Jump to content

E60 n52B25 probleme VANOS


Recommended Posts

Salut tuturor ,

 

Sunt "fericitul " owner al unui frumos 525ix din 06/2005 - prima generatie cu "minunatul' motor N52 ...Sa intru direct in subiect :

- Check engine aprins (MiL) - erori : 2a82 (p0012) + 2a98 (p1554) - inlet VANOS mechanically jammed bla bla

- Relanti neregulat (intre 400-700 rpm ) si uneori chiar se opreste motorul., in rest merge bine in sarcina.

- Cf numeroaselor topicuri pe aceasta tema (exista si un SBI )+ cf celor 2 coduri de eroare - am facut cel mai simplu lucru care se poate face : am curatat cele doua Solenoide de la VANOS si le-am inversat intre ele in speranta ca voi avea coduri diferite de eroare, dar same bullshit - adica desi am schimbat admisia cu evacuarea am avut acelasi cod de eroare ...cel pe inlet....Dar ce ma frapeaza cel mai mult este faptul ca nici parametrii nu s-au schimbat in vreun fel - ma refer la graficele din IMPA .Acum logic ar cam trebui sa scot solenoidele din ecuatie , ramand lucruri serioase de genul cuzineti , arbore cu came tocit , arcul de la VANOS....chiar refuz sa cred ca este vb de asa ceva masina avand 87 de mii de km...

De aceea o proceed cu un schimb de ulei (desi uleiul are numai 2000 km )+ solenoide noi si sper ca voi zambi din nou.

Astept ceva sfaturi ,pararei mai avizate post-58668-0-06217600-1353141388_thumb.jpg!

Link to comment
Share on other sites

Mersi again ,

 

Din pacate pentru mine treaba asta am facut-o de nenumarate ori - inclusiv dupa permutarea celor doua solenoide. Nu am avut nici un fel de mesaje de eroare - adica cele doua teste s-au facut fara probleme ,fara erori...De aceea sunt cam nedumerit , o sa ajung Luni la BMW - sa cer un sfat si eventual sa comand cele 2 solenoide. Oricum si un schimb de ulei va urma sigur. Si sper asta sa fie . O sa revin cu detalii

 

Mersi again ,

 

Din pacate pentru mine treaba asta am facut-o de nenumarate ori - inclusiv dupa permutarea celor doua solenoide. Nu am avut nici un fel de mesaje de eroare - adica cele doua teste s-au facut fara probleme ,fara erori...De aceea sunt cam nedumerit , o sa ajung Luni la BMW - sa cer un sfat si eventual sa comand cele 2 solenoide. Oricum si un schimb de ulei va urma sigur. Si sper asta sa fie . O sa revin cu detalii

Link to comment
Share on other sites

Salutare again ,

 

Cred ca s-a rezolvat problema .Motorul toarce frumos , fara stresanta lumina galbena in bord... Am sa explica ce si cum :

 

- Am facut flush la motor cu Metabond CL ( prima oara cand folosesc vreo solutie de gen ) . Ideea este ca am scos filtrul de ulei imbacsit ,deci teoretic cred ca a curatat ceva pe acolo. Am schimbat uleiul (desi avea pana in 3000 km );

- Am schimbat cele 2 "non return valve " din chiulasa ( vezi poze ) .Erau foarte murdare .Aceste supape au rolul de a tzine uleiul in chiulasa atunci cand motorul este oprit ( a o tzine amorasata- ma rog impropiu spus)

- Am schimbat doar solenoida de pe admisie si cam atat...

 

Acum se vede din graficele din INPA ca totul merge struna ( vezi pozele) .Ideea este ca acum "ventilul E" functioneaza , inainte era blocat la 10% si 125 CRK - ceea ce acum am vazut ca este valoarea normala cand motorul este oprit . In mers trebuie sa fie undeva in jur de 85CRK si procentajul ventilului trebuie sa varieze in timp real.

Sincer sa fiu nu cred ca problema a fost de la solenoida ( am comparat rezistenta solenoidelor vechi cu cea noua si sunt la fel...) Eu mai degraba as inclina sa cred ca a fost de la uleiul murdar (de la sludge ul din motor de care stiam dinainte ca exista...) si poate ca si cele 2 non -return valve sa fi avut vreo influenta...

Asa ca keep your engine clean and maybe you'll have fun!

post-58668-0-06323700-1353679103_thumb.jpg

post-58668-0-19792000-1353679127_thumb.jpg

post-58668-0-04800900-1353679137_thumb.jpg

post-58668-0-67919200-1353679153_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.