Jump to content

TAXA PRIMA INMATRICULARE


GTR

Recommended Posts

si cei care castiga 6-7000000, se trezesc, la fel ca si tine. unii chiar mai devreme.... ideea e ca nu numai daca esti inteligent, si te duce capul sa faci bani, meriti o masina... sau poate tu asa crezi. cred ca nimeni de pe forum care are 6-7000000 nu a digerat chestia cu mopedul. daca ar fi asa, ro ar fi una din cele mai putin poluante tari, si cu cele mai multe locuri de parcare, majoritatea romanilor au 6-7000000. e ciudat sa fi de acord cu o asemenea taxa, cand majoritatea tarilor civilizate o exclud, chiar ne amendeaza pentru chestia asta.... am mai spus, sunt multe alte feluri de a percepe o taxa ecologica, chiar taxa de lux pentru motoare mari... dar TPI e o mare TamPenIe, si stim cu totii chestia asta.. daca esti chiar asa de ecologist, atunci du-ti e30-ul la remat, si atunci ne demonstrezi ca intr-adevar crezi in aceasta taxa... nu poti milita pentru o taxa stupida, atata timp cat tu detii un vehicul non-euro, de care te mandresti oricat de bmw ar fi acesta... nu uita ca exista si forum opel, cu fani kadett gsi, su chiar manta... sa nu ma intelegi gresit, imi place mult masina ta, doar ca sunt si altii care merita asemenea masini, si poate nu dispun de finantele necesare pt TPI....
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Europarlamentar popular roman ataca Guvernul, la Strasbourg:

 

Intr-o interventie in deschiderea sesiunii in plen a Parlamentului European, la Strasbourg, eurodeputatul roman Monica Iacob-Ridzi a atacat intentia Guvernului de la Bucuresti de a mentine taxa de prima inmatriculare si a cerut PE sa transmita un "mesaj ferm" pe aceasta tema.

 

Monica Maria Iacob-Ridzi (PPE-DE) a afirmat in plenul Parlamentului European ca "milioane de cetateni europeni sunt afectati de o taxa injusta si care nu se regaseste in spiritul european. Sub pretextul ca apara mediul inconjurator sau ca protejeaza locuri de munca, cateva guverne din Uniunea Europeana au impus o taxa discriminatorie de prima inmatriculare la importurile autovehiculelor second-hand. Comisia si Curtea Europeana de Justitie au aratat in mod repetat ca aceste taxe incalca Articolul 90 din Tratat."

 

Potrivit Europarlamentarului, "dupa ce au fost declarate incompatibile cu dreptul comunitar, taxele au trebuit rambursate cetatenilor."

 

Ea identifica doua aspecte problematice: un numar mic de oameni isi pot permite un proces cu statul (in Ungaria numai 3% dintre pagubiti au mers in instanta) si statul returneaza banii fara a plati dobanzi si penalitati.

 

"Desi procedura de neindeplinire a obligatiilor a fost declansata de Comisie printr-o scrisoare de somare, noul guvern al Romaniei s-a decis sa ramana de partea prietenilor politici din industria auto si sa ignore acest preaviz, la fel cum ignora si corul de cetateni romani revoltati de limitarea optiunilor lor de a cumpara de pe piata europeana. Guvernul Romaniei ignora avertismentele Comisiei si risca un proces in fata Curtii Europene de Justitie" spune Iacob-Ridzi.

 

Ea crede ca aceste situatii sunt anormale, iar Parlamentul European trebuie sa transmita acestor guverne un mesaj ferm, in sensul ca guvernul trebuie sa puna in aplicare obligatiile asumate in procesul de aderare.

 

Sursa: Parlamentul European

 

http://www.euractiv.ro/index.html/articles...articleID=10039

Link to comment
Share on other sites

GTR avand in vedere ca sustii taxa ... incep sa cred ca te cam bucura gandul ca dupa ce Romania va pierde procesul se vor da banii inapoi pentru taxa de prima inmatriculare... asta daca vinzi masinile inmatriculate deja evident.  :blink:

225674[/snapback]

Consider ca prin constituirea acestei taxe SH-ul e "decedat" comparand cu valorile anilor precedenti. Si asta mai ales pentru ca nu se transmite suficient de clar mesajul ca o taxa are sa existe indiferent ca se cheama de prima inmatriculare, mediu sau lux. Aceasta taxa exista in Austria, Olanda, Spania, Belgia, tarile nordice...nu stiu de Italia si Germania. In Austria ea este 20%. In plus peste tot valoarea impozitului este mai mare. Oricum, SH-ul are si alte probleme la fel de grave ca si neclaritatea mesajului.

Prin faptul ca eu ca si persoana juridica as avea de castigat prin liberalizarea importului...Dar aici, pe acest forum, unde exprim sentimente personale si umane afirm ca nu as vrea sa se intample punerea la liber. In acest moment eu evit sa ma deplasez altundeva decat acasa-companie-acasa si seara la sport sau mai stiu si eu. Pe zi nu plec din firma in principal din cauza traficului si din cauza infrastructuri.

Edited by GTR
Link to comment
Share on other sites

Eu le dau fara taxa, pentru ca daca platim noi taxa si ti-o vindem tie apoi mai trebuie sa adaug TVA si taxei. Asa o iei de la mine la pretul negociat si la tine la administratia locala platesti taxa pe numele tau si daca e vreo data sa o dea cineva inapoi o recuperezi singur.
Link to comment
Share on other sites

Da,GTR ai cu multe dreptate daca in unele tari nu exista taxe atunci impozitele si asigurarile sunt mari caci cu cat o maina e mai veche cu atat mai mari noxe are si cu atat e mai periculoasa nu numai pentru cine o conduce ci si celor ce se afla pe un drum mult circulat.Si asta imi place in Germania impozitul e mare iar asigurarea la fel cumperi o masina de 2000 de euro si platesti in 2-3 ani 5.000 euro impozite si taxe si asta e corect ma lumea se simte mai sigura pe strazi autostrazi si oamneii au de lucru caci cumva trebuie sa produci masini noi si ce ma bucura mai mult ca vor sa interzica masinile cu diesel fara PDF sa circule in anumite orase mari.
Link to comment
Share on other sites

Da,GTR ai cu multe dreptate daca in unele tari nu exista taxe atunci impozitele si asigurarile sunt mari caci cu cat o maina e mai veche cu atat mai mari noxe are si cu atat e mai periculoasa nu numai pentru cine o conduce ci si celor ce se afla pe un drum mult circulat.Si asta imi place in Germania impozitul e mare iar asigurarea la fel cumperi o masina de 2000 de euro si platesti in 2-3 ani 5.000 euro impozite si taxe si asta e corect ma lumea se simte mai sigura pe strazi autostrazi si oamneii au de lucru caci cumva trebuie sa produci masini noi si ce ma bucura mai mult ca vor sa interzica masinile cu diesel fara PDF sa circule in anumite orase mari.

225858[/snapback]

 

e36-le meu 325i e inmatriculat in germania si platesc 200euro / an impozit si 1000e/an asigurarea in primul an. Dupa ce voi avea vechime ca si conducator auto fara incidente asigurarea va scadea la 650-700e/an. Deci 1000-1200 / an pt 2500cmc din 1993 ar fi foarte ok si pt romania.. numai ca noi suntem mai catolici decat Papa

Link to comment
Share on other sites

e36-le meu 325i e inmatriculat in germania si platesc 200euro / an impozit si 1000e/an asigurarea in primul an. Dupa ce voi avea vechime ca si conducator auto fara incidente asigurarea va scadea la 650-700e/an. Deci 1000-1200 / an pt 2500cmc din 1993 ar fi foarte ok si pt romania.. numai ca noi suntem mai catolici decat Papa

225886[/snapback]

asta e cea mai mare prostie pe care am auzit-o in viata mea...frate casca putin ochii...in romania moare lumea de foame...se vad pe strazi masini ce nu depasesc 200 de euro...si tu vorbesti de impozite de 1200 de euro pe an...acuma sincer....eu fac in jur de 4-500 de eur pe luna...si nu mi-as permite sa platesc 1200 eur asigurarea si impozitul la o masina....

Link to comment
Share on other sites

Pai cred ca aici se vroia sa se ajunga... nu-ti permiti sa platesti sumele alea... nu-ti iei bemveu din '93 :blink: Iti iei Logan. Nou. Si relaxeaza-te, in cativa ani si in .ro sumele pe care o sa le cotizezi cate socitatile de asigurare se vor invarti cam tot pe acolo...
Link to comment
Share on other sites

asta e cea mai mare prostie pe care am auzit-o in viata mea...frate casca putin ochii...in romania moare lumea de foame...se vad pe strazi masini ce nu depasesc 200 de euro...si tu vorbesti de impozite de 1200 de euro pe an...acuma sincer....eu fac in jur de 4-500 de eur pe luna...si nu mi-as permite sa platesc 1200 eur asigurarea si impozitul la o masina....

225956[/snapback]

 

sunt sigur ca exagerezi, cea mai mare prostie probabil ca ai auzit-o la `tv acum cateva zile. sunt deacord ca e foarte mult dar incearca sa citesti cu atentie.. am spus "ar fi ok" ceea ce necesita in mod normal su un "in cazul in care" - salariile ar fi comparabile cu cele din ue. si daca citeai si "noi suntem mai catolici decat papa" probabil ai fi inteles mai departe smart boy.

 

Pai cred ca aici se vroia sa se ajunga... nu-ti permiti sa platesti sumele alea... nu-ti iei bemveu din '93  :blink: Iti iei Logan. Nou. Si relaxeaza-te, in cativa ani si in .ro sumele pe care o sa le cotizezi cate socitatile de asigurare se vor invarti cam tot pe acolo...

225971[/snapback]

 

nu aici am vrut sa ajung, ideea era ca in germania nu sunt impozite sau taxe de inmatriculare sau whatever.. atat de mari cum spunea colegul mai sus. sunt chiar platibile, mai putin asigurarea care e foarte scumpa ca de altfel in toate tarile vestice. Insa la ei de banii astia cand ai probleme se rezolva repede si eficient nu ca la noi unde trebuie sa astepti pana iti creste barba plus ca trebuie sa alergi si sa dai spagi care se aduna la cheltuieli si cand faci un calcul de multe ori ajungi mai scump decat in germania.

 

sa va amintesc si de abuzurile care se fac in reprezentante ? asa de speciali si de destepti ne credem noi romanii.. dar in realitate suntem un popor de tiganizati ignoranti, lenesi si hoti prosti. Un mare om spunea ca un popor are conducatorii pe care si-i merita. Avea dreptate.

Link to comment
Share on other sites

sa va amintesc si de abuzurile care se fac in reprezentante ? asa de speciali si de destepti ne credem noi romanii.. dar in realitate suntem un popor de tiganizati ignoranti, lenesi si hoti prosti. Un mare om spunea ca un popor are conducatorii pe care si-i merita. Avea dreptate.

225979[/snapback]

si eu de acord.

Link to comment
Share on other sites

Ăn consecinÞã, taxa va fi calculatĂŁ ĂŽn funcĂžie de gradul de poluare Âşi nu de vechimea automobilului. ModificĂŁrile de azi au la bazĂŁ sugestiile venite din partea Comisiei Europene, cunsocut fiind faptul cĂŁ Bruxelles-ul nu a agreat introducerea acestei taxe. Vosganian a exemplificat cĂŁ ĂŽn cazul maÂşinilor euro 4 cu o vechime mai mare de 4 ani, taxa se ĂŽnjumĂŁtĂŁĂžeÂşte. Se introduc Âşi prevederi legate de restituirea taxei, ĂŽn condiĂžiile ĂŽn care maÂşina este vândutĂŁ ĂŽntr-o altĂŁ ĂžarĂŁ

Link to comment
Share on other sites

Cineva mi-a spus ca a auzit la TV ca cei ce au platit taxa nu au sa primeasca nimic inapoi...
E normal sa fie asa; pot sa scada TPI si la zero, nu e motiv sa dea vre-un ban inapoi atata timp cat taxa s-a perceput in mod legal. Singura sansa pentru a se putea primi inapoi banii deja platiti pe taxa este ca Justitia (din RO sau UE) sa declare taxa ilegala.
Link to comment
Share on other sites

am vazut acum seara la stiri ceva de genu ca s-au micsorat taxele,adica pt un e2 de 2l inainte plateai 4k si acuma platesti 3200 euro,sunt oficiale sau?inca sunt in stadiul de dezbatere?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.