie) ... este cel mai indicat si la e 39 intra intre 800 -1000 ml depinde de cat de dibaci esti sa scoti tot uleiul vechi din instalatie( rotind de volan stg dr cu motorul oprit si furtunul din pompa de servo scos )

lichidul de frana si cel de servo directie se deterioreaza dar mult mai incet decat uleiul din motor de exemplu . cel de frana se schimba la 2 ani si cel de servo atunci cand culoarea sa este una inchisa si nu mai are proprietatile initiale....

cand tu franezi puternic lichidul de frana aprope atinge un asa zis "punct de fierbere "... se incalzeste tare.... si asta daca se intampla repetat isi pierde din proprietati si capacitatile de franare vor scadea ...

la instalatia de racire ... cam 8 litri si de asemenea lichidul de racire format din " antigel " si apa distilata .. dupa un anumit nr de km( vezi in cartea de service l) sau la un anumit interval de timp .. devine dusmanul motorului tau.. adica numai protejeaza blocul de aliaj .. pompa .. alte piese metalice .. si chiar poate sa creasca punctul de inghet.

Link to comment
Share on other sites

:blink:

pentru lichidul de frana trebuie sa ai un aparat cu ajutorul caruia sa poti scote lichidul vechi din circuit si sa pui lichid nou fara sa introduci si aer in circuit... asta se face la 2 ani .. atunci cand se aprinde inspection II. de scos lichidul vechi o poti face desfacand surubul de aerisire de la etriere si lasand sa curga lichidul intr o sticla ( se face in x incepand cu roata dr spate si apoi pompa de ambreiaj). dar atentie!!!! instalatia nu trebuie sa ia aer si aici intervine aparatul acela care umple instalatia.cred ..ca aprox 1 litru intra in instalatie.. nu stiu sigur ptr ca am facut asta numai la AB

pentru servo directie se foloseste  ulei ATF III ( adica ulei pentru transmisii automate .. este de culoare rosie) ... este cel mai indicat si la e 39 intra intre 800 -1000 ml depinde de cat de dibaci esti sa scoti tot uleiul vechi din instalatie( rotind de volan stg dr cu motorul oprit si furtunul din pompa de servo scos )

lichidul de frana si cel de servo directie se deterioreaza dar mult mai incet decat uleiul din motor de exemplu . cel de frana se schimba la 2 ani si cel de servo atunci cand culoarea sa este una inchisa si nu mai are proprietatile initiale....

cand tu franezi puternic lichidul de frana aprope atinge un asa zis "punct de fierbere "... se incalzeste tare.... si asta daca se intampla repetat isi pierde din proprietati si  capacitatile de franare vor scadea ...

la instalatia de racire ... cam 8 litri si de asemenea lichidul de racire format din " antigel " si apa distilata .. dupa un anumit nr de km( vezi in cartea de service l) sau la un anumit interval de timp .. devine dusmanul motorului tau.. adica numai protejeaza blocul de aliaj .. pompa .. alte piese metalice .. si chiar poate sa creasca punctul de inghet.

173786[/snapback]

 

mersi pentru raspuns ..... legat de culoarea lichidului de directie este negru aproape ..nu mai este rosu ..... deci e de schimbat

mersi inca o data

Link to comment
Share on other sites

as vrea sa schimb  lichidul de frana  , uleiul de servo directie... cred ca si lichidul de racire.... 

 

      am observat ca in carte scrie ca se schimba la nu stiu cati ani ....  pe de alta parte nu inteleg ce inseamna "uzura  "  la un lichid de frina... sau la cel de cacire....

      ce ma intereseaza de fapt este cati litri intra la directie si ce tip de ulei se baga'    ??

        mersi  bafta! :blink:

173462[/snapback]

la lichidul de frina este un aparat care masoara punctul de fierbere si ala i-ti spune daca trebuie shimbat sau nu tot asa si la antigel se verifica punctul de inghet

lichidul de frina daca nu a fost schimbat de mult poate sa inghete si sa ai surpriza dimineata dupa o noapte rece sa gasesti frina beton

Link to comment
Share on other sites

Ce fel de aparat e asta? :blink:

174424[/snapback]

http://www.autotest.net.au/bft.html

http://www.sculepneumatice.ro/dispozitive_...sire_frana.html

http://www.brakefluidtester.com/downloads/killer.pdf

http://www.misco.com/products/DOT3.html

ce am vazut eu era de la bosch

sint convins ca se gaseste asa ceva in aproape orice service

Link to comment
Share on other sites

 

 

Da,refractometru parca am vazut si eu o data.

 

Cel mai bine este daca se schimba regulat,la 2 ani,asa cum este recomandat de BMW.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
eu am schimbat lichidele de racire si de servodirectie,la racire de ex. am dat jos tot lichidul,am turnat apa calda am lasat sa mearga citeva minute si am dat-o afara si asa am facut de citeva ori sa spal instalatia pt ca era foarte murdar,de vreo cinci ori dupa care am pus apa distilata si antigel Hepu......
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.