Jump to content

Piese schimb - originale sau nu


Tien

Folositi numai piese originale BMW?  

284 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu stiu, intreaba la BMW.

Ideea de la care am plecat e ca, dupa parerea mea, piesele originale sunt mai calitative decat cele pe producator.

Vorbesc din experienta.

N-am avut niciodata probleme cu piesele originale montate.

 

Nu stiu de unde cumperi tu piesele dar toate bateriile cumparate prin autototal ( varta, bosch, berner, etc) au garantie 18luni. Poate daca montezi bateria pe taxi, moto sau scoala de soferi, primesti garantie doar 6luni.

 

 

Nu exista o asemenea clauza.

 

Vorbesti de garantia pieselor originale. Eu am in contract cu BMW Romania clauza de garantie 24luni la orice piesa montata la mine in service.

 

Nu era vorba de o bateria vanduta de mine, o cumparase de la un magazin specializat.

 

Din pacate exista:

 

http://www.briobit.ro/varta/Garantie%20Varta.htm

 

Citate din garantie (e intotdeauna bine sa citesti un certificat in intregime, nu doar cateva randuri):

 

Pentru acumulatorii VARTA se acordă 2 ani de garanţie pentru autoturisme în conformitate cu Legea nr.449/2003 şi H.G.786/1996. Pentru vehicule de transport de tipul autocamioanelor (inclusive 110Ah) garanţia este de 12 luni. Pentru motociclete garanţia este de 6 luni. Pentru şcoala de şoferi, curierat şi taxi garanţia este de 6 luni.

 

Rezolvarea reclmaţiilor

· · Dovada montării într-un service acreditat, talonul de garanţie completat în urma montajului, precum şi valoarea tensiunii de încărcare măsurată din 6 în 6 luni de către service acreditat. Montarea se va efectua în maxim 5 zile de la facturare!

 

Din pacate, clientul meu n-a citit in intregime certificatul de garantie si nu s-a dus sa verifice tensiunea de incarcare din 6 in 6 luni.

Cam asa e cu garantiile in Romania, intotdeauna exista cate o smecherie.

Daca nu te duci sa verifici tensiunea, pa garantie!

Aberant? Da. Perfect legal? Da.

 

Daca ai montat discuri care s-au ovalizat nu inseamna ca sunt proaste discurile ci poate au suferit un tratament mai special. Noi am montat discuri ATE si nici macar unul nu s-a plans ca scartaie sau ca s-au ovalizat discurile.

 

Nu am avut niciodata probleme cu discuri Ate ci cu un set de discuri Textar.

Pe de alta parte, discurile Ate pe producator tin mai putin decat discurile originale.

 

Ce tratament mai special?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

E chiar haioasa discutia... E ca si cum bmw da garantie 3 ani la elemente de suspensie. :p. Daca tu dai in gropi si termini un pivot in 6 luni nu ti l schimba nimeni pe garantie decat daca a fost o greseala de proiectare. Eu am brate lenforder pe masina care au polizata sigla bmw in mod primitiv si tin de vreo 3 4 anisori . tot asa am senzori abs VDO care au arsa cu ceva incins sigla bmw :p. Niciodata nu am avut probleme cu produse fie si ele aftermarker daca au fost de prim montaj . Diferenta poate fii data de modul in care se fabricau produsele acum 10 ani si cum se produc acum. Calitatea materialelor a mai scazut si verificarea calitati este mai superficiala. Dar incaodata sa crezi ca aia de la lemforder au 2 linii de productie diferite si isi dau singuri cu sigla in cap oferind o calitate net inferioara este stupid. Cei de la bmw MEREU pun doar ambalajul nefiind producatori de ansamble. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Ca tot ati facut topicul varza...

 

@Malasorte greseti grav acum. In mai multe privinte.

 

Sa le iau pe rand:

 

- nu ai nevoie de 2 linii de productie. Exista prin contract specificat cate piese dintr-un milion pot fi defecte. Aici nu intra doar functionare/nefunctionare ci si tolerante.

NU poti livra la BMW o componenta care este inafara tolerantelor cerute de ei!

 

Daca totusi ai produs o piesa iar la finalul liniei de productie ea nu respecta TOATE cerintele BMW, fie o arunci fie o vinzi si recuperezi din pierderi.

 

- vezi ca stanta BMW este aplicata la turnare pe multe piese. Piesa buna/rea are stanta pe ea. Daca nu vrei sa o arunci, pilesti stanta si o vinzi Lemforder sau alt brand. Sa o luam invers: poti vinde cu 100 euro un brat BMW. Il iei si il pilesti (faci ceva in plus) si il vinzi cu 70. Genial! :rolleyes:

 

Alt exemplu:

 

ai ecranul de navigatie. La fiecare ecran se verifica printre altele contrastul. Daca nu iese contrastul care trebuie, se monteaza alta carcasa (fara sigla) se resofteaza si se vinde aftermarket.

 

Inca un exemplu:

 

-multe produse nu pot trece toti parametrii de exemplul curentul de sleep. Trebuie sa le verifici pe linie. La randul tau ceri celor care iti trimit tranzistoare sa le verifice si ei. Si totusi la tine pe linie nu toate indeplinesc cerinta.

 

Ce faci? Le arunci? NU. Le refolosesti la altceva, sau le vinzi sub brandul tau.

 

P.S. La orice firma mare exista echipe care cu asta se ocupa. Orice linie de productie are indicatori de rebuturi. Tinta acelor echipe este sa reduca numarul de rebuturi si/sau sa scada cumva pierderile.

Link to comment
Share on other sites

Foarte bun postul lui Bala. Poate face si un topic despre aceste lucruri si muta posturile.

 

Cu totii am vrea sa cumparam piese pe producator care sa fie la fel de bune ca alea originale, dar la preturi mult mai mici si sa primim aceeasi calitate.

Din pacate, realitatea nu este aceasta.

Poti cumpara piese pe producator calitative, dar de aici pana la a spune ca ceea ce cumperi de la BMW este exact acelasi lucru, e cale lunga.

Sigur ca se poate intampla, dar nu se intampla de cele mai multe ori.

Am vazut cu ochii mei diferente clare intre bratele Lemforder si cele originale.

Nu sunt la fel.

De exemplu, cum va explicati ca piulita originala de la pivot o desfaci cu tubulara de 21 mm, iar daca iei bratul pe Lemforder, pivotul nu mai are piulita de 21 ci de 22?

Cum va explicati ca e mult mai simplu sa demontezi un brat original, chiar daca e pe masina de n ani, dar daca vrei sa schimbi un brat pe producator care fusese schimbat cu un an sau doi inainte, uneori nici nu reusesti fara sa dai jos fuzeta chiar daca ai prese.

 

Din moment ce am certificat de garantie pentru orice baterie oferit de distribuitor si spune clar, toate bateriile au garantie 18luni si nu scrie in certificat ca trebuie verificata din 6 in 6 luni, nu ai nici o treaba cu garantia oferita de tine mai sus.

 

Tu tot n-ai inteles.

Nu e vorba de garantia oferita de mine, eu nu comercializez acumulatori.

Ca si tine, as putea aduce de la unul dintre distribuitorii de piese, dar n-am vandut pana acum acumulatori.

 

Eu am gasit clauza respectiva pentru acumulatori Varta la mai multe firme care comercializeaza acumulatori.

Unui client de-al meu i-a fost refuzata garantia din motivul specificat in garantia pe care am postat-o mai sus.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Am inteles.

 

Pai are treaba pentru ca se pare ca, in multe locuri, garantiile astea ascund tot felul de subterfugii.

 

Avand in vedere ca nu toata Romania isi cumpara acumulatori de la distribuitorul tau de piese, m-am gandit ca informatia e de interes.

 

Si anume, sa se verifice foarte bine clauzele contractului de garantie.

 

Legile romanesti nu sunt foarte stricte in acest domeniu, asa cum sunt in afara, asa ca exista spatiu pentru abuzuri.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Ca tot ati facut topicul varza...

 

@Malasorte greseti grav acum. In mai multe privinte.

 

Sa le iau pe rand:

 

- nu ai nevoie de 2 linii de productie. Exista prin contract specificat cate piese dintr-un milion pot fi defecte. Aici nu intra doar functionare/nefunctionare ci si tolerante.

NU poti livra la BMW o componenta care este inafara tolerantelor cerute de ei!

 

Daca totusi ai produs o piesa iar la finalul liniei de productie ea nu respecta TOATE cerintele BMW, fie o arunci fie o vinzi si recuperezi din pierderi.

 

- vezi ca stanta BMW este aplicata la turnare pe multe piese. Piesa buna/rea are stanta pe ea. Daca nu vrei sa o arunci, pilesti stanta si o vinzi Lemforder sau alt brand. Sa o luam invers: poti vinde cu 100 euro un brat BMW. Il iei si il pilesti (faci ceva in plus) si il vinzi cu 70. Genial! :rolleyes:

 

Alt exemplu:

 

ai ecranul de navigatie. La fiecare ecran se verifica printre altele contrastul. Daca nu iese contrastul care trebuie, se monteaza alta carcasa (fara sigla) se resofteaza si se vinde aftermarket.

 

Inca un exemplu:

 

-multe produse nu pot trece toti parametrii de exemplul curentul de sleep. Trebuie sa le verifici pe linie. La randul tau ceri celor care iti trimit tranzistoare sa le verifice si ei. Si totusi la tine pe linie nu toate indeplinesc cerinta.

 

Ce faci? Le arunci? NU. Le refolosesti la altceva, sau le vinzi sub brandul tau.

 

P.S. La orice firma mare exista echipe care cu asta se ocupa. Orice linie de productie are indicatori de rebuturi. Tinta acelor echipe este sa reduca numarul de rebuturi si/sau sa scada cumva pierderile.

In privinta pieselor electrice de genul unei navigati sau alte piese de confort sunt convins ca e posibil ceea ce spui. Dar sa cred ca Lenforder observa un brat un probleme de proiectare si zic " hai sa stergem bmw si sa il vindem sub sigla noastra cu carente de fabricatie" mi se pare nu grav ci penal dat fiind ca e un ansamblu de sustinere a roti. Sa cred de asemenea ca cei de la VDO observa probleme la un senzor de rotatie ABS si zic hai sa il vindem asa sub sigla noastra poate i se blocheaza lu ala vreo roata in vreo curba este iar ciudat. BMW are o cerinta sa tina 24 de luni si la un brat nu prea are ce sa aiba sa iasa din graficul bmw dar sa fie apt pentru aftermarket. Dami un exemplu te rog ce ar putea sa aiba un brat sa fie considerat inapt pt sigla bmw? sa aiba joc in pivot? sa fie stramb? si asta il face safe pentru aftermarket? NEVER pentru si lenforder da garantie tot 2 ani. E ca si cum si ar taia singuri craca de sub picioare. Si sa crezi ca tot ce e rebut ajunge pe piata sub sigla lor e iar ciudatel. DE ce ar face asta? Oricum ei de la bmw primesc mai putini bani pentru piesa decat o vand ei pe piata libera. Clar ei castiga procentual mai mult din aftermarket decat cea de prim montaj.

 

Asta e valabil la piele de exemplu care este verificata cu lasere si daca are imperfectiuni trece de la Rolls la bmw sau mercedes. MErge si la o naviagatie fara probleme. Dar la elemente de suspensie , franare, directie imi este greu sa cred asa ceva. DE altfel un prieten Sorin patronul de la Delta service ( unul din cele mai mari serviceiuri din Constanta) a vizitat o fabrica ate de mai multe ori ( fiind cel mai mare vanzator din Cta de piese ATE) si mi a zis clar ca difera doar ambalajul la discuri si placute linia de productie fiind aceeasi . De altfel ei produc discurile pe marimi si cerinte de franare nu prea ii intereseaza asa mult pt cine. De exemplu discurile mele se potrivesc si pe porsche 911 din 90 si ceva si sunt facute tot de TRW. Sunt identice.... Crezi ca ai de la TRW zic daca domne asta e pentru bmw, asta e pentru porsche . Ai ideea cat costa sa opresti o linie de turnare ca sa schimbi calitatea materiei prime?

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

De ce ar fi penal?

Cand ai auzit tu ca se poate bloca roata de la un senzor sau ca poti face accident de la un brat?

Piesele alea nu respecta standardele BMW de calitate, dar respecta normele de siguranta.

Daca un senzor de ABS se defecteaza, pur si simplu nu-ti mai merg sistemele electronice de siguranta. (ABS, ASC/DSC/ESP)

E valabil la orice marca. Nu se blocheaza roata daca cedeaza senzorul, ar fi culmea.

 

 

Nu mai spune Lenforder, se numesc Lemforder.

http://www.arnielevics.com/resources/Lemforder_Logo.jpg

:)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Senzorul abs controleaza turatia roti prin calculatorul de ABS. Calculatorul de Abs poate daca comanda pentru retresarea masini in mod gresit daca senzorul e defectuos. Da mi un exemplu ce poate avea un brat ca sa nu fie apt pentru bmw dar bun pentru LeMforder? Si mai ales de ce naibi ar face asa ceva? Ai ideea intr o linie de turnare cate defecte apar intr o serie? nici 0.1 % crezi ca alea toate ajung cu sigla lor?

un Brat daca are defect de fabricatie si cedeaza se pot intampla nasoale

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Tot nu e bine...

 

Ca sa nu crape un sensor in curbe, nu exista protectii directe. Senzorul se poate defecta oricand. Important este ca sistemul (intreg sistemul) sa poata recunoaste defectul si sa suspende informatia respectiva.

 

Deci siguranta o ai prin proiectare nu prin calitatea productiei pentru ca nu exista produs care sa nu se defecteaze. Ci doar sisteme complicate care reactioneaza din timp...

 

Si da, VDO face compromisuri ca multi altii.

 

La o piesa cum ar fi Lemforder se fac SIGUR teste pe anumite componente alese aleator din cadrul unui lot. Daca din 10 bucati una este defecta, arunca lotul saaau il vand aftermarket.

 

La orice produs se fac teste fie direct pe fiecare bucata (depinde de produs) fie pe bucati din fiecare lot.

 

Ba chiar esti obligat sa recalifici ce scoti de pe linia de productie din timp in timp. Si faci TOATE testele din calificari.

 

Astea de mai sus se aplica si la brate, placute de franda dar si la parti electronice. Nu stiu testele pentru fiecare in parte...

 

Daca un senzor de ABS se defecteaza, pur si simplu nu-ti mai merg sistemele electronice de siguranta. (ABS, ASC/DSC/ESP)

E valabil la orice marca. Nu se blocheaza roata daca cedeaza senzorul, ar fi culmea.

 

Acum au bagat standardul asta: ISO_26262. Sunt paranoici.

 

De exemplu trebuie la LED-urile care indica PRND pe bord facuta analiza de safety. La un simplu display e cel putin 2-3 luni de munca, de sedinte si hartii, estimari de defecte etc. doar ca un cetatean sa nu plece cu masina si pe bord sa-i arate P :pinch:

 

La un senzor de ABS probabil vreo 2 ani... Numai analize.

Link to comment
Share on other sites

 

 

La o piesa cum ar fi Lemforder se fac SIGUR teste pe anumite componente alese aleator din cadrul unui lot. Daca din 10 bucati una este defecta, arunca lotul saaau il vand aftermarket.

 

 

Si ai 99 % sanse sa nimeresti o piesa buna . La fel si la OE poti nimeri exact unul neverificat si sa ai tu ghinionul de 0.1 % sa nimesti piesa defecta. Pentru asta exista garantia. Daca este produsul are la baza aceeasi linie de turnare si materiale ai 99 % sanse sa tina cat cea OE. Nici la cele oe nu sunt verificate tot lotul ci tot aleatoriu. Asta nu demonstreaza ca o piesa oe merita in plus 50 % doar pentru castigul celor de la bmw.

Probabil daca alegi oe ai sanse un pic mai mari sa nimeresti un produs mai verificat dar asta nu demostreaza ca doar discurile si placutele oe sunt bune restul nu. Ma bucur ca am stabilit ca se foloseste aceasi linie de productie asta e important.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Senzorul abs controleaza turatia roti prin calculatorul de ABS. Calculatorul de Abs poate daca comanda pentru retresarea masini in mod gresit daca senzorul e defectuos. Da mi un exemplu ce poate avea un brat ca sa nu fie apt pentru bmw dar bun pentru LeMforder? Si mai ales de ce naibi ar face asa ceva? Ai ideea intr o linie de turnare cate defecte apar intr o serie? nici 0.1 % crezi ca alea toate ajung cu sigla lor?

un Brat daca are defect de fabricatie si cedeaza se pot intampla nasoale

Nu-i adevarat. :)

Daca senzorul de ABS cedeaza, pur si simplu nu mai merge sistemul, dar nu o ia masina razna si nici nu se blocheaza rotile.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

@malasorte, nu exista piese defecte sau bune.

 

Exista si variatiuni pe tema. Cum zicea si Ciupanezu: care se demonteaza usor, care intra usor in presa etc.

 

Ele sunt tot bune dar nu se ridica la cerintele BMW sau nu se integreaza in sistem asa cum ar trebui.

Link to comment
Share on other sites

Cu piese originale lucrezi mult mai usor.

Totul se potriveste perfect, totul se demonteaza usor.

La piese de articulatie cel putin, rugina apare mult mai repede.

Probabil nu sunt tratate anticoroziv sau tratarea se face mai prost.

 

La un senzor de ABS probabil vreo 2 ani... Numai analize.

 

La elementele de siguranta e normal.

La display-ul ala pentru cutie automata e intr-adevar o exagerare.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

mi se pare cel putin penibil sa zici ca acceasi piesa, una cu sigla BMW una fara, sunt cu diferente de calitate,, si mai ales semnificative.

unde va e logica? pai voi credeti cumva ca diferenta de pret e de la calitate ?

fratilor, bmw isi ia exact partea in plus de pret pe care o platiti pentru stanta lor. aceea merge la bmw.

cand producatorul vinde direct, are tot interesul sa vanda la preturi mai mici in piata, si fara sa dea socoteala cuiva de vanzari.

 

si daca cumva va trece prin cap ca profiturile merg doar la producator atata timp cat exista sigla BMW pe vreo piesa, sa o credeti voi. BMW nu te lasa sa ii folosesti sigla de gratis. doar un naiv poate crede asa.

 

parerea mea

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

exista diferente categoric intre oem si aftermarket

exemplu testat de mine cand am schimbat ambreiajul , am pus luk ca asa este/era cel original de pe masina ,doar ca nu mai intra bine 1-a,dupa care s-a pus oem si merge perfect

in rest masina functiona normal.

 

p.s. mai trist este ca in ultimul timp bmw a cam facut rabat la calitate , citeam aici pe forum cum unei masini noi la 18 mii de km i-a ruginit turbina, nu este posibil asa ceva, ca si cazul N47

asa ca in final se ajunge tot acolo

Edited by furnica
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

exista diferente categoric intre oem si aftermarket

exemplu testat de mine cand am schimbat ambreiajul , am pus luk ca asa este/era cel original de pe masina ,doar ca nu mai intra bine 1-a,dupa care s-a pus oem si merge perfect

in rest masina functiona normal.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/102325-bmw-e90-318d-cateodata-intra-greu-in-viteza-1/

Link to comment
Share on other sites

mi se pare cel putin penibil sa zici ca acceasi piesa, una cu sigla BMW una fara, sunt cu diferente de calitate,, si mai ales semnificative.

unde va e logica? pai voi credeti cumva ca diferenta de pret e de la calitate ?

fratilor, bmw isi ia exact partea in plus de pret pe care o platiti pentru stanta lor. aceea merge la bmw.

cand producatorul vinde direct, are tot interesul sa vanda la preturi mai mici in piata, si fara sa dea socoteala cuiva de vanzari.

 

si daca cumva va trece prin cap ca profiturile merg doar la producator atata timp cat exista sigla BMW pe vreo piesa, sa o credeti voi. BMW nu te lasa sa ii folosesti sigla de gratis. doar un naiv poate crede asa.

 

parerea mea

 

Dupa tine, daca doua lucruri arata la fel, neaparat sunt identice?

Ai idee in cate tari fabrica toti acesti mari producatori de piese?

Ca tot vorbeam de Lemforder. Aceasta firma e parte din grupul ZF Lemforder. Au fabrici si in Thailanda.

Bosch fabrica in zeci de tari, fara exagerare.

Un client mare, asa cum este BMW, poate sa ceara un anumit standard de calitate.

Pe de alta parte, ceea ce cumpara un om normal de la un magazin de piese poate veni de oriunde.

Atata timp cat exista sigla Bosch, piesa e Bosch.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu piese originale lucrezi mult mai usor.

Totul se potriveste perfect, totul se demonteaza usor.

La piese de articulatie cel putin, rugina apare mult mai repede.

Probabil nu sunt tratate anticoroziv sau tratarea se face mai prost.

 

 

 

La elementele de siguranta e normal.

La display-ul ala pentru cutie automata e intr-adevar o exagerare.

CE mi ar fii placut sa demontezi la mine bratele originale ale masini si dupa sa te pronunti cat de usor se demonteaza dupa 10 ani. Bratele noi lemforder sunt neruginite si in stare f buna dupa mai mult de 70 000.

Oricum poate ai dreptatea ta dar eu raman la parerea mea, consider ca lemforder (zf), ate, corteco, sachs, vdo, jurid sunt produse f buna calitate . La montaj nu am avut nici cand probleme cu ele. Am vazut probleme la piese gen meyle, turcisme din alea care se vand la pachet.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

 

Meyle alea sunt niste gunoaie.

 

trebuie sa se vada undeva diferenta de pret :) probabil ca si lipsa testelor riguroase duce la un pret mai bun

 

meyle este un brand ieftin , n-are cum sa fie bun sau sa fie un produs cu traditie,un produs ce poate satisface pretentii

este doar un brand ce se poate incadra in mai multe buzunare, intr-un fel castiga toata lumea

Link to comment
Share on other sites

Cel mai enervant este cand vezi fetze surprinse atunci cand le zici ca bucsele incredibile Meyle HD au joc, desi sunt montate de cateva luni.

Toata lumea vrea ieftin si bun.

Daca stai sa te gandesti, nu sunt firmele de vina ca ofera produse de proasta calitate.

De vina sunt oamenii care reprezinta cererea pentru astfel de piese. E normal sa existe si oferta daca exista cerere.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma cat dai atata face. De obicei cand faci oferta unui om ii prezinti mai multe variante, insa uneori chiar daca ii recomanzi ceva mai bun, tot pe alea ieftine le alege.

 

Iar daca nu ii spui si variantele ieftine zice ca ai preturi mari. :)

Edited by Laur R.
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.