Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

nu e adevarat ce spui.

In olanda exista taxa de prima inamatriculare, care chiar asa se numeste si nu este o vrajeala ca la noi mascata ca timbru de mediu, poluator si alte kk-turi care e de 33% din valoarea masinii inmatriculate. Cam asa e si in Danemarca.

 

Cumperi masina noua de 50k .. mai pui 33% si gata o iei acasa.

cumperi o ragalie de 1500 de euro sh din DE, o inmatriculezi cu 500

 

Si desi e impozitul asta enorm la masini noi.. gandeste ca si la o masina relativ modesta, noua de 16k cumperi prin vest cam un polo cu aer conditionat si roata de rezerva, la ala taxa este de 5k + ..

 

Si totusi Olanda e departe de a fi plina de vechituri. oricum au parcul auto mult mai nou decat al nostru.

MA repet, daca voi si guvernul cred ca se poate intineri parcul auto prin altceva decat creare de prosperitate si comert liber e nebun la cap.

Crezi ca lumea nu ar cumpara masini noi ? nu cumpara masini noi din 2 motive :

 

1 nu au bani

2. putinii care au ceva bani si poate ar putea sa isi permita un leasing nu pot scapa de masini mai vechi ca sa poate avea de un avans macar, ca piata auto e complet blocata pentru orice masini mai vechi de 2007

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Acel BPM in Olanda a fost contestat si de UE. Nu mai stiu cum a ramas, dar pe vremuri era 0 pentru masini cu o vechime de peste 6 ani.

Varsta medie de masini in Olanda e peste 7 ani.

 

pai daca e taxa de prima inmatriculare si chiar asa ii zice nu se plateste doar o singura data si la revedere? sau se plateste de cate ori se schimba proprietarul?

Doar odata. Cele pe preioada de timp sunt taxele de drum care sunt in functie de greutate si cimbustibil. Sa inmatriculezi o masina in Olanda e simplu, cel putin cand am facut-o eu ultima data. Se merge cu actele la posta, ti se da pe loc actele noi pe numele tau si gata. Costa parca in jur de 25 de euro. Numere raman pe o masina pana la export sau retragere din circulatie, adica, apartin vehiculului si nu proprietarului.

A, si daca are vechime de peste 25 de ani este in mod automat vehicul istoric si nu mai platesti taxe de drum.

Inca odata, asa era cand am inmatriculat eu o masina, prin 2006.

Link to comment
Share on other sites

eu am dubla cetatenie de mult timp, nu m-am dus acuma sa descopar nici apa calda nici new moeny cum zicea alalalt

 

tot ce am spus e ca mi se pare normal sa platesti exagerat pe un lux, unii platesc exagerat pentru tigari, altii pentru bautura, altii pentru motoare de 5000

 

dar asa e ma eu sunt prostul, romania nu are situatia economica sa plateasca impozite mari la motoare de 5000, dar nimeni nu se intreaba cum de sunt motoare de 5000 daca nu sunt bani si situtie economica

 

am mai spus-o asta cu impozitele exagerate la motoare mari e doar o alta forma de ai impozita pe cei bogati(pentru ca se considera ca doar ce-i bogati isi permit luxul de a avea motoare de 5000) , sau poate ar fi mai bine sa le impoziteze vreo 50% da salar

 

dar in romania nimeni nu vrea sa dea nimic la stat si toata lumea ar vrea sa primeasca totul

 

 

 

acuma mai nou trebuie sa ai masina asigurata chiar de nu te plimbi cu ea si o ti in garaj 10 luni pe an, deci alti bani alta distractie

 

 

Vaipar, in romania oamenii platesc cu varf si indesat de mai bine de 20 de ani (deja multi nu mai platesc pt ca pur si simplu nu mai au de unde), si au primit pl in gura; si asta se vede cu ochiul liber, drept dovada "merda" in care ne aflam ca natie si ca tara.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

n-am platit un kkt in astia 20 de ani, toti smecherii s-au folilat si singurii care au platit au fost omenii simplii care oricum nu au prea multi bani deci nici multi bani de dat la stat nu au

 

 

Pai eu chiar la acei oameni simpli m-am referit, dar din pacate smecherii s-au inmultit de pe o zi pe alta iar numarul oamenilor simpli care chiar platesc, se diminueaza pe zi ce trece; si mai grav este ca statul nu face nimic in acest sens, sau ma rog, stie doar sa traga pe amaratii aia.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Acel BPM in Olanda a fost contestat si de UE. Nu mai stiu cum a ramas, dar pe vremuri era 0 pentru masini cu o vechime de peste 6 ani.

Varsta medie de masini in Olanda e peste 7 ani.

 

 

Doar odata. Cele pe preioada de timp sunt taxele de drum care sunt in functie de greutate si cimbustibil. Sa inmatriculezi o masina in Olanda e simplu, cel putin cand am facut-o eu ultima data. Se merge cu actele la posta, ti se da pe loc actele noi pe numele tau si gata. Costa parca in jur de 25 de euro. Numere raman pe o masina pana la export sau retragere din circulatie, adica, apartin vehiculului si nu proprietarului.

A, si daca are vechime de peste 25 de ani este in mod automat vehicul istoric si nu mai platesti taxe de drum.

Inca odata, asa era cand am inmatriculat eu o masina, prin 2006.

 

ai uitat sa spui si cat costa o masina din autohouse in rotterdam din zona aia industriala sau cum ii zice, stau turcii aia calare pe ele cu pamatuful si au niste preturi duble decat normal...

Link to comment
Share on other sites

Sunt in proces pentru o recuperare de taxa si astazi am primit de la fisc un document prin care ma anunta urmatoarele: "Potrivit prevederilor Ordinului nr 85/19.01.2012 si nr 69/19.01.2012 pentru aprobarea procedurii de restituire a sumelor prevazute la art.7,art.9 si art.12 din Legea nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante de la autovehicule,putem proceda la restituirea "unor sume reprezentand diferentele de taxe platite/valoarea reziduala a taxei,precum si sumelor stabilite de instantele de judecataprin hotarari definitive si irevocabile"

In ceea ce priveste solicitarea dumneavoastra putem proceda la restituirea contravalorii taxei de poluare (ach cu ct.4282891/28.02.2012)numai daca ne veti prezenta documentul in original care atesta plata,insotit de dovada ca nu a fost folosit". Mai scria ceva dar nu este important,ce ma nedumereste este partea cu folosirea documentului,pai cum sa-l folosesc ce sa fac cu el?

Edited by HER22
Link to comment
Share on other sites

In sensul ca daca ai platit taxa, dar te-ai razgandit si nu ai mai inmatriculat masina, iti returneaza banii. Ca si o factura stornata, gen.

 

Dar in caz ca ai folosit documentul la inmatricularea masinii, atunci nu iti mai returneaza decat in urma unei hotarari judecatoresti.

 

Cam asta inteleg eu.

Link to comment
Share on other sites

ai uitat sa spui si cat costa o masina din autohouse in rotterdam din zona aia industriala sau cum ii zice, stau turcii aia calare pe ele cu pamatuful si au niste preturi duble decat normal...

Nu stiu, nu am avut treaba in zonele respective. Stiu ca era un targ langa utrecht unde venea lumea de prin Europa(de est) ca sa-si ea teapa. Cand mai facem drum Olanda - Romania cu masina le mai vedeam pe baietii cu masinile luate de prin targuri pe banda de urgenta cu capota deschisa. Masini in stare jalnice, carpite, tin minte ca era si o masina cu un far un de un fel si un far de alt fel. Facute din bucati, cat se merge macar pana Austria ca sa nu se mai intoarce clientul suparat. Sau cum se spune, garantie pana la colt.

Link to comment
Share on other sites

Se plateste celui care a platit-o, eu asa cred, pt ca nu ti-o restituie de buna voie, trebuie cerere insotita de copii dupa acte.

Si in baza radierii, copiei dupa chitanta etc. ar trebui sa dea inapoi banii pe taxa.

Dar sunt f nesimtiti, eu cand am pus intrebarea asta la finante, sub motivul vanzarii masinii in strainanatate, mi-a raspuns aia 'cine iti mai cumpara dle masina din romania?' Imi venea sa-i zic 'treaba mea sau poate ma-ta'.

Link to comment
Share on other sites

ai platit 25 de euro ca masina mai fusese inmatriculata in olanda.

Taxa aia de 33% se plateste o singura data, la prima inmatriculare in Olanda.

 

Preturile sunt mari in olanda la masini inmatriculate acolo din cauza acestei taxe.

varsta medie din Olanda e pe la varsta medie europeana, in Romania varsta medie a parcului e de 12 ani.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ statul de aici fĂŁcea ce fac ĂŁia ĂŽn Olanda cu banii de la contribuabili, nici dracu nu se mai plângea de taxe. CĂŁ nu suma ĂŽn sine e problema. Nici la taxĂŁ, nici la impozit. CI modul cretin de calcul, faptul cĂŁ ne fac proști ĂŽn fațĂŁ și faptul cĂŁ dupĂŁ ce plĂŁtești primești din pĂŁrți ceva. A vĂŁzut careva copaci, pĂŁduri, lucrĂŁri cu tentĂŁ ecologicĂŁ, mĂŁsuri concrete ĂŽn orice direcție? Exceptând pomenile electorale și asistența socialĂŁ ce miliarde de euro.

 

Jos ĂŽn centru noaptea te mĂŁnâncĂŁ animalele. Ăntr-o capitalĂŁ europeanĂŁ. LângĂŁ școalĂŁ și grĂŁdinițĂŁ, o turmĂŁ de câini. Ce rahat fac cu banii de pe taxele astea?

 

Drumurile sunt execrabile pur și simplu și reparate ĂŽntr-un fel de te ia capu'. Ieri dimineațĂŁ se asfalta ĂŽntr-un stil, nu cred cĂŁ rezistĂŁ pânĂŁ ĂŽn martie.

 

 

De asta nu mai vrea românul sĂŁ dea. Și de obicei ĂŽn țĂŁrile unde nu prea se face treabĂŁ, oamenii nu plĂŁtesc. CĂŁ nu e România singura țarĂŁ din Europa cu o astfel de atitudine. Ba la noi chiar plĂŁtește lumea. Se vaitĂŁ din gurĂŁ, dar scoate din buzunar. Prin alte pĂŁrți s-au mutat fiscal complet din țarĂŁ, nu mai plĂŁtesc nimic acolo sau plĂŁtesc strictul necesar. Evident cĂŁ ĂŽn urma "crizelor", s-au sesizat guvernele cĂŁ oamenii sunt de vinĂŁ. Clar, ĂŁia de conduc sunt niște sfinți, toți sĂŁraci și cinstiți.

 

Reacția oamenilor are mereu loc pe fondul unor politici care evident nu le aparțin, vin de la "inocenții" ĂŁștia.

 

Numai cu protestele de stradĂŁ nu merge (au ĂŽncercat alții cu sute de mii de oameni) și revoluțiile se fac greu. Trebuie și la vot reacționat, prin voturi nule ĂŽn mod repetat, prin boicotarea alegerilor și prin forțarea participanților sĂŁ se retragĂŁ. PânĂŁ apar unii care chiar fac ceva.

 

Dar asta presupune reducerea sau eliminarea asistenței sociale, educație, schimbarea unei mentalitĂŁți. E complicat. SĂŁ nu credeți cĂŁ noi 10-20-50 de oameni de pe forum aici suntem reprezentativi pentru România. DimpotrivĂŁ, mai ales ca posesori de BMW deja suntem descalificați. Normal, ĂŽn ochii lor posesorul de BMW e un nașpa.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma problema cea mai mare nu este neaparat ca platim niste taxe la stat care sunt oarecum similare cu cele din UE chiar daca salariile noastre nu sunt. Problema cea mai mare este ca nu ne dam seama unde se duc banii aia, sunt convins ca daca s-ar vedea imbunatatiri de la luna la luna s-ar schimba si atitudinea majoritatii romanilor pe principiul "Bah platesc mult dar macar am asfalt bun, curatenie si asigurare medicala de calitate"
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

+1 tuturor de mai sus :).

 

Daca s-ar face ceva cu banii, daca nu s-ar fura, as da fara prea multe comentarii.

 

Chiar am vb cu un norvegian chestia asta, si la ei salariul e impozitat (cu tot cu CAS etc) 50%. Adica ai 10000eur, mai iei 5k. Dar nu ii deranjeaza, sa vezi atitudine pozitiva, mi-a zis ceva de genul, la noi nu exista conceptia de om sarac, ci doar de om aflat in dificultate care trebuie ajutat. Dupa ce-l ajuti, se pune pe picioare, va ajuta si el la randul lui ca salariat.

 

Deci o atitudine deloc revoltatoare.

Link to comment
Share on other sites

+1 tuturor de mai sus :).

 

Daca s-ar face ceva cu banii, daca nu s-ar fura, as da fara prea multe comentarii.

 

Chiar am vb cu un norvegian chestia asta, si la ei salariul e impozitat (cu tot cu CAS etc) 50%. Adica ai 10000eur, mai iei 5k. Dar nu ii deranjeaza, sa vezi atitudine pozitiva, mi-a zis ceva de genul, la noi nu exista conceptia de om sarac, ci doar de om aflat in dificultate care trebuie ajutat. Dupa ce-l ajuti, se pune pe picioare, va ajuta si el la randul lui ca salariat.

 

Deci o atitudine deloc revoltatoare.

Pai si la noi e undeva la peste 40% parca incluzand tot ce spuneai tu mai sus. E o diferenta intre sarac si falit dar noi putem spune cu mana pe inima ca suntem ambele, nu e nevoie sa facem o diferentiere :rolleyes: Sunt cinic dar marea majoritate cam aici e..

Link to comment
Share on other sites

Pai si la noi e undeva la peste 40% parca incluzand tot ce spuneai tu mai sus. E o diferenta intre sarac si falit dar noi putem spune cu mana pe inima ca suntem ambele, nu e nevoie sa facem o diferentiere :rolleyes: Sunt cinic dar marea majoritate cam aici e..

 

La noi este 30%. Adica din salariul brut ramai cu 70%.

Link to comment
Share on other sites

In Romania, pentru ca un angajat sa plece acasa cu 100 lei in mana, statul incaseaza de la firma + angajat 80 lei.

Altfel spus, firma are cheltuieli 180 lei pentru ca angajatul sa ramana cu 100 lei.

Obs: valoarea de 80 de lei indicata mai sus este aproximativa si variaza in functie de cuantumul salariului. Dar variatia este foarte mica.

 

Procentual, inseamna ca angajatul ramane cu cca. 56% iar statul ia cca. 44%.

Edited by aitilop
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

vazusem un articol pe undeva ca din 2000 pana in 2008 e ministerul transporturilor a avut cam 12 MILIARDE de euro alocati.

din 2000 incoace au facut cam 300 km de autostrada cu tot cu centuri de banii astia... faceti si voi un calcul...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.