Jump to content

cutie automata


76MIN

Recommended Posts

Ok ... dar unde sta schimbatorul pe D sau pe N si cu + - cum e...???

Dupa ce pornesti, CALCI FRANA, apoi aduci SCHIMBATORUL PE POZITIA D ( Drive ), +,- reprezantand modul pe care tu schimbi vitezele, la fel, de la schimbator, dar fara a calca frana. Inafara de situatia mentionata ultima data, orice schimbare din D in P sau R se face calcand pedala de frana.

Link to comment
Share on other sites

Condusul nu e cine stie ce stiinta doar ca trebuie sa ai grija la cat tare calci acceleratia si sa franezi mai din timp - asta pentru o calatorie cat mai confortabila.

 

Diferenta de consum fata de manuala (probabil ca exista) nu e de luat in seama, doar trebuie sa "simti" masina si sa-ti dai seama cand trebuie ridici usor piciorul de pe acceleratie ca sa schimbe in treapta superioara.

 

Referitor la franare trebuie franat mai din timp ( parerea mea) pentru ca nu ai controlul asa cum ai la manuala, sa o treci in treapta care crezi de cuviinta ca se preteaza puterii de franare de care ai nevoie. Tot referitor la cum schimba cutia se aplica si la accelerari bruste, dar ai avantajul SD deci daca ai impresia ca te bagi intr-o depasire riscanta nu strica sa o treci in SD inainte de a incepe depasirea, asta pentru siguranta ta si a celorlalti ( sa nu crezi ca SD transforma masina intr-o racheta dar face treaba buna zic eu)

 

Daca treci de pe manuala pe automata o sa ti se para ca parca manuala era mai ok in anumite situatii ( cum ar fi schimbatul in treapta inferioara) dar odata ce inveti masina o sa fi multumit de ea.

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu, si conduc, franele de pe automata sunt mult mai tari decat pe manuala, si nu trebuieste calcata mai devreme. Eu prefer automata in detrimentul manualei. Faza cu sa schimbi pe DS cand intri in depasire ..... eh na; daca asta il sfatuiesti , nu o sa apara decat un alt teribilist pe strazi cu gip bemveu. Cutia schimba in ritmul tau de mers ! Vrei sa detii controlul mestecatului in ceaon - treci pe manual ( +/- ) !

 

Ma ajuta cineva cu niste sfaturi.... cum se conduce un X5 cu ,cutie automata...????,sant pereri si pareri...nu am condus niciodata o masina cu cutie automata si de aceea va intreb,vreau mura-n gura..... ,vreau sa-mi achizitionez un X5 ... mersi mult.

 

Regula nr.1 - Piciorul stang este nefolositor la masinile cu cutie automata.

Bagi cheia - calci frana - apesi contactul - dupa ce a pornit si cu frana calcata, muti levierul in treapta D (drive) - apesi aceleratia, dupa ce ai luat piciorul de pe frana .

P - parcare

N - neutru (liber)

R - reverse (marsarier)

D - program de condus economic

DS - program de condus sport (schimba treptele la turatii ridicate)

+/- - program de condus manual ( - in spate, trepta inferioara, + in fata, treapta superioara)

Regula nr.2 - Piciorul stang este nefolositor la masinile cu cutie automata.

Edited by cris2dum
Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu, si conduc, franele de pe automata sunt mult mai tari decat pe manuala, si nu trebuieste calcata mai devreme. Eu prefer automata in detrimentul manualei. Faza cu sa schimbi pe DS cand intri in depasire ..... eh na; daca asta il sfatuiesti , nu o sa apara decat un alt teribilist pe strazi cu gip bemveu. Cutia schimba in ritmul tau de mers ! Vrei sa detii controlul mestecatului in ceaon - treci pe manual ( +/- ) !

 

 

 

Regula nr.1 - Piciorul stang este nefolositor la masinile cu cutie automata.

Bagi cheia - calci frana - apesi contactul - dupa ce a pornit si cu frana calcata, muti levierul in treapta D (drive) - apesi aceleratia, dupa ce ai luat piciorul de pe frana .

P - parcare

N - neutru (liber)

R - reverse (marsarier)

D - program de condus economic

DS - program de condus sport (schimba treptele la turatii ridicate)

+/- - program de condus manual ( - in spate, trepta inferioara, + in fata, treapta superioara)

Regula nr.2 - Piciorul stang este nefolositor la masinile cu cutie automata.

 

 

La mine e tocmai invers, adica in fata retrogradeaza ia in spate (+) schimba intr-o treapta superioara. (e39)

P.S. Regula nr 3: cand opresti la semafoare sau treceri pt pietoni, nu lua piciorul de pe frana,altfel masina va pleca f usor si lin, exceptie de la regula face atunci cand o treci pe N (liber).

Link to comment
Share on other sites

La mine e tocmai invers, adica in fata retrogradeaza ia in spate (+) schimba intr-o treapta superioara. (e39)

P.S. Regula nr 3: cand opresti la semafoare sau treceri pt pietoni, nu lua piciorul de pe frana,altfel masina va pleca f usor si lin, exceptie de la regula face atunci cand o treci pe N (liber).

 

Ti-am pus poza cu cutia; la mine asa vine .

Regula 3 este foarte buna. Stiu posesor de e90 automata care a patit asa; cel mai bine o treci in P ( acum depinde si de cat ai de asteptat la semafor )

 

 

 

ifx user_popup.png Sa nu-i traga vreo frana cu stangul... Atunci sa vezi senzatii.

 

Deaia am si scris regula 1 si 2 . In caz de uita regula 1, sa aplice regula 2 ! :D

 

 

 

UNU! user_popup.png Regula 1 si 2 e tot una :)!

 

 

Stiu ! Sa-i intre bine in memorie !

post-12514-0-10180700-1352222013_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu nu mai glumesc pe topicul asta si devin serios. Adineauri mi-am dat seama ca suntem o cumunitate si toti cer sfaturi pe aici, frumos e sa le dam.

In concluzie singurul sfat pe care pot sa-l dau in cazul initiatorului topicului, in afara de chestiile cu P N D R (stiu, am gresit ordinea) pe care oricum o sa ti le explice persoana de la care o cumperi sau daca esti vreun norocos al vietii, dealerul, este exact acel sfat pe care mi l-a dat cel de la care am luat eu masina, venind la randul meu dupa o perioada de cutie manuala. Mi-a zis simplu cand m-am urcat in ea:"Tine-ti piciorul stang cum poti "pliat" langa scaun.

Asta pot sa-ti zic si eu. Prima data cand conduci sa nu te lungesti cu stangul inainte pe footrest. Da-l deoparte si nu o sa ai nici cea mai mica problema. Dupa te obisnuiesti si o sa te intinzi cum doresti cu picioarele.

PS: vezi ca daca prima calatorie pe care o faci e una lunga (vreo 200 km sa zic) cand o sa te dai jos o sa-ti scuturi piciorul stang. Wanna bet?

Ahh si bafta cu achizita, sa ai noroc de o masina buna si sa te bucuri de ea sanatos!

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu, si conduc, franele de pe automata sunt mult mai tari decat pe manuala, si nu trebuieste calcata mai devreme. Eu prefer automata in detrimentul manualei. Faza cu sa schimbi pe DS cand intri in depasire ..... eh na; daca asta il sfatuiesti , nu o sa apara decat un alt teribilist pe strazi cu gip bemveu.

 

cris2dum - se pare ca nu ai citit chiar tot ce am scris. Eu am spus ca daca are impresia ca s-a aruncat intr-o depasire riscanta sa o treaca in SD si nu la fiecare depasire. Poate nu am folosit cuvintele potrivite si s-a inteles altceva.

 

Referitor la frane e posibil sa fie mai tari dar trecand de pe manuala pe automata (BMW ambele) mi se pare mie cel putin ca puteam forta mult mai mult franarea la manuala cu o frana de motor mai serioasa/violenta.

 

Ideal e sa fi cat mai calm la volan pana inveti masina si te obisnuiesti tu cu masina si ea (cutia de viteze) cu tine.

 

Eu nu mai glumesc pe topicul asta si devin serios. Adineauri mi-am dat seama ca suntem o cumunitate si toti cer sfaturi pe aici, frumos e sa le dam. In concluzie singurul sfat pe care pot sa-l dau in cazul initiatorului topicului, in afara de chestiile cu P N D R (stiu, am gresit ordinea) pe care oricum o sa ti le explice persoana de la care o cumperi sau daca esti vreun norocos al vietii, dealerul, este exact acel sfat pe care mi l-a dat cel de la care am luat eu masina, venind la randul meu dupa o perioada de cutie manuala. Mi-a zis simplu cand m-am urcat in ea:"Tine-ti piciorul stang cum poti "pliat" langa scaun.Asta pot sa-ti zic si eu. Prima data cand conduci sa nu te lungesti cu stangul inainte pe footrest. Da-l deoparte si nu o sa ai nici cea mai mica problema. Dupa te obisnuiesti si o sa te intinzi cum doresti cu picioarele. PS: vezi ca daca prima calatorie pe care o faci e una lunga (vreo 200 km sa zic) cand o sa te dai jos o sa-ti scuturi piciorul stang. Wanna bet?Ahh si bafta cu achizita, sa ai noroc de o masina buna si sa te bucuri de ea sanatos!

 

+1. Acelasi sfat l-am primit si eu doar ca nu l-am bagat prea tare in seama si la un moment dat cand am parcat am sters frana cu stangul( am condus si manuala si automata in aceeasi zi una dupa cealalta). Nu s-a intamplat nimic doar ca nah, treaba ciudata.

 

Bagi cheia - calci frana - apesi contactul - dupa ce a pornit

Masina poate fi pornita daca e in P si fara calcat frana. Nu stiu cat de ok e dar unii fac lucrul asta.

 

LE: Si eu sunt nou intr-ale automatelor deci sfaturile date sunt doar ceea ce am observat in cei 2500km de cand am masina, deci pareri subiective.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Eu nu mai glumesc pe topicul asta si devin serios. Adineauri mi-am dat seama ca suntem o cumunitate si toti cer sfaturi pe aici, frumos e sa le dam.

In concluzie singurul sfat pe care pot sa-l dau in cazul initiatorului topicului, in afara de chestiile cu P N D R (stiu, am gresit ordinea) pe care oricum o sa ti le explice persoana de la care o cumperi sau daca esti vreun norocos al vietii, dealerul, este exact acel sfat pe care mi l-a dat cel de la care am luat eu masina, venind la randul meu dupa o perioada de cutie manuala. Mi-a zis simplu cand m-am urcat in ea:"Tine-ti piciorul stang cum poti "pliat" langa scaun.

Asta pot sa-ti zic si eu. Prima data cand conduci sa nu te lungesti cu stangul inainte pe footrest. Da-l deoparte si nu o sa ai nici cea mai mica problema. Dupa te obisnuiesti si o sa te intinzi cum doresti cu picioarele.

PS: vezi ca daca prima calatorie pe care o faci e una lunga (vreo 200 km sa zic) cand o sa te dai jos o sa-ti scuturi piciorul stang. Wanna bet?

Ahh si bafta cu achizita, sa ai noroc de o masina buna si sa te bucuri de ea sanatos!

 

 

Nu stiu cum sunt altii, si nu vreau sa ma laud, masina pe care o am acum e prima masina din viata mea cu cutie automata, dar vreau sa spun ca niciodata nu am avut tendinta macar sa ma reped cu piciorul stang spre locul unde ar fi fost pedala de ambreiaj; pur si simplu am fost constient de la bun inceput ca conduc o masina care are cutie automata, si asta a fost. Si la fel se intampla si daca trec din nou pe o manuala, stiu ca trebuie sa calc ambreiajul, adica nu uit piciorul pe acceleratie in speranta ca se va schimba singura treapta de viteza.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pentru oras o cutie automata e divina, mai ales orasele aglomerate pana la sange. Am condus si manuala si automata si prefer cea automata 100% in detrimentul celei manuale

Sa nu-i traga vreo frana cu stangul... Atunci sa vezi senzatii.

Am bufnit in ras cand am citit asta amintindu-mi de o faza cu un prieten care a condus doar manuala in viata lui si s-a urcat intr-o automata... i s-a atras atentia "TINE STANGU ACOLO LINISTIT SI NU FRANA CU EL"... ce crezi, dupa vreo 5 minute de mers a pus o frana cu stangul de s-au scuturat toti din masina mai rau ca la hiroshima

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.