Jump to content

TAXA PRIMA INMATRICULARE


GTR

Recommended Posts

alta betie cu apa rece.... 2 luni pana se aproba de guvern, dupa aceea in parlament, daca nu se aproba pana in iulie, atunci va trece vacanta parlamentara, si de abia in toamna va fi aprobata.... cateva luni bune, in care, importul de sh va fi total blocat, din dorinta tuturora de a plati mai putin, de a astepta noua taxa... cateva luni in care, poate, autoturismele noi se vor vinde mai bine... cred ca e o incercare disperata a lui Tariceanu, sa forteze vanzarile, pana mai poate, pana nu ne da EU in judecata...

 

si mai ceva. pt masinile cu euro5, taxa e 0.... care-s alea? :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

tocmai am vazut la stiri pe realitatea pe varujan vozganian :blink:

doamne ca mai debita...

printre altele...o masina noua poleaza mai mult decat una sh..

pai in puii mei de ce mai exista euro 4 5?

pai al sh dizel la ditamai carnatu de fum... da nu polueaza... :)

pe cand ala cu dizel euro 4 poluaeza de rupe... :)

frectie la picior de lemn...

Link to comment
Share on other sites

tocmai am vazut la stiri pe realitatea pe varujan vozganian :blink:

doamne ca mai debita...

printre altele...o masina noua poleaza mai mult decat una sh..

pai in puii mei de ce mai exista euro 4 5?

pai al sh dizel la  ditamai carnatu de fum... da nu polueaza... :)

pe cand ala cu dizel euro 4 poluaeza de rupe... :)

frectie la picior de lemn...

226667[/snapback]

Manolica, n-ai inteles ce zicea omu'...

 

ca si TIMP, o masina noua va polua mai mult. Va polua 15 ani de aici inainte. Aia veche mai traieste 5 ani si moare. Deci taxa e invers proportionala cu vechimea masinii.

pe de alta parte, o masina mai noua polueaza "instanataneu" (ca sa zic asa) mai putin, deci taxa e ivers proportionala cu clasificarea EURO.

apoi au bagat-o si p-aia cu capacitatea cilindrica... (poluarea e direct proportionala cu capacitatea cilindrica, in mintea lor.. deci taxa e direct proportionala cu capacitatea cilindrica...)

 

anyway, nu e o noutate. asa se calcula si pana acum: taxa era invers proportionala cu norma EURO, direct proportionala cu capacitatea cilindrica, si mai era acel "coeficient de reducere", care scadea taxa direct proportional cu vechimea masinii. Deci aceeasi branza... s-ar putea ponderea fiecarei variabile sa se fi schimbat, la fel si constantele. Dar ideea e aceeasi.

 

mai departe vosganian incerca sa explice ca pt cine a platit deja taxa, o poate revinde dincolo, recuperand astfel taxa veche, si apoi s-o recumpere, platind astfel taxa dupa noua metoda de calcul. Asta era raspunsul la intrebarea reporterului "ce se intampla cu cei care au platit deja taxa". reporterul n-a vazut nicio legatura intre raspuns si intrebare, dar asta e alta problema :) (cred ca era pe antena 1 ce am vazut eu).

 

In consecinta, "om trai si om vedea" :)

Link to comment
Share on other sites

Manolica, n-ai inteles ce zicea omu'...

 

ca si TIMP, o masina noua va polua mai mult. Va polua 15 ani de aici inainte. Aia veche mai traieste 5 ani si moare. Deci taxa e invers proportionala cu vechimea masinii.

pe de alta parte, o masina mai noua polueaza "instanataneu" (ca sa zic asa) mai putin, deci taxa e ivers proportionala cu clasificarea EURO.

apoi au bagat-o si p-aia cu capacitatea cilindrica... (poluarea e direct proportionala cu capacitatea cilindrica, in mintea lor.. deci taxa e direct proportionala cu capacitatea cilindrica...)

 

anyway, nu e o noutate. asa se calcula si pana acum: taxa era invers proportionala cu norma EURO, direct proportionala cu capacitatea cilindrica, si mai era acel "coeficient de reducere", care scadea taxa direct proportional cu vechimea masinii. Deci aceeasi branza... s-ar putea ponderea fiecarei variabile sa se fi schimbat, la fel si constantele. Dar ideea e aceeasi.

 

mai departe vosganian incerca sa explice ca pt cine a platit deja taxa, o poate revinde dincolo, recuperand astfel taxa veche, si apoi s-o recumpere, platind astfel taxa dupa noua metoda de calcul. Asta era raspunsul la intrebarea reporterului "ce se intampla cu cei care au platit deja taxa". reporterul n-a vazut nicio legatura intre raspuns si intrebare, dar asta e alta problema :blink: (cred ca era pe antena 1 ce am vazut eu).

 

In consecinta, "om trai si om vedea" :)

226739[/snapback]

ba am inteles man....

da una sh poate avea aceiasi durata de viata...depinde de exploatarea la care este supusa.. atat aia noua cat si aia veche...

Link to comment
Share on other sites

da una sh poate avea aceiasi durata de viata...

 

226742[/snapback]

 

"poate" ala e prea vag, ca sa fie cuprins intr-o lege. la fel o masina cu capacitate cilindrica mai mare poate sa polueze, sa consume mai putin si chiar sa aiba putere mai mica decat un motor cu capacitate cilindrica mai mica. se poate. la fel se poate sa dai cu masina in pom (Doamne fereste!) a doua zi dupa ce ai inmatriculat-o, si gata cu poluarea din partea acelei masini...

 

Apropos de euro5, taxa "zero" - euro 5 e "obligatoriu" deja? corect era ca taxa sa fie zero pt euro care e acum obligatoriu. ca asa puteau sa puna taxa zero doar pt OZN-uri...

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

:blink: daca te implici prea mult in tara asta de (cenzurat) "incepi sa suferi"

vanzarea masinilor sh a scazut drastic...asta pt ca mai toata lumea "spera" ca va veni timpul si pt noi...

Link to comment
Share on other sites

Cat mai poate circula man o masina noua??? 15 ani??? nu cred, din ce am auzit, facuse o companie mare de distribuire a titeiului sau ceva de genul si cica prin 2020 -2025 o sa inceapa criza de petrol, asa ca masinile care sant cumparate acum pt urmatorii 15 ani (teoretic) nu va mai prinde sa consume combustibili fosili , poate dor vor sta in muzeu si atat sau se va merge in week-end cativa Km, cat despre guvernul nostru...... doar scarbe si nenorociti, eu unul nu ma mai duc sa votez nenorociti si parveniti toata viata, sa ii aleaga cine vrea, pe mine pana acum nici guvernul, nici politia nici primaria nici nimeni nu m-a ajutat in toate problemele care le am avut pana, acum. Cat despre taxa sa pot fii on topic.. sa mai poata fura si ei ceva, sa creasca bugetul sa poata avea ei salarii mai mari, pensii mai mari si prostii las' sa moara de foame, cine ii pune sa traiasca in tara asta, cui nu ii convine e liber sa plece. M....e multaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hotilor din parlament
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce s-ar da banii inapoi de catre stat? Adica sunt de acord ca taxa nu e deloc morala, logica...dar e 100% legala (doar a fost aprobata in Parlament) si din cate stiu eu legile nu sunt retroactive....ca si cum, daca ar creste taxa, sa se trezeasca statul roman sa ii dea in judecata pe toti, ca sa plateasca diferenta in plus..

 

Eu, ca cetatean, nu pot da in judecata EU pentru ca (daca) obliga statul roman sa dea inapoi banii de pe taxe, pe motivele mai sus mentionate? Doar eu as suferi

 

Nu ma intelegeti gresit....sunt de partea poporului..dar e legal sa dea inapoi banii?

Pentru ca daca DA, atunci situatia e mai grava...si pe langa banii inapoiati, ar trebui demis guvernul si sechestrate averile astora, ca sa se ia de acolo banii!!! Daca statul a emis o lege si apoi eu demonstrez in instanta ca nu e corecta, CINEVA trebuie sa plateasca SCUMP..e vorba de chestii serioase, nu de paparazii dati in judecata...

Link to comment
Share on other sites

Exagerezi. Inseamna ca pana acum trebuiau sechestrate averile la o gramada de magistrati, judecatori, si altii din cauza carora Romania a pierdut procese la CEDO fiind obligata sa plateasca daune. Din pacate in situatia expusa de mine mai sus nu s-a intamplat asa ceva asa ca evident ca nici acum nu se va intampla nimic.

 

@back on topic now : poate vom vedea odata si niste cifre cu aberatiile lui Vosganian ca pana nu arata cifre pe hartie care sa fie si reale tot ce a zis raman vorbe-n vant.  :blink:

227401[/snapback]

nu eram offtopic, pt ca vorbeam despre taxa de inmatriculare.....

 

exageram, dar trebuie sa fie motivati cumva astia de la guvern si parlament sa faca treaba buna...

 

Dupa ce au bagat 16% cota unica, a dsparut taxa vamala, o sa ai scada si CAS-ul, de unde sa mai vina bani la buget? Sub o forma sau alta, tot o sa fim nevoiti sa dam banii astia...dar nu sub forma lui vosganian, pt ca nu e viabila decat daca e platita anual...

Edited by cos
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce s-ar da banii inapoi de catre stat? Adica sunt de acord ca taxa nu e deloc morala, logica...dar e 100% legala (doar a fost aprobata in Parlament) si din cate stiu eu legile nu sunt retroactive....ca si cum, daca ar creste taxa, sa se trezeasca statul roman sa ii dea in judecata pe toti, ca sa plateasca diferenta in plus..

 

227386[/snapback]

 

daca taxa a votat-o parlamentul romaniei, dar nu este in concordanta cu legile europene, si cu tratatul semnat de noi pt a intra in EU, atunci, logic, si moral, si cum vrei tu, taxa este ILEGALA! ilegala dpdv european, adica ilegala dpdv al unei comunitati din care facem parte. ce e asa de greu? noul cod fiscal, a fost votat inainte ca noi sa intram in EU..... e simplu ca buna ziua... atunci e normal ca statul sa dea banii inapoi. dar asta se va intampla, doar daca EU apuca sa ne dea in judecata, pana acuma am fost doar somati. chiar vosganian a spus ca nu da banii inapoi, deoarece nu am fost dati in judecata INCA. oricum, si daca sunt obligati de eu sa dea banii inapoi, nu prea am mari sperante. sunt patit. inainte cand se platea vama la produsele importate, cele de eu, veneau cu certificat e1, pt a plati vama 1% in loc de 30%. a fost o perioada de 1 luna, cand s-a dat o lege noua, stupida, prin care certificatul e1, nu era considerat valid, doar dupa o verificare "temeinca", de aprox 6 luni. deci, la masini din comunitate, plateai vama integral, adica 30%, ca unei masini japoneze de ex. ei verificau certificatul de provenienta eur1, si dupa aprox 6 luni-1an, daca acesta era in regula, iti primeai difernta inapoi. foarte putine cazuri cunosc care si-au primit banii inapoi, eu cel putin nu..... si cand te gandesti ca e1 era o hartie oficiala, stampilata de vama de interior din germania..... poate nici in cazul de fata nu ne meritam banii inapoi dupa gandirea ta? pentru orice tampenie, orice lege stupida, cretina, si fara nici o noima, statul TREBUIE sa plateasca retroactiv... ca n-o face, hey, we live in fuckin' romania..... be proud...

Edited by blue6
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.