Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Problema egr (electrovalva)


Recommended Posts

Am curatat ieri electrovalva egr si am descoperit ca furtumasele de pe'acolo erau scoapte, le-am inlocuit cu furtum (pt injectoare,imbracete in material textil) si acum masina pierde din putere.

Sa fie de la furtumase (avand in vedere ca sunt mai "mici") sau sa le fi mufat eu gresit?Sau sa fie electrovalva ? :cry:

Ma poate ajuta cnva cu o schema ("schita")

Link to comment
Share on other sites

Nu astea sunt dimensiunile. Interior trebuie sa fie 3,5mm nu 2mm. Eu cand am masurat durtunul OEM de pe masina avea interior de 3mm

 

Pe realoem scrie 3,5x2.0

 

3,5mm ii diametrul interior al furtunului

2.0mm e grosimea peretilor

5,5mm e diametrul exterior.

 

Eu am schimbat acuma( exact azi ) unul OEM si l-am masurat cu sublerul ( si cu un liniar mai apoi sa fiu sigur ) dupa ce l-am dat jos. Are exterior 6mm, interior 3mm si peretele gros de 1,5mm. Am luat unul la fel, se vindea la metru, cu diametru interior de 3mm, grosimea peretilor de 1,5mm si diametru exterior 6mm. Furtul l-am taiat si l-am masurat la mijloc ca sa nu ma induca in eroarea largirea unde a fost pe stut.

 

Este 6lei/m asa l-am gasit.

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

Edited by Dr.Cipry
Link to comment
Share on other sites

Nu astea sunt dimensiunile. Interior trebuie sa fie 3,5mm nu 2mm. Eu cand am masurat durtunul OEM de pe masina avea interior de 3mm

 

Pe realoem scrie 3,5x2.0

 

3,5mm ii diametrul interior al furtunului

2.0mm e grosimea peretilor

5,5mm e diametrul exterior.

 

Eu am schimbat acuma( exact azi ) unul OEM si l-am masurat cu sublerul ( si cu un liniar mai apoi sa fiu sigur ) dupa ce l-am dat jos. Are exterior 6mm, interior 3mm si peretele gros de 1,5mm. Am luat unul la fel, se vindea la metru, cu diametru interior de 3mm, grosimea peretilor de 1,5mm si diametru exterior 6mm. Furtul l-am taiat si l-am masurat la mijloc ca sa nu ma induca in eroarea largirea unde a fost pe stut.

 

Este 6lei/m asa l-am gasit.

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

 

 

s-ar putea sa ai dreptate...eu nu le-am masurat, am luat furtumasele de pe un motor din dezmembrari, dimensiunile le-am gasit pe forum.

bn ca ne-ai spus poate pe viitor ne va fi de folos :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Astea nu ii prea bine sa le iei second, se colabeaza cand functioneaza vacuumul din cauza uzurii lor.

Daca tot le iei de la dezmembrari sa fi sigur ca is rigide si nu se colabeaza usor, dar mai bine le iei noi la metru pentru ~6lei.

 

La mine era copt si moale dintre Electrovalva si EGR. Nu respira, dar se colaba si nu functiona cum trebuie EGR-ul.

Trebuie sa fie rigide, sa fie foarte greu sa obstruezi prin strangere diametrul interior. De asta producatorul da si grosimea peretilor.

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

Edited by Dr.Cipry
Link to comment
Share on other sites

Astea nu ii prea bine sa le iei second, se colabeaza cand functioneaza vacuumul din cauza uzurii lor.

Daca tot le iei de la dezmembrari sa fi sigur ca is rigide si nu se colabeaza usor, dar mai bine le iei noi la metru pentru ~6lei.

 

La mine era copt si moale dintre Electrovalva si EGR. Nu respira, dar se colaba si nu functiona cum trebuie EGR-ul.

Trebuie sa fie rigide, sa fie foarte greu sa obstruezi prin strangere diametrul interior. De asta producatorul da si grosimea peretilor.

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

 

am cautat si eu noi insa nu am gasit, e doar o solutie de moment...nu imi placea cum tragea masina cu cele care le pusesem, le-am tinut doar o zi.

 

Ai facut vre-o tura cu masina? cum merge?

Link to comment
Share on other sites

Da, chiar am scris in topicul masina mea problema asta azi.

 

Asta era problema la mine cu un furtun care lega electrovalva de EGR. In ture joase pana in ~2000-2200 era lenesa.

 

Acuma s-a schimbat total, si nu e efect placebo, se simte bine de tot diferenta. Urmeaza sa le schimb pe toate, doar ca magazinu de unde le-am luat nu mai aveau decat o bucata de ~40cm cum au vandut si au taiat din el ( se vinde la metru )

 

Furtu respectiv la mine era moale ( ca un furtun de silicon ) si paraia cand il strangeam intre degete...trebuie schimbate si cand se inmoaie nu doar cand se rupt...

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

Edited by Dr.Cipry
Link to comment
Share on other sites

vad ca sunt mai multe opinii ...

in final cat trebuie sa fie diametrul interior (banuiesc ca asta e cel mai important) 3mm sau 3,5 mm ..?

cei care ati gasit cu interior de 3,5mm este furtun de vacuum sau tot de retur injectoare ? (eu am gasit ceva de retur injectoare cu insertie panzata si fara sa fie "imbracat" in material textil, nu stiu sigur daca e bun..)

Link to comment
Share on other sites

Bmw zice clar de 3,5mm diametru interior si 2mm peretii furtunului, pe realoem. ( 3,5x2.0 )

Dar, eu cand l-am dat jos de pe masina ( era original ) era de 3mm interior si 1,5mm peretii ( l-am masurat cu sublerul si de-ala am luat )

 

Baiatul de unde am luat furtunul mi-a aratat o lista ( dintr-un catalog ) cu furtunele de vacuum la mai multe modele printre care era si E46 150cp ( asta il am eu ) si la el scria furtunele de vacuum sa fie de 3mm si grosime 1,5mm ( 3.0x1,5 )

 

Nu stiu daca nu e o strategie de marketing, ca furtune de 3,5 interior se gasesc extrem de greu, aproape imposibil. Cine mai da jos furtune de vacuum sa mai masoare sa ne zica la ei cum is ( nu masurati in capat unde vine pe stut ca acolo ii largit ).

 

Diferenta de pret e exorbitanta dintre oem si aftermarket, de ~10 ori mai scumpe. In fond si la urma urmei sunt niste furtune mici, care si daca le schimb in fiecare an ( ma refer la aftermarket ) nu amortizeaza pretul unuia OEM

 

PS: si diametrul exterior ii foarte important. Cand face vacuum pe furtun daca nu e destul de gros peretele ( oferindu-i rezistenta ) se strang peretii si obstrueaza ( asa a fost in cazul meu )

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

Edited by Dr.Cipry
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.