Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

aici gresesti nu e paradoxul romaniei

 

pai eu cand am ajuns in uk mi-am luat un kkt de volvo, am platit pe masina 300 lire, si am mai cheltuit in 1500+ ca sa ma pot plimba cu ea pe strada.

 

asa e peste tot pimp intelege, sa ai o masina e scump, nu mai e cum a fost acum 20 de ani cand problema era doar achizitia, acum achizitia nu e o problema, dupa aia vine problema

Edited by Viper05
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@viper Da, corect, asa e. Diferenta intre noi si ceilalti e ca nu fac eforturi sa stranga cei 3-4000 euro ca un roman.

 

 

Ca un exemplu, colegul de forum, a trecut de la un motor de 2500 la 2000, tocmai din cauza taxelor si consumului, cam ce ziceam eu. Bine, nu stiu cat de buna e alegerea facuta dar http://www.bmwclub.ro/forums/topic/129449-bmw-520d-e60/page__view__findpost__p__1918153

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

 

cum ai mai spups si tu suntem saraci si cu asta sunt de acord.atata timp cat suntem saraci consider ca nu avem nevoie de bmw-uri cu motoare de 3000

 

bai asterix tu cred ca nu stii ce inseamna comunism

 

in orice tara din vest bogatii sunt impozitati mult mai tare decat saracii si asta se face si la noi, ala cu motor de 3000cc plateste mult.ai bani platesti nu ai bani i-ati omule un motor de 2000cc.unde e ma comunismul?

 

pai in uk de exemplu daca te apuci sa conduci pe la 17 ani si iti iei o petarda de masina cu motor de 1.2 te duce asigurarea la mama dracu pe la 6/7k pe an.

 

asta e mentalitatea la noi, nu vrem sa platim nimic, orice platim e prea mult ca noi suntem saraci si vrem dreptul nostru suprem sa ne plimbam in bmw cu motor de 3000cc.

 

eu zic ca impozitele sunt ok,

 

 

Viper, tu esti intr-o mare eroare. Ce legatura are asigurarea cu taxele percepute de catre stat? De asta vorbim aici! Asigurarea e una ( e particulara, cere cat vrea), impozitul si sistemul de taxare e cu totul alta - statul. Tu tot timpul aduci vorba de taxe normale mari de afara si bagi asigurarea ca sa compensezi impozitul.

Boaska ne-a dat un exemplu f clar; impozit (steuer) in Germania la 330i = 221 eur pe an, impozit in Romania = 502 eur/an, cu precizarea ca e in crestere (ca deh, e prea mic). Impozitul nemtesc tine cont si de DPF (asta pt cine nu intelege germana) deci cam ceea ce vrea sa faca Rovana, cu diferenta ca la noi deja se plateste dublu fata de nemtia.

Comunismul, printre muuuulte altele, inseamna ca statul iti dicteaza dupa bunul plac ce sa faci (bine, la cap taxe poate fi usor de confundat cu statul socialist, de ex Suedia, cu precizarea ca legea nu se schimba din mers acolo). Deci, imi iau 330i, imi asum plata unul impozit dublu fata de Germania, platesc benzina la nivel de 14,5-17,5% consum, toate calculate. Statul oricum castiga dupa urma mea mult mai mult decat in comparatie cu cetateanul loganist care are un motor 1.4. Acum statul ce face? Mai vrea 2000 eur ca asa i s-a sculat. Daca ti-ar lua statul 20% din casa cum ti s-ar parea?

Legat de motor pana in 3000cmc, sincer, nu pot sa cred ca toti bogatasii din vest conduc BMW-uri de 2,5 -3L vechi de 10-15 ani. Tu? Problema la aceste masini este asigurarea si nicidecum taxele perceputete de stat. Taxe a caror metoda de calcul depaseste scara de prostie.

Deci, haideti sa comparam impozite percepute pe masini de state din vest cu Romania, asta daca vrem sa fim cat de cat corecti si probabil ca o sa dea cu virgula. Spun asta pt ca inevitabil se va gasi cel mai scump stat din UE la capitolul impozite pe masini care va fi comparat cu Romanica (logic dealtfel).

 

PS " cand m-am referit la comunism, nu m-am referit la comunismul in cel mai pur aspect, ci doar la unul corcit cu o catea plina de raie"

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere Romania e cea mai scumpa tara din UE daca ne luam dupa salarii.Ar trebui ca sa se ia dupa metoda nemteasca dar echivalentul salariului.

 

Germania salar mediu 1500e taxa 300e

Romania salar mediu 1500lei taxa 300lei

 

Si de unde mai dau astia miliarde la saraci sa-i voteze?

 

Am mai spus-o, nu cautati logica, sunt prea imbecili si preocupati cu propriile afaceri. Iar aia prin ministere aveau o singura grija, sa ia bani. Cand e ziua de leafa, ce prima sa mai primeasca, ce spor, niste ore suplimentare etc.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa traiesti si fara motor de 3L sa nu mai zic de 4,5,6l.

Eu pot sa traiesc si fara paine alba. Ce ce nu e taxa mare acolo? Sau junk-food. Oameni nesanatosi ne umple spitalele.

Ideea de baza este ca ar trebuie sa exista un calcul relevant la o taxa. Nu poti taxa ceva pentru ti se pare tie ca se poate trai fara.

La motorizari exotice cum ar fi V12 5.0 oricum omul daca ai banii si se plimbe cu masina asta, aduce banii la stat prin accize pe benzina. Si daca nu are banii il tine in parcare so tot nu prea il deranjeaza pe nimeni. Nu cred ca stat trebuie se controleaza cum si la ce isi cheltuia omul banii.

 

Daca vorbim de poluare si alte lucruri care ne afecteaza pe toti, atunci da. Dar si atunci trebuie se exista o legatura fireasca. Si m-ar place si transparenta in ce priveste la ce sunt folositi banii astia atunci.

Link to comment
Share on other sites

Exemple impozit romania:

 

Motor 1.0: 40Lei

Motor 1.2: 48Lei

Motor 1.8: 162Lei

Motor 2.2: 792Lei

Motor 2.8: 2016Lei

Motor 3.5: 5075Lei

Motor 5.0: 7250Lei

 

Diferenta intre 1.0 si 5.0 (capacitate de 5x mai mare) este de 181x! In Germania dupa cifrele date aici este de 6,2x (424/68) sau 12x (817/68) daca acel V12 are Euro1 in loc de Euro4.

 

As zice ca taxarea in Germania este pe lux, iar in Romania este exagerata. Asta sunt tendinte socialiste. Si asta ma deranjeaza. Nu ca platesc mai mult fata de o masina cu motor 1.0, dar cat platesc mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Daca ti-ar lua statul 20% din casa cum ti s-ar parea?

 

Statul ne ia 32,5% din banii care intra in casa in fiecare luna... pe impozit , cas, somaj, etc... Si cand e sa mergi la un spital platesti... :frantics:

 

Cu impozitul e o porcarie cat se poate de mare. Nu conteaza ca are sau nu are nevoie de un motor de 3l, 4l, etc. E o porcarie ca un cm3 sa coste diferit de la o masina la alta. Ce dracu doar tot centimetri cubi is s iaia de pe logan si aia de pe Lamborghini.

 

In legatura cu taxa auto sau timbru sau cum mama lui i-o mai zice... poporul roman a primit exact ceea ce a votat... Ei oricum se plimba in limuzine de lux si noi in continuare in E36, Golf3, sau logan luat in rate, etc... :thumbsdown:

Link to comment
Share on other sites

peste tot statul iti ia din salariu. de ex in suedia bogatasilor le ia pana la 80% din salariu. eu ma refeream la altceva, respectiv ca iti ia 20% dintr-o proprietate ca asa au ei chef (are nevoie statul; in comunism sa-si plateasca datoriile, acum sa plateasca cu 10 lei clasa de manevra electorala).

mai misto e ca daca ai asigurare particulara (sau faci la angajati), tot platesti la stat. cum spuneam, statul ramane la vechile obiceiuri.

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

pot sa-mi inmatriculez masina pe Bulgaria 100% pe numele meu ? masina costa peste 10.000 de euro ,n-as prea pune-o pe altcineva :nea:

 

Caline parca nu merge sa o ai pe nume doar daca esti cetatean bulgar. Dar procura e destul de puternica cand vine vorba de proprietate.

Nu stiu cum ar merge metoda infiintarii unei firme sau punct de lucru in Bg, in cazul asta masina pusa pe firma ar fi pe numele tau. Nu stiu daca merge si daca merita.

Link to comment
Share on other sites

mai asterix atata timp cat asigurarea e obligatorie e controlata de stat(la pret ma refer). nu pot astia sa puna ce preturi vor si cum vor. tu crezi ca companiile de asigurari nu ar face bani daca asgurarile ar fi la fel de ieftine ca si la noi? dar nu pot

 

atata timp cat statul iti impune ceva ca fiind obligatoriu, statul controleaza si cat platesti, nu companiile de asigurari fac ele cum le taie capul

 

ce vreau sa-ti spun e ca banii pe care o masina ii cheltuie pe an(ma refer doar la taxe impozite/asigurari) sunt mult mai mici in romania la motoare pana in 2.0, chiar si la motoare de 3.0 taxele sunt mai mici, probabil de la 3.0 in sus sunt egale sau o idee mai mari

 

asa ca din punctul tau de vedere (al consumatorului) daca maine ar scoate impozitul de tot dar ar creste asigurarea ca si in germania de exemplu tu cam tot atatia bani ai plati poate o idee in plus

 

impozitele foarte mari la motoare mari e doar o forma de a lua mai multi bani de la bogati, pentru ca se considera si asa ar trebui sa fie normal , doar ce-i cu venituri mult peste medie isi permit un motor de 5.0

 

e mult mai bine pentru tine ca si cetatean forma asta de impozitare, pentru ca ai alternativa, nu vrei sa dai bani la stat, te plimbi cu motor de 2.0 si gata. in alte tari din vest luxul acesta nu exista, si daca ai avea veniturile care sa-ti permita intretinerea si consumul unui 5.0 impozitele ar fi vreo 50% din salar.

Link to comment
Share on other sites

Pe tema asta, eu sunt de parere ca sunt prea mici impozitele la 1.2, 1.4, 1.6 - de genul cateva zeci de ron. Pai in cazul asta mai bine nu le mai pun, ca e tot aia, pt 50 ron/an.

 

Apoi, referitor la cati bani se mai pot scoate din buzunarele romanilor, zicea cineva la o emisiune, nu mai stiu care: "Romania e ca o vaca stearpa de pe care nu mai ai ce mulge." Sunt 100% de acord, sa nu uitam ca acum 1 an lumea iesea in strada cu miile, mai incearca astia ceva si o sa iasa in strada cu zecile de mii, sper.

Link to comment
Share on other sites

pimp asta e problema care nu vrei sa o intelegi. nu are cum sa fie un echilibru

 

pe aceiasi idee ferrari ar trebui sa scoata un model si pentru pulime sa existe un echilibru

 

motoarele mari/masinile scumpe nu sunt pentru toata lumea, sunt pentru acei cativa norocosi ce isi permit . asta e viata nu e nici dreapta nici egala

 

uite-te prin vest ca tot timpul ii dai exemplu, uite-te cat impozit plateste unul care face 8/10 k pe an si uite-te cat impozit plateste unul care face 70k pe an

 

daca ar fi un echilibru cum spui tu aia saraci care chiar nu-si permit sa dea la stat 2000 ron pe an nu ar avea cu ce sa se plimbe, si asta mi se pare absurd, adica ridicam impozitele la motoarele mici ca ala cu 160 euro pe luna sa se poata plimba cu motor de 5000 ca e dreptul lui suprem? nu, asa ceva nu se poate

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, dar si vw face motoare peste 2.0 si nu poti sa-l numesti ala lux. Aici ma refer la mult raspanditele 2.5tdi. Ferrari e la extrema cealalta, nu putem discuta.

Sa faca astia o grila, un tabel ceva, da, ai o rabla dar cu motor mare, cu toate astea nu o sa-ti rupem pielea de pe tine.

Link to comment
Share on other sites

e clar ca taxele astea nu au nicio logica in Ro, paradoxal cele mai mari taxe sunt in aceleasi tari unde si nivelul de trai este cel mai ridicat din Europa(vezi Suedia, Norvegia etc). Dupa parerea mea, un model corect de taxare este cel din Germania, unde vezi inca multe masini vechi cu motoare mari si asta pentru ca nu-s taxati la cilindree si nici nu trebuie sa plateasca daca o tine pe dreapta 6 luni, dar ca sa ajungi la nivelul asta iti trebuie si o baza economica puternica si stabila. In Romania impozitele se percep pentru acoperirea deficitului bugetar si cheltuielilor publice fara cap, de unde si foamea de-a lua cat mai multi bani de la populatie, nu cred ca e o taxa in tara noastra care sa aiba o baza reala de calcul in afara de nevoia lor stringenta de bani :) !
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ B-490-RZV Imi pare rau sa te contrazic, masina in sec. 21 nu e un lux. E o necesitate. Dar intr-adevar, un motor mare nu e o necesitate, sau ma rog, depinde cum privesti, in Romania ai nevoie de ceva putere pentru ca nu avem autostrazi, si te vezi pus in situatia de a depasi de multe ori.

 

 

@mik Exact asa gandesc si eu.

 

 

@viper Nu e f vechi passatul ala, e undeva fabricatie 2003. Stiu doar ca are tractiune integrala, asta era motivul pentru care s-a scos pe piata.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

aia a fost demult, vremurile alea au trecut, pe ultimul passat cel mai mare diesel era cel de 2.0

 

si chiar ma uitam din 14 motoare cate se ofera pe passat doar 2 sunt peste 2 litii, si vorbim totusi de un sedan de dimensiuni relativ mari

 

din cate observi asta e tendinta motoare cat mai mici, chiar si bmw taie la greu din cilindree si totusi vorbim de oameni care dau 30/50k pe o masina

 

vremurile se schimba

 

mentalitatea noastra e gresita , pur si simplu chestii ca suntem saraci si vrem motoare de 5000 nu ar trebui sa fie in aceiasi propozitie

 

ai o rabla cu motor mare vinde-o/fier vechi si i-ati o alta rabla cu motor mic

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.