Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Fa tu calculul,ia sa vedem, la cat ajungi tu? nu-mi baga taxa de inmatriculare/mediu/vanzare pe gat, vorbim de taxe anuale.

 

la mine, 2926 cmc, este mare impozitul.

 

In schimb, RCA: 480 roni/an + rovineta/1 an 110 roni(aproximativ, nu stiu exact).

La un curs de 4,4ron/euro rezulta: 109,1 euro + 25 euro = 134,1 euro.

Adauga cat este impozitul la un motor de 1,4 sau 1,6 si vezi daca se ajunge la suma ta.

Link to comment
Share on other sites

Dar nu se poate spune ca e fff scump in Romania:

 

eu pentru motor de 1796 cmc am platit anul trecut: 180 ron impozit, vigneta 110 ron, asigurare in jur de 450 ron/an , mai am si locul de parcare personal in Brasov care mai este 144 ron..........adica una peste alta vreo 200 euro care nu mi se pareau mult (personal) din punct de vedere taxe pentru a detine masina respectiva; daca motorul era sub 1400 cmc poate toate costau in total sub 150 euro....adica pe mine masina ca si taxe ma costa aprox 17 euro/luna......care este pana la urma valoarea unui abonament la telefon mobil; eu personal as fi pentru plata unei taxe in functie de emisiile de CO2/taxa platibila similar vignetei(1 saptamana/1 luna/3 luni/1 an) care sa inlocuiasca mizeria de taxa de poluare care este un circ de 5 ani de cand s-a introdus.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai da clar ca va convine la multi, pt ca exista discrepanta asta intre motoare mari si mici in loc sa

se impoziteze la suta de centimetrii cubi.

Tu zici de valoare fixa/100 indiferent de cilindree?

Link to comment
Share on other sites

Pai da clar ca va convine la multi, pt ca exista discrepanta asta intre motoare mari si mici in loc sa

se impoziteze la suta de centimetrii cubi.

 

doar in Biblie nu exista impozit gradual, ci doar unic, numit zeciuiala.

In rest, pe alocuri si in mod regulat se aplica impozitul gradual. :cry:

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

Da, dar gradual CORECT ar fi așa.

 

PânĂŁ ĂŽn 2000cc plĂŁtim toți la fel cu o anumitĂŁ valoare A la 100cc. SĂŁ zicem cĂŁ impozitul pentru 2000cc = A x 20.

 

Peste 2000cc, creșterea valoarea la B. Și impozitul ar fi pentru 3000cc = A x 20 + B x 10.

 

Și atunci pentru 3200cc = A x 20 + B x 10 + C x 2.

 

 

O porțiune plĂŁtim toți la fel și peste plĂŁtim mai mult. Nu ar mai fi creșteri de zeci de ori de la mic la mare. Legea e formulatĂŁ de așa naturĂŁ ĂŽncât lasĂŁ loc de interpretĂŁri. Personal consider cĂŁ legea este aplicatĂŁ abuziv de foarte mulți ani. La noi momentan, de exemplu pentru 3200cc = C x 32.

 

Sper cĂŁ matematica are logicĂŁ, vĂŁd cam dublu la ora asta.

 

Statul vrea bani, dar ce face statul cu ei???

Link to comment
Share on other sites

Am adaugat dupa aia ca astia 7 euro, sunt pt euro3. Sunt mai multe variabile normal, euro 4 cu DPF/fara.

Cred ca la benzina e impozitul de 7, m-am uitat din curiozitate sapt trecuta, pt un fiat punto 1.2 e 7x12=84 eur pe an. F corect, ala cu 2.5 plateste 200, deci dublu.

 

Nu ca la noi 1.2 impozit 50 ron, 2.5 890 ron, deci de 18 ori mai mult.

Link to comment
Share on other sites

pai si ce are? pana in 2.0 impozitul este mai mult decat ok. daca nu ai 890 ron sau pur si simplu ti se pare prea mult nu te obliga nimeni sa ai motor de 2.5. exista atatea alternative, nu inteleg unde e problema sincer.de ce cineva are se chinuie pentru 890 ron trebuie sa aibe motor de 2.5?
Link to comment
Share on other sites

Pai nu e corect, nu e logic? Eu platesc 890-900 ron. Da ala cu 1.2-1.6 sa plateasca si el macar jumate, cum sa fie normal sa platesc eu de 12-15-18 ori mai mult.

 

LE: Problema mea e si cat platesc eu, dar si cat plateste cel cu motor mic. Pai sa fie corecti sa plateasca exact jumatate, ca are motorul jumate cat al meu. Si nici eu nu am vreun ferrari v10.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

la mine, 2926 cmc, este mare impozitul.

 

In schimb, RCA: 480 roni/an + rovineta/1 an 110 roni(aproximativ, nu stiu exact).

La un curs de 4,4ron/euro rezulta: 109,1 euro + 25 euro = 134,1 euro.

Adauga cat este impozitul la un motor de 1,4 sau 1,6 si vezi daca se ajunge la suma ta.

 

Ma cum dracu se face ca toata lumea vorbeste de 7-8 milioane la asigurare, numai tu zici ca-i 480 roni.

25 de € aia ce reprezinta? itp-ul cat este? impozitul cat este?

Pai daca-i asa cum spui tu, la ce dracu se mai vaita romanu' frate, ca la ce taxe si impozite avem, inseamna ca ne kkm si pe germania si pe franta si pe toata lumea, in romania e lux fratilor!!! De ce ne mai vaitam de taxe?

Link to comment
Share on other sites

Pai nu e corect, nu e logic? Eu platesc 890-900 ron. Da ala cu 1.2-1.6 sa plateasca si el macar jumate, cum sa fie normal sa platesc eu de 12-15-18 ori mai mult.

 

LE: Problema mea e si cat platesc eu, dar si cat plateste cel cu motor mic. Pai sa fie corecti sa plateasca exact jumatate, ca are motorul jumate cat al meu. Si nici eu nu am vreun ferrari v10.

 

impozitul nu e direct proportional si mi se pare logic sa nu fie. pentru ca tu nu ai nevoie de un motor de 2.5. nimeni nu te obliga sa-l ai, daca ti se pare prea mare impozitul vinde-l si cumpara-ti unul de 2.0

 

tu platesti de 15 ori mai mult pentru ca se considera ca un lux, nu ai nevoie de el il ai pentru placerea ta, un viciu daca vrei, deci platesti

Link to comment
Share on other sites

Da exact, e un lux sa ai un e39 525tds de 15 ani sa zicem. Chiar deloc.

 

Adica ei nu imi permit pentru ca se considera ca nu am nevoie. Asta nu e deloc o gandire democratica. Macar sa-l puna in ma-sa si in functie de valoarea masinii, ca i-au rupt pe cei de la tara cu Aro cu motoare de 3200.

 

Mai da-i si dreaq cu legi date de ca*at.

 

http://www.4tuning.ro/images/Aro-244-3200/29090120966300073f/Aro-244-3200.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ma cum dracu se face ca toata lumea vorbeste de 7-8 milioane la asigurare, numai tu zici ca-i 480 roni.

25 de € aia ce reprezinta? itp-ul cat este? impozitul cat este?

Pai daca-i asa cum spui tu, la ce dracu se mai vaita romanu' frate, ca la ce taxe si impozite avem, inseamna ca ne kkm si pe germania si pe franta si pe toata lumea, in romania e lux fratilor!!! De ce ne mai vaitam de taxe?

 

25 euro ie roBinieta de drumuri. ITP-ul e in jur de 120 de roni daca nu ma insel, la 2 ani.

 

paraca "tu te vaitai" de 300 euroi in Romania

 

valoare taxe platite userul @Eugen B:

eu pentru motor de 1796 cmc am platit anul trecut: 180 ron impozit, vigneta 110 ron, asigurare in jur de 450 ron/an

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

ba exact e o gandire foarte democratica. ia vezi cat costa un pachet de tigari prin vest, o bere , toate sunt considerate vicii deci scumpe in draci

 

pai chiar asta vor prin impozitele astea, sa scoata toata vechiturile cu motoare mari si sa le inlocuiasca cu masini noi mai performante si cu motoare mici

 

dar mentalitatea ne omoara, aia din vest mult mai bogati ca si noi se pot plimba cu masini de 1.6 noi nu putem,

 

ai tot dreptul din lume sa te plimbi si cu o masina de 8000cc din partea mea, dar nu vad de ce te-ai plange de taxe cand ai alternative atat de multe

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai vipeer, ca suntem saraci si cu ce vrei sa schimbam ARO, ca la bunica-mea erau numai ARO si carute, si mai nou masini pe Anglia neinmatriculate.

 

Deci tampitii in loc de cateva sute de ron mai iau zero impozit acuma. Ce mentalitate, vrei sa-si ia taranul Land Rover 2.0, cand de fapt el are saracul 2 vaci, cateva hectare de pamant pe care il "vizita" cu ARO.

Link to comment
Share on other sites

25 euro ie roBinieta de drumuri. ITP-ul e in jur de 120 de roni daca nu ma insel, la 2 ani.

 

paraca "tu te vaitai" de 300 euroi in Romania

 

 

Eu am zis ca e ok 300€ pt romanica, chiar e super ok, si cu atat mai bine cu cat ar fi mai mici (referitor la calculele tale)...eu ma vaitam pt motoarele mari care o data cu impozitul cresc si restul(asigurare,etc), care ajung aproape de sume ca in occident.

Link to comment
Share on other sites

da ce face cu ARO? ara pamantul cu el? pai sa-si cumpere vehicol agricol ca alea sunt impozitate altfel

 

si apropo ca sa te e plimbi cu ARO pe campuri nu ai nevoie de placute de inmatriculare,

 

solutii sunt atat de multe, mai devreme sau mai tarziu trebuie sa evoluam si noi

Link to comment
Share on other sites

Protv sustine ca are surse oficiale:

 

http://stirileprotv....imbru-auto.html

 

 

Foarte interesanta aceasta propunere,dar sunt curios ce se va intampla cu masinile aduse de afara,acolo de ce nu se vorbeste nimic? pt ca din cate inteleg,propunerea asta se refera la masinile inmatriculate inainte de 2007.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.