Jump to content

Nu mai porneste dupa ce am luat-o de la service


florin999

Recommended Posts

Salut!

 

Am un BMW e39 520i din 1997.

Mi s-a stricat alternatorul si pana a ajunge acasa am cam fortat-o. Mi s-a oprit de 4 ori, iar pentru a o porni am luat curent de la alte masini. Am ajuns cu ea acasa si a stat asa cam o luna si ceva (am fost plecat din tara). Inainte sa o duc in service nu am avut curent in baterie nici macar pentru un led din masina. A venit mecanicul la mine cu o baterie de 95Ah si a pornit la prima cheie. Am dus-o asa pana la service si i-a schimbat alternatorul (puntea redresoare de la alternator a fost dusa).

Am adus-o acasa tot cu bateria lui si apoi am dat bateria mea la cineva sa mi-o incarce (de 74Ah, nu are nici un an de folosinta).

Cu bateria incarcata am incercat sa pornesc masina. De abia imi dadea electromotorul peste cap. In bord imi arata ca in baterie am 12.3V . Cand pun contactul pe a 2`a treapta imi scade la 11V, las putin si imi revine si apoi dau contact de pornire si imi suna de parca bateria nu are destul curent. Am reusit sa o pornesc foarte greu. La pornire imi tremura toata si turatia nu era stabila. Dupa aproape un minut s-a stabilizat si mergea perfect. Imi arata ca am 14.5 V. Am stat ceva timp cu ea pornita si apoi am oprit-o. De curiozitate am incercat sa o mai pornesc odata. Aceleasi semne, ba chiar nici nu se mai aude electromotorul, insa in baterie am tot 12.3V. Am stat cu motorul oprit si am ascultat muzica cam 30 min si becurile din masina aprinse si nu mi-a scazut tensiunea din baterie. Sunt curios daca si maine o sa am tot 12.3V

Din semnele date, mie mi s-ar parea ca bateria e buna.

 

Mai am o problema la sonda lambda, asta mi-a spus cel de la service ca a vazut pe tester. De asta cred ca am avut si consumul mai mare in ultima perioada buna de timp si din aceeasi cauza poate erau si turatiile de acum. Mi-a spus ca una din sonde e pe direct (nu stiu ce inseamna, adica e in scurt?), insa am zis ca nu o schimb acum ca nu merg cu ea si nu am banii necesari, dar totusi vreau sa o pornesc si sa stiu ca decat asta o mai are.

In schimb mi-a spus ca nu mai vede nici o alta eroare pe tester.

 

Ar putea sa nu porneasca din cauza sondei? Sa fie in scurt, sau ceva de genu si sa imi consume prea mult curent?

Link to comment
Share on other sites

UitĂŁ de reparat... poate nici nu este nevoie, bateria fiind doar suprasolicitatĂŁ din cauza multitudinii de echipamente electrice din dotarea mașinii.

Referitor la capacitatea bateriei, deși producĂŁtorul recomandĂŁ o plajĂŁ ĂŽntre 70-95 Ah eu zic sĂŁ te gândești la una de minim 80Ah.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am cumparat o baterie de 80 Ah. Am montat-o si tot nu a mers... :))

Am chemat pe un prieten si dupa ceva incercari, a lovit electromotorul si a pornit. Mi-a spus ca s-au stricat carbunii, probabil din cauza ca nu a fost folosita mult timp. I-a dat cateva chei si a fost totul ok. Am pornit-o si ziua urmatoare, insa acum iar nu mai porneste.

 

Ma poate ajuta cineva sa imi explice unde e electromotorul sa ii dau si eu cateva bobarnace? Trebuie lovit in timp ce e dat la cheie? Stiu in ce zona se afla, dar nu il vad

 

Si daca ar fi sa schimb, as putea schimba la electromotor doar carbunii? Cam pe la ce pret se invarte reparatia asta ( in caz ca nu isi revine) ?

Edited by florin999
Link to comment
Share on other sites

periile nu sunt carbunii de la electromotor? sau ceva tot pe acolo.

 

 

Exact, sunt carbunii, 2 la numar. Nu e mare smecherie, cu putina pricepere il faci si tu; daca chiar nu ai habar, du-te la mecanicul la care ai fost si cu alternatorul si spune-i sa-ti schimbe si carbunii de la electromotor.

Link to comment
Share on other sites

S-au gasit bogatii de pe forum sa vb.

 

 

Mare lucru, parca nu s-au mai vazut electromotoare reparate. Si in cel mai rau caz, nici unul nou nu e asa scump.

 

Te-ai gasit sa predici.

 

Ma refer la comportamentul de mecanic de dacie. In loc sa intrebe cum sa-l schimbe, umple pagini aiurea sa intrebe unde este sa-i mai dea un sut.

 

Treziti-va.

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit cu cel care mi-a schimbat alternatorul si mi-a spus ca imi cere 500 ron sa imi schimbe carbunii. Mi se pare mult doar pentru carbuni. De exemplu am gasit pe autokarma la 350 tot electromotorul. Stiu preturile difera si nu e un exemplu tocmai bun, dar totusi un carbune ma gandesc ca nu ar trebui sa coste macar mai scump decat cel mai ieftin electromotor.

Cam pe la ce pret ar trebui sa ma ajunga?

Am sunat la un service si ei mi-au spus ca imi iau 150 pentru manopera.

 

Sper sa nu mai primesc comentarii de genu ca sunt prea sarac si nu merit masina. Sincer am tot dus-o prin service-uri si apoi aflam ca puteam repara respectiva problema mult mai ieftin. Am bagat bani in ea mai mult decat am dat pe ea, nu e asta problema ci faptul ca sunt fraierit. Ma gandeam uneori ca daca dau mai mult poate are si el responsabilitate mai mare si macar o face mai bine.

Cat despre ciocanitul in electromotor... mai am cateva zile in care trebuie sa ajung la reprezentanta baterii (sau ceva de genu) pentru a face garantia.

 

Sincer, incepe sa ma tenteze sa ma apuc sa o fac eu. Cateva cunostinte despre electronica si mecanica am.

"Mecanicul meu" mi-a spus ca pentru a da jos electromotorul trebuie sa urce masina pe rampa si sa prinda cumva motorul... ca e putin mai greu. Chiar asa de greu se da jos un electromotor?

 

Multumesc si sper sa primes si eu un raspuns pe cat se poate de respectuos, la fel cum am pus si eu de fiecare data problema.

Edited by florin999
Link to comment
Share on other sites

Nu mai baga de seama ce scriu Scufi si altii de genul, nu mi se pare normal sa judece ei daca ai bani de o masina sau nu. Si daca nu-mi permit e treaba mea pana la urma ce fac cu banii mei.

 

Trebuie sa cauti alt mecanic, unul bun si corect, incepe sa-l cauti pe forum, sau intreaba pe la intalniri. Eu unde am fost, o singura data mi s-a parut ca am fost suprataxat, dar nu am ezitat sa ii bat obrazul mecanicului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.