Jump to content

Rolul Bujiilor la Diesel


Recommended Posts

Salut,

In primul rand am o mare curiozitate: cand pornesti un bmw diesel dar nu este iarna, se folosesc bujiile pentru pornire ?

Intreb deoarece de la un timp masina imi porneste greu dimineata si cam dupa ce o las 8 ore. Trebuie sa ii pun contactul e mai multe ori pentru a porni, iar daca am dat la cheie si nu a pornit, atunci cand porneste scoate si fum. M-am gandit ca devina sunt bujiile. Am intrebat si eu prin stanga si dreapta insa acum sunt derutat. Unii sustin ca nu are treaba cu bujiile, ca sunt folosite doar iarna si ca problema ar fi de la aerul din instalatie si ca se rezolva cu o supapa de sens, iar altii sustin ca sigur este din cauza bujiilor si ca indiferent cat este de cald sau frig afara fara bujii nu porneste.

Tin sa mai precizez faptul ca atunci cand i-am facut schimbul de ulei am schimbat si filtrul de motorina insa l-am pus direct fara sa il umplu cu motornia. (nu am stiut ca asa se procedeaza) Am facut amorsarea prin punerea contactului de mai multe ori si a pornit.

Filtrul epurator nu l-am schimbat...

Acestea fiind spuse, va astept cu pareri despre aceasta problema.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

NU foloseste bujiile pe vremea asta...Tie ti se dezamorseaza circuitul, d-aia nu mai porneste decat dupa ce pui contactul de cateva ori, asta dupa ce masina stationeaza mai mult timp. Poti sa incerci si cu supapa de sens, poate ai noroc si rezolvi problema... mai rau e daca pierde compresie motorul, in cazul asta e destul de delicata treaba. Asa ca, vezi pe unde iti trage aer fals, mai mult ca sigur asta e cauza... Edited by allex_nastase
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca nu foloseste bujiile vara , o fi cald afara dar nu cred ca dintr-o singura cursa a pistonului ajunge temperatura aerului la 900 de grade sa pacane motorina . Atunci de ce s-ar mai aprinde martorul la punerea contactului ?

 

Acealeasi simptome le-am avut si eu , ce este drept , iarna si s-a dovedit a fi o bujie arsa .

Edited by Billy e36
Link to comment
Share on other sites

Salut,

In primul rand am o mare curiozitate: cand pornesti un bmw diesel dar nu este iarna, se folosesc bujiile pentru pornire ?

Intreb deoarece de la un timp masina imi porneste greu dimineata si cam dupa ce o las 8 ore. Trebuie sa ii pun contactul e mai multe ori pentru a porni, iar daca am dat la cheie si nu a pornit, atunci cand porneste scoate si fum. M-am gandit ca devina sunt bujiile. Am intrebat si eu prin stanga si dreapta insa acum sunt derutat. Unii sustin ca nu are treaba cu bujiile, ca sunt folosite doar iarna si ca problema ar fi de la aerul din instalatie si ca se rezolva cu o supapa de sens, iar altii sustin ca sigur este din cauza bujiilor si ca indiferent cat este de cald sau frig afara fara bujii nu porneste.

Tin sa mai precizez faptul ca atunci cand i-am facut schimbul de ulei am schimbat si filtrul de motorina insa l-am pus direct fara sa il umplu cu motornia. (nu am stiut ca asa se procedeaza) Am facut amorsarea prin punerea contactului de mai multe ori si a pornit.

Filtrul epurator nu l-am schimbat...

Acestea fiind spuse, va astept cu pareri despre aceasta problema.

Multumesc.

 

 

In trecut am avut un tds si m-am mai confruntat cu probleme similare: daca afara esre cald, bujiile pot fi nefunctionale ca motorul tot va proni foarte usor; tu trebuie sa studiezi daca nu ai pierderi de presiune pe circuit(bule aer, pompa nu mai este in parametrii, etc).

Link to comment
Share on other sites

normal ca iti folosesc bujiile la pornire chiar si vara insa la diesel poate porni chiar si cu bujiile arse (cazul meu asta iarna) daca ai o compresie buna.

problema este ca desi schimbi bujiile (tot cazul meu) si este si releul dus nu faci mare lucru caci nu ajunge curent la ele si tot din compresie porneste.

asa ca verifica bujiile si releul

Link to comment
Share on other sites

Preheating

 

At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating

 

At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating

 

Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am problema cu pornirea mai groaie insa tin sa cred ca sunt bujiile

Faza e ca iarna porneste la a 3-a sau a 4-a cheie pe cand vara la prima mai lunga sau a 2-a

daca se desamorseaza instalatia dupa cum spun altii nu vad legatura cu pornirea din a 4-a cheie iarna(ma refer si la 5-6 grade nu trebuie sa fie minus) si prima cheie lunga vara(nu este ca iarna e mai mult dezamorsata si vara mai putin)

+ca dupa ce o pornesc insa doar la prima pornire imi scoate fum alb care are miros mai intepator de motorina nearsa...dupa nu mai scoate gram de fum

 

si legat de martorul de bujii ce apare iarna mie mi se aprinde si vara circa 1 sec la punearea contactului

am vreificat releul de bujii si siguranta 100A si sunt ok

oricum luna ce vine voi schimba bujiile si eu cred ca se va rezolva

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

Si eu am problema cu pornirea mai groaie insa tin sa cred ca sunt bujiile

Faza e ca iarna porneste la a 3-a sau a 4-a cheie pe cand vara la prima mai lunga sau a 2-a

daca se desamorseaza instalatia dupa cum spun altii nu vad legatura cu pornirea din a 4-a cheie iarna(ma refer si la 5-6 grade nu trebuie sa fie minus) si prima cheie lunga vara(nu este ca iarna e mai mult dezamorsata si vara mai putin)

+ca dupa ce o pornesc insa doar la prima pornire imi scoate fum alb care are miros mai intepator de motorina nearsa...dupa nu mai scoate gram de fum

 

si legat de martorul de bujii ce apare iarna mie mi se aprinde si vara circa 1 sec la punearea contactului

am vreificat releul de bujii si siguranta 100A si sunt ok

oricum luna ce vine voi schimba bujiile si eu cred ca se va rezolva

 

Da, asa ma gandesc si eu dar parerile sunt impartite. Deocamata stau cam prost cu finantele. Am avut diverse cheltuieli, trebuie sa platesc si facultatea etc, dar vreau sa ii schimb bujiile. Am auzit ca cele NGK sunt bune. Oricum o sa o pun inainte si pe tester.

Apropo de bujii. Pentru ca sa le schimb trebuie neaparat sa dau admisia jos, nu ?

Link to comment
Share on other sites

Da, asa ma gandesc si eu dar parerile sunt impartite. Deocamata stau cam prost cu finantele. Am avut diverse cheltuieli, trebuie sa platesc si facultatea etc, dar vreau sa ii schimb bujiile. Am auzit ca cele NGK sunt bune. Oricum o sa o pun inainte si pe tester.

Apropo de bujii. Pentru ca sa le schimb trebuie neaparat sa dau admisia jos, nu ?

 

da trebuie data admisia jos si cu ocazia aia o si cureti...si din cate tin minte odata ce o dai jos iti trebuie apoi alta garnitura noua ca sa o poti monta sus iar

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutare.

In urma cu vreo 2 saptamani am montat o supapa de sens, chiar inainte de filtru de motorina si problemele au disparut.

Masina pornea din prima si dimineata si seara si dupa 2 zile. Problema este ca de vreo 4 zile au reaparut problemele cu pornirea.

Mai intai in 2 zile consecutive, dimineata pornea din prima (ora 7.30) apoi seara (17) o lua greu si cu fum. Astazi a pornit greu si dimineata si seara. Nu stiu ce sa mai cred. O sa verific maine daca nu cumva s-a dus supapa de sens.. Am pus masina si pe tester si nu au iesit probleme.

Cineva zicea sa nu fie pompa de injectie, insa din cate stiu cand ai probleme cu pompa de injectie, masina porneste la rece, iar cand motorul este cald nu porneste. La mine nu este cazul. Dupa ce a pornit, daca o opresc porneste ok, chiar si cand este motorul cald.

Daca mai aveti voi alte idei...

Link to comment
Share on other sites

Salutare.

In urma cu vreo 2 saptamani am montat o supapa de sens, chiar inainte de filtru de motorina si problemele au disparut.

Masina pornea din prima si dimineata si seara si dupa 2 zile. Problema este ca de vreo 4 zile au reaparut problemele cu pornirea.

Mai intai in 2 zile consecutive, dimineata pornea din prima (ora 7.30) apoi seara (17) o lua greu si cu fum. Astazi a pornit greu si dimineata si seara. Nu stiu ce sa mai cred. O sa verific maine daca nu cumva s-a dus supapa de sens.. Am pus masina si pe tester si nu au iesit probleme.

Cineva zicea sa nu fie pompa de injectie, insa din cate stiu cand ai probleme cu pompa de injectie, masina porneste la rece, iar cand motorul este cald nu porneste. La mine nu este cazul. Dupa ce a pornit, daca o opresc porneste ok, chiar si cand este motorul cald.

Daca mai aveti voi alte idei...

 

 

Daca e pompa de injectie, atunci poate sa nu mai porneasca sub niciun fel, poa' sa fie si mama caldului si era glaciara....la fel se poate intampla si cu injectoarele. App, vezi sa n-ai vreo doua injectoare care nu mai lucreaza...

 

Eu nu cred ca nu foloseste bujiile vara , o fi cald afara dar nu cred ca dintr-o singura cursa a pistonului ajunge temperatura aerului la 900 de grade sa pacane motorina . Atunci de ce s-ar mai aprinde martorul la punerea contactului ?

 

Acealeasi simptome le-am avut si eu , ce este drept , iarna si s-a dovedit a fi o bujie arsa .

 

Care martor, ca nu la toate se aprinde martorul pt bujii...de ex la mine nu se aprinde niciun martor.

Link to comment
Share on other sites

Daca e pompa de injectie, atunci poate sa nu mai porneasca sub niciun fel, poa' sa fie si mama caldului si era glaciara....la fel se poate intampla si cu injectoarele. App, vezi sa n-ai vreo doua injectoare care nu mai lucreaza...

 

 

 

Care martor, ca nu la toate se aprinde martorul pt bujii...de ex la mine nu se aprinde niciun martor.

 

 

 

Nu cred ca am probleme cu injectoarele pentru ca ar fi trebuit sa se simta si in mers. Au vazut masina mai multe persoane care au BMW sau care se mai pricep si sunt de parere ca injectoarele sunt ok. Plus ca ma mai gandesc eu ca daca ar fi fost injectoarele ar fi facut asa mereu. La mine face cam la interval de 8 ore.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca am probleme cu injectoarele pentru ca ar fi trebuit sa se simta si in mers. Au vazut masina mai multe persoane care au BMW sau care se mai pricep si sunt de parere ca injectoarele sunt ok. Plus ca ma mai gandesc eu ca daca ar fi fost injectoarele ar fi facut asa mereu. La mine face cam la interval de 8 ore.

 

 

asa facea si a mea si era:1 pompa deplasata foarte putin de la punct 2 o garnitura de la pompa de injectie. acum porneste foarte bine,defapt de cand o am nu mi a pornit asa bine...:)).bafta si ai grija la mecanici....

 

 

si sa nu uit, la masina mea functioneaza si vara bujiile

Edited by blondu_cm
Link to comment
Share on other sites

La punctul 1, te referi la pompa de injectie, nu ? Si ca sa o asez pe pozitie trebuie desfacut jumate de motor nu ?

Imi pot da seama daca e deplasata fara sa demontez prea multe ?

Mi-ai spus sa am grija la mecanici si bine spui, insa cunosti un becanic bun, de incredere ?

Multumesc frumos !

Link to comment
Share on other sites

La punctul 1, te referi la pompa de injectie, nu ? Si ca sa o asez pe pozitie trebuie desfacut jumate de motor nu ?

Imi pot da seama daca e deplasata fara sa demontez prea multe ?

Mi-ai spus sa am grija la mecanici si bine spui, insa cunosti un becanic bun, de incredere ?

Multumesc frumos !

 

da la punctul 1 vorbeam de pompa de injectie.cand am fost la mecanic i am explicat treaba si el mi a zis ca a mai avut o masina asa si a fost asta cu pompa deplasata si daca nu gresesc a rotit o un pic spre stanga dar asta nu stiu sigur

mecanicul stie pentru ca sa nu te induc in eroare.imi pare rau ca nu am un film cum pornea masina inainte dar daca vrei iti arat un video acum sa vezi cum porneste.ajunsesem sa pun contactul de 3 ori sa porneasaca bine.am schimbat si pompa din rezervor dar a durat cateva luni si problema asta a reaparut plus ca muream de rusine ca scotea fum la pornire.cu o saptamana inainte sa merg la mecanic incepuse sa pierd si motorina foarte putina se prelingea in zona pompei de injectie.asa ca mi a schimbat garnitura respectiva dupa care tind sa cred ca mi a dat un pic de avans si uite s a rezolvat problema.cred ca nu a fost o coincidenta dar masina merge bine acum poate ramane fara pornire si o saptamana dar porneste la sfert si sper sa nu imi mai faca probleme.ca sa ajungi la pompa trebuie sa demontezi galeria de admisieplus injectoare si daca nu gresesc a slabit si pompa de servo pentru a deplasa o un pic.pentru mecanic vad ca esti din bucuresti si sunt multi colegi de pe forum care te pot ajuta.eu cunosc pe cineva in craiova daca te hotarasti iti dau numarul lui.succes in rezolvarea problemei

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.