Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Nu vorbeam de masini de 5000cc inmatriculate la Bulgari. La e60 3.0 d euro 4 am impresia ca taxa este cam 4000 de euro. Nu e o masina pe care sa nu ti-o permiti doar ca este inadmisibil a o taxa sa fie asa mare. Nu cred ca au interdictii de genul doar ca dupa 3 luni trebuie sa declari cu ce scop ramai in tara respectiva.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Degeaba dati minus lui yitzack, ca are dreptate. In multe state europene, pe care romanii le ridica in slavi, exista interdictii asemanatoare. Diferenta e ca acolo te opresc in plina strada si-ti spun ca esti cu masina in tara de mai mult de 3 luni, si ca ori o inmatriculez ori nu mai circuli cu ea. Asa suntem noi, vrem masini cu motoare de 5000, dar fara nici un fel de taxe. Si tot timpul ne plangem ca taxele sunt mari, desi peste tot in Europa civilizata o masina scumpa aduce cu sine taxe mai mari. O vorba romaneasca spune ca nu poti fi si cu p...in c.. si cu sufletu-n rai. Taxa, intr-un fel sau altul, o sa ramana, justificata sau nu. Dar noua tuturor ne va fi mult mai bine cand o sa intelegem ca masina pe care ti-o permiti nu e cea pe care o poti cumpara, ci cea pe care o poti intretine, cu tot ce presupune asta.

 

L.E.: intrebati un danez, de exemplu, cat trebuie sa plateasca pentru un E90 320D din 2007 si raportati la salariul lui; apoi intrebati un englez cat plateste ca sa poata intra in oras cu masina lui cu motor euro3 sau euro4. Si apoi mai discutam.

Perfect deacord cu tine dar mai intreaba-i pe danezi sau pe englezi ce sisteme de educatie de sanatate au, ce infrastructura au...intreaba-i daca le pare rau de taxele pe care le dau statului, si-ai sa vezi ce vor spune. Am spus candva tot aici si-o spun si acum: nu mi-ar parea rau in niciun moment sa dau cateva mii de € pt o taxa statului daca as sti ca banii mei se duc acolo unde trebuie (impaduriri,parcuri naturale,energie verde,autostrazi, canalizari si apa curenta, statii moderne de epurare a apei,sanatate, educatie, etc)...dar defapt banii mei unde se duc? Iti spun eu, o mare parte din ei se duc la recuperarea celor ce au dat statul in judecata, o alta parte se duc la programul rabla (care pe mine nu ma ajuta cu absolut nimic, defapt le face matul gros celor de la renault si ii ajuta pe ce-i ce vor sa-si ia o masina noua) iar restul de bani se duc in buzunarul unora dintre hotii de la guvernare.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Orice cetatean UE are dreptul sa circule si sa se stabileasca provizoriu in orice tara membra UE pentru o perioada de 90 de zile. Ca sa depasesti aceasta perioada de 90 de zile, teoretic trebuie sa te incadrezi in urmatoarele categorii:

- student

- angajat

- PFA

- sa ai o stare materiala care sa iti permita sa te intretii singur (esti obligat sa iti platesti asigurarea medicala)

- sot al unui cetatean UE care indeplineste conditiile de mai sus

- etc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si atunci, oare de ce urlam ca nu ne convine si ca romanii sunt asa cum sunt? Or avea strainii taxe mari dar pe langa asta mai au si niste beneficii.

App, ia exemplul bechtel ca-si arunca pisica moarta de la unii la altii, mai nou se vehiculeaza ca mai avem sa le dam bani dar contdactul s-a facut pierdut si nimeni nu vrea sa se afle ce scrie cu adevarat in acel contract...in cazul asta, eu te intreb...cu ce-am gresit eu? Ca nu vreau sa platesc o taxa imensa care depaseste cu foarte mult valoarea masinii mele?

P.S. Commentul este adresat lui @Zyz

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

canalizari si apa curenta, statii moderne de epurare a apei

Astea se intampla deja.

Sunt foarte multe lucrari, la nivel national, de imbunatatire a sistemelor de canalizare.

Pe langa asta, se lucreaza foarte mult si pe partea de epurare a apelor. La Cluj (Gilau) exista deja o statie de epurare moderna, de ultima tehnologie, cat si o statie de tratare a apei potabile. La fel si la Feldioara (BV) exista o statie moderna de epurare, dar ca lucrarile inca nu sunt gata (dar sunt in grafic).

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Cred ca voi in sinea voastra va credeti tare destepti.

 

Tare destept nu ma simt, dar sunt in stare sa-mi argumentez afirmatiile.

 

Nu vorbeam de masini de 5000cc inmatriculate la Bulgari. La e60 3.0 d euro 4 am impresia ca taxa este cam 4000 de euro. Nu e o masina pe care sa nu ti-o permiti doar ca este inadmisibil a o taxa sa fie asa mare. Nu cred ca au interdictii de genul doar ca dupa 3 luni trebuie sa declari cu ce scop ramai in tara respectiva.

 

Din punctul meu de vedere, eu nu mi-am permis un 335i, cum as fi vrut. Si bine-nteles, nu ma refer la masina in sine, ci la faptul ca adunate, reviziile, taxele, impozitele, asigurarile si benzina ar fi depasit procentul din castigurile mele pana la care as fi fost dispus sa urc. Acum, e alegerea fiecaruia cat din banii pe care-i face e dispus sa investeasca intr-o masina. Dar asta inteleg eu prin a-ti permite o masina.

 

Perfect deacord cu tine dar mai intreaba-i pe danezi sau pe englezi ce sisteme de educatie de sanatate au, ce infrastructura au...intreaba-i daca le pare rau de taxele pe care le dau statului, si-ai sa vezi ce vor spune. Am spus candva tot aici si-o spun si acum: nu mi-ar parea rau in niciun moment sa dau cateva mii de € pt o taxa statului daca as sti ca banii mei se duc acolo unde trebuie (impaduriri,parcuri naturale,energie verde,autostrazi, canalizari si apa curenta, statii moderne de epurare a apei,sanatate, educatie, etc)...dar defapt banii mei unde se duc? Iti spun eu, o mare parte din ei se duc la recuperarea celor ce au dat statul in judecata, o alta parte se duc la programul rabla (care pe mine nu ma ajuta cu absolut nimic, defapt le face matul gros celor de la renault si ii ajuta pe ce-i ce vor sa-si ia o masina noua) iar restul de bani se duc in buzunarul unora dintre hotii de la guvernare.

 

Totul se reduce nu la suma platita, ci la raportul dintre banii pe care-i dai pe taxe si banii pe care-i castigi. Din punctul asta de vedere, iti pot confirma ca noi ne permitem masini mai bune decat multi europeni si lor, la fel ca noua, li se pare ca dau mult prea mult pe taxe. Mai mult, sunt foarte ofticati unii dintre ei ca banii lor din taxe se duc pe asistenta sociala pentru straini. Un coleg de-al sotiei, norvegian, si-a cumparat un E92 320d din 2007. Pretul masinii: ~70000 euro, cu taxele incluse. Salarul lui e de ~2.7 ori mai mare decat al sotiei mele. O masina echivalenta in Romania costa ~14000 euro. Nu va spun care sunt taxele pe case, in Norvegia. Diferenta e mult mai mare.

 

Orice cetatean UE are dreptul sa circule si sa se stabileasca provizoriu in orice tara membra UE pentru o perioada de 90 de zile. Ca sa depasesti aceasta perioada de 90 de zile, teoretic trebuie sa te incadrezi in urmatoarele categorii:

- student

- angajat

- PFA

- sa ai o stare materiala care sa iti permita sa te intretii singur (esti obligat sa iti platesti asigurarea medicala)

- sot al unui cetatean UE care indeplineste conditiile de mai sus

- etc.

 

Bingo !

 

L.E.: Catalin, nu contesta nimeni ca la noi banii care ar trebui sa ajunga in sanatate nu se fura ca in codru. Ba da, contesta tot Palatul Victoria :frantics:

Edited by ZyZ
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tare destept nu ma simt, dar sunt in stare sa-mi argumentez afirmatiile.

 

Atunci argumenteaza de ce ar trebui sa platim noi roviniete si tot felul de taxe fara sa primim nimic in schimb. Argumenteaza de ce nu se vede nimic la noi fata de tarile care zici tu si argumenteaza de ce nu avem salariile ca in tarile amintite de tine.

 

Te invit sa traversezi o singura data centura Calarasiului, macar cu Street view si apoi sa vii sa argumentezi aici ca de fapt conducatorii nostri sunt cei mai destepti si onesti oameni si ne vor doar binele.

Edited by Laur R.
Link to comment
Share on other sites

Atunci argumenteaza de ce ar trebui sa platim noi roviniete si tot felul de taxe fara sa primim nimic in schimb. Argumenteaza de ce nu se vede nimic la noi fata de tarile care zici tu si argumenteaza de ce nu avem salariile ca in tarile amintite de tine.

 

Te invit sa traversezi o singura data centura Calarasiului, macar cu Street view si apoi sa vii sa argumentezi aici ca de fapt conducatorii nostri sunt cei mai destepti si onesti oameni si ne vor doar binele.

Deci intelegi de ce este vina noastra a tuturor? Si ca ne meritam din plin soarta?

Ca o paranteza, am auzit de la o pasarica ca se mai poate scoate certificatul de partaj pana la 1 Septembrie. Deci,care aveti de gand..

Link to comment
Share on other sites

Atunci argumenteaza de ce ar trebui sa platim noi roviniete si tot felul de taxe fara sa primim nimic in schimb. Argumenteaza de ce nu se vede nimic la noi fata de tarile care zici tu si argumenteaza de ce nu avem salariile ca in tarile amintite de tine.

 

Te invit sa traversezi o singura data centura Calarasiului, macar cu Street view si apoi sa vii sa argumentezi aici ca de fapt conducatorii nostri sunt cei mai destepti si onesti oameni si ne vor doar binele.

 

Platim rovignete si tot felul de taxe pentru ca asa e normal. Nu primim nimic in schimb si nu se vede nimic pentru ca am ales ani de-a randul in necunostinta de cauza.

 

Daca tot ce ai reusit sa intelegi din posturile mele a fost ca sunt de parere ca avem cei mai destepti sau onesti conducatori, atunci inseamna ca am scris randul de mai sus degeaba. Fiecare intelege ce vrea, sau poate. Nu e nevoie sa traversez centura Calarasiului (sunt convins ca nu este singurul drum prost din tara) ca sa-mi argumentez convingerile legate de nivelul taxelor de la noi comparativ cu alte tari, iar relationarea ta mi se pare cel putin simplista.

Link to comment
Share on other sites

Bai nene in Bulgaria inmatriculezi aproape orice masina cu 500 euro, suma care include si asigurarea. Asta e nivelul, ce relationare simplista?

 

Tu compari Danemarca sau Marea Britanie cu Romania? Ma bufneste rasul. Intreaba un roman ce primeste in schimb ca trage ca sclavul 8 ore pe zi si plateste taxe de mii de euro si roviniete, lol.

 

L.E. daca imi raspunzi cu sa stea acasa daca nu isi poate permite masina eu renunt.

Edited by Laur R.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tare destept nu ma simt, dar sunt in stare sa-mi argumentez afirmatiile.

 

 

Totul se reduce nu la suma platita, ci la raportul dintre banii pe care-i dai pe taxe si banii pe care-i castigi. Din punctul asta de vedere, iti pot confirma ca noi ne permitem masini mai bune decat multi europeni si lor, la fel ca noua, li se pare ca dau mult prea mult pe taxe. Mai mult, sunt foarte ofticati unii dintre ei ca banii lor din taxe se duc pe asistenta sociala pentru straini. Un coleg de-al sotiei, norvegian, si-a cumparat un E92 320d din 2007. Pretul masinii: ~70000 euro, cu taxele incluse. Salarul lui e de ~2.7 ori mai mare decat al sotiei mele. O masina echivalenta in Romania costa ~14000 euro. Nu va spun care sunt taxele pe case, in Norvegia. Diferenta e mult mai mare.

 

Bun, dar atunci cum argumentezi faptul ca exact danezii si norvegienii sunt pe primele locuri in lume la capitolul trai de viata si eficienta in domeniile sociale si economice, in ciuda faptului ca au taxele pe care le au? s-au facut "n" studii pe tema asta si s-a ajuns la concluzia ca nici macar germanii, japonezii, sau americanii nu sunt atat de eficienti ca acestia?

 

Tare destept nu ma simt, dar sunt in stare sa-mi argumentez afirmatiile.

 

 

 

Din punctul meu de vedere, eu nu mi-am permis un 335i, cum as fi vrut. Si bine-nteles, nu ma refer la masina in sine, ci la faptul ca adunate, reviziile, taxele, impozitele, asigurarile si benzina ar fi depasit procentul din castigurile mele pana la care as fi fost dispus sa urc. Acum, e alegerea fiecaruia cat din banii pe care-i face e dispus sa investeasca intr-o masina. Dar asta inteleg eu prin a-ti permite o masina.

 

 

 

Totul se reduce nu la suma platita, ci la raportul dintre banii pe care-i dai pe taxe si banii pe care-i castigi. Din punctul asta de vedere, iti pot confirma ca noi ne permitem masini mai bune decat multi europeni si lor, la fel ca noua, li se pare ca dau mult prea mult pe taxe. Mai mult, sunt foarte ofticati unii dintre ei ca banii lor din taxe se duc pe asistenta sociala pentru straini. Un coleg de-al sotiei, norvegian, si-a cumparat un E92 320d din 2007. Pretul masinii: ~70000 euro, cu taxele incluse. Salarul lui e de ~2.7 ori mai mare decat al sotiei mele. O masina echivalenta in Romania costa ~14000 euro. Nu va spun care sunt taxele pe case, in Norvegia. Diferenta e mult mai mare.

 

 

 

Bingo !

 

L.E.: Catalin, nu contesta nimeni ca la noi banii care ar trebui sa ajunga in sanatate nu se fura ca in codru. Ba da, contesta tot Palatul Victoria :frantics:

 

Bun, dar atunci cum argumentezi faptul ca exact danezii si norvegienii sunt pe primele locuri in lume la capitolul trai de viata si eficienta in domeniile sociale si economice, in ciuda faptului ca au taxele pe care le au? s-au facut "n" studii pe tema asta si s-a ajuns la concluzia ca nici macar germanii, japonezii, sau americanii nu sunt atat de eficienti ca acestia?

Link to comment
Share on other sites

Bai nene in Bulgaria inmatriculezi aproape orice masina cu 500 euro, suma care include si asigurarea. Asta e nivelul, ce relationare simplista?

 

A, pai daca asta e nivelul, eu zic sa stabilim Bulgaria ca standard si sa ii rugam sa ne imprumute reteta pentru o economie perfecta. Numai ca...vezi ca asa ziceau unii si de Spania si de Italia, si acum cam vin inapoi in tara. Eu zic sa vezi putin cam care-i nivelul somajului (de exemplu) in Bulgaria, Spania, Italia, Grecia si Romania si apoi discutam unde-i mai bine. Ca nimeni nu traieste din inmatricularea masinilor.

 

Tu compari Danemarca sau Marea Britanie cu Romania? Ma bufneste rasul. Intreaba un roman ce primeste in schimb ca trage ca sclavul 8 ore pe zi si plateste taxe de mii de euro si roviniete, lol.

 

L.E. daca imi raspunzi cu sa stea acasa daca nu isi poate permite masina eu renunt.

 

Poate nu m-am facut inteles. Scuze. O sa incerc sa fiu si mai explicit: romanii isi permit masini mai bune decat norvegienii sau britanicii, chiar daca au salarii mai mici. Adica din acest punct de vedere, e mai OK in Romania. N-am nevoie sa intreb un roman ce primeste in schimb ca trage ca sclavul 8 ore pe zi si plateste taxe de mii de euro si roviniete. Sunt in aceeasi situatie, nu locuiesc pe Luna. "lol"

Link to comment
Share on other sites

Ah, pai eu credeam ca suntem pe topicul cu taxa auto. O sa ma mut pe ala cu politica, ca doar aici nu vorbim de inmatricularea masinilor, ci de somaj.

 

Te asigur ca gresesti, doar o mica parte din romani isi permit masini mai bune, ca restul au salariul minim si o Dacie. Si nu cred ca are rost sa mai intreb cat e in Ro si cat in Norvegia.

Edited by Laur R.
Link to comment
Share on other sites

A, pai daca asta e nivelul, eu zic sa stabilim Bulgaria ca standard si sa ii rugam sa ne imprumute reteta pentru o economie perfecta. Numai ca...vezi ca asa ziceau unii si de Spania si de Italia, si acum cam vin inapoi in tara. Eu zic sa vezi putin cam care-i nivelul somajului (de exemplu) in Bulgaria, Spania, Italia, Grecia si Romania si apoi discutam unde-i mai bine. Ca nimeni nu traieste din inmatricularea masinilor.

 

 

 

Poate nu m-am facut inteles. Scuze. O sa incerc sa fiu si mai explicit: romanii isi permit masini mai bune decat norvegienii sau britanicii, chiar daca au salarii mai mici. Adica din acest punct de vedere, e mai OK in Romania. N-am nevoie sa intreb un roman ce primeste in schimb ca trage ca sclavul 8 ore pe zi si plateste taxe de mii de euro si roviniete. Sunt in aceeasi situatie, nu locuiesc pe Luna. "lol"

 

Zyz, da-mi voie sa te contrazic; da-mi te rog cateva exemple in care romanii isi permit masini mai bune ca englezii sau norvegienii...lol, hai sa nu ne hazardam cu astfel de iluzii. Media de detinere a unui autoturism in tarile din vest, este undeva la 3-5 ani, in romania e minim dublu, iar romanii pe care-i vezi tu zi de zi cu masini cat de cat bengoase pe strazile patriei, nu uita ca marea lor majoritate sunt sh si marea lor majoritate sunt cumparate de afara de cei care au fost plecati si au muncit/furat/cersit/dat in cap, samd. Vrei si un exemplu elocvent? hai sa facem un poll pe forumul asta si sa vedem cati dintre toti utilizatorii de aici au avut puterea de a-si cumpara masini noi. Un alt exemplu? eu daca nu plecam cu anii prin "tarile calde", n-as fi avut in viata mea posibilitatea ca in romanica sa-mi iau macar un opel sh fara imprumuturi de tot felul si alte combinatii...de masina noua nici nu mai vorbesc. Deci, ce vorbim?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu are rost sa ne comparam cu Marea Britanie, Germania, Spania sau Italia. E o diferenta majora in orice punct. Dar ajungem sa ne comparam cand este vorba de taxa. Si pana la urma cum spunea un coleg mai sus cred ca nu ar deranja pe nimeni sa plateasca taxe de mii de euro daca cineva ar face ceva cu banii aia. Suntem singura tara membra UE care are timbru de mediu atat de scump. Dar de cine e la putere sustine vanzarea masinilor noi de parca Romania are ceva de castigat de pe urma asta. Timbru de mediu, taxa poluare sau ce nume or sa ii mai gaseasca o sa fie atat timp cat romanii tac si inghit cum fac de obicei. Saptamanile trecut vedeam la TV cum 2000 de bulgari au "sechestrat" peste 100 de persoane din Parlamentul Bulgariei pe motive de crestere a taxelor. Poate nu au rezolvat nimic pana la urma dar cu timpul or sa rezolve. La noi este invers. La anul parca prevad ca scot alta taxa de inmatriculare ( catalogata deja de UE ca fiind ilegala ) si noi o sa tacem din gura cum am facut-o si pana acum. Cum a spus-o si cineva mai sus ne meritam soarta, viata, taxele, etc!
Link to comment
Share on other sites

Eu am iesit in strada in 2012, la inceput de an, iarna, frig. Si nu o data. Ce s-a rezolvat, mai nimic, s-a ajuns la referendum, care nu s-a validat, si care azi se dovedeste fraudat.

 

Ca roman, eu nu vad decat o singura solutie, pe care multi o si practica: plecarea in alta tara, ca specialist, pe domeniul tau (nu maturator de strada, nu vanzator la mcdonalds etc).

Ce mai avantajati aici sunt inginerii si doctorii.

 

PS: Simt nevoia sa rectific, un maturator de strada (care de fapt e sofer pe masina aia de curatat) castiga f bine, problema e la vanzator la mcdonalds, probabil nivelul de trai nu va creste prea mult fata de romania. Sau, dorinta de plecat in general, poate nu trebuie sa fie strict din cauze financiare, cateodata iti doresti si un sistem social si sanitar mai bun.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Eu am iesit in strada in 2012, la inceput de an, iarna, frig. Si nu o data. Ce s-a rezolvat, mai nimic, s-a ajuns la referendum, care nu s-a validat, si care azi se dovedeste fraudat.

 

Ca roman, eu nu vad decat o singura solutie, pe care multi o si practica: plecarea in alta tara, ca specialist, pe domeniul tau (nu maturator de strada, nu vanzator la mcdonalds etc).

Ce mai avantajati aici sunt inginerii si doctorii.

 

PS: Simt nevoia sa rectific, un maturator de strada (care de fapt e sofer pe masina aia de curatat) castiga f bine, problema e la vanzator la mcdonalds, probabil nivelul de trai nu va creste prea mult fata de romania. Sau, dorinta de plecat in general, poate nu trebuie sa fie strict din cauze financiare, cateodata iti doresti si un sistem social si sanitar mai bun.

 

Da PIMP, dar mai exista si celelalte categorii de oameni, cu aia ce facem? pt ca acolo e cea mai grava problema, ei sunt cei mai multi, oameni de jos,oameni simpli, batrani simpli care nu au privilegiul altor batrani de a primi pensii de 3-4000€ in romanica...ce facem cu ei, unde mai pot pleca batranii? sau chiar si restul, daca nu au o specializare (ca doar nu toti ne-am nascut ingineri si doctori) unde se duc?

Link to comment
Share on other sites

Cu batranii e problema intr-adevar, dar tinerii se pot angaja ca muncitori intr-o gramada de domenii (cum s-a si practicat pana sa vina criza, in costructii de exemplu). Cred ca trebuie vointa, am si eu un var care a lucrat ca vopsitor auto, a invatat meseria tocmai in italia, nu aici. Altul e hairdresser, meserie invatata in anglia, deci se poate. Bineinteles ca s-ar putea si aici, daca ar avea oamenii incredere in sistem.

 

Referitor la taxa, am si eu de platit una, sincer nici nu stiu ce sa fac. E relativ mare, dar nu foarte, cu partajul nu merge pentru ca am intrebat la mine in oras, de dat in judecata iar am intrebat, si mi s-a zis ca (inca) nu.

Link to comment
Share on other sites

Cu batranii e problema intr-adevar, dar tinerii se pot angaja ca muncitori intr-o gramada de domenii (cum s-a si practicat pana sa vina criza, in costructii de exemplu). Cred ca trebuie vointa, am si eu un var care a lucrat ca vopsitor auto, a invatat meseria tocmai in italia, nu aici. Altul e hairdresser, meserie invatata in anglia, deci se poate. Bineinteles ca s-ar putea si aici, daca ar avea oamenii incredere in sistem.

 

Referitor la taxa, am si eu de platit una, sincer nici nu stiu ce sa fac. E relativ mare, dar nu foarte, cu partajul nu merge pentru ca am intrebat la mine in oras, de dat in judecata iar am intrebat, si mi s-a zis ca (inca) nu.

 

Cat ai de platit?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.