Jump to content

Senzor Clapeta Acceleratie....


Recommended Posts

Foarte buna initiativa. In plus, consumul o sa fie ceva mai redus - probabil vei economisi cca. 0.5l / 100Km la drum intins si spre 1l / 100 Km in oras.

Cu titlu informativ, retine ca un motor care merge cu amestec ceva mai bogat da putere mai multa. Daca imi aduc aminte corect valorile, pe baza informatiilor obtinute de la o sanda lambda in buna stare de functionare, ECU-ul incearca sa scoata un raport aer/benzina de 14.7:1, pe cand raportul de putere maxima este undeva pe la 12.5..13:1.

Cel mai simplu mod de a imbogati amestecul este sa scoti sonda lambda - probabil ca de aceea fostul proprietar a facut acest lucru.

18328[/snapback]

 

asta stiu..

dar problema mea cea mai mare acum este ca nu pot regla hidrocarburile cat de cat la limita normala....nu sa scot benzina pe tzeava ca in momentul de fata....

Link to comment
Share on other sites

k..merci...o sa incerc diseara si o sa-mi cumpar sonda lambda, ca tocmai am aflat ca masina a fost inzestrata cu asa ceva, dar bineinteles dobitocul de la care am luat eu masina, a zis el ca e mai bine fara si eu si mai dobitoc, ca nu am montat-o mai demult..... :blink:

18322[/snapback]

 

am vesti proaste pentru tine, sonda lambda costa vreo 8 milioane (una buna) sau 6 (una mai turceasca asa).

in plus, n-o sa o poti monta pe evacuarea ta :)

 

FiveThreeFive, treaba cu consumul e discutabila. parerile sint impartite, eu sint de partea taberei care sustine ca fara sonda consumul e mai mic. sonda e facuta strict pentru emisii ecologice, astfel incit iti taie din putere. motorul merge oarecum sugrumat, asa ca o calci mai tare si iti consuma mai mult.

Link to comment
Share on other sites

am vesti proaste pentru tine, sonda lambda costa vreo 8 milioane (una buna) sau 6 (una mai turceasca asa).

in plus, n-o sa o poti monta pe evacuarea ta :)

 

FiveThreeFive, treaba cu consumul e discutabila. parerile sint impartite, eu sint de partea taberei care sustine ca fara sonda consumul e mai mic. sonda e facuta strict pentru emisii ecologice, astfel incit iti taie din putere. motorul merge oarecum sugrumat, asa ca o calci mai tare si iti consuma mai mult.

18330[/snapback]

 

 

pana una alta nu am ce face, trebuie sa cumpar o sonda lambda pentru ca masina a avut si acum numai are si nu poate fi reglata pe noxe..

Acum nu pot spune decat ca, consumul este imens....si ma si repet, fara sonda lambda, hidrocarburile sunt la o cifra astronomica....800 fata de 300, asta inseamna benzina multa rau...cumpar sonda, o montez si apoi ma duc cu ea din nou la tester....si o voi lua prin eliminare...daca trebuie voi schimba orice piesa care va trebui schimbata... :blink:

Edited by Ionut
Link to comment
Share on other sites

in plus, n-o sa o poti monta pe evacuarea ta :blink:
La un moment dat, am facut o bucsa filetata interior, am dat o gaura in evacuare si am sudat bucsa acolo, apoi am infiletat sonda lambda in ea.

Vezi fisierul atasat, poate e util.

 

eu sint de partea taberei care sustine ca fara sonda consumul e mai mic
Cred ca o sa trec si eu in aceeasi tabara. Din ce masuratori (empirice) am facut, masina mea consuma cam la fel si cand avea catalizator + sonda lambda, si dupa ce am renuntat la ele.

Draw_bucsa_sonda_lambda.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ionut,

dupa cum iti spuneam, nu o sa ai unde sa o montezi.

exista si solutia de a manufactura prinderea, dar atentie: la m20 sonda e montata intr-un mare fel: de la motor pleaca cele 2 grupuri de cite 3 tevi, apoi se intilnesc inainte de catalizator. sonda este montata pe o teava mica pusa intre cele doua brate ale Y-ului, inainte de imbinare.

 

si eu m-am gindit sa manufacturez prinderea si sa-mi cumpar sonda... dar sincer ma indoiesc ca merita efortul. masina merge super fara ea, testul de noxe l-am trecut (o sa vedem din nou acusi, in iunie, cind trebuie sa-l fac iar), de ce m-as chinui ? mai ales ca sonda este mult prea scumpa pentru ce face... si ca la carte se schimba la 100.000km, deci probabil cam 40.000 la benzina din romania.

Link to comment
Share on other sites

mai exista si un fel de evacuare care are doua tevi pe tot traseul, dar nu m-am prins inca unde si cum sta acolo sonda lambda. o sa revin cu poze :blink:

 

edit: da, este la fel... cele doua tevi merg separat pina la catalizator, dar sint unite undeva inaintea lui cu o tevusca perpendiculara, iar sonda e infipta acolo.

Edited by jaffar
Link to comment
Share on other sites

Servotronic este directie asistata.Cu cat creste viteza cu atat se "intareste" volanul.

Oricum mufa de servotronic este foarte diferita de cea de la sonda lambda.Chiar daca masina nu are catalizator  mufa exista.

Plus ca E30 cu servotronic nu exista.Parerea mea.

18251[/snapback]

 

Mufa de la servotronic era doar un exemplu de mufa care exista dar nu are corespondent,asa cum poate fi si mufa de sonda lambda,dar sa nu aiba masina sonda.

Link to comment
Share on other sites

pana una alta nu am ce face, trebuie sa cumpar o sonda lambda pentru ca masina a avut si acum numai are si nu poate fi reglata pe noxe..

Acum nu pot spune decat ca, consumul este imens....si ma si repet, fara sonda lambda, hidrocarburile sunt la o cifra astronomica....800 fata de 300, asta inseamna benzina multa rau...cumpar sonda, o montez si apoi ma duc cu ea din nou la tester....si o voi lua prin eliminare...daca trebuie voi schimba orice piesa care va trebui schimbata... :blink:

18333[/snapback]

iont,zi-mi si mie la ce tester te duci,adica adresa sa imi trimit si eu clientii mei,daca fa c treaba buna-adi

Link to comment
Share on other sites

Ionut,

dupa cum iti spuneam, nu o sa ai unde sa o montezi.

exista si solutia de a manufactura prinderea, dar atentie: la m20 sonda e montata intr-un mare fel: de la motor pleaca cele 2 grupuri de cite 3 tevi, apoi se intilnesc inainte de catalizator. sonda este montata pe o teava mica pusa intre cele doua brate ale Y-ului, inainte de imbinare.

 

si eu m-am gindit sa manufacturez prinderea si sa-mi cumpar sonda... dar sincer ma indoiesc ca merita efortul. masina merge super fara ea, testul de noxe l-am trecut (o sa vedem din nou acusi, in iunie, cind trebuie sa-l fac iar), de ce m-as chinui ? mai ales ca sonda este mult prea scumpa pentru ce face... si ca la carte se schimba la 100.000km, deci probabil cam 40.000 la benzina din romania.

18343[/snapback]

 

spune-mi si mie te rog de unde iti regleaza tie noxele, de la ce surub?

Link to comment
Share on other sites

ala de bypass de la debitmetru.

dupa cum a mai zis cineva mai sus, e normal ca la relanti sa ai hidrocarburi mult mai mari decit la 1300-1400 ture.

 

pentru relanti, la motorul ala, nu prea ai multe de facut... am mai scris zilele astea intr-un topic:

 

- TPS (throttle position sensor)

- deschiderea clapetei de acceleratie in pozitia libera (0.05" - da, e extrem de putin si nu stiu cu ce o poti masura, dar atit trebuie sa fie)

- surubul de bypass, numai cu aparat de masurat noxele infipt in toba si incalzit bine (la mine a durat vreo 10-15 minute pina a intrat in regim de lucru)

 

evident, tobele perfect izolate.

Link to comment
Share on other sites

ala de bypass de la debitmetru.

dupa cum a mai zis cineva mai sus, e normal ca la relanti sa ai hidrocarburi mult mai mari decit la 1300-1400 ture.

 

pentru relanti, la motorul ala, nu prea ai multe de facut... am mai scris zilele astea intr-un topic:

 

- TPS (throttle position sensor)

- deschiderea clapetei de acceleratie in pozitia libera (0.05" - da, e extrem de putin si nu stiu cu ce o poti masura, dar atit trebuie sa fie)

- surubul de bypass, numai cu aparat de masurat noxele infipt in toba si incalzit bine (la mine a durat vreo 10-15 minute pina a intrat in regim de lucru)

 

evident, tobele perfect izolate.

18363[/snapback]

La relanti le are muuult mai mari fata de normal asta a zis Ionut :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ok, deci sunt doua tabere: unii sustin ca masina consuma mai putin fara sonda si ceilalati spun ca ea ar consuma mai mult.

Dar adevarul il stie cineva? Sau e pe undeva la mijloc... :blink:

18427[/snapback]

 

 

E destul de simplu.Daca masina nu are sonda lambda functioneaza dupa un program prestabilit(open loop).Valoarea ptr computerul de injectie este tot timpul 0.45v.Nu se iau in considerare gazele de esapament.

Daca are sonda lambda atunci functioneaza in conditii reale(closed loop) in sensul ca senzorul transmite informatii computerului daca amestecul este sarac sau bogat.

Daca pui sonda lambda iar computerul nu este codificat pentru asta, bani pierduti.

Valoarea va fi 0.45v tot timpul.Sonda va trimite informatii dar computerul nu le va prelucra.

Normal ca o masina functioneaza mai bine cu sonda lambda.Amestecul este corectat tot timpul la valoarea stoechiometrica.Oricum la rece toate masinile functioneaza in open loop deoarece sonda nu functioneaza decat dupa cateva minute.

Daca ai sonda lambda si amestecul este foarte prost(aer fals) atunci sonda va trimite informatie la computer ca amestecul este sarac si trebuie mai multa benzina.Fiind un caz nereal (deoarece este are fals nemasurat de debitmetru) motorul va merge foarte prost si poti sa iti dai seama usor ca e ceva in neregula masurand valoarea la sonda .Acest lucru nu este posibil la o masina care merge in open loop.

Indiferent de situatie masina trebuie sa merga bine(normal consumul va fi un pic diferit).Daca masina are noxe asa mari exista o problema pe care sonda lambda nu o va rezolva.Masina este conceputa sa treaca de normele de poluare si cu sonda si fara sonda.

Parerea mea..

Link to comment
Share on other sites

am vesti proaste pentru tine, sonda lambda costa vreo 8 milioane (una buna) sau 6 (una mai turceasca asa).

in plus, n-o sa o poti monta pe evacuarea ta :blink:

 

FiveThreeFive, treaba cu consumul e discutabila. parerile sint impartite, eu sint de partea taberei care sustine ca fara sonda consumul e mai mic. sonda e facuta strict pentru emisii ecologice, astfel incit iti taie din putere. motorul merge oarecum sugrumat, asa ca o calci mai tare si iti consuma mai mult.

18330[/snapback]

 

 

Sonda lambda mentine (sau incearca) amestecul stoechiometric.Nu are cum sa taie din putere.Motorul merge optim cand amestecul este stoechiometric 14,7:1 . Deci toata benzina se arde.Daca ai aer mai mult sau benzina mai multa motorul va functiona mai prost.

Este adevarat insa ca un amestec usor imbogatit mareste puterea motorului.Dar mareste si consumul si noxele.Daca este prea multa benzina este rau deoarece va apare arderea incompleta.

Daca amestecul este usor sarac consumul va fi mai mic ,la fel si noxele.Daca este prea sarac motorul nu va mai avea putere, chiar se poate strica.

Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

E destul de simplu.Daca masina nu are sonda lambda functioneaza dupa un program prestabilit(open loop).Valoarea ptr computerul de injectie este tot timpul 0.45v.Nu se iau in considerare gazele de esapament.

Daca are sonda lambda atunci functioneaza in conditii reale(closed loop) in sensul ca senzorul transmite informatii computerului daca amestecul este sarac sau bogat.

Daca pui sonda lambda iar computerul nu este codificat pentru asta, bani pierduti.

Valoarea va fi  0.45v tot timpul.Sonda va trimite informatii dar computerul nu le va prelucra.

Normal ca o masina functioneaza mai bine cu sonda lambda.Amestecul este corectat tot timpul la valoarea stoechiometrica.Oricum la rece toate masinile functioneaza in open loop deoarece sonda nu functioneaza decat dupa cateva minute.

Daca ai sonda lambda si amestecul este foarte prost(aer fals) atunci sonda va trimite informatie la computer ca amestecul este sarac si trebuie mai multa benzina.Fiind un caz nereal (deoarece este are fals nemasurat de debitmetru) motorul va merge foarte prost si poti sa iti dai seama usor ca e ceva in neregula masurand valoarea la sonda .Acest lucru nu este posibil la o masina care merge in open loop.

Indiferent de situatie masina trebuie sa merga bine(normal consumul va fi un pic diferit).Daca masina are noxe asa mari exista o problema pe care sonda lambda nu o va rezolva.Masina este conceputa sa treaca de normele de poluare si cu sonda si fara sonda.

Parerea mea..

18433[/snapback]

 

bun....nu e sonda lambda de vina....atunci, la ce sa ma uit? senzorul de temperatura al motorului are legatura cu asta, ca am inteles ca daca trimite informatii gresite, cum ca motorul ar fi mereu rece tzomputerul baga benzina multa.....este asa sau nu???? unde sa ma mai uit????

Link to comment
Share on other sites

Ionut, parca in toamna aveai cel mai mic consum dintre toate e30 pe care le stim. ce s-a intimplat intre timp ?

18462[/snapback]

 

(cine pana mea?!?), la drum lung consuma bine, nu ma plang, doar ca dupa iarna asta ceva s-a intamplat, o fi murit un senzor, doi, nu stiu.....treaba e ca am aflat ca masina a avut sonda si vreau sa o pun la loc....ca daca tot am apucat-o pe drumul asta nu mai dau inapoi....nu zic ca s. lambda ar fi principala cauza, din acest motiv tot intreb ce ar mai putea fii de vina....

Edited by jaffar
Link to comment
Share on other sites

se pare ca a mai aparut o cauza care s-ar putea sa fie si principala: senzorul de temperatura al motorului, cred ca e praf....l-am masurat azi si nu prea e in parametrii corecti, asa ca il voi schimba sa vedem daca se indreapta ceva..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.