Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Eu am trecut in CIV si in talon 153g/km si asa e trecut si in cartea masinii nu stiu de unde ai luat tu valoarea de 136

Si ce nu am inteles eu din tabel e daca valorile sunt exprimate in Euro sau in Lei si se calculeaza pe 1 cmc sau e valoarea finala la 1995 cmc cat am eu.

 

Eu am tras concluzia ca se calculeaza 1 euro pe cmc, ceva de genul, din cate se intelege in tabelul ala cu euro 1-2.

 

Bai da ce tabele tampite.

 

Ati vazut voi vreo masina cu motor de 3.0 sa aiba co2 sub 110? Nici nu cred ca este vreuna sub 200.

Link to comment
Share on other sites

Eu am tras concluzia ca se calculeaza 1 euro pe cmc, ceva de genul, din cate se intelege in tabelul ala cu euro 1-2.

Nu stiu ce ai inteles tu dar aia e norma de poluare Euro 1 si 2 nu se refera la bani Euro si e foarte prost facut tabelul ca nu specifica daca aia sunt RON sau Euroi.

 

Poate se gaseste cineva sa ne explice un model de calcul.

=

Cred ca asa se face 153gCO2/km*9.2(conform tabelului pt masina mea 320D Euro4)=1407 nu stiu daca euro sau lei,din care se scade reducerea de timbru de mediu conform vechimii masinii ar fi 61% rezulta un total de 548,71 Euro sau Lei

 

E buna cu cat e mai vechi cazanul cu atat e reducerea mai mare:)) buna treaba

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

8. Articolul 6 va avea următorul cuprins:

“Art. 6 - (1) Suma de plată reprezentând timbrul de mediu se calculează pe baza elementelor prevăzute la anexele nr. 1-4, după cum urmează:

a) pentru autovehiculele cărora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevăzute la anexa nr. 1, şi a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevăzută în coloana nr. 2 din anexa nr. 2, după formula:

Suma de plată = [(A x B x(100 - C)]/100, unde:

A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km menționate in Cartea de Identitate a Vehiculului;

B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2, prevăzută în anexa nr. 1;

C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2

B) pentru autovehiculele din categoria M1 cărora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 şi pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de CO2, după formula:

Suma de plată = [E x D x (100 -C)]/100,

unde:

C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;

D = cilindreea – capacitatea cilindrica;

E = timbrul de mediu, prevăzut în coloana nr. 3 din anexa nr. 3;

 

http://www.mediafax.ro/social/noua-taxa-auto-cum-se-va-calcula-timbrul-de-mediu-pentru-masini-10517644

Edited by hitman1234
Link to comment
Share on other sites

Dar la cele inmatriculate in intervalul 2007-2012 nu se aplica.

Pai si la alea se aplica, doar s-a platit taxa(daca nu a fost inmatriculata fara). Nu se zice nimic despre restituirea/plata unei diferente.

In cazul in care s-a recuperat in instanta taxa, se va plati acest timbru la prima transcriere. Asta scrie in linkul de pe pagina precedenta catre mediafax.

 

Ce nu se zice e ce se intampla cu masinile inmatriculate fara plata taxei.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Butzy, spune mi anul de fabricatie si iti calculez eu.

Cred ca asa se face 153gCO2/km*9.2(conform tabelului pt masina mea 320D Euro4 din 2004)=1407 nu stiu daca euro sau lei,din care se scade reducerea de timbru de mediu conform vechimii masinii ar fi 61% rezulta un total de 548,71 Euro sau Lei

 

E buna cu cat e mai vechi cazanul cu atat e reducerea mai mare:)) buna treaba

 

Deci sunt Euro din ce am vazut pana la urma.

 

Daca am gresit ceva va rog corectati.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Bai nene da sa vedeti ce cazuri o sa fie. Ganditi-va ca luati azi o masina pentru care s-a platit taxa veche. Va scoateti de la ANAF hartia aia care spune ca asa e, s-a platit taxa, totul este ok.

 

Dar fostul proprietar poate in orice moment sa faca proces sa isi recupereze banii. Sau poate chiar are proces, dar care se va termina peste un an sau cine mai stie naiba cand.

 

Si dupa ce ai luat tu masina, totul ok, vrei sa o vinzi, fara vina ta te afecteaza.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai tabelul era o presupunere. Si eu cred ca pe cei sub euro4 o sa ne rupa. De ce? Pt ca aici sunt majoritatea masinilor si aici vor taxa.

 

Apoi daca vor sa fie corecti pana la capat, euro2 benzina ar trebui sa aiba o taxa mai mica decat euro3 diesel, asa e in statele "dezvoltate" catre care tindem sau tanjim.

 

 

Adica euro3, ceea ce s-a si intamplat.. E mare taxa in continuare, felicitari idiotilor.

Link to comment
Share on other sites

a, am inteles, m-am speriat, maine am rar-ul pt un audi a3 , euro 5 si calculam cu cc.Merci mult!

 

exact, la euro 2 e cu capacitatea cilindrica..asta am inteles si eu prima data.deci sunt calcule diferite

Te-ai scos o sa platesi pt audi 108 Euro

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Ma, ce naiba, nu citeste nimeni negru pe alb ?

 

pentru autovehiculele din categoria M1 cĂŁrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 Âşi pentru care nu este specificatĂŁ valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, dupĂŁ formula:

 

Suma de platĂŁ = [E x D x (100 -C)]/100,

 

unde:

 

C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;

 

D = cilindreea – capacitatea cilindrica;

 

E = timbrul de mediu, prevĂŁzut ĂŽn coloana nr. 3 din anexa nr. 3;

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.