Jump to content

Seria 5 E34 1988-1996


WLF

Recommended Posts

am un zgomot suspect la vanos.motorul merge ok,in turatie sta normal,mers foarte rotund cu toate astea se aude un usor tacanit la vanos,nu tot timpul.cineva imi spunea ca se poate regla ceva prin interior..e corect sau trebuie schimbat din cauza aparitiei uzurii? poate stie cineva sa ma lamureasca,chestia ma depaseste.
Link to comment
Share on other sites

am un zgomot suspect la vanos.motorul merge ok,in turatie sta normal,mers foarte rotund cu toate astea se aude un usor tacanit la vanos,nu tot timpul.cineva imi spunea ca se poate regla ceva prin interior..e corect sau trebuie schimbat din cauza aparitiei uzurii? poate stie cineva sa ma lamureasca,chestia ma depaseste.

 

nu ai ce sa reglezi. LA m50, daca uleiul nu e la maxim sau aproape de maxim se aude un fel de rontait. Daca e alt zgomot poate fi alta problema. La Vanos sunt niste o-ring-uri care se inlocuiesc, e un kit de reparatie de Beysan System. Cand umbli acolo mai inlocuiesti ceva garnituri, chestii se mai aduna una alta. Cam toate e34, e38, e39 cu motoare m50, m52 au suferit mai mult sau mai putin de boala asta. Trage mai prost mai jos de 3000 de ture, dificil de detectat, ca nu stii cum mergea motorul ala nou. Incepe sa tacane, la relanti ai variatii bruste de RPM, ezitari in acceleratii, se ineaca. .. asta deja in cazuri extreme.

Costa vreo 30 de dolari kitul. problema e ca e foarte mult de munca si iti trebuie niste chei speciale. Foarte putini mecanici stiu sa alinieze corect distributia la M50, M52. Una peste alta costa ceva.

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm

Incearca mai intai cum spuneam eu, sa tii uleiul mai sus. Poate nu e de calitate oricum.

Link to comment
Share on other sites

nu ai ce sa reglezi. LA m50, daca uleiul nu e la maxim sau aproape de maxim se aude un fel de rontait. Daca e alt zgomot poate fi alta problema. La Vanos sunt niste o-ring-uri care se inlocuiesc, e un kit de reparatie de Beysan System. Cand umbli acolo mai inlocuiesti ceva garnituri, chestii se mai aduna una alta. Cam toate e34, e38, e39 cu motoare m50, m52 au suferit mai mult sau mai putin de boala asta. Trage mai prost mai jos de 3000 de ture, dificil de detectat, ca nu stii cum mergea motorul ala nou. Incepe sa tacane, la relanti ai variatii bruste de RPM, ezitari in acceleratii, se ineaca. .. asta deja in cazuri extreme.

Costa vreo 30 de dolari kitul. problema e ca e foarte mult de munca si iti trebuie niste chei speciale. Foarte putini mecanici stiu sa alinieze corect distributia la M50, M52. Una peste alta costa ceva.

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm

Incearca mai intai cum spuneam eu, sa tii uleiul mai sus. Poate nu e de calitate oricum.

s a notat.ultima data am bagat mobil 1 10-40 dar nu cred ca e cel mai indicat.am deja vreo 5000,cred ca o sa bag castrol gtx.ala parca e 5-40?oricum de consumat nu consuma ulei,eventual ceva nesemnificativ in parametri.

Link to comment
Share on other sites

E adevarat ca motoarele M50 de pe E34 cele fara vanos nu au senzor de detonatie ?

Si cele cu vanos au si acest senzor ?

La M50B25TU (cu VANOS) ai sigur senzori de detonatie . De fapt motoarele care au DME 3.3(V8) si 3.3.1(L6) au senzor de detonatie , 4 pt motoarele V8 si 2 pt motoarele L6 . Motoarele nonvanos parca au DME 3.1 , deci nu au. De fapt in manualul Bentley scrie ca senzorii de detonatie s-au montat incepand cu motoarele cu DME 3.3 ( pag 156 )

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Intentionez sa imi cumpar un BMW 525ix 1992.

 

Ce sfaturi imi puteti da?

 

Masina pare a fi in toate mintile ei. Necesita o baterie noua, scaunul sofer retapitat si ambreiajul aerisit. In rest masina nu are rugina si pare a fi ok in rest. Consumabilele sunt proaspat schimbate.

Link to comment
Share on other sites

Dar ca si costuri de intretinere? Ma va manca de bani?

In afara de clasicele probleme de natura electrica nu o sa am surprize cu transmisia? cu diferentialul fata? cu blocantul?

 

Banii sunt foarte buni si masina arata foarte bine de aceea si iau in considerare serios sa o cumpar.

Sunt anumite lucruri pe care ar trebui sa le am in vedere atunci cand o cumpar?

Link to comment
Share on other sites

nu ai probleme cu transmisia, probleme o sa ai cu bratele si cu articulatia in general, sunt sensibil mai scumpe cam la orice inseamna articulatie fata de un E34 normal.

Si cum stii bine in ROmania articulatiile nu tin asa de mult.

Totusi nu sunt chiar o avere..

 

 

 

Consumul e ceva mai mare fata de varainta clasica.

 

Depinde cati km faci cu ea anual,

De renumitrele probleme electrice eu am tot auzit dar sincer nu am intalnit pe cineva sa aibe cu adevarat probleme mari.

Eu am avut o singura chestie cu un bec de frana, dar cam atat..

In diferentiale faci un schimb de ulei si nu te doare capul, intra cate 1.25 l si e ieftin.

 

Altfel e o masina foarte faina, si rara.

Imi place foarte mult RWD, dar dupa ce m-am dat iarna asta de-a dura paraca era bun si un XI.. :)

Trebuie sa tii cont ca orice BMW de varsta asta costa ceva daca vrei sa ai cu adevarat grija de el.. au deja multi ani si mai cedeaza tot felul de maruntisuri care iti manca bani..

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

domi subscriu,cat despre problemele electrice,reusesti sa le dai de capat cu un manual bun si multa rabdare si/sau experienta

 

personal m am lovit de astfel de probleme,la inceput ti se par un capat de lume,ca sa descoperi ulterior ca erau doar niste relee care nu faceau contact sau sigurante arse :rolleyes:

 

dupa mine e34 este un model destul de fiabil,mai ales ca vorbim de masini trecute de 15 ani si uneori cu destui km

Link to comment
Share on other sites

da, se poate face retrofit, dar iti trebuie destul de multe piese, si daca ai manula e si ceva mai complicat.

E un computer micut, maneta, un cablu secundar de acceleratie, si un actuator..

Daca ai manuala iti trebuie un switch suplimentar pentru ambreiaj.

Toate piese sunt lejer 150 de euro, daca nu si mai bine.. daca gasesti la dezemembrai. Problema cea mai mare e computerul tau sa se pupe cu computerul mic de control...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eu am un 525 ix din 95 automat. In privinta problemelor electrice, pe spate se ard mai des becurile (am vazut multe cu becuri arse pe spate) si un far pe faza scurta uneori se intrerupea, dar am descoperit ulterior ca nu facea contact din cutia cu relee.

Alte probleme la acest capitol nu am mai intalnit.

E o masina destul de fiabila.

In afara de pastile si uleiuri...nu prea am schimbat nimic la ea.

Iarna se comporta super.

Am ramas odata suspendat pe praguri si m-a scos doar cu fata (rotile din spate erau in aer ).

Cat despre controlul tractiunii, am patit sa imi taie gazul si nu stiam ce se intampla :) ..efectiv nu ma lasa sa o fortez.

Ah...si mi-a mai crapat odata furtunul de la retur, dupa vreo 2000 km de mers continu si tinuta tot in talpa.

Dar erau deja coapte multe furtune cand am folosit-o ultima data (acum vreo 4/5 Ani ).

Eu zic ca merita sa o cumperi daca mai e valabila.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare ,

 

sunt in cautare de E34 520i, am un Corsa al sotiei pe care vreau sa-l schimb pe o masina mai sigura in caz de Doamne fereste vreun incident in trafic :rolleyes: ....stiu ca o sa am consumul cam dublu comparativ cu Opel adica in jur de 9-10 media dar asta e...mai am un diesel pentru drumuri lungi :thumbsup: .Intrebarea mea este urmatoarea am gasit la schimb momentan un 520 din '90, motorul M20B20 generatia mai veche de 130 CP....ce puteti sa-mi spuneti despre acest motor, merita sau mai bine ma orientez spre un 520i M50B20 generatia cu 24 supape, motorul de 150 cai? E clar ca acesta din urma este mai performant ca si primul ...inca o intrebare, acest motor din urma, cel de 150 de cai are probleme cu uzura,blocul e din nikasil? sau acest aliaj s-a folosit doar pe motoarele de pe E39(am citit pe forum dar nu-mi este inca foarte clar).Va multumesc anticipat !

Edited by NOZ
Link to comment
Share on other sites

cauta unul cu motor M50.

Au fost ceva V8 cu bloc din nikasil, dar nu e cazul la tine.

Intretinerea la o astfel de amsina e destul de costisitoare comparativ cu un opel corsa, chiar daca nu ai cine stie ce probleme, e probabil dubla.

Incepand cu revizii si terminand cu cauciucuri etc..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri...Am gasit intre timp un alt 520 Touring din 95 modelul cu facelift, din poze nu pare foarte ingrijita de fostul proprietar, ar trebui un lac la exterior, un telescop dreapta fata si partea electrica la contact este defecta(cat costa aprox componenta asta la contact aveti habar?)Inca o intrebare...la acest motor, cel de 150 cai, distributia este pe lant? Cum se comporta un E34 pe drumurile de la noi...aici ma refer suspensie si la componentele de la directie, rezista sau pica din cauza craterelor de pe la noi? O zi buna ! Edited by NOZ
Link to comment
Share on other sites

Motoarele M50 sunt cu distributie pe lant. Chestia cu partea electrica la contact mie imi suna destul de scump.

E34 se comporta foarte bine pe drumurile noastre daca e o masina intretinuta corespunzator. Daca ai componentele originale, cele vechi de mai bine de 15 ani e clar ca o sa se strice repede.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Inca o intrebare, la motorul acesta M50 unde gasesc seria? dar la caroserie la E34? Cat de fiabile sunt Touring-urile de la BMW(am inteles ca unele au ceva suspensie reglabila pe spate parca mai pacatoasa)...cum se comporta in viraje? daca totul merge bine saptamana aceasta poate merg sa ma intalnesc cu proprietarul BMW-ului sa fac schimbul....defecte asa la prima "strigare".... poveste a proprietarului, contactul asa cum am scris si mai sus...trapa panoramica nu functioneaza, si un telescop pe dreapta fata.Scaunul de la sofer este rupt la spatar(el zice ca fostul proprietar a fost un "om cu greutate" :rolleyes: ) in rest unele probleme cu lacul pe caroserie.Motorul zice ca merge bine. Edited by NOZ
Link to comment
Share on other sites

sta foarte bine daca ai suspensia pusa la punct.

Daca o iei, amortizoarele sa le inlocuiesti pereche.

Touringurile mai au probleme pe spate, sa verifici foparte atent oalele la amortizor, daca ai rugina, se pot rupe.

Cele cu SLS, se mai duc furtune, garnituri si isi peird lichidul care face treaba (regleaza garda spate)..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare!

Am primit cadou de la unchiul meu masina la care eu visam de mult. Descrierea ei e cam asa: e34, m50b25 din 1990. Masina a avut doar doi proprietari un neamt, pana in 1994 si apoi unchiul meu, care de doi ani nu mai umbla deloc cu ea. Acu' mi-a dat-o mie desi eu visam de mult la ea. Ce nu stiu eu exact e daca original masina a fost sau nu M. Pentru ca are tot pachetul M insa unchiul, care nu e foarte cunoscator, zice ca neamtul i-a schimbat motorul original de 3,6 litri cu acesta de 2,5 pentru ca i se parea prea mare :rolleyes: . Acu eu vrea sa stiu cat mai multe despre masina mea, pentru ca reqalmente sunt incantat de ea. Arata impecabil si are doar 119000 km masina si 55000 cu motorul nou. Intentia mea e sa o intretin si sa o conserv cat mai bine, dar folosind-o astfel incat sa ramana la mine si la fiul meu de colectie. Insa acum merge ceas. Ce trebuie schimbat la ea sunt volanul si nuca de la schimbator ca sunt cam uzate. Are pe ea un volan momo de piele, dar eu as vrea sa ii pun cel original. Daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator. Apoi am o mica problema, are dvd player s alarma legate direct pe baterie, u prin contact, si ceva nu e in regula pt ca imi consuma bateria daca nu o pornesc zilnic. Nu va fi o problema ca osa incrc eu sa o rezolv, dar orice sugestie e binevenita.

Multumesc si astept oricefel de sugestii de la voi. Inclusiv o sursa de piese originale bmw si un serviceok, care sa fie cat de cat aproape de mine. Eu sunt din Alba Iulia.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.