Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

deci nu ai!

 

Later edit:

1. CEDO nu se refera la cuantumul taxei ci la faptul ca nu se aplica si la masinile interne. Deci, da, nu se vor mai castiga procese pe taxa.

2. In Constitutie nu scrie nimic de taxe, ba chiar unele articole fac trimitere la lege

 

Asa ca?

Cine e Max??

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

Ce sa am? Explica tu atunci de ce se putea recupera taxa.

 

nu are nici o legatura cu ce ai spus tu

 

taxa se putea recupera pentru ca era discriminatorie, adica plateau doar o parte.

 

si exact asta au schimbat la timbrul asta nou, ii taxeaza pe toti ca sa nu mai fie discriminare

Link to comment
Share on other sites

pai tocmai am explicat mai sus dar o s-o fac ca sa inteleaga toata lumea:

 

fostul art 90 sau actualul 110 din TUE (Tratatul UE) spune foarte clar ca nu ai voie sa aplici taxe discriminatorii la bunurile importate de pe teritoriul UE astfel incat bunurile din tara ta sa para mai atractive. cu alte cuvinte taxele (de prima inmatriculare, poluare, etc, care sunau cam asa " incepand cu 1 ian 2007 orice masina adusa de afara-deci si atate UE- vor plati o taxa de prima inmatriculare; sau o taxa de poluare)) din 2007 si pana acum se aplicau numai masinilor aduse de afara dar nu si masinilor gata inmatriculate, de aici si discriminarea taxarii. mai mult, cuantumul taxei (de la 500 la 10.000 eur pt o masina euro 1) este unul care facea bunul importat din UE sa nu fie atractiv si astfel (prin taxa si cuantumul taxei) se incalca tratatul UE cat si libera circulatie a marfurilor. Asta a devenit evident cand un judecator din Sibiu (un pervers!! LOL) a cerut clarificari Curtii de Justitie Europeana si i-a intrebat daca taxa de la acel moment incalca sau nu tratatul ue; iar CJE a raspuns ca DA!

 

Acum, ca taxa se aplica atat masinilor importate cat si masinilor din tara un timbru de poluare e perfect legal dpdv al tratatului ue si de aceea nu se vor mai castiga procese pe vechea taxa.

 

deci nu are nicio legatura cu CEDO (care chiar nu are nicio legatura cu CJE), Constitutia si mai stiu eu ce.

 

Cheers :drinks:

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

E foarte corect ce zice asterix.

Treaba cu micsorarea de taxa la noneuro, eur1 si eur2 e tot o smecherie in avantajul lor. taxa era atat de mare pana acum incat efectiv nu prea se mai inmatricula aproape NICIO masina din categoriile astea (fff mici exceptii cu motoare 1.2 etc). Ei bine micsorand taxa ei acum iau 500-700-800 pt multe din masinile din categoria asta. Adica castig pentru ei ca le intra mai multi bani la buget;

 

O alta mare problema a timbrului de mediu e ca pana acum masinile care de noi fusesera exceptate de plata taxei ramaneau exceptate toata viata lor. Ca si cum ar fi avut taxa platita. In categoria asta intra cele noi euro4 de prin 2008-2010 parca si cele euro5 de prin 2010-2011. Ei bine acum in legea timbrului de mediu nu mai sunt scutite. Spre exemplu daca eu am luat un golf euro4 in 2008 pt care nu am platit taxa la vremea pt ca .. nu se platea (eram scutit) cand o vand pt masina mea o sa se plateasca. Si problema e ca timbrul de mediu pt masini noi euro4 e destul de maricel adica pt masina respectiva o sa se plateasca de 2-3 ori mai mult decat daca as fi platit la vremea cand am luat-o.

M-ai scutit acum 3 ani de la plata a 200euro ca sa imi iei acum de 3 ori mai mult. R O M A N I A.

 

Sa mai zic ca in vechea lege erau cateva scutiri si pt masinile de epoca, pt masinile omologate pt raliuri .. in noua lege nu mai gasesc nimic nici legat de astea. Evident scutirile pt masinile demnitarilor, corpuri diplomatice au ramas :)

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

deci nu ai!

 

Later edit:

1. CEDO nu se refera la cuantumul taxei ci la faptul ca nu se aplica si la masinile interne. Deci, da, nu se vor mai castiga procese pe taxa.

2. In Constitutie nu scrie nimic de taxe, ba chiar unele articole fac trimitere la lege

 

Asa ca?

Cine e Max??

 

Sustin opinia asta.

 

V-am pus si copia hotararii de la procesul meu pentru inmatricularea fara taxa. Exact pe motivele astea am castigat.

 

Daca vor gasi o alta cale de atac, e bine, daca nu, pe modul asta care s-a castigat pana acum, in mod cert nu se mai poate castiga.

Link to comment
Share on other sites

cuantumul taxei (de la 500 la 10.000 eur pt o masina euro 1) este unul care facea bunul importat din UE sa nu fie atractiv si astfel (prin taxa si cuantumul taxei) se incalca tratatul UE cat si libera circulatie a marfurilor.

 

Pai asta am zis si eu. Pentru unele masini taxa a devenit mai mare chiar decat valoarea masinii in sine, fapt care ar putea duce la imposibilitatea vanzarii. Astfel se incalca dreptul la garantarea proprietatii, iar statul ar fi chemat in judecata la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO). Ma rog, mie asa mi-a zis avocatul.

 

Pe de alta parte nu vad de ce nu ar fi valabil si in continuare, eu cred ca tot se vor castiga procese.

Edited by Laur R.
Link to comment
Share on other sites

Valoarea in sine nu va putea fi atacata niciodata! Pai daca eu cumpar un e36 pe 250 eur din Germania atunci statul Roman sau orice alt stat din lume are vreo obligatie sa aiba taxele mai mici decat cat am dat eu? Vorbim despre niste masini SH nici nu putem stabili valoarea exacta a unei masini.
Link to comment
Share on other sites

un raspuns daca stie cineva sa-mi dea...

 

 

am o masina inmatriculata dupa 2007 , sa platit taxa la ea

sunt al 2lea proprietar pe carte, deci nu eu am platit taxa ci precedentul

 

mai nou am inteles ca trebuie scos un aviz de pe la finante precum taxa nu a fost recuperata...

am trimis pe cineva cu declaratie + copii si etc... si functionara mi-a zis ca eu nu pot scoate acel aviz doar persoana care a platit taxa auto. ( eu fiind din suceava iar primul propietar e din prahova).

 

persoana respectiva nu mai e in tara, nu mai locuieste in romania sa mutat. cum pot obtiune acel "aviz sau ce o fi "

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

E proasta aia. O scoate cel care cumpara masina de la tine, nu ala care a platit-o.

 

Faci un contract de vanzare cumparare cu care il trimiti pe prietenu tau acolo, ca si cum el ar fi luat masiana de la tine.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Pai asta am zis si eu. Pentru unele masini taxa a devenit mai mare chiar decat valoarea masinii in sine, fapt care ar putea duce la imposibilitatea vanzarii. Astfel se incalca dreptul la garantarea proprietatii, iar statul ar fi chemat in judecata la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO). Ma rog, mie asa mi-a zis avocatul.

 

Pe de alta parte nu vad de ce nu ar fi valabil si in continuare, eu cred ca tot se vor castiga procese.

 

 

Laur, aici cred ca au dreptate colegii, faptul ca taxa este mai mare decat valoarea masinii, nu cred ca incalca dreptul la proprietate...prima data la fel am zis si eu, dar nu prea este asa. Nu-ti ia nimeni dreptul sa cumperi ceva sa fii proprietar pe un bun anume, deci poti sa-ti cumperi si o mie de masini, DAR... statul ti-a impus o taxa pt ca acel bun polueaza, deci practic tu poluezi mediul prin bunul respectiv (in speta fiind masina), ee, pe baza asta statul iti cere bani, nici decum nu iti ia dreptul sa fii proprietar asupra masinii.

Eu mai degraba o vad ca o incalcare a dreptului circulatiei cu o masina, adica ai bani sa inscrii masina, circuli cu ea, nu ai bani de timbru nu-ti da voie s-o inscrii deci nu poti circula.

Link to comment
Share on other sites

E proasta aia. O scoate cel care cumpara masina de la tine, nu ala care a platit-o.

 

Faci un contract de vanzare cumparare cu care il trimiti pe prietenu tau acolo, ca si cum el ar fi luat masiana de la tine.

 

pai toti mai nou cand vin sa vada masina te intreaba de acea foaie... , cum ii dovedesc omului ca nu a fost recuperata taxa ? prima data cumpara masina si apoi se duce sa verifice daca a luat teapa sau nu ? ... prin targ am vazut deja foile astea in geam la masinile de vanzare ... cum au facut rost de ele ?

Link to comment
Share on other sites

Auzi ca doar cel care a platit-o, poate sa scoata hartia aia :). Doamne, nici nu stiu cum aveti rabdare, eu unul de multe ori nu mai am rabdare cu niciun functionar din Romania, fie el si la un ghiseu la orange. Chiar mi-a zis sotia ca toti le stric ziua cand ii iau la rost. Dar ei oare nu mi-o strica mie?...
Link to comment
Share on other sites

Pai eu ce zic, fa un contract de vanzare fictiv cu care se prezinta un prieten ca si cum el ar fi cumparat masina de la tine.

 

l-am trimis pe fratemiu ca si el vinde masina, el a platit taxa auto e primul pe carte cu aceeasi treaba. si lui i-a acceptat cererea; fara nici un contract! doar cerere, copie buletin,copie carte

 

pe mine ma trimite la prahova, nu mi-a specificat nimic de vreun contract de vanzare.

Edited by torelo
Link to comment
Share on other sites

Dobitoci bai nene, bataie de joc. Pai tu iti dai seama, daca esti din Baia Mare si iei o masina care a fost canva la Constanta, ce dracu faci, cheltui bani din cauza incompetentei unei functionare comode?

 

pai crede-ma ca si eu fierbeam de nervi; cum sa bati 900 de km pentru o hartie? a zis ca asta e procedura.

 

o sa ma duc sapt viitoare sa vad poate "s-a schimbat procedura"

Link to comment
Share on other sites

De pe net:

Cazul meu:

 

Masina mea era in leasing la Unicredit pana pe data de 08.01.2013 cand s-a facut transferul de proprietate. Urmand sa o inmatriculez pe persoana juridica in Gaesti, DB am fost cu toate actele necesare + numerele vechi la politia municipiului Targoviste. Aici am aflat ca imi trebuie o adeverinta de la ANAF conform careia fostul propretar (societatea de leasing in cazul meu) nu si-a recuperat taxa de inmatriculare in instanta (nici nu avea cum sa o recupereze in cazul meu). Politistul de la ghiseu m-a trimis sa incerc la FISC la Targoviste. Aici mi-au zis ca firma e din Gaesti si trebuie sa merg acolo. Din Gaesti m-au trimis la Bucuresti pentru ca acolo a fost platita taxa de catre Unicredit.

Dupa 30 deminute la telefon am reusit sa obtin o hartie de la unicredit cu care acestia s-au spalat pe maini de toata afacerea. Conform ei s-a dat o circulara in ministerul de finante cum ca aceasta adeverinta se elibereaza de orbanul financiar unde cel care vrea sa inmatriculeze masina isi plateste taxele si impozitele (deci Gaesti in cazul meu).

M-am dus cu hartia in mana la fosilele de la ANAF (care nu stiu nici macar sa tina mouse-ul in mana si stau degeaba toata ziua pe 5000-6000 lei/luna) si le-am pus-o pe masa. Au cautat intr-o baza de date dupa contu fiscal al Unicredit dar n-au mai stiut sa caute intre cele 18.600 de masini inmatriculate de acestia (nu erau in stare nici macar sa bifeze logic optiunile din aplicatia pe care o foloseau). Dupa ce am stat 30 de minute degeaba pe-acolo i-am lasat sa se chinuie in continuare si am plecat.

Dupa vreo 3-4 ore m-am dus inapoi. Bine-inteles ca nu rezolvasera nimic. I-am pus sa faca o adresa catre ANAF Bucuresti daca ei nu sunt in stare sa rezolve ceea ce tine de competenta lor. Au facut adresa de fata cu mine dar pentru ca suntem de-abia in anul 2013 aceasta va fi trimisa prin posta si rezolvarea va fi primita in acelasi fel...

Drept urmare astept ca prostul sa pot inmatricula masina pentru ca avem niste legi de toata jena cu nisteinstitutii de tot rahatul si niste functionari absolut incompetenti. Am facut o gramada de drumuri degeaba consumand aiurea timp si bani.

 

Deci, cu posta, da?

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

pai crede-ma ca si eu fierbeam de nervi; cum sa bati 900 de km pentru o hartie? a zis ca asta e procedura.

 

o sa ma duc sapt viitoare sa vad poate "s-a schimbat procedura"

Pune-o sa iti dea in scris ca asa e procedura si doar primul proprietar poate scoate hartia aia.

Edited by Cosm1n
Link to comment
Share on other sites

As vrea sa va intreb care-i baza pentru care exista taxa asta, in afara de frumosul "poluatorul plateste".

Adica astia chiar pot pune taxe asa dupa cum li se scoala sau pentru ca trebuie sa fie aliniati la niste 'standarde' UE?

 

DA!

 

Ciudat e ca Romania din cate stiu polueaza chiar putin in comparatie cu alte state europene (emisii carbon), ca pana la urma despre asta e vorba. Si macar de s-ar fi facut ceva cu toti banii stransi...Se incumeta cineva sa caute pe site-ul ministerului mediului/finante justificarea cheltuirii acestor bani stransi din 2007? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.