Jump to content

Garnitura _chiulasa_ arsa?


Winst

Recommended Posts

Buna ziua,am un 316i e36 din 96 am patit intr-o zi de mi s-a incalzit foarte tare pana la limita rosie am oprit dupa aceea am patit inca de 2 ori...in fine am fost la un mecanic mi-a schimbat vascocupla,pompa de apa,aveam un cot fisurat prin care mergea apa in motor si dupa ce mi-a schimbat am constatat ca presiunea este foarte mare in conductele de racire deoarece pe la capacul radiatorului(cel cu supapa) iese apa si se prelinge...si furtunele sunt foarte tari(clar presiune foarte mare...este posibil sa se fii ars garnitura de _chiulasa_ si deaia sa aiba presiune mare si sa-mi curga apa?

Va rog un ajutor daca stiti ca am inteles ca distractia asta ar fii la vreo 600 de lei sa o fac :wacko:

Edited by Winst
Link to comment
Share on other sites

La ce temperatura sta apa acum, mai urca pe rosu? Presiunea mare in furtune se simte imediat ce pornesti motorul, sau dupa ce ajunge apa la 90 de grade, sau mai mult? Daca garnitura ar fi arsa si ar face presiune pe furtune, ar trebui sa-ti fiarba apa in vasul de expansie.
Link to comment
Share on other sites

La ce temperatura sta apa acum, mai urca pe rosu? Presiunea mare in furtune se simte imediat ce pornesti motorul, sau dupa ce ajunge apa la 90 de grade, sau mai mult? Daca garnitura ar fi arsa si ar face presiune pe furtune, ar trebui sa-ti fiarba apa in vasul de expansie.

Acum apa sta acolo pe mijloc dar urca mai greu deoarece cum a fiert apa in el a ramas termostatul blocat pe deschis

Presiune mare in furtune cand e la 90 cand e rece nu m-am uitat chiar o sa ma uit

Apa imi fierbea pentru ca aveam un cot fisurat....prin care pierdea apa si prindea aer si de asemenea vascocupla nu racea motorul si pompa de apa avea turbina cam obosita

Stima!

Edited by Winst
Link to comment
Share on other sites

Da termostatul (care a ramas blocat pe deschis) jos si inlocuieste-l cu unul nou sau las-o fara termostat, si vezi daca mai face presiune in instalatia de racire.

Dar daca il inlocuiesc nu o sa faca aceeasi treaba?pentru ca de la 90 de grade el se deschide iar...cu termostatul asta blocat doar se incalzeste mai greu nu?oricum trebuie sa schimb si termostatul l-as schimba acuma numa n-am lovele :(

 

Da este foarte posibil sa fie arsa garnitura de chiulasa. Dar sunt doar presupuneri , pana nu desfaci motorul nu o sa sti sigur . Mai exista niste simtome cand se arde garnitura dar nu este obligator sa ai ulei in vasul de expansiune sau sa ai o spuma alba pe busonul de ulei !

Nu m-am uitat insa nu cred...

Edited by Winst
Link to comment
Share on other sites

Iti baga gaze in instalatia de racire si fiind gaze rezultate in urma arderii combustibiluluii sunt foarte fierbinti. Din cauza asta iti sare temperatura apei.

edit: Daca desfaci sa verifici si planeitatea chiulasei. Sa nu ai vreo surpriza dupa ce ca tot platesti piese si montaj.

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Dar daca il inlocuiesc nu o sa faca aceeasi treaba?pentru ca de la 90 de grade el se deschide iar...cu termostatul asta blocat doar se incalzeste mai greu nu?oricum trebuie sa schimb si termostatul l-as schimba acuma numa n-am lovele :(

 

Eu nu sunt convin (nici nu exclud aceasta varianta) ca ai garnitura de chiulasa arsa, ma gandesc ca s-ar putea ca termostatul sa functioneze cu intermitente, adica sa nu fie ramas blocat pe deschis. Dar asa cum ti-au raspuns si colegii prima data verifica daca:

1) apare o spuma maronie pe capacul de umplere ulei si pe joja de control, deci intra apa in ulei

2) apare ulei in lichidul de racire, pe peretii vasului de expansie

 

Pana nu verifici aceste doua lucruri orice discutie este inutila.

Edited by VIOSAT
Link to comment
Share on other sites

aerisesti fff bine instalatia de racire si no sa mai ai probleme..... si eu am patit cam aproape ca tine numa ca mie nu mia urcat apa pe maxim...

Da, un raspuns bun, in plus verifica radiatorul de racire sa aiba aceiasi temperatura pe toata suprafata lui (pui palma pe el),si cum am mai scris in postarile anterioare, termostatul, care s-ar putea sa te impiedice chiar sa o aerisesti bine. Daca nu ai bani acum sa cumperi altul, il dai jos, aerisesti circuitul de racire, incalzesti motorul si vezi daca mai face presiune.

Link to comment
Share on other sites

Azi de exemplu s-a incalzit motorul si furtunele erau moi nu mai curgea o sa ma uit si cand umblu mai mult cu masina...am deschis aerisitorul,nu iese nici apa nici aer acuma o sa mai vad cand umblu mai mult cu ea daca mai face presiune

 

Ii faci un test de compresie si ar trebui sa iti dai seama daca e dusa garnitura de chiulasa.

Si testul de compresie,pentru a fi efectuat,trebuie mesterit mult la masina?trebuie date jos multe?

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa ai si supapa de siguranta din busonul de la radiator defecta si sa deschida prea repede, e normal sa fie tari furtunele cand motorul este cald. Cum au spus si colegii, scoate termostatul si aeriseste bine instalatia. Vezi daca fara el mai apar probleme. Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Posibil sa ai si supapa de siguranta din busonul de la radiator defecta si sa deschida prea repede, e normal sa fie tari furtunele cand motorul este cald. Cum au spus si colegii, scoate termostatul si aeriseste bine instalatia. Vezi daca fara el mai apar probleme.

Dar termostatul este cel cu carcasa de plastic si nu stiu cum sa inchid circuitul daca scot termostatul oricum trebuie sa vad de un termostat cat de repede...

Link to comment
Share on other sites

din cate am citit eu nu cred ca sa ars garnitura,posibil termostatul sa fie defect,dar masina cand ajunge la 90 de grade si linia la apa din bord e pe mijloc e normal sa fie mai tari furtunele..sunt motoare care se racesc sub presiune,nu sunt ca la vechile dacii..repet ca e foarte normal sa fie mai tari..plus ca daca tie nu iti mai ajunge motoru pe rosu decand ai schimbat piesele nu are treaba garnitura de chiloasa,atunci cand se arde se ajunge in maxim 15 min de functionare pe zona rosie

 

unde este incercuit se afla termostatul,eu acum un an jumatate am inlocuit termostatul la un e36 cu motor 2.0 non-vanos si ma costat nou in jur de un milion..acum nu stiu cat costa la tine

post-51947-0-38765700-1353275318_thumb.jpg

Edited by alexiguana
Link to comment
Share on other sites

Azi de exemplu s-a incalzit motorul si furtunele erau moi nu mai curgea o sa ma uit si cand umblu mai mult cu masina...am deschis aerisitorul,nu iese nici apa nici aer acuma o sa mai vad cand umblu mai mult cu ea daca mai face presiune

 

 

Si testul de compresie,pentru a fi efectuat,trebuie mesterit mult la masina?trebuie date jos multe?

Se dau bujiile jos si releul de la pompa de injectie.

Link to comment
Share on other sites

da termostatul se poate scoate din acel cot dar nu stiu daca se gaseste separat.....

 

si daca reusesti sal scoti din acel cot si gasesti fara cot atunci ai mari sanse sa rupi urechile in care sta prins termostatul in cot la remontare...

 

iar cand verifici compresia ar trebui sa ai 10-11 bar pe fiecare cilindru.....atat da constructorul.....

 

 

 

Edited by tripelx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.