Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

releu(modul)buji incandescente


Recommended Posts

Fiind la prima masina diesel rog daca poate sa imi spuna si mie cineva unde e amplasat releul de buji(masina e90 320d)pt. ca in urma unei diagnoze ,,inculpatul,,avea eroare (desi masina porneste normal la temperaturile de acum)si cele 4 buji la fel aveau eroare .Acum eu am cumparat releul si cele 4 buji toate pe beru dar nu stiu unde e montat releul in cauza si daca e complicata procedura de inlocuire.

 

Multumesc anticipat pt. un raspuns cat mai detaliat :rolleyes:

Edited by Sibianul
Link to comment
Share on other sites

In primul rand ce motorizare ai? M47N2 sau N47? Eu iti atasez o poza cu el pentru motorizarea M47N2, e sub galeria de admisie. Nu prea te ajuta poza, dar sa-ti poti face o idee.

M47n2 -(multumesc IulianC)trebuie data jos galeria pt.a avea acces la el ?

Link to comment
Share on other sites

La mine(tot E90/320D, M47N2) a schimbat bujiile prima oara, deci galeria data jos, dupa care tot "de sus" a schimbat si releul, dar respectivul s-a chinuit sa ajunga la el. Foarte incomoda pozitia de sus! Dupa toate astea, s-a montat la loc galeria!
Link to comment
Share on other sites

La mine(tot E90/320D, M47N2) a schimbat bujiile prima oara, deci galeria data jos, dupa care tot "de sus" a schimbat si releul, dar respectivul s-a chinuit sa ajunga la el. Foarte incomoda pozitia de sus! Dupa toate astea, s-a montat la loc galeria!

Si bujile cu ce fel de cheie se desfac tot ceva in gen tubulara ,sau merge cu inelara ;daca imi poate raspunde cineva care a facut procedura de inlocuire

Link to comment
Share on other sites

Si bujile cu ce fel de cheie se desfac tot ceva in gen tubulara ,sau merge cu inelara ;daca imi poate raspunde cineva care a facut procedura de inlocuire

 

la bujii iti trebuie tubulara de 10 lunga(capatul bujiei este destul de lung)

Link to comment
Share on other sites

Nu e reglaj, daca tragi de el iasa afara si observi ca are o garnitura o-ring pe buton.

Poti sa il scoti sa vezi. Nu m-am prins care e rostul lui, poate se vede daca ii ars releul cand dai butonul acela jos, deoarece se vad ceva curcuite pe o placa.

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa schimb si bujiile si releul -culmea bujiile s-au desfacut usor si mie de ele imi era mai frica ;in schimb releul mi-a pus ceva probleme ca nu reusam sa gasesc pozitia sa pot scoate cele 2mufe.

Multumesc pe acesta cale celor care m-au ajutat cu sfaturi-,,Robert_TAU,,-,,kddy ,,Dr.Cipry,, :thumbsup:

Edited by Sibianul
Link to comment
Share on other sites

Porneste mai bine acum? :)

'Robert---pornea bine si inainte,nu aveam probleme bujiile nu au fost arse dar daca tot auzisem de probleme ca se rupa am zis sa le schimb si pe alea-eu am schimbat mai mult pt ca aveam eroare pe releu si automat si pe cele 4 buji desi in urma verificarii bujiilor acestea nu au fost arse erau tot beru se pare ca au mai fost schimbate pt ca s-au desfacut chiar usor ,in schimb releul a fost cel original de cand era masina si acum i-am pus cel nou beru ,eu nu circul cu ea decat la drumuri mai lungi si prima cheie dupa o perioada mai lunga de stat parca oscila putin relantiul o sec.sau doua acum se pare ca nu mai oscileaza chiar deloc.

Robert---Multumesc cu stima si respect

Link to comment
Share on other sites

Releul ala mi-a dat si mie batai de cap.

Am zis ca scot furtunul de la joja ca nu puteam nici cum sa desfac o piulita pe jos, si ce sa vezi...am pierdut ~2L de ulei dupa ce am scos tubul in care intra joja :|

Are o pozitie tare aiurea.

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Releul ala mi-a dat si mie batai de cap.

Am zis ca scot furtunul de la joja ca nu puteam nici cum sa desfac o piulita pe jos, si ce sa vezi...am pierdut ~2L de ulei dupa ce am scos tubul in care intra joja :|

Are o pozitie tare aiurea.

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

Pe sub masina e cel mai ok de ajus la releu (asta la e90)desfaci scutul mare si mai ai o tabla prinsa in 2piulite din acelea de plastic,daca o dai jos si pe aceea ai accesul mai usor pt manevra--acum ca l-am schimbat dupa indicatiile lui robert ma dau si eu rotund si explic la altii :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

E bine ca ai schimbat si bujiile dar nu era neaparat necesar. Din cate stiu dau eroare daca releul este busit. Dupa ce schimbi releul, nu mai sunt probleme. Oricum cu releul proaspat nu o sa ai probleme la pornire la temperaturile foarte joase care se anunta in perioada urmatoare ... -20C.
Link to comment
Share on other sites

Unii recomanda sa schimbi si bujiile si releul. E un cerc vicios acolo, se poate intampla ca o bujie arsa sa arda si releul ( din ce spun mecanicii ). Pui releul nou si te trezesti cu el ars.

 

Nciodata nu vei stii exact care ii treaba cu ele.

 

PS: Le-am schimbat si eu la E46 cu ~2 luni si releul si bujiile, deaia ziceam ca m-am chinuit un pic cu releul pe sub masina. Daca n-ai mai facut niciodata, iti da de furca :)

Edited by Dr.Cipry
Link to comment
Share on other sites

Am vazut acum ceva vreme niste imagini cu un releu de bujii stricat. Problema o reprezinta niste conductori foarte rigizi care se rup din lipituri din cauza vibratiilor motorului. Se poate repara destul de simplu prin inlocuirea conductorilor rigizi cu unii mai flexibili cu aceleasi proprietati electrice. Nu ai nevoie decat de putina indemanare cu un pistol de lipit. In fine e mai lejer sa il schimbi pur si simplu. Pentru a evita schimbarea bujiilor se poate pune pe tester masina dupa schimbarea releului si se verifica daca mai exista erori de bujii arse.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.