Jump to content

Seria 5 E34 1988-1996


WLF

Recommended Posts

da intr-adevar 520i e un pic mai economic ca 525i, iar impozitul dupa datele tale de tine, ar fi 1 plin pentru 520, 3 plinuri pentru 525. sa zicem ca un 525 bun ar avea consum 14 in oras, trebuie facut un calcul in functie si de cati km / an ar vrea sa faca.

 

la 20mii de km pe an, benzina 95 3.17 ron / l sa zicem (atat am pus ultima oara),

consum 12 la 100 de km vine 2400l = 30 plinuri = 7608 ron

consum 14 la 100 de km vine 2800l = 35 plinuri = 8876 ron

 

deci diferenta de consum e cam dubla fata de diferenta de impozit. iar 20mii de km pe an este putin, si benzina la 3.17 n-a mai fost de mult.

concluzia mea e ca totusi consumul conteaza mai mult decat impozitul.

 

ca o paranteza, 525-ul meu imi lua 15 in Bucuresti cand nu aveam A/C si 17 dupa ce am montat A/C. dar al meu e din ala tarat si obosit prin Romania, unul din Germania ar trebui sa consume mai putin.

 

uite aici consumurile care le dau cei de pe e34.de, ar trebui sa fie cele din carte:

http://www.e34.de/e34/unterhalt.htm

 

fa niste calcule si vezi cum iti iese mai bine.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

da intr-adevar 520i e un pic mai economic ca 525i, iar impozitul dupa datele tale de tine, ar fi 1 plin pentru 520, 3 plinuri pentru 525. sa zicem ca un 525 bun ar avea consum 14 in oras, trebuie facut un calcul in functie si de cati km / an ar vrea sa faca.

 

525-ul meu imi lua 15 in Bucuresti cand nu aveam A/C si 17 dupa ce am montat A/C. dar al meu e din ala tarat si obosit prin Romania, unul din Germania ar trebui sa consume mai putin.

 

asa este

dar sa nu omitem faptul ca este tanar(21 ani), poate nu castiga indeajuns de mult incat sa intretina un 525, chiar daca merita toti banii aceasta masina

pentru varsta lui este suficient un 520i

mai nou vad ca se aduc de dincolo bmw 316-318.

Link to comment
Share on other sites

da intr-adevar 520i e un pic mai economic ca 525i, iar impozitul dupa datele tale de tine, ar fi 1 plin pentru 520, 3 plinuri pentru 525. sa zicem ca un 525 bun ar avea consum 14 in oras, trebuie facut un calcul in functie si de cati km / an ar vrea sa faca.

 

525-ul meu imi lua 15 in Bucuresti cand nu aveam A/C si 17 dupa ce am montat A/C. dar al meu e din ala tarat si obosit prin Romania, unul din Germania ar trebui sa consume mai putin.

 

asa este

dar sa nu omitem faptul ca este tanar(21 ani), poate nu castiga indeajuns de mult incat sa intretina un 525, chiar daca merita toti banii aceasta masina

pentru varsta lui este suficient un 520i

mai nou vad ca se aduc de dincolo bmw 316-318.

 

in priviinta venitului nu e sigur.am firma.daca firma merge imi permit si seria 7.cand nu sunt vanzari nici roata la vulcanizare nu o pot duce la o bicigleta.reparatiile la masina majoritatea le fac singur deci e un avantaj.20.000 km/an pt mine e mult.iar diferenta intre cele doua de consum din cate am citit e de 1l.cel de 2000 trebuie fortat mai tare sa ajunga unde ajunge 2500.au aparut multe 316-318 dar mie nu-mi trebe asa ceva.e36 nu-mi place.nu aduce asa mult a bmw cum o face e34 sau e30.am avut un e30 324d si am condus 2 e34.cunosc modelul si ce poate.deci nu vreau seria 5 pentru ca am avut o macheta cu el cand eram mic si acuma sunt obsedat.optam pentru un e30 dar e non-euro.iar e34 e euro2.si din motivul asta optez pentru e34.ar mai fi si confort si siguranta.cand ajung in germania ma voi hotara ce motor imi iau in functie de ce gasesc.iar intertinerea nu conteaza cat e.nu e chiar asa scumpa fata de alte masini.ma refer la piese aici.si decat un golf 3 mai bine imi iau marca de suflet.chiar daca o tin in fata blocului pana am bani sa o fac, makr stiu ca o conduc din pasiune, nu din obligatie.despre asta e vorba nu?pleasure in driving in the ultimate driving machine.va multumesc pentru pareri.ideea e ca voi alege un 525 doar daca 520 e mai lenes decat un audi a4 1.8 sau mai stiu eu ce.

Link to comment
Share on other sites

eu am mers si cu motoare mai mari,insa stai linistit,ca nu se tine dupa tine nici passat,nici 406 hdi,nici logan nici a4 1,9 tdi!!e34 520 vanos,e masina de masina,vorbesc pentru ca am si eu 520i,am vrut in 525,insa stii ce nasol e sa n-ai bani de taxe si mai rau e ca mereu se intampla sa expire atunci knd esti in gaura de bani!520i imi consuma cat dacia mea din 86,bine aia era un pic modificata si ajungea in 12 consum!!520-ul ia la 10-12,da sa stii ca imi consuma 8 la drum intins!!!piesele sunt rezonabile,16 miliaone un vanos,14 milioane rampa de taketi,10 milioane distributia,o rectificare de _chiulasa_ la 4-5 milioane cu pus semeringuri noi,schimbat 2-3 supape,motorul il faci din 40 de milioane ca nou si cu garantie,piese originale BMW,nu adiacente!!!cat despre bucasaraie,300 de euro kitt-ul sport fata spate!!!caroseria e durabila,atat timp cat nu a fost lovita,adica o iei o retusezi ca trebuie sa fie zgriata,un polish la toata si e ca noua!!pe urma incepe electrica,un comutator ceva,un senzor,sa zic max de 60 de milioane si masina e in stare de 98-99% si asta le faci in timp!!!bafta vezi pe ce dai bani,si ia-ti 520 ca noi nu avem unde sa fugim cu 525 in romania,ne aburesc unii ca ma duc pe autostrada,poi ma duc pana la autostrada???eu vreau sa ajung la brashov in 30 de minute,nu se poate accident,si atunci stai cu treapta 1 si 2 si barbireste motorul de 2500 de te indoaie,atunci se vede diferenta la consum tati! ps:daca 520 are motor mic,dacia 1300 cum avea motorul pt o caroserie de o tona??? bafta multa
Link to comment
Share on other sites

eu am mers si cu motoare mai mari,insa stai linistit,ca nu se tine dupa tine nici passat,nici 406 hdi,nici logan nici a4 1,9 tdi!!e34 520 vanos,e masina de masina,vorbesc pentru ca am si eu 520i,am vrut in 525,insa stii ce nasol e sa n-ai bani de taxe si mai rau e ca mereu se intampla sa expire atunci knd esti in gaura de bani!520i imi consuma cat dacia mea din 86,bine aia era un pic modificata si ajungea in 12 consum!!520-ul ia la 10-12,da sa stii ca imi consuma 8 la drum intins!!!piesele sunt rezonabile,16 miliaone un vanos,14 milioane rampa de taketi,10 milioane distributia,o rectificare de _chiulasa_ la 4-5 milioane cu pus semeringuri noi,schimbat 2-3 supape,motorul il faci din 40 de milioane ca nou si cu garantie,piese originale BMW,nu adiacente!!!cat despre bucasaraie,300 de euro kitt-ul sport fata spate!!!caroseria e durabila,atat timp cat nu a fost lovita,adica o iei o retusezi ca trebuie sa fie zgriata,un polish la toata si e ca noua!!pe urma incepe electrica,un comutator ceva,un senzor,sa zic max de 60 de milioane si masina e in stare de 98-99% si asta le faci in timp!!!bafta vezi pe ce dai bani,si ia-ti 520 ca noi nu avem unde sa fugim cu 525 in romania,ne aburesc unii ca ma duc pe autostrada,poi ma duc pana la autostrada???eu vreau sa ajung la brashov in 30 de minute,nu se poate accident,si atunci stai cu treapta 1 si 2 si barbireste motorul de 2500 de te indoaie,atunci se vede diferenta la consum tati! ps:daca 520 are motor mic,dacia 1300 cum avea motorul pt o caroserie de o tona??? bafta multa

 

mi-ai dat un raspuns foarte detaliat.merci.ai dreptate cu impozitu, atunci trebe platit cand ai mai putin.dar in ceea ce priveste costurile de intretinere ma cam sperii.tu aici te referi la costuri care aduc masina in stare de "showroom" ca sa zic asa nu?de unde 10 milioane distributia?nu e pe lant?iar tachetii sunt hidraulici, nu cred ca se duc asa de repede.rectificare de _chiulasa_ nu vad de ce din moment ce e buna.vanos-ul chiar asa de repede se duce?ca vad ca se vorbeste des de inlocuirea vanos-ului.totusi eu zic ca piesele nu sunt cu mult mai scumpe decat la majoritatea marcilor din aceeasi clasa.audi a6 sau chiar a4 sau opel sau mai stiu eu ce.probabil vreo 10%.de exemplu o curea pt motor de 2000 m20 e mai ieftina decat o curea de audi a4.rolele la fel.filtrele la acelasi pret.etc etc.

Link to comment
Share on other sites

Pentru anul 2008 am platit impozit la E34 525i 375ron, iar asigurarea 440ron. In oras un 525i consuma aprox. cu 1,5 litri benzina mai mult decat un 520, iar in afara mai putin cu 1 litru. Si asta pe probate cu un 520 al unui prieten si cu fostul meu 525. Bine, aici depinde si de starea tehnica a celor doua modele.

 

Referitor la asigurare in 2009 se anunta majorari la asigurari cu pana la 40%, iar la impozit in orasul din semnatura va fi undeva la 420ron/an.

Edited by -Felix-
Link to comment
Share on other sites

eu am mers si cu motoare mai mari,insa stai linistit,ca nu se tine dupa tine nici passat,nici 406 hdi,nici logan nici a4 1,9 tdi!!e34 520 vanos,e masina de masina,vorbesc pentru ca am si eu 520i,am vrut in 525,insa stii ce nasol e sa n-ai bani de taxe si mai rau e ca mereu se intampla sa expire atunci knd esti in gaura de bani!520i imi consuma cat dacia mea din 86,bine aia era un pic modificata si ajungea in 12 consum!!520-ul ia la 10-12,da sa stii ca imi consuma 8 la drum intins!!!piesele sunt rezonabile,16 miliaone un vanos,14 milioane rampa de taketi,10 milioane distributia,o rectificare de _chiulasa_ la 4-5 milioane cu pus semeringuri noi,schimbat 2-3 supape,motorul il faci din 40 de milioane ca nou si cu garantie,piese originale BMW,nu adiacente!!!cat despre bucasaraie,300 de euro kitt-ul sport fata spate!!!caroseria e durabila,atat timp cat nu a fost lovita,adica o iei o retusezi ca trebuie sa fie zgriata,un polish la toata si e ca noua!!pe urma incepe electrica,un comutator ceva,un senzor,sa zic max de 60 de milioane si masina e in stare de 98-99% si asta le faci in timp!!!bafta vezi pe ce dai bani,si ia-ti 520 ca noi nu avem unde sa fugim cu 525 in romania,ne aburesc unii ca ma duc pe autostrada,poi ma duc pana la autostrada???eu vreau sa ajung la brashov in 30 de minute,nu se poate accident,si atunci stai cu treapta 1 si 2 si barbireste motorul de 2500 de te indoaie,atunci se vede diferenta la consum tati! ps:daca 520 are motor mic,dacia 1300 cum avea motorul pt o caroserie de o tona??? bafta multa

 

 

Cu 525-ul nu e musai sa te duci pe autostrada. Puterea suplimentara pe care o are motorul este numai buna in depasiri de cele mai multe ori acest motor te scapa de coloane de 10 - 12 masini, in frunte fiind o Dacie obosita sau alta epava care incurca circulatia. Pe autostrada poate circula oricine cu viteza maxima pe care o poate masina, insa acesta nu e relevant. Cand ai 192cp, nu-i folosesti la maxim ca un nebun, ci simti siguranta in suflet pentru ca acest motor te scoate din multe probleme. Mers cu vit I si II, un 525 nu are voie sa consume mai mult de 16%, doar daca ai pe turometru 3500 ture.

 

Iar unele preturi pe care le-ai postat sunt foarte mari, comparativ cu ceea ce am gasit eu prin magazinele auto din orasul meu. Si daca ai de unde si dai 6000 ron pentru reparatia unei masini, eu zic ca se merita, avand in vedere ca tu vei circula cu ea vreo cativa ani buni.

Link to comment
Share on other sites

nu pica piesele de pe E34 asa usor

al meu merge perfect si nu am schimbat decat consumabilele si bordul, din cauza pixelilor morti...

piesele nu sunt asa scumpe

un schimb de placute frana + discuri+ manopera, m-a costat 1200 ron.

un cap bara costa 40 ron, etc...

la logan injectoarele costa 5000 lei cu montaj, la dacie pe injectie catalizatorul costa 1200 lei...

deci stai linistit in privinta pieselor la E34 ca nu sunt scumpe deloc, trebuie doar sa ai grija de masina si va merge perfect ani multi. cauta sa aiba interior de piele, te va tine 10 ani fara sa se rupa tapiteria, neaparat clima, vanos si sa fie cu motor M50.

 

P.S. la impozite m-am uitat eu gresit pe facturi, la 520i am platit 170 lei pe an, stiam ca la 525i este dublu sau mai mult, felix mi-a confirmat.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

eu ti-am dat niste preturi recente,piese originale luate de la Bavaria,am bagat in motor de 46 de milioane,de vreo 25 de milioane era necesar,adica distributia mai mergea 100 de mii,sau poate mai bine si tachetii mai mergeaua,insa daca investisem in vanos nou,rectificare _chiulasa_,garnitura _chiulasa_,2 senzori,am zis hai si cu restul si practic motorul e ca nou,asta nu inseamna ca masina era terminata sau nu puteam sa mai trag de ea,puteam sa schimb doar semeringurile si era ok,insa ar fi trebuit sa intervin la vanos,pentru ca se simtea ca e bolnav,cum au spus si colegii,nu te speria,eu am avut resurse,am vrut sa-mi iau o masina mai nou,un e39 sau un A4,insa cand am vazut ca trebuie sa dau peste 1500 de euro la stat pe taxa de inmatriculare am zis mai bine nu,mi-am luat e34 si sunt multumit,taxa a fost 480 euro!!masina e impecabila,sincer eram multumit si cand am luat-o acum sunt si mai multumit,trage mai bine si fuge mai bine,inca odata nu te speria,eu am schimbat ca mi-am propus si pentru ca am avut de unde,nu era chiar atat de urgent!!!
Link to comment
Share on other sites

multam tuturor de raspunsuri.stiam ca nu-s chiar asa scumpe piesele, dar la ce tine de motor nu m-am interesat.oricum distributia e pe lant deci nu ar trebui sa-mi bat capul.cum am mai zis, ramane sa ajung si prin germania sa vad ce gasesc.dar consider un 520i suficient.eu zic ca te scoate si ala cand faci o depasire.consumul de 15% in oras e destul de mult pt mine.eu circul doar in oras si mai fac cateva drumuri de bucuresti.unul pe luna.un 520i eu consider ca pot sa-l conduc astfel incat sa scot un 11-12 tinand cont ca orasul e mic.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut si as avea o intrebare si poate ma puteti ajuta cu un sfat. Sunt fan BMW de mult timp si am gasit un 525 TDS Turing din 1993. Cunosc un pic modelul asta (a avut fratele meu unul de mult) prin 1996. Vreau sa stiu daca are distributie pe lant sau pe curea. Cele pe benzina stiu ca au pe lant dar la Diesel nu am gasit nici o mentiune. Stau in Germania unde m-am mutat de curand si am nevoie de o masina sa fac naveta si sa fie cat de cat sigura pentru copil. Daca nu e chiar faramata ma gandesc chiar sa o pastrez mai mult si sa investesc in ea.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salut ! Am si eu o micuta problema <_< , spun micuta pentru ca pentru adevarati cunoscatori este una mica , pentru mine e ceva ce ma irita rau. In curand vreau sa montez niste jante de 17 ci cauciucuri 235/45/17 sau 235/40 eventual . Trebuie sa umblu la suspensie ? Daca trebuie sa umblu spuneti-mi si mie ce ar trebui sa caut . Ma intereseaza un set complet (amortizoare fata-spate , arcuri fata-spate)dar nu stiu ce firma , etc. Daca aveti vreo idee va rog mult . Un site ceva de unde se cumpara on-line daca stie cineva .

Multumesc mult

Link to comment
Share on other sites

Salut ! Am si eu o micuta problema <_< , spun micuta pentru ca pentru adevarati cunoscatori este una mica , pentru mine e ceva ce ma irita rau. In curand vreau sa montez niste jante de 17 ci cauciucuri 235/45/17 sau 235/40 eventual . Trebuie sa umblu la suspensie ? Daca trebuie sa umblu spuneti-mi si mie ce ar trebui sa caut . Ma intereseaza un set complet (amortizoare fata-spate , arcuri fata-spate)dar nu stiu ce firma , etc. Daca aveti vreo idee va rog mult . Un site ceva de unde se cumpara on-line daca stie cineva .

Multumesc mult

nu treb. sa modifici suspensia. sa-ti cumperi jante cu ET corespunzator E34, astfel incat sa nu-ti atinga fie de amortizor fie de buza aripii.

Link to comment
Share on other sites

AdicĂŁ un ET apropiat de 20.

 

Am gasit deja jante cu ET 20 deci cele corecte. dar in cazul in care as vrea sa-mi pun ceva mai serios ca suspensi ce ar trebui sa caut? Ale mele nu stiu cat de bune sunt dar nu ma incred. Vreau sa aduc masina la starea din poza atasata (kit estetic , tot aproape la fel , sa spunem ca exista posibilitatea sa doresc sa ii mai las din garda, si poate suna prostesc dar masina va fi folosita pentru transport de persoane , deci poate fi vb de o greutate de 5 persoane plus ceva bagaj , nu as vrea sa ma trezesc ca se belenseaza , sau ca se lasa la greutate si atinge ceva.

Mersi mult

post-22293-1233574464_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aratã cam urât.

 

E34 este o maÂşinĂŁ cu un design clasic, nu prea are rost sĂŁ faci astfel de modificĂŁri la o asemenea maÂşinĂŁ.

 

Mai bine o pui la punct, schimbi tot ce este uzat Âşi ĂŽi iei un set miÂşto de jante.

 

A , am inteles idea. Nu spun ca nu ai dreptate dar........problema e ca am nevoie de o masina care sa iasa in evidenta si asta ma impinge la genul asta .Eu de altfel prefer un seria 7 dar deocamdata ma ustura asa ca imi propun pentru viitor.

Mersi mult de sfaturi , au fost folositoare pentru ca am gasit ce imi trebuia.

Salut

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.