Jump to content

Frana de motor la cutie automata


Shocker

Recommended Posts

Salut. Am si eu o intrebare legata de cutiile automate. E ok sa folosesti frana de motor de fiecare data cand ai nevoie si poti? Intreb asta pentru ca nu stiu daca afecteaza cu ceva sau nu faptul ca o treci din automat in sport si apoi manual ca sa faci frana de motor apoi iar pe automat, si tot asa Edited by Shocker
Link to comment
Share on other sites

cutiile automate din cate cunosc eu au frana de motor inclusa adica... daca nu apesi acceleratia la vale masina isi pastreaza viteza de deplasare fara sa si-o modifice sau fara sa schimbe treapta de viteza... daca te referi al frana de motor folosita in mers la vale... stima!
Link to comment
Share on other sites

Face singura frina de motor si face chiar foarte bine.Trebe sa o citesti putin.Ea stie cind cobori o panta si daca iei piciorul de pe aceleratie deja se pune in frina de motor,ciupesti un pic frina ,retrogadeaza singura,mai ciupesti odata,retrogradeaza iar.Mie chiar mise pare ca exagereaza citeodata si apas iar acceleratia sa nu mai stea in frina de motor.Daca te referi la frina de motor pe timp de iarna in linie dreapta,la mine tot asa face singura.Probabil e in legatura cu senzorul de temperatura exterioara si se pune singura in wintermode sau ceva de genu.Simte daca ridic brusc piciorul de pe acceleratie si face frina de motor chiar si in linie dreapta iarna,pe cind vara nu(e60 530dA 2005 a mea)
Link to comment
Share on other sites

nu e ironie.... imi cer scuze daca nu m-am exprimat bine... ideea era ca eu stiu ca atunci cand esti la vale la o masina transmisie manuala, o pui intr-o treapta inferioara si masina nu isi mareste viteza de deplasare la vale, la o masina automata din cate cunosc este mai simplu, pur si simplu nu apesi ep acceleratie si ramane in acceasi treapta de viteza in care te aflai deja si nu isi mareste viteza de deplasare..... la tiruri exista un Reductor sau nu stiu exact cum se numeste care este folosit in loc de frana de motor sau ca o frana de motor mecanism ce taie alimentarea cu combustibil si incetineste autovehiculul... la autoturisme nu cred k exista o astfel de dotare... dar ti-am zis e simplu apesi un pic pe frana pana ajungi intr-o treapta inferioara si apoi nu mai accelerezi amsina isi mentine viteza de deplasare fara sa fie modificata de panta... stima... sper k am reusit sa fiu explicit si sper ca nu am vorbit prostii
Link to comment
Share on other sites

Repet, nu e vorba de frana de motor sa nu o ia mai tare singura, ci efectiv FRANA de motor, sa incetineasca mai rapid fara sa fiu nevoit sa calc pedala de frana de fiecare data cand vreau asta

ciupesti un pic frina ,retrogadeaza singura,mai ciupesti odata,retrogradeaza iar

Nu am incercat concret asta dar nu imi amintesc sa retrogradeze viteza cand ciupesc frana, cel putin nu la E53

Link to comment
Share on other sites

poi incetinesti pana masina schimba treapta de viteza... intr-o treapta inferioara si daca numai accelerezi... adica nu apesi ep acceleratie masina nu isi mareste viteza de deplasare din propria inertie... rog useri cu experienta si cunoscatori sa ma contrazica daca vorbesc prostii pentru ca marturisesc ca vorbesc din experienta mea care nu este deloc vasta... si nu vreau sa te induc ineroare... dar sunt aproape sigur k masina asa se comporta.... La Vale daca nu accelerezi ea nu isi mareste viteza de deplasare din inertie ci ramane in acceasi treapta de viteza si ca sa ii dai o treapta inferioara apesii pe frana pana incetinesti si se schimba treapta intr-una inferioara si apoi doar nu apesi ep acceleratie.......
Link to comment
Share on other sites

Face singura parerea mea,ca sa vezi diferenta alege o viteza ,sa zicem 70 frineaza cu ea in D,apoi incearca la fel dar cu ea in N.O sa vezi ca se opreste mai frumos in D fara sa solicite mult sistemul de frinare.Nu mi se pare o idee buna mie personal sa o mesteci tot timpul prin manual doar pt frina de motor.
Link to comment
Share on other sites

Face singura parerea mea,ca sa vezi diferenta alege o viteza ,sa zicem 70 frineaza cu ea in D,apoi incearca la fel dar cu ea in N.O sa vezi ca se opreste mai frumos in D fara sa solicite mult sistemul de frinare.

Da, incetineste dar nu la fel de bine/repede ca in cazul in care trec pe manual si scad treapta

 

Nu mi se pare o idee buna mie personal sa o mesteci tot timpul prin manual doar pt frina de motor.

Asta era si intrebarea principala, daca afecteaza cu ceva sau nu daca o tot "mestec prin manual doar pentru frana de motor". Eventual o parere argumentata daca se poate

Edited by Shocker
Link to comment
Share on other sites

eu cred ca NU afecteaza cu ceva, decat disconfortul personal si deranjjul de a schimba pe manual si apoi sa schimbi treapta... mecanismul asta e foarte destept, si nu ar mai fi fost utilizate la o scara atat de mare cutiile automate daca erau periculoase sau nu reuseau sa inlocuiasca fara dezavantaje tehnice cutiile manuale...

Deci nu afecteaza dar dauneaza disconfortului... :)) si eu sunt curios sa aud pareri avizate de la persoane mai bine pregatite in domeniu... multumesc.

Si acum ca exemplu argumentativ... este faptul ca exista tiruri cu Cutie autmata... si la 40 de tone daca nu solicita sistemul de franare la 1,5 tone sau cat are un autoturism nu cred sa fie o problema atat de mare... deci alegerea e a ta...

Edited by racex
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

nu e ironie.... imi cer scuze daca nu m-am exprimat bine... ideea era ca eu stiu ca atunci cand esti la vale la o masina transmisie manuala, o pui intr-o treapta inferioara si masina nu isi mareste viteza de deplasare la vale, la o masina automata din cate cunosc este mai simplu, pur si simplu nu apesi ep acceleratie si ramane in acceasi treapta de viteza in care te aflai deja si nu isi mareste viteza de deplasare..... la tiruri exista un Reductor sau nu stiu exact cum se numeste care este folosit in loc de frana de motor sau ca o frana de motor mecanism ce taie alimentarea cu combustibil si incetineste autovehiculul... la autoturisme nu cred k exista o astfel de dotare... dar ti-am zis e simplu apesi un pic pe frana pana ajungi intr-o treapta inferioara si apoi nu mai accelerezi amsina isi mentine viteza de deplasare fara sa fie modificata de panta... stima... sper k am reusit sa fiu explicit si sper ca nu am vorbit prostii

Reductoarele se ocupa cu altceva, faci confuzii. La camioane sistemele de franare de motor (impropriu spus) se numesc INTARDER sau RETARDER, depinde. Mecanismul care taia alimentarea era folosit mai demult la camioane mai vechi, aveau o clapeta pe evacuare daca nu ma insel, clapeta comandata din cabina.

Insa INTARDER-ul e un sistem in cutia de viteze cu pinioane, care actionat din cabina, incetineste rotatia arborelui central.

Iar RETARDER-ul poate fi de 2 tipuri si ambele actioneaza asupra cardanului: fie hidraulic, fie magnetic. Se stie ca cele hidraulice au o intarziere si trebuie actionate cu atare, mai devreme.

Revenind ontopic, eu foloseam modul manual al cutiei automate la coborarea serpentinelor. Asta cu "franeaza ea singura la vale" e poveste de adormit copiii. Inertia te impinge la vale pe drumuri cu panta spre vale indiferent daca esti pe DS sau D.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

ok e adevarat ce s[ui, adica nu detin informatii atat de tehnice... si de a idreptate despre retarder vorbeam... marog sper ca l-ai lamurit ca pana la urma asta era ideea... cel am ibine ar fi sa intre o persoaan care are cutie automaat si care cunoaste situatia.... sper ca nu am incurcat mai mult cu ce am spus!
Link to comment
Share on other sites

Acest e60 lci pe care l-am purtat pe Transalpina acum 2saptamani e prima automata care o conduc si dupa ce m-am certat putin cu ea am ajuns la concluzia ca la vale doar pe manual isi pastreaza viteza constanta, si la o turatie peste 2500rpm in functie de viteza/inclinatie, pe D sau DS reusea ea sa prinda viteza.

Referitor la retrogradarea la coborare prin ciupirea franei pot spune ca nu am observato sa faca asa ceva niciodata.

Asa ca pentru pante prea mari la coborare manual si isi face treaba.

Link to comment
Share on other sites

La o coborare prelungita, in care nu atingi acceleratia, ar trebui sa mentina o treapta inferioara. Am observat si eu chestia asta cand am coborat de la Ranca odata cu ea; in D ajunsese turatia pe la 3500 rpm. Dupa ce am ciupit un pic acceleratia a schimbat in treapta superioara.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acest e60 lci pe care l-am purtat pe Transalpina acum 2saptamani e prima automata care o conduc si dupa ce m-am certat putin cu ea am ajuns la concluzia ca la vale doar pe manual isi pastreaza viteza constanta, si la o turatie peste 2500rpm in functie de viteza/inclinatie, pe D sau DS reusea ea sa prinda viteza.

Referitor la retrogradarea la coborare prin ciupirea franei pot spune ca nu am observato sa faca asa ceva niciodata.

Asa ca pentru pante prea mari la coborare manual si isi face treaba.

 

Nu ai avut timp se te cunosti cu cutia:),sau nu te intelegi cu o automata

 

@Pole cu wintermode si putul gindirii...ce stiu eu dupa 6 ani de e34 automat care avea un buton cu fulgul de zapada sa o pui in winter mode(http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission-vezi in josul paginii),sau alti 7 ani de condus e60 automat ....

Link to comment
Share on other sites

in linkul tau "Automatic transmission-vezi"(?!), nu exista nimic in josul paginii, nimic legat de subiect cel putin.

 

fulgul ala de nea la e34, e probabil o functie care face masina sa plece in viteza a 2-a, ca sa imbunatateasca tractiunea si sa reduca sansele de a patina rotile in condtii de iarna, nu vad ce legatura are cu cutia de viteze.Asta din cauza ca nu ai modul manual (M), de unde poti selecta tu vitezele.. Atat, nu exista setari diferite pentru cutie, iarna/vara si cu atat mai putin nu se schimba automat in functie de temperatura de afara.

 

cutie automata am avut pe Audi, pe 2 Porsche Cayenne, pe E61, pe inca un Audi A6 si ma rog... as spune M6, insa ala era SMG, deci doar ma laud.

Edited by Pole
Link to comment
Share on other sites

Nu ai avut timp se te cunosti cu cutia:),sau nu te intelegi cu o automata

 

@Pole cu wintermode si putul gindirii...ce stiu eu dupa 6 ani de e34 automat care avea un buton cu fulgul de zapada sa o pui in winter mode(http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission-vezi in josul paginii),sau alti 7 ani de condus e60 automat ....

 

Pai si ce legatura e intre wintermode si senzorul de temperatura exteriora? Lol.

 

Wintermode e un simplu mod de a pastra turatia cat mai joasa indiferent de cat de tare apesi acceleratia. Lucru de care n-a mai fost nevoie o data cu introducerea ASC si DSC.

Link to comment
Share on other sites

nu exista setari diferite pentru cutie, iarna/vara si cu atat mai putin nu se schimba automat in functie de temperatura de afara.

Ba exista. Nu se schimba in functie de temperatura, cu in functie de gradul de patinare al rotilor pe suprafata.

 

Winter program (only with selector lever in position "D")

The winter program is automatically activated if the drive wheels start to spin even at a low rate of

acceleration. The winter program provides enhanced traction by not using 1st gear and executes early

upshifts to prevent such reactions when load is changed. The winter program is deactivated if the wheels

do not spin for several seconds despite high drive torque.

steptronic.pdf

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

bai nene, NU EXISTA NICI UN FEL DE LEGATURA intre senzorul de temperatura exterioara si felul in care se manifesta cutia de viteze, asta e o tampenie de proportii epice, la fel ca si tampenia cu frana de motor mai eficienta iarna. Edited by Pole
Link to comment
Share on other sites

Ba exista. Nu se schimba in functie de temperatura

bai nene, NU EXISTA NICI UN FEL DE LEGATURA intre senzorul de temperatura exterioara si felul in care se manifesta cutia de viteze, asta e o tampenie de proportii epice.

De ce tipi? Eu ce-am zis, bai nene? :)

Ai spus ca "nu exista setari diferite pentru cutie, iarna/vara". Te-am contrazis.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Pai nu exista, din ce scrie acolo, e un fel de adaptare a cutiei in functie de wheel spin, desi mi se pare absurd, pentru asta e dsc. Eu nu am auzit pana acum de asa ceva .

 

Si oricum nu are treaba cu frana de motor, despre care ne povestea catafc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.