Jump to content

Tzacanit motor! need help


Recommended Posts

Salut!

Nu mai stiu ce sa mai fac, sunt super dezamagit de mecanici.

BMW E46, 11.2003, motor 1,8l, benzina, 60.000 KM

Am auzit un tzacanit la motor, ceva nelalocul lui. Nu am trepidatii sau alte probleme.

M-am dus la fialret, baietii, draguti, distributia si pompa de ulei, numai din ascultate asa. Cica toate au probeleme cu pompa de ulei, dar majoritatea au fost rezolvate pe garantie. Uite, mecanicul X a mai schimbat 2 azi...Bai ma lasi...

La insistentele mele au pus-o pe tester. Baiatul imi spune, da, distributia. OK, printeaza-mi si mie raportul te rog. Una peste alta imi spune ca de fapt e o eroare memorata in calculator, acum totul e ok cu motorul. Eroare este " 2781 Nockenwellengeber Einlass", pfiu, sper ca am scris bine. Gust amar de mare teapa ce vroiau sa-mi dea baietii.

Un amic de pe forum mi-a recomandat sa ma duc la alt mecanic, la un service mai mic.

Din pacate mecanicul nu era, a venit altcineva.

Am pus-o pe tester, mi-a zis omul, totul perfect, motorul e ca nou!

Si totusi toti erau de acord ca se aude un tzacanit. Aveau o scula de ascultat in genul celor ale doctorilor. Am identificat unde se aude, in stanga, exact in locul acela ridicat un pic (sorry, suna aiurea): http://img49.imageshack.us/img49/1867/mottu2.th.jpg

Ei zic ca probabil sunt impuritati ceva, in nu stiu ce piesa...sorry, nu ma pricep. Si mi-au recomandat METABOND GOLD...

Ca prostul l-am pus. Am vazut ca pe el scria OLD, nu Gold, ei au zis ca asa se numea mai demult, acum e gold. Din cate am vazut pe net e vrajeala, exista si gold si old, old in nici un caz nu are treaba cu motorul meu. Pe langa asta vad ca utilizatorii forumului, in marea majoritate sunt impotriva acestor substante.

Am nevoie de cateva sfaturi:

1. Sa scot porcaria asta din motor, sa ma duc sa schimb uleiul de-abia pus de 3000 de km? BTW, am pus BMW 0W40, tot asta era si cand am cumparat-o (am factura de revizie). Pot avea probleme de la aceasta substanta?

2. A mai avut cineva probleme cu astfel de zgomote? Aveti idee ce poate fi? Stie cineva ce este piesa care apare in diagrama, care arata ca o lamela?

3. Imi puteti recomanda un alt service care chiar sa ma ajute, nu sa incerce sa ma pacaleasca? Ca ma simt pacalit si cu acest METABOND.

Multumesc anticipat si scuze daca sunt incoerent, nu ma pricep prea tare la masini.

Link to comment
Share on other sites

Eu pun banii pe tacheti. :blink: Din cate stiu eu se schimba. Oricum...nu stiu cum are lumea probleme la filaret...eu de fiecare data cand m-am dus nu au fost probleme de nici un fel. E adevarat ca m-am dus si le-am spus eu ce are.... dar nu au parut pusi pe furat sau astea.

 

Mai asteapta si alte pareri... daca nu zice nimeni altceva, da un telefon si vezi cat costa un schimb. Sorry alta idee chiar nu am asa doar pe poza aia pusa de tine :)

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu, nimic de genul asta verificat.

Distributia trebuia schimbata ca sa-mi zica eventual ca mi-o schimba direct ei, ca ne intelegem... :blink: De-aia am si zis ca am miros parfum de teapa. Plus ca vorbeau toti in 2 peri si in san, de nu intelegeai nimic... Pe langa asta: pe tester la autovit, cand am luat masina, imi spun ca motorul e impecabil, la filaret, la fel, motorul in parametrii, la al doilea service la fel, chiar impresionati ca e in parametrii, desi auzeau clar si ei zgomotul!

Mai atasez o poza, poate se vede mai clar locul si piesa de care intreb eu...

http://img53.imageshack.us/img53/4392/picture1sr5.th.jpg

Edited by SirAvalon
Link to comment
Share on other sites

Am gasit pana la urma despre ce piesa este vorba,piesa 9:

http://img131.imageshack.us/img131/5919/142ze3.th.png

09 VVT E-MOTOR 1 11377509295 $265.61

Este posibil ca aceasta sa produca zgomotul si testerul sa nu arate nimic in neregula?

De asemenea stau eu si ma intreb daca nu cumva suruburile alea nu or mai fi prinse cum trebuie, de unde si sunetul...

Oricum, nici un mecanic vad ca nu se baga sa vada... Presupun ca daca asta e cauza, nu are nici o legatura cu substanta metabond pe care mi-au bagat-o astia pe gat.

Edited by SirAvalon
Link to comment
Share on other sites

Am gasit pana la urma despre ce piesa este vorba,piesa 9:

http://img131.imageshack.us/img131/5919/142ze3.th.png

09 VVT E-MOTOR  1  11377509295 $265.61

Este posibil ca aceasta sa produca zgomotul si testerul sa nu arate nimic in neregula?

De asemenea stau eu si ma intreb daca nu cumva suruburile alea nu or mai fi prinse cum trebuie, de unde si sunetul...

Oricum, nici un mecanic vad ca nu se baga sa vada... Presupun ca daca asta e cauza, nu are nici o legatura cu substanta metabond pe care mi-au bagat-o astia pe gat.

176326[/snapback]

 

Sincer nu cred... si bara aia pare sa aibe rolul doar de a tine capacul sau ceva. Si daca e aia...atunci ar fi simplu si nu vad de ce nu s-ar bagat nimeni. Se da jos capacul, strangi doua suruburi, pui o garnitura noua si capacul la loc. Nu e cine stie ce operatiune. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca ai o pb. destul de mare. Pentru inceput ar tb. sa pui un ulei mai gros.

Daca sunt tachetii poti face urmatoarea incercare:

Lasa motorul sa se incalzeasca la 90grade, dupa cere 40sec tureaza-l la 6000 ture.

Il mai lasi 2 minute dupa care il turezi la 3000 de ture tip de 3 min. repeti operatiunea dupa 5 min. Uneori da rezultate, daca tachetul nu este dus de tot. Daca vezi ca nu se intampla nimic si bate mai tare, mergi intr-un service cunoscut si schimba tacheti din partea unde se aude bataia. cu aceasta ocazie verifici axul cu came si palierii acestuia sa nu ai uzura.

 

O intrebare: Bate tot timpul?

Link to comment
Share on other sites

Merci de sugestie, o sa incerc.

Astazi seara m-am mai pus cu un amic pe el si am observat ca numai la relanti bate. Poate imi reglez relantiul mai sus si scap.  :blink:

177007[/snapback]

 

pai da, cum sa nu ca e simplu de reglat relantiul... misti putin de el si gata :D Omu, masina ta are injectie elecronica si eventual trebuie sa mergi la un tunner sa-ti modifice din soft relantiul ca doar nu vrei sa-l reglezi din cablul pedalei de acceleratie sa stea mereu mai turata... :) si apropos, asta e o solutie de r___t si nu sfatuiesc pe nimeni niciodata sa faca asa ceva... gaseste problema, daca e, rezolva si gata dar nu umbla la relanti ca dupa aia o sa deschizi un thread despre consum...:)

 

tzacanitul ala poate sa se auda si de la injectie... deci nu te speria si mai bine vezi si daca alta masina ca a ta are acelasi zgomot... cand sunt atatea pareri contradictorii cred ca o comparatie e tot ce poate ajuta.... 0W40 la ulei mi se pare cam subtire... verifica daca e ceeea ce recomanda BMW, si cand spun verifica inseamna ca te informezi temeinic dupa vre-un manual ceva nu ii intrebi pe amaratii aia de mecanici ca te baga in ceata...

deci, afla exact tipul motorului (codul BMW) si vezi cine mai are asa ceva si aranjeaza o intalnire pentru comparatie la ureche si feeeling... ajuta mult...:)

Link to comment
Share on other sites

Depinde de ce tacanit este vorba.Motoarele cu valvetronic au un zgomot mai special.

 

In principiu problema poate fi de la tacheti sau de la elementele de actionare ale valvetronic-ului.

Ar trebui deconectat motorul valvetronic-ului.Daca zgomotul dispare atunci problema este la valvetronic,sau este un zgomot normal(se compara cu alta masina).

Daca nu dispare,este de la tacheti.Eu cred ca asta este cea mai plauzibila varianta.

Uzura elementelor de actionare ale valvetronic-ului provoaca mers neregulat la relanti,tu nu te plangi de asa ceva.

 

Nu este foarte bine sa mergi mult cu masina asa,daca sunt tachetii,deoarece se poate arde o supapa.

In principiu ar trebui sa schimbi uleiul la 12000km,cum este recomandat pentru Europa de Est(adica calitate proasta a benzinei),si sa adaugi aditivul pentru benzina ,original BMW.

Nu pune alte tampenii(aditivi) in motor,daca un tachet este defect numai schimbarea lui va solutiona problema.

Link to comment
Share on other sites

Deci se aude numai la rece, dupa cum ai spus. O concluzie de a mea ar fi ca ai un tachet care se dezamorseaza ( nu mai tine uleiul ) si tb. sa-i schimbi pe toti de pe partea cu pb. Inca nu am descoperit nici eu cum sa-l depistezi pe cel cu pb.! :blink:

 

Daca rezolvi spune-ne si noua ce a fost!

Link to comment
Share on other sites

pai da, cum sa nu ca e simplu de reglat relantiul... misti putin de el si gata :D Omu, masina ta are injectie elecronica si eventual trebuie sa mergi la un tunner sa-ti modifice din soft relantiul ca doar nu vrei sa-l reglezi din cablul pedalei de acceleratie sa stea mereu mai turata... :) si apropos, asta e o solutie de r___t si nu sfatuiesc pe nimeni niciodata sa faca asa ceva... gaseste problema, daca e, rezolva si gata dar nu umbla la relanti ca dupa aia o sa deschizi un thread despre consum...:)

 

tzacanitul ala poate sa se auda si de la injectie... deci nu te speria si mai bine vezi si daca alta masina ca a ta are acelasi zgomot... cand sunt atatea pareri contradictorii cred ca o comparatie e tot ce poate ajuta.... 0W40 la ulei mi se pare cam subtire... verifica daca e ceeea ce recomanda BMW, si cand spun verifica inseamna ca te informezi temeinic dupa vre-un manual ceva nu ii intrebi pe amaratii aia de mecanici ca te baga in ceata...

deci, afla exact tipul motorului (codul BMW) si vezi cine mai are asa ceva si aranjeaza o intalnire pentru comparatie la ureche si feeeling... ajuta mult...:)

177020[/snapback]

 

Am glumit! Si eu m-am gandit sa gasesc pe cineva cu motor similar, din pacate nu am gasit. Daca este cineva cu acelasi motor, din Bucuresti, va rog dati-mi si un pm daca sunteti dispusi sa ne intalnim.

In ceea ce priveste uleiul, am vazut ca asta era pe toate facturile de revizie, inclusiv pe cea din Germania.

 

Depinde de ce tacanit este vorba.Motoarele cu valvetronic au un zgomot mai special.

 

In principiu problema poate fi de la tacheti sau de la elementele de actionare ale valvetronic-ului.

Ar trebui deconectat motorul valvetronic-ului.Daca zgomotul dispare atunci problema este la valvetronic,sau este un zgomot normal(se compara cu alta masina).

Daca nu dispare,este de la tacheti.Eu cred ca asta este cea mai plauzibila varianta.

Uzura elementelor de actionare ale valvetronic-ului provoaca mers neregulat la relanti,tu nu te plangi de asa ceva.

 

Nu este foarte bine sa mergi mult cu masina asa,daca sunt tachetii,deoarece se poate arde o supapa.

In principiu ar trebui sa schimbi uleiul la 12000km,cum este recomandat pentru Europa de Est(adica calitate proasta a benzinei),si sa adaugi aditivul pentru benzina ,original BMW.

Nu pune alte tampenii(aditivi) in motor,daca un tachet este defect numai schimbarea lui va solutiona problema.

177026[/snapback]

Uleiul e pus de 3000 de km. Adevarat, inainte masina nu a facut revizii decat la 20.000, chiar si in Romania. De fapt a avut 2 revizii, una la 20k in Gremania (facuta tot de posesorul roman) si inca una la 40k la Bavaria. Cert este ca inainte de a face eu revizia, nu facea asa, sau na, poate am eu pitici pe creier, nici nu stiu ce sa mai zic...

 

Deci se aude numai la rece, dupa cum ai spus. O concluzie de a mea ar fi ca ai un tachet care se dezamorseaza ( nu mai tine uleiul ) si tb. sa-i schimbi pe toti de pe partea cu pb. Inca nu am descoperit nici eu cum sa-l depistezi pe cel cu pb.! :blink:

 

Daca rezolvi spune-ne si noua ce a fost!

177059[/snapback]

Nu, am zis numai la relanti, nu doar la rece. Se aude si la cald si la rece.

 

Multumesc tuturor de ajutor!

Inca o data, daca e cineva dispus sa ne vedem, care are acelasi motor N42B18A, va rog mult de tot sa-mi dati un pm.

Link to comment
Share on other sites

cam aceeasi problema o am si eu,numai ca de cateva luni nu imi mai face.

am banuit si eu tachetii,numai ca se auzea mai mult dedesubt.

 

la mine facea cam pana la 2000rpm ,putin dupa ce se mai incalzea motorul

mai ciudat era ca se intampla daca faceam des curse scurte si motorul nu se incalzea coresp

 

am mai auzit un zvon referitor la " vacuum" da nujt mai multe detalii

 

astept si eu rezolvarea ca sa stiu si eu ce sa fac,chiar daca nu sunt la fel motoarele

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Am 70.000 acum, face exact la fel, nu am avut decat sa o las asa.

Nimeni nu vine cu o solutie din pacate, pana la urma eu spun ca trebuie sa gasesc pe cineva cu acelasi motor.

Va rog eu mult, sariti unul sa bem un suc si sa ascultam. :blink:

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu! :blink:

 

Parerile au fost atat de impartite intrucat pur si simplu am riscat si l-am lasat asa.

Nu stiu daca are vreo legatura, dar consumul a scazut aproximativ cu 2 litri..

 

Inca o data, fie-va mila de mine, veniti unul cu masina la fel sa vedem cum se aude. :)

Link to comment
Share on other sites

scoate porcaria aia din motor, parerea mea.aditivi iti distrug motorul fac depuneri. uleiul pe care l-ai avut tu e f bun da e cam subtire.te-ai uitat in catalog la BMW nu poti pune un 5w40 sau un 5w30.sti ce cred eu ca se aude, cred ca e de la tacheti. tachetii din cate stiu eu sunt hidraulici si nu se pot regla, si eu am un zgomot asemanator(e39 520i), doar cand e cald afara si uleiul se subtiaza, eu vreu sa-mi schimb un tachete sau doi nu stiu exact, sa cer si parerea celor de la BMW Timisoara ca sunt baieti seriosi, eu sunt multumit de serviceul lor. te tin la curent. daca rezolvi problema anunta-ma si pe mine, chiar sunt curios. Edited by clas520i
Link to comment
Share on other sites

Pai atunci 0W40 e recomandat pentru alte motoare sau ce sa inteleg? :blink:

Repet, nu sunt specialist, am pus exact ce a avut masina inca din Germania, si anume 0W40.

Trebuie sa-i fac revizia in curand si o sa-l schimb oricum, asa ca o sa elimin si porcaria aia din motor.

Link to comment
Share on other sites

eu am 318i din 99 si ii pun 5w40 castrol softec-masina are acuma .190000km si nu am nici o problema-punei 5w40,schimba si filtrul de ulei,dupa schimb porneste motorul si asculta daca se mai aude zgomotul-daca se aude cand uleiul este rece,inclin sa cred ca si ceilalti colegi ca este de la tacheti-tacheti sant hidraulici-ar mai trebui sa stii daca ai presiune buna de ulei.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.