Jump to content

Vas de expansiune & altele


cristi_ploiesti

Recommended Posts

Salut,

 

Am un BMW E46 CI din 2000, benzinar.

 

Astazi mi-a bubuit pur si simplu, vasul de expansiune. Masina o pornisem de aprox. 30 minute, am facut cateva ture cu ea, dupa care am bagat-o inapoi in curte. Am mai lasat-o 5 minute la relanti, apoi s-a auzit o bubuitura in compartimentul motor, imediat a inceput sa curga antigel. Dupa o scurta verificare, mi-am dat seama ca vasul de expansiune s-a crapat.

 

Pot sa spun ca am avut noroc ca s-a intamplat acasa si nu pe vreo autostrada :-)

 

O sa-mi comand acest vas de pe net, aveti ceva sugestii referitor la producator?

 

De asemenea, ce ar putea cauza aceasta presiune mare? Ar trebui sa schimb si radiatorul, termostatul, pompa de apa, furtune etc.?

Drept sa spun, cu cateva zile inainte, am observat ca iesea un fel de fum de la motor. Sa fi avut de mult aceasta problema? La cateva zile, completam cu 300-400 ml antigel? Sa fie chiulasa de vina?

 

Mentionez ca acul la temperatura statea la 90 de grade. Uleiul si antigelul sunt in stare perfecta.

 

Rog un sfat!

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

spui ca la cateva zile completai cu 300-400 ml.sunt sigur ca ultima oara ai cam umplut vasul de expansiune cu lichid si s-a facut presiune mare.rezultatul : s-a crapat vasul de expansiune.daca si cu vasul cel nou o sa pierzi lichid inseamna ca ai scurgeri pe undeva.depisteaza problema.spui ca garnitura de chiulasa e ok , uleiul e ok.poti pierde foarte bine pe la vreun furtun , pompa de apa sau altele.ai grija sa nu mai pui asa de mult lichid ca iar faci praf si noul vas de expansiune
Link to comment
Share on other sites

Salut,mai este posibilitatea sa fie totusi arsa garnitura si sa-ti scape compresie in sistemul de racire si atunci se creeaza presiune in circuit (poate din acest motiv vedeai acel fum cu cateva zile inainte,pierdeai apa pe la un colier din cauza presiunii marite si de aici si necesitatea de a completa). Totusi cand se intampla asa de obicei creste si temperatura lichidului pana la punctul de firbere,sper totusi sa iti fie de ajutor parerea mea.
Link to comment
Share on other sites

sunt sigur ca ultima oara ai cam umplut vasul de expansiune cu lichid si s-a facut presiune mare.rezultatul : s-a crapat vasul de expansiune

 

[...]

 

ai grija sa nu mai pui asa de mult lichid ca iar faci praf si noul vas de expansiune

 

 

Nu stiu daca ai aflat, dar vasul ala are un buson cu supapa tocmai pentru a evita situatia descrisa de tine. Vasul n-a crapat de la suprapresiune, a fost/este defect de fabricatie.

PS: Asta nu inseamna ca trebuie sa umpleti pana la refuz instalatia.

Edited by .Bogdan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bogdan are dreptate, vasul se sparge pur si simplu, asa cum este descris si in link-ul respectiv vasul prezinta o "slabiciune" in acea zona. Si al meu s-a spart si la multi altii, mie mi s-a spart dupa un drum de 5 minute, masina fiind la prima pornire in acea zi deci presiunea iese din calcul. Recomand OEM nu este scump si merita.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.