Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Cota de reducere a timbrului de mediu va fi, În medie, de pânã la 90% pentru autovehiculele non-euro faÞã de nivelul de taxare actual, a declarat, astãzi, ministrul Mediului ºi schimbãrilor climatice, Rovana Plumb. Potrivit acesteia, reducerea de taxã va Începe de la 60% pentru euro 2, continuã cu 80% pentru Euro 1 ºi 90% pentru non-euro. Sãptãmâna trecutã, ministrul a declarat cã noua taxã de mediu va lua În calcul În Întregime emisia de CO2, nu va mai taxa ºi capacitatea cilindricã a maºinii ºi se va aplica numai autovehiculelor cu pânã la opt locuri.

 

Premierul Victor Ponta a precizat, recent, cĂŁ timbrul de mediu se va plĂŁti o singurĂŁ datĂŁ, ĂŽn funcĂžie de emisiile de dioxid de carbon ale maÂşinii Âşi a calificat drept "aberant" coeficientul de depreciere aplicat la automobilele vechi.

 

Forma iniÞialã a taxei auto, suspendatã pânã la 31 decembrie 2012, a reintrat În vigoare de la 1 ianuarie, aceasta fiind redusã cu 25% pentru autovehiculele cu motor Diesel prevãzute din construcÞie cu filtru de particule. Contribuabilii care, de la 1 iulie 2008, au plãtit o taxã mai mare decât cea rezultatã din aplicarea legii În vigoare pot solicita restituirea sumelor reprezentând diferenÞa de taxã plãtitã.

 

Conform legii, care are la bazã principiul "poluatorul plãteºte", taxa de poluare va fi plãtitã o singurã datã atât pentru autovehiculele noi, cât ºi second-hand care sunt Înmatriculate pentru prima datã În România.

 

Guvernul a decis, la finele anului trecut, ca taxa de poluare auto sĂŁ fie majoratĂŁ, din 2011, ĂŽn medie cu 45-50%, dar cu o creÂştere dublĂŁ sau aproape triplĂŁ pentru vehicule poluante, taxa fiind stabilitĂŁ ĂŽn funcĂžie de vechimea maÂşinii, capacitatea cilindricĂŁ Âşi gradul de poluare.

 

MaÂşinile non-euro, Euro 1 Âşi Euro 2, obiectul noului program Rabla

 

MaÂşinile non-euro, Euro 1 Âşi Euro 2 vor face obiectul noului program Rabla, iar valoarea voucherului ar putea ajunge la 1.500 euro de la 3.800 de lei, a spus Rovana Plumb, potrivit Agerpres. Ea a precizat cĂŁ, ĂŽn prezent, se discutĂŁ ca tichetul valoric sĂŁ ajungĂŁ direct la cetĂŁĂžean fĂŁrĂŁ a mai fi nevoie de intermediari. Ăn plus, se are ĂŽn vedere renunĂžarea la ideea cu trei vouchere, iar o nouĂŁ etapĂŁ a programului Rabla ar putea demara ĂŽn luna martie.

 

AFM a alocat anul trecut, pentru Programul Rabla 2012, ĂŽn douĂŁ etape, 171 de milioane de lei, sumĂŁ care permite scoaterea din uz a 45.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am calculat pana acum este la aprox aceeasi valoare cu taxa actuala pt masinile eur3 si 4.

Cel putin la masina mea din 99 asa este.

 

Am calculat acum repede pt o Solenza din 2002, 1.4, eur2, si taxa e de ~800eur fata de 1600 cat era pana acum

Cred ca iese lumea in strada :)

 

Nu stiu exact daca e formula finala, puteti downloda documentul de pe siteul de mai jos:

http://www.mediafax.ro/social/noua-taxa-auto-cum-se-va-calcula-timbrul-de-mediu-pentru-masini-10517644

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

NU se muta nimic stai linisitit.. oricum e mare.ce e drept a scazut la a mea de la vreo 2800 la 900 de euro, care este oricum enorm la o masina de 19 ani + .la bulgari ramane .noi sa fim sanatosi..

4-500 de euro dadeam..

in al doilea rand ramane problema impozitului anual care la masini de 2500 si 2500+e mai mare si decat in DE , si cam triplu fata de BG..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

In cazul masinilor euro 3, 4, 5 si 6, daca nu ai trecuta emisia de CO2 in cartea masinii e posibil sa fie necesara o vizita la RAR (+3000 lei expertiza de emisii co2 si coada posibil de cateva luni). Aceasta expertiza este menita sa stabileaza noxele emise de motor. Si, in functie de noxe, va fi stabilita valoarea timbrului de mediu.

 

 

:)

Link to comment
Share on other sites

wlf pe ce motiv te mai duci in instanta? ca daca se aplica la toata lumea dispare discriminarea

Corect, dar varfurile de taxare sunt la euro 3 si euro 4. Si luand gandirea data de lege => ca euro 5 si euro 6 polueaza mai mult decat euro 3 si 4 pentru ca sunt masini noi, deci teoretic functioneaza mai mult.

 

Pana la urma tot e o discriminare. Pana nu apare textul legii publicat in MO negru pe alb nu poti sa fi sigur de ce se poate face in privinta evitarii/ restituirii taxei(timbrului).

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

NOUA TAXA AUTO - Formula de calcul a timbrului de mediu

 

sau mai pe romaneste, e belita ! :bye:

Salut,

 

Te rog sa imi spui daca am inteles bine masina mea emite 153gCO2/Km Euro4 asta insemna ca voi plati 9,2*1995cmc sau cum se calculeaza??

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Mie la Euro4, varsta masinii 4-5 ani, emisii CO2 136g/km, mi-a iesit

136 x 8 x (100-38) = 675 euro.

 

Fata de 1200 euro cat aveam inainte... tot ma bucur ca am recuperat taxa in instanta.

Peste 3-4 ani cand vreau s-o vand... taxa va fi ~400 euro, in plus ma voi folosi de banii astia. :D

 

Butzy, motorul N47 Euro4 are 136g/km emisii poluante.

Euro5 la fel. Doar ca e incadrata in alt tabel si o valoare de ~6 ori mai mica.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Mie la Euro4, varsta masinii 4-5 ani, emisii CO2 136g/km, mi-a iesit

136 x 8 x (100-38) = 675 euro.

 

Fata de 1200 euro cat aveam inainte... tot ma bucur ca am recuperat taxa in instanta.

Peste 3-4 ani cand vreau s-o vand... taxa va fi ~400 euro, in plus ma voi folosi de banii astia. :D

 

Butzy, motorul N47 Euro4 are 136g/km emisii poluante.

Euro5 la fel. Doar ca e incadrata in alt tabel si o valoare de ~6 ori mai mica.

 

Lol. Este euro/per cmc.

 

Deci cat iti arata tabelul ala, inmultesti cu cati cmc ai, si apoi scazi procentul din tabelul cu varsta.

 

wlf pe ce motiv te mai duci in instanta? ca daca se aplica la toata lumea dispare discriminarea

 

Pai discriminarea disparea daca se aplica la absolut toate masinile din Romania.

 

Dar la cele inmatriculate in intervalul 2007-2012 nu se aplica.

Link to comment
Share on other sites

Mie la Euro4, varsta masinii 4-5 ani, emisii CO2 136g/km, mi-a iesit

136 x 8 x (100-38) = 675 euro.

 

Fata de 1200 euro cat aveam inainte... tot ma bucur ca am recuperat taxa in instanta.

Peste 3-4 ani cand vreau s-o vand... taxa va fi ~400 euro, in plus ma voi folosi de banii astia. :D

 

Butzy, motorul N47 Euro4 are 136g/km emisii poluante.

Euro5 la fel. Doar ca e incadrata in alt tabel si o valoare de ~6 ori mai mica.

Eu am trecut in CIV si in talon 153g/km si asa e trecut si in cartea masinii nu stiu de unde ai luat tu valoarea de 136

Si ce nu am inteles eu din tabel e daca valorile sunt exprimate in Euro sau in Lei si se calculeaza pe 1 cmc sau e valoarea finala la 1995 cmc cat am eu.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.