Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Pai asa se pare, pentru acolo nu sunt trecute noxele in nicio carte, brief etc.

 

 

DAR, m-am inselat, din calculele mele, e mai mica taxa. Adica pentru un 1.9tdi 2001, e 6-700, iar pentru masinile vechi iar a scazut mult, pentru o pisica euro2 tot vreo 6-700, deci e mai ok acum.

 

Chiar sub 600 mi-a iesit pt pisica. Ma rog, probabil n-o sa mai vedem BG la numere.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Pai asa se pare, pentru acolo nu sunt trecute noxele in nicio carte, brief etc.

 

 

DAR, m-am inselat, din calculele mele, e mai mica taxa. Adica pentru un 1.9tdi 2001, e 6-700, iar pentru masinile vechi iar a scazut mult, pentru o pisica euro2 tot vreo 6-700, deci e mai ok acum.

Taxa e mai mica pentru inceputurile normei euro 3. Pe sfarsit de euro 3 taxa a crescut.

 

La mine de exemplu, taxa veche = ~2500euro, noul timbru = ~3700euro.

 

Masina: BMW 320d, 2003, euro 3, emisii CO2 185g/km.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Mda, deci o masura comunista bazata pe nimic.

 

Deci cum se poate ca o masina care polueaza 150g CO2 si are 1600cmc sa coste mai mult decat una cu tot 150g CO2 insa 3000cmc ?

 

Polueaza la fel, durata de viata e la fel. De ce e mai scump?

 

Ce e mai greu? Un kg de paie sau unul de cuie ?

Link to comment
Share on other sites

Doamne ce idiotenie de taxa de poluare!!! Ziceau ca nu se tine cont de capacitatea cilindrica dar din tabele reiese ca au mintit. Offf ce oameni, isi merita din plin toate procesele intentate pentru recuperarea taxei.

 

Ce conteaza daca am motor de 1.6 si emisii de 170Co2 sau daca am motor de 2500 si 170Co2. Nu e tot aia? Nu tot la fel polueaza?

Edited by buldy
Link to comment
Share on other sites

Doamne ce idiotenie de taxa de poluare!!! Ziceau ca nu se tine cont de capacitatea cilindrica dar din tabele reiese ca au mintit. Offf ce oameni, isi merita din plin toate procesele intentate pentru recuperarea taxei.

Au mintit partial pentru ca se tine cont de CMC doar la cazane non-euro ,euro 1 si euro 2

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Au mintit partial pentru ca se tine cont de CMC doar la cazane non-euro ,euro 1 si euro 2

 

Uite-te mai bine pe tabele! Pretul pe gramul de CO2 emis creste in functie de capacitatea cilindrica a masinii. Deci depinde de cilindree.

 

1g CO2 la 1600 cmc != 1g CO2 la 3000 cmc

 

De ce oare?

Link to comment
Share on other sites

La toate normele se tine cont.

Da ai dreptate doar ca la cele non-euro ,euro 1 si 2 se inmulteste valoarea din tabel cu CMC ai masinii fata de cele Euro 3,4,5 unde se inmulteste valoarea din tabel cu noxele de CO2.

Link to comment
Share on other sites

haide mai ca ne invartim in cerc

 

S-a platit deja si nu s-a recuperat-> NU

S-a recuperat si s-a recuperat-> DA

Nu s-a platit pana acum-> DA

S-a platit mai mult decat e acum-> se recupereaza diferenta

 

kristall>

 

6. La articolul 4, dupĂŁ litera c) a alineatului (1) se introduc douĂŁ noi litere, literele d) și e), cu urmĂŁtorul cuprins:

 

„d) cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, ĂŽn România, asupra unui autovehicul rulat Âşi pentru care nu a fost achitatĂŁ taxa specialĂŁ pentru autoturisme Âşi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificĂŁrile Âşi completĂŁrile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule, precum și taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule Âşi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementĂŁrilor legale ĂŽn vigoare la momentul ĂŽnmatriculĂŁrii;

e) pentru care s-a dispus de cĂŁtre instanțe restituirea sau ĂŽnmatricularea fara plata taxei speciale pentru autoturisme Âşi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificĂŁrile Âşi completĂŁrile ulterioare, sau taxei pe poluare pentru autovehicule, precum și taxei pentru emisii poluante provenite de la autovehicule;”

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ s-a recuperat taxa, plĂŁtești conform legilor ĂŽn vigoare.

 

DacĂŁ nu s-a recuperat, ți-o transcrie numai dacĂŁ ĂŽți dĂŁ fiscul hârtie cĂŁ nu s-a recuperat taxa.

 

Practic n-au schimbat nimic aici. De fapt oricum nu s-a schimbat decât metoda de calcul și numele, nimic nou, nu e prima datĂŁ. Ca sĂŁ nu mai poți câștiga procesele pentru cĂŁ acum ei spun cĂŁ aplicĂŁ un principiu internațional, poluatorul plĂŁtește. Ce plĂŁtește e greu de spus, dacĂŁ un V10 de 5l face 10k km/an cu 300g CO2 și altul cu 200g face 50k km/an. Ăla plĂŁtește mai puțin, deși va polua mai mult.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai si daca masina a fost inmatriculata in 2007 si sa zicem ca a fost inmatric in arad si acum dupa 5 propietari e la galati ,cum verifica fiscul daca a a fost recuperata taxa de primul propietar cand vrea sa cumpere cineva masina?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.