Jump to content

Problema Cutie Steptronic 530d E60


Guest Pole

Recommended Posts

majoritatea masinilor cu cutii automate si in special cele cu motoare cu cuplu mare pleaca cu a doua de pe loc

Chiar Pole a spus ca 530d pleaca cu 1a. Am postat film cu 535xi care pleaca cu 1a. Am testat 525dA si pleaca cu 1a. Am testat F10 535d (step cu 8 viteze, 313CP/630Nm) si pleaca cu 1a. Nu mai vorbesc de a mea care, evident, pleaca tot cu 1a.

Poti sa ne dai un singur exemplu de BMW steptronic care pleaca cu a 2a de pe loc in D sau DS? (facand abstractie, bineinteles, de cazurile speciale, gen zapada/gheata pe jos)

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema o avea un prieten, tot cu e60 530d, si a fost din convertizorul de cuplu.. l-a schimbat, si nu mai face figuri....tot asa cum spune @pole, ii scadea turatia de la 2000-2500 pe acolo, doar in treapta a 2a si a 3a parca..
Link to comment
Share on other sites

@LYM

pai au postat colegii de mai sus :) si toate sunt steptronic. :)

E cam greu de masurat ce simti tu in urina sau ce vezi pe youtube , eu vorbesc de manuale si documentatii tehnice.

 

 

 

 

 

dar nu asta e obiectul discutiei asteia, hai abtinete si tu si cauta-ti ceva de facut, ca stricam si topicul asta.

 

 

Chiar in opinia ta cam unde ar fi problema ? daca ai o idee pe tema asta noi toti suntem ochi si urechi, si sunt sigur ca Pole o sa iti dea si o bere. daca descoperi vinovatul

Si zi altceva in afara de "mergi la reprezentanta"

Uite ca omul a fost la reprezentanta, si oops, aia nu au idee ce se petrece.

 

On topic, daca e intradevar convertizorul in timp o sa produca si alte simptome.

Pole, M6 ala nu avea cutie SMG cumva ?

Edited by DOMI
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

daca il treci pe manual iti arara in bord in ce treapta este.apoi mergi normal cu ea fara sa mai schimbi.o lasi pe manual si o lasi sa isi schimbe singura. ai sa vezi ca daca te opresti la stop,semafor...o sa iti arate m2 , adica manual a 2 a, si asa pleaca din a 2 a :) de aici am zis asta...deci cred ca pleaca cu a 2 pana la urma :)
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si oricum o cutie automata nu pleacă într un singur drum după loc. Grupeaza mai multe drumuri . A mea dacă o dau pe manual si plec in a 1 a este destul de violenta plecarea din cauza cuplului. Plecand in a 2 a protejează cutia si motorul. Si mai ales convertorul si formare drum care preiau prima oară cuplul Edited by malasorte
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@LYM

pai au postat colegii de mai sus :) si toate sunt steptronic. :)

E cam greu de masurat ce simti tu in urina sau ce vezi pe youtube , eu vorbesc de manuale si documentatii tehnice.

Or fi postat, insa nu inseamna ca este si adevarat. Dariusel zice ca pleaca cu a 2a, Pole cu 1a; eu totusi tind sa-l cred pe Pole, macar omul a avut ceva masini la viata lui si stie cat de cat cu ce se mananca.

Deci oamenii nici macar n-au avut curiozitatea sa numere cate schimburi de viteza face cutia, ci au preferat sa ia de bun ce gasesc pe forum.

 

As fi foarte curios sa vad, la modul cel mai serios, un filmulet cu un steptronic ce pleaca cu a 2a de pe loc (filmat de la stop pana la 100km/h).

 

Cat despre simtitul in "urina", prefer sa nu ma anturez in a raspunde acestor tipuri de exprimari.

Btw, din ce manuale si documentatii tehnice vorbesti tu? :) eu vad ca vorbesti doar din auzite si nu argumentezi cu absolut nimic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dovada ca masina porneste cu treapta 1 de viteza:

 

q.e.d.

Sunt masini care pornesc in treapta a 1a dar nu este o regula. Tu ai demonstrat ca masina ta pleaca in a 1 a dupa loc. ATAT. Si a mea daca pun pedala la fund cupleaza imediat a 1 a.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Referitor la plecatul in a 1-a sau a 2-a. Este o chestie de soft. Cel mai vechi pleca cu a 2-a si au modificat de la o anumita versiune si pleaca cu a 1-a. Au facut asta pentru ca se duceau repede cutiile dand soc din 2 in 1 cand ii dadeai tare la plecare. Deci e vorba de soft, daca e mai vechi pleaca cu a 2-a..daca e mai nou pleaca cu a 1-a. Cautati pe google, eu am citit asta mai demult :rolleyes:

 

Edit: a mea tot cu a 1-a pleaca de pe loc, de fiecare data.

Edited by Tudor NTD
Link to comment
Share on other sites

Eu personal cred ca o cutie pica mult mai repede daca pleaca numai in a 1a deorece cuplu vine aproape 1 pe 1 pe cutie.Si asta mai ales la un diesel . Cele noi cred ca sunt facute asa pentru sportivitate si ultimul lucru la care s au gandit a fost fiabilitatea. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

m-ai dovedit LYM, in sfarsit,

 

 

daca e filmulet pe youtube, treaba e clara. :)

Acum mai stiu eu cat o fi apasat el pe pedala aia de acceleratie :) ? ca daca apasa ceva mai tare pleaca cu I-a.

 

 

Acum sa revenim la oile noastre... ceva util ai de zis.. sau mai pui un filmulet pe youtube, o adresa de reprezentata ceva..:)

Edited by DOMI
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu personal cred ca o cutie pica mult mai repede daca pleaca numai in a 1a deorece cuplu vine aproape 1 pe 1 pe cutie.Si asta mai ales la un diesel . Cele noi cred ca sunt facute asa pentru sportivitate si ultimul lucru la care s au gandit a fost fiabilitatea.

 

De obicei producatorul limiteaza cuplul in treptele 1 si 2

Link to comment
Share on other sites

De obicei producatorul limiteaza cuplul in treptele 1 si 2

In mod normal asta s a facut decat la masinile a caror cutii au fost fabricate pentru un cuplu maxim mai mic decat cel dezvoltat de motor. Par exemplu asta a fost o solutie de avarie pentru e39 530d Automatic. La e38 730d ( masina mea) cutia suporta un cuplu mai mare cu vreo 30 nm si automat motorul este lasat in voie. Oricum socurile dintr o cutie de viteza automata sunt mult atenuate de convertor ce prin constructia lui distribuie gradual cuplu motor catre forward drum. Nu este ca la un ambreaj clasic care cand ridici piciorul dupa pedala motorul se pune in sarcina directa cu cutia transmitand socuri imense.

La diesel in schimb din cauza cuplului puternic la turatii mici cutiile de viteze automate au de suferit mai mult decat cele de pe masinile pe benzina. Aici din punctul meu de vedere uleiul trebuie schimbat la vreo 50 de k mai ales daca masina este forjata.

Daca uleiul e schimbat la timp mai raman problemele de proiectare de genul :

convertor subdimensionat ( prea putine randuri de discuri),

carcase care se sparg,

pompe de ulei care cedeaza ( ele in sine sau rulmentul sau cuzinetul lor),

mai rar blocuri hidraulice,

de multe ori din cauza proastei raciri a uleiului cauzata de o proasta proiectare a radiatorului

rulmenti de sens care se blocheaza

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

pole ai incercat sa mergi cu masina si testerul conectat ? Sa vezi exact ce se intampla cand apare ezitarea si scaderea de turatie? Ar trebui sa se modifice ceva date pe acolo si poate te ajuta mai departe . Nici eu nu cred ca e de la schimb ulei . In general sunt multe SF-uri care se mai intampla cand schimbi ceva si imediat asociezi cu ultima interventie . Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

m-ai dovedit LYM, in sfarsit,

 

daca e filmulet pe youtube, treaba e clara. :)

Acum mai stiu eu cat o fi apasat el pe pedala aia de acceleratie :) ? ca daca apasa ceva mai tare pleaca cu I-a.

 

Acum sa revenim la oile noastre... ceva util ai de zis.. sau mai pui un filmulet pe youtube, o adresa de reprezentata ceva..:)

Filmuletul de pe youtube este pus de mine, daca nu te-ai prins, si daca as fi apasat mai usor pe pedala cred ca n-ar mai fi plecat de pe loc, dar tu tine-o pe-a ta, ca tu "stii" mai bine :laugh:

 

Am spus deja ce-am avut util de spus - ti-am contrazis ineptiile pe care le debitezi pe-aici si care induc lumea in eroare.

Oricum, cine are un gram de creier in cap poate sa afle si singur adevarul, nu trebuie sa se ia dupa nimeni.

normal masina ta e setata sa plece cu a doua de pe loc, nu cu I-a

 

Asta e valabil cam pentru toate cutiile automate din 95 incoace.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chiar Pole a spus ca 530d pleaca cu 1a. Am postat film cu 535xi care pleaca cu 1a. Am testat 525dA si pleaca cu 1a. Am testat F10 535d (step cu 8 viteze, 313CP/630Nm) si pleaca cu 1a. Nu mai vorbesc de a mea care, evident, pleaca tot cu 1a.

Poti sa ne dai un singur exemplu de BMW steptronic care pleaca cu a 2a de pe loc in D sau DS? (facand abstractie, bineinteles, de cazurile speciale, gen zapada/gheata pe jos)

Probabil cand masina a fost noua pornea cu 1 dupa loc ,dar din cate am inteles cei care si-au pus soft 2012 porneste cu a 2-a,ma refer 525.Cert e ca a mea porneste cu a 2-a ,cum am verificat?am pus pe manual am pus in viteza 5 si cand am lasat de frana s-a schimbat ea singura in 2.

Edited by 99buz
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.