Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Dar de ce nu va uitati la Antena 3 acum? Asa linistitoare este, totul este minunat in tara, pe bune vorbesc, atata ii lauda pe astia ai lui Ponta, mama mama. Daca stai 2 ore pe Antena 3, te culci cu zambetul pe buze ...

 

mai mult isarescu azi a declarat relaxare fiscala :)))) Zau ca nu-mi imaginez la ce s-a referit

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 318i din 2004 neinmatriculat si tare sunt curios care o sa fie treaba cu taxa asta ca sunt prea idioti.Cred ca o sa mai treaca 2 luni pana o sa apara noua "formula" de calculare..Mai sunt si in proces cu statul pentru o restituire de taxa din februarie 2012,sper ca nu e cazul sa-mi iau adio de la ea:|
Link to comment
Share on other sites

S-a dat semnal de la FMI cĂŁ "austeritatea" pe care au ĂŽncercat-o ĂŽn unele țĂŁri a fost un eșec. FMI și-a cerut scuze. Așa cĂŁ mai trebuie sĂŁ și consumĂŁm.

 

 

Praf in ochi. Scuzele lor nu incalzeste pe nimeni, e ca si cum ii dai in cap omului si dupa ce-l paralizezi iti ceri scuze.

 

Austeritatea in sinea ei este un esec;nici macar tarile super extra hiper dezvoltate nu fac fata austeritatii.... si de vreo 4 ani s-a tot vazut.

Link to comment
Share on other sites

Praf in ochi. Scuzele lor nu incalzeste pe nimeni, e ca si cum ii dai in cap omului si dupa ce-l paralizezi iti ceri scuze.

 

Austeritatea in sinea ei este un esec;nici macar tarile super extra hiper dezvoltate nu fac fata austeritatii.... si de vreo 4 ani s-a tot vazut.

 

au dat in cap la tot ce misca ,doar sa platesti taxe si nici sa te lase sa faci bani . Sa le dai din ce ?

Link to comment
Share on other sites

ceea ce se intampla acum e exemplu clasic de unde se ajunge daca nu suntem uniti.

imi aduc aminte ca cei care aveau masini deja inmatriculate in ro nu erau deloc vehementi cu taxa de prima inmatriculare/poluare, ba din contra.

acum pt ca s-a ajuns sa se inmatriculeze fara taxe si sa se restituie pe banda rulanta taxe de poluare/prima inmatriculare in instanta statul face exact ceea ce trebuia sa faca de la bun inceput (adica de 6 ani!!!) ca taxa sa fie legala dpdv al respectarii tratatului de aderare; respectiv taxa nu trebuie sa fie discriminatorie intre masinile importate din ue si cele deja existente si inmatriculate in romania. in momentul asta o sa vedeti ca nu se vor mai inmatricula masini fara plata taxei de poluare si nici nu se vor mai castiga procese pe metodologia veche ci va trebui inventat ceva nou care cred ca nu e f greu. de ex, cateva chestii pe care eu nu le inteleg:

 

in primul rand - pt cei care isi aduc masina de afara - nu este echitabil sa platesti in avans taxa de inmatrulare (sau cum se va numi) fata de cei din intern care o platesc dupa ce circula cu masina 1 an 2 sau 10 sau nu o platesc niciodata (masina avariata,furata sau vanduta in ue) desi evident,polueaza. cu alte cuvinte plata ca la curve daca daca iti aduci masina din ue.

in al doilea rand - pt cei cu masina deja inmatriculata - ar fi multe variante, plecand de la garantarea propriatatii si pana la atacarea taxei in sensul ca aceasta taxa nu e justa, nu serveste scopului, nu e uniform aplicata, etc. nu mai spun ca aceasta taxa denota comunismul si mentalitatea comunista de care dau dovada 100% guvernantii nostrii (oricum, ce pretentie sa ai de la unul care plagiaza 84 de pagini fara a schimba macar o virgula??).

 

o sa dezvolt putin varianta b

 

1. ai o masina sau o casa ca sa fie mai evident. casa e in circuitul civil si locuiesti in ea. in momentul in care statul iti pune o taxa la revanzare mai mare decat casa sau egala sau 1/2, 1/4 din casa consider ca dr la proprietate (in a te bucura de proprietate cum doresti, inclusiv s-o vinzi) este grav afectuat. Practic s-ar ajunge ca pe vremea lui Ceasca in care daca plecai afara statul iti confisca locuinta. Acum vinzi, statul iti ia de la 500% taxa pana la ....mai putin!In cazul masinii este la fel, masina este inmatriculata si are scopul/obiectul de folosinta in a te deplasa cu ea pe drumuri. In momentul in care statul iti cere o taxa astfel incat in cazul unei vanzari valoarea bunului s-ar diminua considerabil sau valoarea ei ar ajunge chiar zero consider ca dr la propriatate este grav afectat ca sa nu mai spun ca prin cuantumul aceastei taxa de poluare practic se va ajunge sa fi obligat sa schimbi obiectul de folosinta al bunului, (respectiv sa dezmembrezi masina) lucru care este evident o atingere a dr proprietatii.

Chestia cu dr la proprietate in anumite tari e sfant, in altele e fix un rahat. de ex taxa radio si tv a fost atacata de 100 de ori ca fiind un atac la dr de proprietate, nu s-a castigat in instanta decat a 101-oara, de aceea nu mai platim taxa care era obligatorie radio/tv.

 

2. legat de justete, scop, etc.

daca cititi o lege o sa vedeti ca toate incep de genul " avand in vedere ca se polueaza, masinile polueaza si trebuiesc luate masuri anti poluare pt plantarea pomilor (de ex), se inainteaza spre promulgare urmatoarea lege..."

pana acum desi plateam sute/mii de euro pe taxa de poluare numai 10 sau 15% se incasau de catre m mediului iar restul la buget. sunt convins ca si acum cu timbrul de poluare se va proceda la fel. cei 10-15% din cuantumul taxei de poluare sunt legali, restul zic ca sunt ilegal incasati.

 

3. legat de uniformitate si aplicare

taxa de poluare taxeaza emisiile co2, atat si nimic mai mult. atunci cum se face ca un logan E4 care polueaza 164g CO2 plateste 1/4 din taxa cat plateste un posesor de 520d E3 care polueaza 153g co2?? sau, loganul de 1,4 E4 polueaza 164g co2, 320d E4 polueza (probabil, nu stiu exact) 140g co2. cel care polueaza mai putin pt ca are cilindree mai mare plateste mai mult!

 

4. legat de comunism

spunea cineva pe paginile anterioare ca e normal sa platesti daca vrei mai mult. gresit. in cazul nostru platesti enorm chiar daca vrei mai putin. esti sarac si vrei o fiesta E3 sau poftim,ceva din grupul vw care pana in 2006 au norma de poluare E3 la tdi-uri...cat platesti taxe la ea?

atata timp cat masina va fi considerata un lux si nu o necesitate, asa cum e normal, tot comunisti ne vom numi.

 

Oricum, mai mult ca sigur ca si noua taxa va fi atacata in instanta pe dif motive, va trece mult si bine pana se vor castiga procese, va trece mult si bine pana se va uniformiza procedura iar pana atunci vom imbatrani.

 

cam astia suntem si asta e romania.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

sa ii chish in freza si pe ant si pe b1... libertatea presei pe "dreacu"

 

exista si B1 TV

 

Dar de ce nu va uitati la Antena 3 acum? Asa linistitoare este, totul este minunat in tara, pe bune vorbesc, atata ii lauda pe astia ai lui Ponta, mama mama. Daca stai 2 ore pe Antena 3, te culci cu zambetul pe buze ...

 

mai mult isarescu azi a declarat relaxare fiscala :)))) Zau ca nu-mi imaginez la ce s-a referit

 

 

 

sa le dam toti banii pe care ii avem prin banci si prin buzunare si... sa ne relaxam... :LMAO:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma intreb si eu, acuma nu se mai iese in strada pt proteste ca anul trecut? nu se mai protesteaza impotriva taxei?

Nici nu mai stii la ce anume sa faci protest. La taxa actuala, la varianta propuse care nu se stie inca, la faptul ca te pune sa faci declaratii ciudate legat de recuperarea taxei la inmatriculare, sau la faptul ca statul te pune sa platesti taxa inca odata la o masina la care a fost deja platita taxa, dar fostul proprietar isi a cerut drepturi si banii inapoi in instanta.

Link to comment
Share on other sites

Taxa primei transcrieri a dreptului de proprietate pentru un Cielo este de 5300 euro :goodjob:

 

Si credeti ca nu se vor vinde? Se va ajunge la 6 proprietari reali si in acte va fi trecut dabea al 2-lea. Sau se va merge pe procura, presupun ca in aceasta situatie nu trebuie platita taxa.

Link to comment
Share on other sites

Asa, ca fapt divers, pe mine m-a costat 600 euro inmatriculatul in Bulgaria. Si a inclus RCA+impozit+ITP pe un an.

 

Daca vreti sa protestati, asa protestati. Nu platiti. Nu va pierdeti vremea sa-i dati in judecata, sa fugiti dupa documente... sa le jucati lor jocul.

 

Nimeni nu vede ca fugiti voi de la ANAF la Politie si inapoi sa le dati hartii. Dar numerele de Bulgaria se vad pe strada si ar face mai vizibila problema inmatricularilor...

Link to comment
Share on other sites

Sau se va merge pe procura...

cea mai buna varianta ramane contractul de comodat (care va masca vanzarea), cu clauze clare pt plata amenzilor, taxelor, impozitelor, etc...

 

in locul bulgariei as face birouri de inmatriculari in bucuresti!

pai... exista deja ! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa se faca un fel de vigneta platibila anual in functie de norma euro a maĂâ˘inii, emisii si capacitate cilindrica. Ar ĂŽncuraja ĂŽnmatricularea maĂâ˘inilor in România fara taxe aberante pe care le platesti la inceput, s-ar aduna bani la buget si din impozit si din restu de taxe aferente. Sa nu mai vorbim ca orice masina are nevoie de asigurare anualĂŁ si ITP odatĂŁ la 2 ani.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ce sã rãmânã?

 

Cu ani ĂŽn urmĂŁ ĂŽn justiție cam orice proces verbal de la poliție era atacabil cu succes pentru cĂŁ 90% dintre agenți nu știu sĂŁ scrie corect unul (mulți nici sĂŁ scrie pur și simplu). Justiția cum e ea independentĂŁ, s-a dat o circularĂŁ prin care se atrĂŁgea atenția sĂŁ nu se mai soluționeze ĂŽn favoarea reclamantului nici un proces. Și așa a cam murit chestia aia.

 

Acum cautĂŁ tot felul de chestii, fĂŁrĂŁ susținere legalĂŁ, ca sĂŁ plĂŁtești taxa sau sĂŁ nu o mai restituie. Merge bine, nu merge, te judeci cu ei și mai vedem peste 2-3 ani. Multe termene au lejer un 2014 pe ele. Așa funcționeazĂŁ democrația. Ăntre timp aleșii vor avea mașini noi, cazare la 4 și 5 stele, Ponta se gândește serios la funcția de președinte dupĂŁ ce-i dĂŁ un mandat lui Antonescu. Din astea, oamenii sunt ocupați, n-au timp de noi și taxa noastrĂŁ.

 

Sincer nu cred cĂŁ au curaj sĂŁ punĂŁ un mare impozit pe CO2, cĂŁ s-ar putea chiar sĂŁ fie revoluție. Acum mulți zic cĂŁ nu mai vând mașinile. ĂncĂŁ nu reacționeazĂŁ. Dar dacĂŁ trebuie sĂŁ renunțe la ele definitiv, s-ar putea sĂŁ se trezeascĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Contractul de comodat este un contract prin care una dintre parti, numita comodant, transmite in folosinta temporara si gratuita unei alte parti, denumite comodatar, un bun determinat cu obligatia ca aceasta din urma sa-l inapoieze, in individualitatea sa, comodantului.

 

Asta ar fi solutia, cum a zis si Laurentiu :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

intradevar cu contract de comodat,dar la cati le convine sa cumpere asa o masina ,care in aceeasi bani poate sa cumpere masina din afara si sa o inmatriculeze legal pe numele lui Edited by lvi
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa se faca un fel de vigneta platibila anual in functie de norma euro a maĂâ˘inii, emisii si capacitate cilindrica.

 

da' care-i pana la urma treaba cu capacitatea cilindrica?! <_< a dat un ex mai devreme asterix, cu logan care polueaza mai mult decat un 320d si plateste mai putin, ca are cc mai mic....ok, zici ca chipurile o masina cu cc mare ar consuma mai mult carburant (teoretic), dar de ce plm sa taxeze consumul cand tu platesti deja carburantul (plus accize cacalau)?!

 

sunt tare curios, poate stie cineva, companiile aeriene cat platesc taxa poluare ptr avioanele din dotare?!

Link to comment
Share on other sites

intradevar cu contract de comodat,dar la cati le convine sa cumpere asa o masina ,care in aceeasi bani poate sa cumpere masina din afara si sa o inmatriculeze legal pe numele lui

 

In aceeasi bani ai o masina cu care poti circula 3 luni cu numere rosii, dupa care adaugi taxa deci iesi mult peste pretul din Romania.

Intr-adevar, nu e tocmai linistitor sa iti stii masina pe numele altcuiva, dar ne adaptam la situatie daca trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Taxa primei transcrieri a dreptului de proprietate pentru un Cielo este de 5300 euro :goodjob:

 

Si credeti ca nu se vor vinde? Se va ajunge la 6 proprietari reali si in acte va fi trecut dabea al 2-lea. Sau se va merge pe procura, presupun ca in aceasta situatie nu trebuie platita taxa.

 

poate o sa se revina la vechea metoda- radierea de la politie obligatorie, nu doar la financiar cum e acum

cea mai buna varianta ramane contractul de comodat (care va masca vanzarea), cu clauze clare pt plata amenzilor, taxelor, impozitelor, etc...

 

 

pai... exista deja ! :laugh:

 

exista doar birourile intermediarilor.

 

Contractul de comodat este un contract prin care una dintre parti, numita comodant, transmite in folosinta temporara si gratuita unei alte parti, denumite comodatar, un bun determinat cu obligatia ca aceasta din urma sa-l inapoieze, in individualitatea sa, comodantului.

 

Asta ar fi solutia, cum a zis si Laurentiu :thumbsup:

 

amenzile si toate cele vin tot la vechiul proprietar

Link to comment
Share on other sites

Companiile aeriene plĂŁtesc o mulțime de taxe, inclusiv pentru poluare fonicĂŁ. Dar nu merge comparația, e altfel gânditĂŁ treaba acolo.

 

Iar ne agitĂŁm? Cine dracu o crede pe asta cu poluatorul plĂŁtește? Asta e o frecție inventatĂŁ de cĂŁtre TĂŁriceanu și preluatĂŁ ulterior de Boc+compania de unguri, iar mai nou de cĂŁtre Ponta, dupĂŁ ce i-a explicat Daciana (Sârbu vorba aia) cum e treaba cu hibridele V8 care sunt vehicule verzi.

 

S-a dat cu capacitatea micĂŁ pentru cĂŁ se crede ĂŽn general cĂŁ este o mĂŁsurĂŁ socialĂŁ. Iar burghezii sĂŁ fie taxați. ĂnsĂŁ prin alte țĂŁri nu se iau astfel de mĂŁsuri și acolo se face un calcul mai complex. Oricum și la noi legea este aplicatĂŁ abuziv. Textul de lege nu permite decât dacĂŁ este interpretat cu rea voințĂŁ, sĂŁ se ajungĂŁ la sumele ĂŽncasate acum. Asta pentru cĂŁ nu se aplicĂŁ niciodatĂŁ cea mai exigentĂŁ interpretare. Iar e România și fac cei de la putere ce vor. Na, uite cĂŁ a venit Ponta. A scos taxa, a dat bani la lume... Pardon, asta zicea cĂŁ o sĂŁ facĂŁ dacĂŁ ĂŽl voteazĂŁ poporul. Am greșit eu. Nu cĂŁ alții ar fi fĂŁcut altfel, dar ĂŁștia au o foame și mai mare, dupĂŁ atâta stat pe barĂŁ.

 

O formulĂŁ cât de cât echitabilĂŁ este taxarea mixtĂŁ, la pompĂŁ și cu un impozit complex bazat pe norma de poluare și emisii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.