Jump to content

Problema eml&check engine


Recommended Posts

Buna.Sunt nou pe forum si as dori daca se poate o parere.Masina mea E46 N42B20 143 CP,din 2002 are o problema careia nimeni nu-i da de cap.Nu-mi vine sa cred ca nu i se poate stabili defectiunea.Masina ruleaza normal,dar la un moment dat se aprinde EML&CHECK ENGINE si dupa un timp care nu este acelasi intotdeauna,se intampla urmatorul lucru.Masina parca nu se mai alimenteaza,am senzatia unei frane de motor,acceleratia nu mai raspunde la comenzi,acul de la turometru incepe sa fluctueze,martorii de la frana de mana si dsc se aprind si se sting in mod repetat.Mentionez ca martorul de la frana de mana are culoarea galbena.Dupa ce opresc masina EML-ul se stinge,ramanand aprins doar CHECK ENGINE,si masina se comporta bine.Defectiunea nu apare la un interval regulat de km sau la o anumita viteza.Va multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Da am pus.Am schimbat la ea motorasul de la valvetronic,senzorul de la axa cu came,bujiile,si tot aceleasi probleme sunt.Cred ca le-am schimbat degeaba.Adica mai mult ca sigur.Check Engine-ul sta aprins,iar cand se aprinde si EML ,e doar o chestiune de timp pana se intampla iar.Repet ca nu se intampla la un anumit nr de km.Pot sa merg 3-400 fara sa se intample nimic,iar dupa ce apare defectiunea si opresc motorul,se stinge Eml,ramanand numai Check Engine,dar cand se aprinde EML o iau de la capat.S-a intamplat sa nu-mi faca 400 km,iar dupa aceea in 5 km sa-mi faca de 4 oriAs vrea sa stiu daca a avut cineva aceleasi probleme.Vre-o doi cu testerele lor mi-au zis sa schimb si senzorul de la arborele cotit,sau sa mai schimb sonda lambda si debidmetru si nu stiu ce pinion....Masina trage bine,nu fluctueaza relantiul deloc,cu exceptia cand se aprinde EML. Daca e sa ma iau dupa toti,mai ramane sa schimb geamurile si volanul.De aceea vreau sa stiu daca s-a lovit cineva de problema asta
Link to comment
Share on other sites

la o problema asemanatoare s-au schimbat toti senzorii(axe cu came si senzorul de la vibrochen) si problema a disparut.masina in cauza tot 318i facelift era.

Salut.Am fost la un mecanic si mi-a zis ca e pinionul de la vanos tocit si trebuie schimbat.Defapt a zis ca atunci cand il cumpar nu e doar pinionul propriu zis.A zis ca e un ansamblu propriu zis.Ansamblu distributie.Ma poate ajuta zineva cu un cod oem?Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salut.Am fost la un mecanic si mi-a zis ca e pinionul de la vanos tocit si trebuie schimbat.Defapt a zis ca atunci cand il cumpar nu e doar pinionul propriu zis.A zis ca e un ansamblu propriu zis.Ansamblu distributie.Ma poate ajuta zineva cu un cod oem?Multumesc

pai cum a ajuns la concluzia asta....detaliaza putin, a desfacut capacul culbutorilor si a verificat el personal pinionul de la vanos???? si care pinion e tocit, cel de la admisie sau la evacuare???

 

 

uite aici cam ce zice el ca trebuie schimbat

 

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/03/75

 

esti sigur ca distributia ta este bine aliniata?

 

eu as mai incerca la alt mecanic; zici ca ai schimbat motorasul de la valvetronic- dupa schimbare a fost reinitializat(adica pus in pozitia de zero)?-stiu ca daca il desfaci , trebuie pus la loc si apoi reglat din tester (DIS)

 

ai spus ca ai schimbat senzor axa came...unul singur sau amandoi?contactele, firele, mufele sunt in stare buna?

 

eu am schimbat si senzorul arbore cotit....insa acela iti opreste motorul cand este defect, si apare pe tester clar ca lumina zilei.

 

nu mai inteleg un lucru.....cum sa ai martorul in bord aprins si nici o eroare? incearca sa iti stearga cineva toate erorile, ar trebui sa stinga si orice eroare din bord.

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

ma rog asa la prima vedere si suspectand ca ai N42

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY71&mospid=47632&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

 

piesa 4 si/sau 5

edit:inainte e bine sa faci si ce a spus colegul de mai sus,verificati toti senzorii si absolut tot.

@Eugen,la amicul meu senzorul de arbore nu aparea pe tester,apareau doar aia de ax cu came,foarte dubioasa treaba.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

iata ca am gasit ce erori imi dadea atunci.Facusem o poza la erori dar nu o mai gaseam.Unii mai ziceau ca ar fi bine sa schimb si intinzatorul de la distributie caci ar fi o probleme de fabricatie cu el.Va multumesc mult ca incercati sa ma ajutati

post-57471-0-00601400-1347352397_thumb.jpg

Edited by danniell76
Link to comment
Share on other sites

iata ca am gasit ce erori imi dadea atunci.Facusem o poza la erori dar nu o mai gaseam.Unii mai ziceau ca ar fi bine sa schimb si intinzatorul de la distributie caci ar fi o probleme de fabricatie cu el.Va multumesc mult ca incercati sa ma ajutati

post-57471-0-00601400-1347352397_thumb.jpg

destul de greu de interpretat erorile respective(cel putin pentru mine); eu personal am o interfata de diagnoza/INPA si acolo erorile sunt mai explicite;din cate vad eu acolo este si o eroare debitmetru si o eroare valvetronic...eu as incerca si un tester specific BMW

 

Intinzatorul se schimba deoarece modelele initiale cedau in timp, lantul se slabea si exista riscul sa iti "sara de la punct" distributia, plus zgomotul de lant slabit specific; nu cred ca faci rau sa il schimbi (mai ales daca masina e 2001-2002), insa in cazul tau, daca masina trage bine, nu cred ca poti avea probleme cu distributia nealiniata.

 

tot nu inteleg un lucru...ti se aprinde in bord eroarea si pe tester nu apare nici o eroare? nici o eroare pastrata in memorie? e greu de crezut ca se aprinde o eroare in bord dar nu ai in memoria erorilor nimic pastrat.(pune masina pe tester la unul din user-ii de la cat. servicii....poate testerul la care mergi nu este potrivit.

 

la fel, ar trebui ca prin resetare, sa se stinga check engine, chiar daca ulterior se aprinde (check engine se poate aprinde si cand o sonda lambda nu mai functioneaza in parametrii) chiar la prima cheie.

 

Poate ai undeva contacte imperfecte, mufe ce nu fac contact, cablu strapuns....insa eu tot as pune masina metodic pe un tester sa vezi si ce erori sunt stocate......apoi sa treci la interventii mecanice. e posibil sa fie senzorul de arbore cotit care iti face figurile, insa verifica temeinic inainte.

 

bafta!

Link to comment
Share on other sites

destul de greu de interpretat erorile respective(cel putin pentru mine); eu personal am o interfata de diagnoza/INPA si acolo erorile sunt mai explicite;din cate vad eu acolo este si o eroare debitmetru si o eroare valvetronic...eu as incerca si un tester specific BMW

 

Intinzatorul se schimba deoarece modelele initiale cedau in timp, lantul se slabea si exista riscul sa iti "sara de la punct" distributia, plus zgomotul de lant slabit specific; nu cred ca faci rau sa il schimbi (mai ales daca masina e 2001-2002), insa in cazul tau, daca masina trage bine, nu cred ca poti avea probleme cu distributia nealiniata.

 

tot nu inteleg un lucru...ti se aprinde in bord eroarea si pe tester nu apare nici o eroare? nici o eroare pastrata in memorie? e greu de crezut ca se aprinde o eroare in bord dar nu ai in memoria erorilor nimic pastrat.(pune masina pe tester la unul din user-ii de la cat. servicii....poate testerul la care mergi nu este potrivit.

 

la fel, ar trebui ca prin resetare, sa se stinga check engine, chiar daca ulterior se aprinde (check engine se poate aprinde si cand o sonda lambda nu mai functioneaza in parametrii) chiar la prima cheie.

 

Poate ai undeva contacte imperfecte, mufe ce nu fac contact, cablu strapuns....insa eu tot as pune masina metodic pe un tester sa vezi si ce erori sunt stocate......apoi sa treci la interventii mecanice. e posibil sa fie senzorul de arbore cotit care iti face figurile, insa verifica temeinic inainte.

 

bafta!

Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

vad ca esti din Brasov.......daca vrei, iti las nr meu de telefon si ne intalnim si facem o scanare de erori pe masina ta (fara nici o obligatie-eu am cablu de diagnoza pt scopuri personale), si eu sunt curios sa mai cunosc posesori de N42 in orasul meu.

Salut.Multumesc mult pt ca vrei sa ma ajuti.Lasa-mi un id sau un nr de tel te rog.Multumesc inca odata.

Link to comment
Share on other sites

nu am stat sa citesc toate posturile din acest topic.

 

iti pot spune ca exact aceleasi simptome le-am avut cu EML si ASC(in cazul meu) aprins si s-a dovedit a fi o fisura in burduful care intra in clapeta de acceleratie (tragea aer fals pe acolo) , l-am schimbat si totul a redevenit la normal (cativa zeci de lei OE de la Groza Dan). norocul meu (daca pot spune asta) e ca l-am identificat inainte sa merg la toate testerele din romania (si la toti mecanicii :D )

numai ca motorul meu e M54

simptomele erau aceleasi, pierderi de putere (destul de mare), senzatia de frana de motor cand luam piciorul de pe acceleratie, se "reseta" la oprirea motorului si puteam merge si cateva sute de km fara sa faca dar mi-a facut si dupa 2-3 km,

 

verifica acolo ! :(

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Salut.Am fost la un prieten care are un tester si l-am rugat sa imi faca o diagnoza.In primele doua imagini sunt erorile care erau inainte,iar in cea de a treia imagine,este eroarea care a ramas.Sper sa gasesc pe cineva care sa imi spuna care ar fi problema.Multumesc.

mie mi se pare ca e o eroare la vanos.....deoarece masina ta are vanos pe fiecare axa...atat admisie cat si evacuare, posibil este unul din senzori obositi; ce ma surprinde esta ca testerul respectiv nu detaliaza daca este eroare pe admisie sau pe evacuare.

dupa stergerea erorilor s-a stins check engine din bord?

Link to comment
Share on other sites

mie mi se pare ca e o eroare la vanos.....deoarece masina ta are vanos pe fiecare axa...atat admisie cat si evacuare, posibil este unul din senzori obositi; ce ma surprinde esta ca testerul respectiv nu detaliaza daca este eroare pe admisie sau pe evacuare.

dupa stergerea erorilor s-a stins check engine din bord?

Salut Eugen.Da,s-a stins,dar dupa vre-o 10km s-a aprins EML.Am ajuns acasa,am oprit motorul,l-am repornit iar EML-ul s-a stins.Acum o sa se intample ca de obicei,adica dupa un timp se va reaprinde EML ,dupa aceea si CHECK ENGINE.Numai ca CHECK ENGINE va ramane permanent,in schimb ce Eml se va aprinde si va disparea odata cu repornirea masinii.

Link to comment
Share on other sites

Citeste despre cum functioneaza sistemul valvetronic si vanos. Exactitatea si corectitudinea expunerii nu o cunosc, e luat de pe bimmerforums.

 

Variable valve gear / Valvetronic

 

The variable valve gear was developed to reduce fuel consumption.

 

The air volume supplied to the engine is not set by the throttle valve but by the variable stroke of the intake valve. An electrically adjustable eccentric shaft uses intermediate levers to change the effect of the camshaft on the rocker arms. This produces an adjustable stroke of the valves.

 

The throttle valve is now only used for starting up and for emergency operation functions. In all other operating states, the throttle valve is opened so far that it only has a very slight throttling effect. For tank ventilation, a certain vacuum is still necessary.

 

The corresponding position of the variable valve gear is calculated in the engine control unit from the position of the accelerator pedal and other variables. The variable valve gear is moved by its own control unit and servomotor. The servomotor is fitted to the cylinder head and it drives the eccentric shaft via a worm drive in the oil chamber of the cylinder head.

 

The communication between the engine control unit and Valvetronic control unit is on a separate LoCAN bus. All functions are calculated in the engine control unit. The Valvetronic control unit evaluates the signals of the position sensor and controls the servomotor of the eccentric shaft.

Position sensing

 

The current position of the eccentric shaft is sensed by a special position sensor. The sensor is equipped with two independent angle probes. The engine management controls the position by means of the electric drive until the current position corresponds to the set position. For safety reasons, two angle probes with opposing characteristic curves are used. The two signals are sent to the Valvetronic control unit in digital form.

 

The Valvetronic control unit powers both potentiometers with a voltage of 5 V.

Monitoring the signal voltages

 

The Valvetronic control unit permanently monitors the two voltage signals of the potentiometers. The monitoring function checks whether the voltages are within the permissible range, i.e. whether there is a short-circuit or sensor defect.

 

The two signals must not deviate from each other.

 

In the event of a fault occurring, the eccentric shaft is set to maximum possible valve opening. The air volume is now restricted by the throttle valve. If it is not possible to detect the current position, the valves are opened to the maximum without control.

Monitoring the eccentric shaft position

 

The Valvetronic control unit continuously checks whether the actual position of the eccentric shaft corresponds to its set position. This makes it possible to determine when a valve is sticking. In the case of an error here, the valves are opened as wide as possible and the air supply is controlled by the throttle valve.

 

If the engine control unit is unable to communicate with the Valvetronic control unit due to a LoCAN bus fault, emergency communication is set up across a separate line (P_VVTEN).

Learning function / adaptation

 

In order to achieve the correct valve opening height, all the tolerances in the valve gear must be balanced by an adaptation. In this learning procedure, there is a slow approach to the mechanical adjustment limits of the eccentric shaft. The positions thus reached are stored and used in each operating point as the basis for calculating the current valve stroke.

 

The learning procedure runs automatically if, for example after a repair, a difference between the last stop position and the new starting position (with terminal 15 on) is detected. The adaptation can also be requested via the DIS-plus Tester.

 

Vanos.

 

Variable camshaft timing control VANOS

 

The VANOS control unit serves the purpose of increasing torque in the lower and medium engine speed ranges. Reduced valve overlap results in lower residual-gas quantities while idling. Nitrous oxide components are reduced by internal exhaust-gas recirculation in the partial load range. This achieves faster heating of the catalytic converters, lower untreated emissions after cold starting and reduced fuel consumption.

 

VANOS intake/exhaust

 

A regulated VANOS control unit for intake and exhaust is fitted in this engine. It is activated by means of an electromagnetically operated 4/3-way valve.

 

The required position of the intake and exhaust camshafts is calculated from the engine speed and load signal depending on the intake air and engine temperature and the VANOS VANOS adjustment unit is controlled accordingly by the engine control unit. The inlet and exhaust camshafts can be variably controlled within their maximum adjustment range, i.e. any arbitrary positions are possible corresponding to the specified values of the engine control unit. When the relevant optimum camshaft position is reached, the solenoid valves maintain a constant oil volume in the adjustment cylinder on both sides of the chamber so that the camshafts remain in the corresponding positions.

 

When the engine starts up, the intake camshaft is in its end position, i.e. it is initially in the retard position. During engine start, the exhaust camshaft is held in the advance position by means of a spring.

 

Ce ulei folosesti de obicei si ce ulei ai acum in motor ? Cati km ai de la ultimul schimb?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.