Jump to content

Discutii despre E90


mike

Recommended Posts

Salutare,

 

Deschid acest topic din dorinta de a va impartasi senzatia pe care am avut-o sambata cand am facut un test drive cu noul serie 3 de la BMW si de a intelege cu ajutorul vostru care este noua tendinta in ceea ce priveste aceasta masina.

 

Sambata ma trezesc de dimineata cu dorinta de a ajunge la AB sa-mi recuperez un furtun pe care l-am comandat de ceva vreme si pe care nu ajunsesem sa-l ridic. Ce-mi zic... daca tot fac drumul pana acolo, hai sa sun sa-mi fac o programare la un test drive. Zis si facut, pun mana pe telefon sun si ma programez pentru ora 11.00.

Bineinteles ca s-au mai gasit o groaza de lucruri de facut prin casa pana la ora plecarii, asa ca de iesit din casa am iesit abia pe la un 11.30, iar la AB am ajuns pe undeva prin jurul orei 12.00. M-am dus direct la persoana cu care am vorbit la telefon, NU mi-am cerut scuze pentru intarziere, m-am prezentat si l-am rugat sa-mi faca o scurta descriere a masinii pe care urma sa o conduc.

Am aflat ca momentan nu avea cheile decat de la varianta diesel cu motor de 2l / 163 CP, dotari standard (io cred ca avea si ceva extrase: volan multifunctional, climatronic), dar nu m-a deranjat asa ca m-am suit in masina si am plecat la drum.

Am uitat sa va spun ca in momentul in care m-am dat jos din masina mea, aveam inima cat un purice... ma gandeam cu groaza ca m-as putea indragosti de noul model si apoi nu mi-ar mai place sa ma intorc in carutza mea...

Dar sa revenim... m-am suit in noul E90 si... pardon, am incercat sa ma sui in masina, dar pentru ca nu gaseam in lateralul scaunului manerul de actionare a deplasarii acestuia pe sine, m-am simtit nevoit sa cer ajutor agentului de vanzari, care mi-a aratat maneta in fata scaunului... offf... apoi dupa ce mi-am demonstrat ca sunt paralel cu noul sistem de pornire, l-am rugat din nou pe agentul de vanzari sa ma ajute, de data aceasta sa pornesc masina... dehh, nu mai vazusem inca porniri d-astea smechere (pentru cei ce nu stiu, va las si voua surpriza placuta de a descoperi minunile tehnologiei :blink: ). Pana la urma am reusit sa pornesc masina si sa incep deplasarea: prima impresie a fost ca scap volanul din mana... desi era cel imbracat in piele si super accesorizat, mi s-a parut foarte subtire...

Apoi am reusit sa ies pe linia de centura, unde am bagat talpa in pedala de acceleratie pana a inceput sa urle motorul ca nebunu'... si nu ajunsese decat pe la vreo 4000 de ture... Pana la urma am schimbat a 2-a, dar numai pentru ca cel din drapta mea se schimbase la culoare :) , scuzandu-ma totodata pentru "nepriceperea" mea si bagand la inaintare obisnuinta de a conduce o masina cu cutie automata...

Am mai mers putin pana am ajuns sa-i dau a 5-a si apoi am incercat sa vad ce poate "dracovenia"... am ajuns din spate o dacie papuc, am iesit putin din spatele ei cat sa vad drumul in fata acesteia si cand am realizat eu ca am destul timp si loc sa depasesc, am dat semnal si am iesit pe contrasens sa ma duc si sa uit ca am intalnit vreodata o dacie papuc care-mi statea in cale :) ... asa ca am bagat rapid intr-a 4-a si am accelerat laproape de maxim ca sa-i dau putere... cand, SURPRIZA :) , ala cu papucu' s-a simtit victorios si baga si el piciorul in gaz, astfel incat mi-a trebuit o vesnicie pana sa reusesc sa-l depasesc, intrand la loc pe banda mea foarte din scurt, pentru a nu incomoda o masina care isi facea aparitia pe contrasens, dar stresandu-l putin pe papugiu...

Am mai mers ceva vreme, am atins un maxim de 150 km/h, dar dupa aceea am intors si, prinzand o portiune mai libera, am reusit sa intru cu 150 km/h intr-o curba, iar undeva la iesirea din curba sa trebuiasca sa franez ceva mai dur pentru a nu impinge de la spate un matiz...

Pe toata perioada drive test-ului, am remarcat dimensiunile mai mari ale masinii si miscarile mult lipsite de supletzea cu care ma obisnuisem la vechiul 3ar.

 

In consecinta, in afara de design (care mi-a luat mintzile), confort (foarte generoasa ca spatiu) si calitatea materialelor... n-am avut decat propozitii incepute negativ referitoare la senzatia pe care am trait-o in noul serie 3... nu-mi place dimensiunea, nu-mi place greutatea cu care se misca, nu-mi place lipsa de agresivitate, nu-mi place lipsa supletii modelelor anterioare, nu-mi place bordul, nu-mi place ca au schimbat locul catorva utilitati (butoane comenzi geamuri, maneta de schimbare a pozitiei scaunelor, a navigatiei...), nu-mi place locul in care se introduce cheia (daca tot au schimbat sistemul, as fi preferat sa-l fi mutat undeva in zona consolei centrale, ca la saab), nu-mi place ca seamana mult mai mult cu passat-ul :) .

 

ce sa mai... m-am intors la masinutza mea... care e mica, da'i a mea :) si nu-mi este rusine sa spun ca-mi doresc sa o mai conduc ani buni de acum incolo, sperand ca pana cand m-oi hotari eu sa o schimb, BMW sa construiasca o alternativa asemanatoare ca performante, fiabilitate si comfort.

 

sa auzim numai de bine si daca aveti alte pareri sau stiti ceva ce nu reusesc sa-mi dau seama singur, sunteti bineveniti cu comentarii.

Link to comment
Share on other sites

mike,

 

de acord doar cu bordul dubios ca si forma. dimensiunea e normal sa se schimbe, fiecare generatie e tot mai mare. cu toate astea, masina este mai _usoara_ decit e46 (cu ~ 100kg).

 

cit despre agresivitate, probabil ai avut aceeasi problema pe care am avut-o si eu: nu stim cum se conduce un diesel. si eu il tineam in 4500 ture, in loc sa schimb 1-2 trepte in sus. cuplul maxim la masina respectiva este intre 2000 si 4000, chestie care noua, ca benzinari, ne e inexplicabila. noi am fost 4 in masina (dintre care doi peste suta :blink:) si cu toate astea am concluzionat ca masina e o bestie. din pacate n-am apucat sa-i dam talpa, era trafic infernal pe centura.

 

diferenta pe care am observat-o eu intre e90 si e46 din perspectiva soferului: la e46 nu m-am putut obisnui cu dimensiunile masinii, din pozitia soferului. pur si simplu nu eram _sigur_ pe unde calca rotile si cit de mult se intinde masina in fata si in lateral (ca spatele oricum e invizibil la toate...). la e90 insa, din primul minut stiam toate astea. nu stiu exact ce au schimbat, dar clar au schimbat in bine.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu datele tehnice ale lui E90, dar agentul de vanzari mi-a spus ca are undeva pe la 1500 kg, asta inseamna cam cu 100 si ceva de kg mai mult decat a mea... (probabil o fi fost influentat si de mine, caci l-am intrebat direct: "Se simte mult mai grea, cu cate kg are mai mult decat vechiul model?")

 

pe de alta parte... nu stiu cat de mult ai condus masinile din seria 3, dar te asigur ca eu le-am avut pe toate de la rechin incoa' (mai putin E90 si E46-le face lift) si niciuna nu mi s-a parut mai mare si mai lenesa decat cea pe care am condus-o eu sambata...

 

cat despre condusul diesel-ului, am avut mai multe masini diesel si chiar daca nu stii cand sa-i schimbi optim vitezele, dupa cateva incercari, motorul iti spune singur asta...

 

si pentru a te asigura ca nu sunt total impotriva noului E90, am stabilit cu agentul de vanzari ca sambata ce vine sa ma duc sa probez si 330i-ul ca sa ma lamuresc :blink:

 

ps. mentin tot ce am scris mai devreme si astept argumente mai serioase pentru combatere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.