Jump to content

Senzor Clapeta Acceleratie....


Recommended Posts

In buna functionare a masinutei mele, a intervenit o mica problema. Nu poate fi reglata la noxe. Tzin sa mentionez ca sonda lambda nu exista, desi are mufa....Deci problema se manifesta in felul urmator: in momentul in care toate mufele sunt bagate la locul lor, mufa de la clapeta de acceleratie, de la motorasul de relantiu si de la debitmetru, oricum ai da de suruburile de pe admisie si debitmetru, in orice combinatie, hidrocarburile nu scad sub 700!!!!!!! :blink:, in momentul in care scot mufa de la clapeta de acceleratie, masina se tureaza in 1400 ture si scad hidrocarburile la 180!!!!!!!!!!!!! :) . In momentul in care pun mufa la loc, realntiul revine la 700-750, normal, dar cresc hidrocarburile din nou la 700.....Sa fie senzorul de la clapeta de acceleratie dus, sa fie altceva....Ma poate lamuri cineva in problema asta???? :)
Link to comment
Share on other sites

In buna functionare a masinutei mele, a intervenit o mica problema. Nu poate fi reglata la noxe. Tzin sa mentionez ca sonda lambda nu exista, desi are mufa....Deci problema se manifesta in felul urmator: in momentul in care toate mufele sunt bagate la locul lor, mufa de la clapeta de acceleratie, de la motorasul de relantiu si de la debitmetru, oricum ai da de suruburile de pe admisie si debitmetru, in orice combinatie, hidrocarburile nu scad sub 700!!!!!!! :blink:, in momentul in care scot mufa de la clapeta de acceleratie, masina se tureaza in 1400 ture si scad hidrocarburile la 180!!!!!!!!!!!!! :) . In momentul in care pun mufa la loc, realntiul revine la 700-750, normal, dar cresc hidrocarburile din nou la 700.....Sa fie senzorul de la clapeta de acceleratie dus, sa fie altceva....Ma poate lamuri cineva in problema asta???? :)

18129[/snapback]

 

 

Ce motor ai?Masina are catalizator sau nu?

Link to comment
Share on other sites

pune-i sonda lambda si ai sa vezi ca se schimba situatia

18156[/snapback]

 

 

Daca ii pune sonda lambda si nu are catalizator singura situatie care sa va schimba va fi numarul banilor din buzunar...

 

Parerea mea.

 

De fapt poti sa verifici daca masina a avut sonda lambda+catalizator .Daca are valva ptr ventilatia rezervorului inseamna ca a avut .Alta metoda si cea mai sigura este sa o testezi.Cred ca are mufa rotunda de diagnoza fiind din 90.Daca te duci la un service BMW se poate verifica ce tip de codificare are computerul de injectie.Pentru catalizator sau fara.Aceste codificari de pot schimba deci pana nu verifici nu poti sa stii exact.Plus ca nu ar fi rau sa vezi daca ai ceva erori.Si acum ai o gramada ptr ca ai scos toate mufele posibile :blink:

 

In felul asta poti sa verifici si potentiometrul de relanti daca este reglat corespunzator si daca functioneaza.Desi cauza cea mai probabila ramane debitmetrul .

 

Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

pai daca zice ca are mufa de sonda nu e logic ca a avut-o? sau si-a tras el cateva fire pe acolo sa se joace? :blink:  :)  :)

18230[/snapback]

 

Nu e neaparat valabil.La motorul M20 exista o mufa care nu are corespondent.Si am vazut-o la mai multe masini.Pana la urma am descoperit ca ar fi trebuit sa se lege la caseta de directie daca aceasta avea Servotronic.Am descoperit ca eu la 535 am servotronic,dar am schimbat caseta de directie ca era dusa,si am pus caseta simpla,iar mufa binenteles ca acuma e in aer.

Link to comment
Share on other sites

servotronic? Ala ce mai facea?

18247[/snapback]

 

 

Servotronic este directie asistata.Cu cat creste viteza cu atat se "intareste" volanul.

Oricum mufa de servotronic este foarte diferita de cea de la sonda lambda.Chiar daca masina nu are catalizator mufa exista.

Plus ca E30 cu servotronic nu exista.Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

mufa de sonda lambda exista....catalizator a avut masina atunci cand era 318i M40... :), dupa modificarile aduse nu a avut niciodata catalizator si sonda lambda...oricum sonda influenteaza mai putin....s-ar putea sa aiba calculatorul ceva erori....o sa ma interesez unde ma pot duce ca sa vad erorile cu pricina, dar pana atunci vreau sa aud o explicatie logica, de ce cand bag mufa de la clapeta de acceleratie cresc hidrocarburile in 8-900 si relantiul revine la normal, iar in momentul in care o scot, se tureaza in 1400 si scad drastic hidrocarburile 150-250.... :blink:
Link to comment
Share on other sites

mufa de sonda lambda exista....catalizator a avut masina atunci cand era 318i M40... :), dupa modificarile aduse nu a avut niciodata catalizator si sonda lambda...oricum sonda influenteaza mai putin....s-ar putea sa aiba calculatorul ceva erori....o sa ma interesez unde ma pot duce ca sa vad erorile cu pricina, dar pana atunci vreau sa aud o explicatie logica, de ce cand bag mufa de la clapeta de acceleratie cresc hidrocarburile in 8-900 si relantiul revine la normal, iar in momentul in care o scot, se tureaza in 1400 si scad drastic hidrocarburile 150-250.... :blink:

18255[/snapback]

 

 

Nu are legatura cu clapeta de acceleratie.Orice masina la relanti are hidrocarburi mai mari decat la 1300-1400 de ture.Incearca cu mufa pusa la clapeta de acceleratie si verifica noxele la 1400rpm.O sa ai aceeasi valoare de 150-250(cred eu).

Daca masina nu mai are catalizator si sonda ar trebui sa codifici computerul pentru benzina cu plumb iar la mufa pentru valva de aerisire a rezervorului se pune o rezistenta calibrata(se cumpara de la BMW).Asa se face in mod normal conversia.

Link to comment
Share on other sites

um...

situatia la mine e oarecum similara in sensul ca:

 

- am mufa de sonda lambda, in aer

- rezervorul are aerisire (de fapt are rezervorul ala de plastic pentru vapori)

- nu exista nici un fel de valva de aerisire pe e30, nimic electric legat de asta

 

la ITP mi-au iesit noxele cam de 10 ori sub nivelul de poluare pentru non-euro :blink:

a, si asta era inainte sa-mi fac motorul.

 

mai mult, la e30 sonda lambda este inainte de catalizator, deci faptul ca ai sau nu catalizator nu-l poate interesa mai putin pe ECU.

 

motoarele respective merg bine mersi cu benzina cu sau fara plumb, performantele sint, zic eu, identice.

 

Ionut, senzorul de la clapeta e foarte usor de testat.

Link to comment
Share on other sites

um...

situatia la mine e oarecum similara in sensul ca:

 

- am mufa de sonda lambda, in aer

- rezervorul are aerisire (de fapt are rezervorul ala de plastic pentru vapori)

- nu exista nici un fel de valva de aerisire pe e30, nimic electric legat de asta

 

la ITP mi-au iesit noxele cam de 10 ori sub nivelul de poluare pentru non-euro :)

a, si asta era inainte sa-mi fac motorul.

 

mai mult, la e30 sonda lambda este inainte de catalizator, deci faptul ca ai sau nu catalizator nu-l poate interesa mai putin pe ECU.

 

motoarele respective merg bine mersi cu benzina cu sau fara plumb, performantele sint, zic eu, identice.

 

Ionut, senzorul de la clapeta e foarte usor de testat.

18281[/snapback]

 

si cum se testeaza???? :blink:

Link to comment
Share on other sites

um...

situatia la mine e oarecum similara in sensul ca:

 

- am mufa de sonda lambda, in aer

- rezervorul are aerisire (de fapt are rezervorul ala de plastic pentru vapori)

- nu exista nici un fel de valva de aerisire pe e30, nimic electric legat de asta

 

la ITP mi-au iesit noxele cam de 10 ori sub nivelul de poluare pentru non-euro :blink:

a, si asta era inainte sa-mi fac motorul.

 

mai mult, la e30 sonda lambda este inainte de catalizator, deci faptul ca ai sau nu catalizator nu-l poate interesa mai putin pe ECU.

 

motoarele respective merg bine mersi cu benzina cu sau fara plumb, performantele sint, zic eu, identice.

 

Ionut, senzorul de la clapeta e foarte usor de testat.

18281[/snapback]

 

auzi, dar tu ai mai masurat acu' un an ceva la masina mea....dar nu mai stiu sigur ce...ori senzorul de clapeta...ori motorasul de relantiu...iti mai aduci aminte ce???

Link to comment
Share on other sites

potentiometrul de la clapeta are 2 functii, una este in prima faza a accelerarii cand "spune" calculatorului ca motorul nu mai este la relanti si a 2-a cand se aproprie de capatul cursei

18290[/snapback]

 

bun si pana la urma cum vad daca e stricat sau nu??

Link to comment
Share on other sites

Ionut, o problema similara am si eu. Faptul ca atunci cand scoti mufa de la potentiometru turatia de relanti o ia aiurea, iar cand il pui la loc isi revine, sugereaza ca potentiometrul respectiv este OK.

 

Spui ca ai un ECU care este proiectat sa lucreze cu sonda lamba.

Pe baza la ceea ce stiu (obs: poate gresesc), eu imi explic fenomenul astfel:

O sonda lambda sanatoasa transmite o tensiune undeva intre aprox. 0,2 V (amestec prea sarac) si 0,8 V (amestec prea bogat). Pe la jumatatea acestui interval este situatia ideala de amestec. In situatia in care sonda lambda este defecta (in care se incadreaza si "nu exista"), tensiunea transmisa catre ECU este nula sau foarte joasa, ceea ce echivaleaza cu "amestec sarac". ECU-ul reactioneaza imbogatind amestecul. Neavand nici un feedback de la sonda lambda (pentru ca nu exista), il imbogateste la maxim proiectat. Asta si pentru ca este preferabil pentru motor ca amestecul sa fie bogat (dauneaza doar noxelor si consumului) decat sarac (poate duce la arderea garniturii de chiulasa, supapelor, etc.)

 

In situatia in care nu ai vreun injector care "curge" (si nu cred, pt. ca la alte turatii decat la relanti hidrocarburile scad drastic), eu cred ca ai doua alternative:

1. Iti montezi pe evacuare o sonda lambda. Nu trebuie neaparat sa ai si catalizator.

2. Reglezi motorul sa mearga o zi pe amestec sarac, pana treci testele de noxe, apoi revii imediat la situatia de acum si te impaci cu gandul ca arzi ceva mai multa benzina decat ar trebui.

Link to comment
Share on other sites

Ionut, o problema similara am si eu. Faptul ca atunci cand scoti mufa de la potentiometru turatia de relanti o ia aiurea, iar cand il pui la loc isi revine, sugereaza ca potentiometrul respectiv este OK.

 

Spui ca ai un ECU care este proiectat sa lucreze cu sonda lamba.

Pe baza la ceea ce stiu (obs: poate gresesc), eu imi explic fenomenul astfel:

O sonda lambda sanatoasa transmite o tensiune undeva intre aprox. 0,2 V (amestec prea sarac) si 0,8 V (amestec prea bogat). Pe la jumatatea acestui interval este situatia ideala de amestec. In situatia in care sonda lambda este defecta (in care se incadreaza si "nu exista"), tensiunea transmisa catre ECU este nula sau foarte joasa, ceea ce echivaleaza cu "amestec sarac". ECU-ul reactioneaza imbogatind amestecul. Neavand nici un feedback de la sonda lambda (pentru ca nu exista), il imbogateste la maxim proiectat. Asta si pentru ca este preferabil pentru motor ca amestecul sa fie bogat (dauneaza doar noxelor si consumului) decat sarac (poate duce la arderea garniturii de chiulasa, supapelor, etc.)

 

In situatia in care nu ai vreun injector care "curge" (si nu cred, pt. ca la alte turatii decat la relanti hidrocarburile scad drastic), eu cred ca ai doua alternative:

1. Iti montezi pe evacuare o sonda lambda. Nu trebuie neaparat sa ai si catalizator.

2. Reglezi motorul sa mearga o zi pe amestec sarac, pana treci testele de noxe, apoi revii imediat la situatia de acum si te impaci cu gandul ca arzi ceva mai multa benzina decat ar trebui.

18301[/snapback]

 

eu nu am fost la test doar ca sa trec itp-ul....vreau ca sa mearga masina cum trebuie si sa o fac sa mearga la parametrii ideali....o sa imprumut astazi o sonda lambda sa o testez sa vedem daca de la ea este...si daca e de la ea, atunci imi voi adapta una, ca nu-i mare branza....

Multam de informatii.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

auzi, dar tu ai mai masurat acu' un an ceva la masina mea....dar nu mai stiu sigur ce...ori senzorul de clapeta...ori motorasul de relantiu...iti mai aduci aminte ce???

18292[/snapback]

 

parca senzorul de clapeta.

se ia un aparat de masura si se verifica asa (senzorul are 3 pini, pinul 1 e in dreapta, sau spre botul masinii)

 

- cu pedala/clapeta libera trebuie sa ai scurt pe pinii 1 si 2.

- imediat ce misti clapeta trebuie sa auzi/simti un clic, si sa dispara contactul de pe ei

- cu clapeta complet deschisa trebuie sa ai scurt pe pinii 2 si 3. acolo nu mai e nici un clic.

Link to comment
Share on other sites

parca senzorul de clapeta.

se ia un aparat de masura si se verifica asa (senzorul are 3 pini, pinul 1 e in dreapta, sau spre botul masinii)

 

- cu pedala/clapeta libera trebuie sa ai scurt pe pinii 1 si 2.

- imediat ce misti clapeta trebuie sa auzi/simti un clic, si sa dispara contactul de pe ei

- cu clapeta complet deschisa trebuie sa ai scurt pe pinii 2 si 3. acolo nu mai e nici un clic.

18306[/snapback]

 

k..merci...o sa incerc diseara si o sa-mi cumpar sonda lambda, ca tocmai am aflat ca masina a fost inzestrata cu asa ceva, dar bineinteles dobitocul de la care am luat eu masina, a zis el ca e mai bine fara si eu si mai dobitoc, ca nu am montat-o mai demult..... :blink:

Link to comment
Share on other sites

vreau ca sa mearga masina cum trebuie si sa o fac sa mearga la parametrii ideali.
Foarte buna initiativa. In plus, consumul o sa fie ceva mai redus - probabil vei economisi cca. 0.5l / 100Km la drum intins si spre 1l / 100 Km in oras.

Cu titlu informativ, retine ca un motor care merge cu amestec ceva mai bogat da putere mai multa. Daca imi aduc aminte corect valorile, pe baza informatiilor obtinute de la o sanda lambda in buna stare de functionare, ECU-ul incearca sa scoata un raport aer/benzina de 14.7:1, pe cand raportul de putere maxima este undeva pe la 12.5..13:1.

Cel mai simplu mod de a imbogati amestecul este sa scoti sonda lambda - probabil ca de aceea fostul proprietar a facut acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.