Jump to content

"Pisina" mea, E92 330CD manual


flo_sb

Recommended Posts

Salutare !

 

In urma cu vreo 5 luni, dupa lungi cautari, mi-am achizitionat din Frankfurt un E92 330CD superb, de 2007/04, la ~147mii km.

Cautarea mea pe mobile.de a fost foarte clara - manual, 330I, 330D, 330XI, foarte dotat.

 

Asadar, mi-am luat bestiuta asta, frumoasa foc.

 

Ca si dotari, am vrut sa aiba obligatoriu, urmatoarele:

*trapa

*scaune sport, full piele, incalzite

*navi mare

*sonorizarea nu cea mai praf, aia fara tweetere

*comenzi volan, blustiut, schimbatorul normal care e si pe E60

*senzori parcare

 

Dupa lungi cautari a trebuit sa fac un compromis la o dotare, m-am documentat, si am ajuns la concluzia ca nu se renteaza sa schimb trapa, sa trec de la automata la manual, de instalat navi imi era groaza, si de sonorizarea cea mai praf sa trag fire nici nu mai vroiam sa aud, stiam de la E60 ce infern e.

 

In concluzie am mers pe varianta fara senzori de parcare, care nu ma costa mult ulterior sa le fac retrofit. Acum sincer ma bucur ca nu am luat-o cu senzori, arata mult mai frumos fara. Caut sa imi fac cumva o integrare OEM cu camera de dat inapoi.

Surpriza, imediat dupa ce mi-am luat-o, m-am sucit si am ajuns la concluzia ca era mai frumos schimbatorul de M pe masina asta (eu eram in cap cu cum ar arata pe E60). In fine, astea sunt nimicuri :)

 

Masina mai are suspensie sport si, dupa parerea mea, cele mai frumoase jante pe 17", multi au fost trucati, inclusiv eu, sa cred ca sunt pe 18" la cum arata.

 

Sincer sa fiu nici acum nu imi pot da seama daca pana la urma am Hi-Fi sau Logic7, poate ma ajuta cineva, PW18598, am la setari Logic7 Concert Hall si treburile genu. E o diferenta de la cer la pamant intre cum suna sonorizarea aia slaba, fara tweetere, si asta, si la putere si la claritate si la tot. Insa, mai e mult pana departe.

 

--------------------------------------

Am sa fac acum un comparativ intre E60 525D 2006/11 care l-am avut versus E92 330D 2007/04.

Mentionez ca nu ma pricep la detalii tehnice si nu stiu termeni tehnici, pot doar sa spun parerea mea pe care o consider obiectiva.

 

Cum sta pe drum: Deci, sincer, rupere, nu se compara. Veneam pe autobahn in curbe la dreapta cu 220/h, nici cea mai mica problema, nu imi venea sa cred. Sta pe curbe incredibil. Directia foarte precisa. 525D-ul avea suspensie normala si jante 225/55/R16, asta are suspensie sport si jante 225/45/R17, deci e normal sa fie diferenta asta, pe care eu o consider de la cer la pamant.

Toate astea au clar de suferit la comfort, unde iarasi e diferenta de la cer la pamant daca e sa le compar. Cu E60-ul pluteam frumos, elegant, comfortabil pe drum. Cu E92 trebuie sa ma plimb pe tot drumul sa evit gropile, te scutura, dar imi place, e foarte agila.

 

Putere: 525D-ul (177CP 400NM) era pistol cu apa comparat cu 330CD-ul (231CP 500NM). Fac niste depasiri cu asta de nu imi vine sa cred. A fost foarte placut pe autostrada, incredibil cum poate sa accelereze, sa faca "cruising" la 180/h pe tempomat. Dar, distractia a inceput cand am intrat pe Romania. Ce depasiri de 5 masini si treburi de genul, efectiv fermecat am fost. Uleterior am observat si dezavantajul de a avea o masina puternica, lumea nu se asteapta sa vina unul ca migul din spate, semnalizeaza stanga si se angajeaza in depasire fara sa se asigure.

Franarea, foarte multumit din nou. La E60 am trecut pe ATE Powerdiscuri cu placute ATE, scartaiau, frana bine nu zic nu, dar asta, pe OEM, e much better si vs E60 cu powerdiscuri, si nici nu scartaie. In schimb, lasa o negreala pe jante de zile mari.

Teste de "care e mai tare?" am facut doar in cercul de prieteni si foarte putin, pot zice ca e echivalenta de la 40/h la 160/h cu:

un Golf 5 GTI cu DSG si chip de 230CP;

Versus Seat Leon Cupra de 260CP manual, e clar superioara. Nu prea pot sa inteleg cum, da in fine.

225/45/R17 sunt insuficiente pe spate la masinuta asta, mi-as pune 245, dar am numai 8.5J si nu este modelul asta frumos de janta pe 9J.

 

Consum: Incredibil din nou: vara E60-ul de 2.5D manca 12-13 in oras la un mers sportiv, E92-ul 3.0D mananca 11.4. Venit din Frankfurt pana la granita cu Romania, media de viteza ~127.5km/h - consum 6.5, cu "carje" intre 120-220 (nu, nu i-am dat pana la capat, nu am avut tupeu si era plin de stau-uri) in Germania, pana m-a oprit politia (avea un E60 camuflat, alta poveste :) )si m-am linistit pe tempomat pana-n 160.

 

Design: E92-ul are o linie excelenta, cur superb vs E90, lateralul imi place la nebunie, si fata are farurile de M. Sunt in dubii legat de pachetul M, nu stiu, e asa eleganta acum masina, asa inocenta, parca nu stii daca are o bestiuta sub sau e doar frumoasa foc. Imi pare rau totusi ca nu am tipsuri in stanga si in dreapta, ca la 335I sau care era ? (doar 2, una pe stanga, una pe dreapta).

E60-ul mi se pare o masina superba de asemenea, farurile din fata au forma aia de spranceana dementa, iar curul, la varianta LCI, arata incredibil. O sa imi ramana intiparit toata viata momentul in care m-am indragostit de E60. Eram cu ai mei in masina, pe valea oltului. Aud ceva din spate, ma uit in oglinda soferului (din spate), nu vad nimic... Si iese la un moment dat, asa, doar cu farul, agresiv, un E60, cu farurile alea... a fost un moment genul... "da-te frate la o parte ca te mananc". O masina foarte frumoasa, pacat ca o are multa lume (vs. E92 la care ma bucur ca nu vad atatea pe drum (Iphone fanboys :wink: :wink:)).

 

Concluzie finala: Sunt foarte multumit de ea. Imi face o placere enorma sa o conduc, kilometri mei prin oras au crescut cu minim 50% de cand o am (cam 800/luna, Sibiu), si cand o spal frec la ea 2 ore minim, am carpa de caprioara sa o sterg, spalatul la jante ma omoara pana si cu buretele special de jante sonax de la grozadan, dupaia facut cauciucurile. Asta sa nu mai pun cand ii fac tratamentul la piele, de la amiaza pana seara imi ia. Dar, merita din plin, e o frumusete de masina si e o incredibila placere sa o vad curata constant.

 

Inainte sa o cumpar (am luat-o pe la 147k km), am verificat VIN-ul la BMW. Toate intrarile de pe carte sunt veridice, ultima intrare in service pt revizie pe la 131k prin ~04.2011, si o intrare nedatata la 141k daca imi aduc aminte bine. Deci, ma declar foarte fericit ca nu are km manariti :). A avut schimbata galeria de admisie, deci m-am scos, din cate am citit asta ar fi boala lor.

I-am facut si un test Dekra inainte sa o cumpar, mi-a consumat ala tot lichidul de parbriz, vreo 3L. A constatat ca usa de la sofer a fost revopsita si ca nu mai am mult din placutele pe fata.

 

Ajuns in tara, nu au trecut 2 saptamani pana a parcat un vecin cu un Golf4 langa mine, si si-a deschis ca tot omul usa pe usa mea de la pasager, ca deh, el are cheder de plastic pe mijlocul usii. Asadar mi-a facut un punct in relief pe usa, dar pe el am reusit sa il prind si l-am taxat, am revopsit usa. M-am invatat minte intr-un final, nu mai parchez numai pe un loc jumatate minim de acum si preferabil doar pe lateralul drumului. Ce sa mai, am niste vecini superbi, pagubele pana acum la cele 3 masini se ridica la ~3k EUR. De abia astept sa ma mut, nu vreau sa pateasca si E92-ul ce mi-a patit E60-ul/Golf 4le.

 

P.S. pretul e confidential, daca doriti neaparat, vi-l spun pe privat :)

 

Atasez, in final, niste poze cu pisina :)

 

http://floringiurgiu.com/bmwclub/1.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/2.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/3.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/4.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/5.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/6.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/7.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/8.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/9.JPG

http://floringiurgiu.com/bmwclub/10.JPG

 

Mai am selectate 4 poze, dar nu ma lasa sa le pun, le pun chiar putin mai incolo :)

Edited by flo_sb
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos de urari :)

 

Nu simt lipsa spatiului fata de E60, am spatiu destul. Si in spate e spatiu, dar e nasol cu urcatul in spate, mai murdareste lumea, plus disconfort. In fine, e in regula, nu merg mai mult de 2 persoane in masina 95% din timp, iar daca e sa apara a 3a, se da jos pasagerul, deci nu e discomfort pentru mine. Ramane doar problema cu murdaritul/zgariatul. Portbagajul e imens; gura portbagajului nu e suficient de inalta. N-are roata de rezerva; Nu-mi plac RFT-urile, trebuie sa imi cumpar un spray; Imi place foarte mult compartimentul ala unde ar fi trebuit sa se afle roata de rezerva, e foarte bun pentru cumparaturi mici. Penibil totusi ca nu am roata de rezerva.

 

Alea la stanga sint ceva mai periculoase, nu?

Iti relatam amintirea mea, nu-mi aduc aminte de vreo curba la stanga pe traseul meu din autobahn care sa-mi fi oferit vreo senzatie :)

 

Legat de Hi-Fi, asa am vazut si eu in lista de dotari dar nu inteleg de ce am atunci procesare Logic7 functionala (concert hall, theather, 10 band eq). Si la Hi-Fi sunt astea ? Ma bucur daca e doar Hi-Fi, distanta fata de standard e enorma, daca si intre Hi-Fi si Logic7 este la fel de sesizabila, e clar urmatorul upgrade.

 

Legat de garaj - pana acum vreo 5 saptamani cand mi-am vandut Golfuletul, a stat doar la garaj la ai mei. Dupa cele patite, si fara CASCO, mi-ar fi tremurat chilotii sa o las in fata blocului. Acum insa, trebuie sa mai stea asa ceva timp pana vine casa. Seara o duceam la garaj la ai mei, plecam cu golful la apartament, dimineata mergeam cu golful si o luam de la garaj, si tot asa. 4luni+ de chin :).

"Manopera" cu usa mi s-antamplat in plina ziua, nu noaptea :(

Edited by flo_sb
Link to comment
Share on other sites

Bijuterie masina, s-o stapanesti sanatos.

Are dreptate colegul de mai sus in legatura cu garajul, am si eu un e92 330xd de vreo 5 zile si deja am 3 urme frumoase de cheie pe usa din dreapta, dehhh romania, ce sa-i faci, invidia e mare.

Edited by extasy
Link to comment
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos Florin ! :)

Foarte frumoasa. Si eu am una in oras aceeasi culoare acelasi model, dar nu-i stiu motorizarea. Ma uit cu jind dupa ea de fiecare data.

 

Pacat ca traim in tara asta si tre' sa ocupam 2 locuri ca sa fim asigurati ca nu ne-o "pupa" altii. Eu ma bucur ca stau la casa si pot dormi linistit.

 

Legat de sunet... daca ai EQ-ul, e clar ca ai L7.

Link to comment
Share on other sites

Superba masina, motorizare pe masura...cutie manuala...vis :) Tin minte cand am condus prima oara 330xd LCI manual, nu-mi mai venea sa ma dau jos din masina :p

 

S-o stapanesti sanatos si fara evenimente neplacute.

 

Si pe mine ma cam sacaie lipsa rotii de rezerva si RFT sucks in Romania, dar cred ca mai bine iti cauti o roata subtire s-o tii in portbagaj decat acel spray. Daca tai un cauciuc irecuperabil sau ceva, spray-ul nu te mai ajuta. Eventual ia-ti si un spray sa-l tii pentru plimbari scurte, in oras...iar cand pleci la drum lung, sa iei neaparat roata, cric si coarba cu tine, just in case ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La ce turatie schimbi vitezele la 3.0d? Eu am 530d manual, E60 si treapta I mi se pare foarte "lenesa" (cam orice masina pleaca mai tare ca mine). Bag a II-a repede, la 2000rpm - a II-a trage super; a III-a din nou fff bine. Mentionez ca am masina de aproape 4 ani si asa a fost mereu.

La tine cum e?

Link to comment
Share on other sites

Accelerez inainte sa las ambreiajul, schimb repede a II-a, dar nu pleaca cum pleaca 3.0d automat. Si viteza I nu are acelasi raspuns ca a II-a si a III-a, unde e racheta (scuze eventuala exagerare). Multumesc si scuze de off-topic, dar eram curios cum se comporta si alte 3.0d manuale.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.