Jump to content

Seria 5 E34 1988-1996


WLF

Recommended Posts

Este interesant al 3-lea stop; stiam ca au doar cele de US. Are o gaura de acces prin interior, pe luneta, in mijloc. De acolo se deface "plasticul rosu" iar in laterale se desface "eleronul" insa daca a ruginit este dificil; trebuie schimbat cu totul.

Rugina in zona "eleronului" este o problema comuna la e34 touring; e un fier imbracat in cauciuc/plastic si rugineste fierul din inerior.

 

Pentru prima problema ai urmatoarele rezolvari:

1. montezi piesa pierduta/uitata la remontare care preia vibratiile acestei tevi (cred ca piesa 11 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Touring/Europe/525tds-M51/LHD/M/1995/may/browse/engine/intake_manifold_supercharg_air_duct_agr/ ). Si eu am schimbat 2 astfel de tevi in o singura luna si abia apoi mi-am explicat. Mereu se fisurau din capat, de sub mecanismul de fixare.

2. anulezi teava de recirculare a gazelor. Se fixeaza o moneda de 10bani in locul unde se monteaza "trompeta" si asemena in capatul celalalt.

 

Sunt masini foarte bune si trainice! Sa o stapanesti cu placere!

Link to comment
Share on other sites

@afumatu: iti trebuie o tubulara de 10 pt desfacerea capacelor si a bobinelor si o tubulara de 17 parca pt. bujii. Nu este greu, totusi un pic mai mult de munca fata de altele pt. ca trebuiesc scoase toate bobinele. Totusi nu era rau sa vada cum ti-au lucrat bujiile cineva cu experienta, pot spune multe cele vechi despre functionarea motorului. Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

nu e greu de schimbat bobinele, desi pe vremea asta daca nu ai garaj.. iti i-a vreo 1h mai ales cand o faci prima data..

Iti recomand sa cauti pe torente Bentley service manual bmw e34, are poze extrem de detaliate, schme, pasii pentru inlocuit orice.. e foarte bun, eu il am tiparit , cartonat si sta in masina non-stop..

 

Cumpara bujii exact ce scrie la tine in realoem, BMW originale sau ar trebui sa fie astea 2 modele BOSCH F 7 LDCR sau NGK BKR 6 EK, alte modele fantezie cu iridium, platinum 4 electrozi si mai stiu eu ce nu functioneaza la M50, ba din contra.

Eu am luat originale am dat pe ele vreo 6 euro bucata cu tot cu transport, NGK sunt in jur de 4.5 euro deci nu sunt un capat de tara..

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

salutare....multumesc pt sfaturi dar cand am deschis capota mi-am dat seama ca nu e de mine acolo mai ales ca am inghetat cum am pus mana pe cheie...

si m-am dus la un service unde cunosteam eu pe cineva acolo si mi-a luat 10 lei de bujie=60 lei...un pret bun

bujiile le-am comandat exact cu codul de pe real oem...BOSCH la 16 lei bujia

le-am schimbat...primele 5 aratau ca au functionat bine...ultima era plina de ulei...se scurgea ulei din ea...l-am intrebat pala dar nu prea am inteles ce explicatie mi-a dat...ca nu a etansat bine ceva de genul...

si le-am pus pe cele noi...motorul si-a schimbat un pic mersul in sensul ca nu mai intrerupe asa rau...mecanicul care mi-a schimbat bujiile il cunosteam si a chemat el pe altul care e cu testerul cu electronica pe acolo....a venit el putin a accelerat-o si a zis ca trage aer fals pe undeva...mi-a zis sa ma duc intr-o zi sa o las acolo si sa ia la mana toate furtunasele alea...si ca se rezolva...mi-a scos si mufa de la debitmetru si la fel intrerupea...foarte usor nu ca inainte de a schimba bujiile

astept comentarii de la voi acum sa vad ce ziceti

Link to comment
Share on other sites

Uleiul era si pe exteriorul bujiei sau in camera de ardere? La m50 se duc garniturile de la capacul de chiulasa si incepe sa curga ulei in orificiile de la bujii si le imbiba pe exterior; in cazul asta trebuie alta garnitura ( vreo 70-80 ron) si vreo ora de munca maxim, la mine am gasit 3 orificii de bujii cu ulei; trebuie schimbata repejor pt. ca iti strica si bujiile noi.

Daca era imbibata cu ulei in interior... e grav tare...

Link to comment
Share on other sites

Sigur de la acele garnituri este buba. Cand cumperi garnitura de la capacul culbutorilor o sa vina si cu acele 6 garnituri din dreptul garilor pt bujii. De la temperaturile mari se crapa si pierd ulei direct pe bujie. Capacul e usor de dat jos. S-ar putea sa apara surpriza la furtunul ala de cauciuc prins pe el care daca e imbatranit plezneste imediat pt ca se coace de la caldura. Eu am cumparat cu 110RON setul de la Victor Reintz si am schimbat la masina unui prieten. Gasesti si mai ieftine dar nu are rost de tiganeala.
Link to comment
Share on other sites

Uleiul era si pe exteriorul bujiei sau in camera de ardere? La m50 se duc garniturile de la capacul de chiulasa si incepe sa curga ulei in orificiile de la bujii si le imbiba pe exterior; in cazul asta trebuie alta garnitura ( vreo 70-80 ron) si vreo ora de munca maxim, la mine am gasit 3 orificii de bujii cu ulei; trebuie schimbata repejor pt. ca iti strica si bujiile noi.

Daca era imbibata cu ulei in interior... e grav tare...

o sa ma duc inapoi in service si o las acolo sa o ia la purificat

multumesc frumos de sfaturi

Link to comment
Share on other sites

o sa ma duc inapoi in service si o las acolo sa o ia la purificat

multumesc frumos de sfaturi

 

Dupa cum spunea un coleg mai sus, deschide un topic separat in care sa ceri lamuriri despre ce este de facut la masina ta ( cum am facut si eu), hai sa nu transformam "ghidul" in ceva referitor la masina ta. O sa raspundem si acolo cu placere! :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor!

Prin 2002 am avut si eu un an un 525i din 1989, dar din anumite motive a trebuit vandut.

De stresul inmatricularii si al noii taxe am scapat si eu azi. Am cumparat masina asta

 

http://bmw.anunturi-auto.4tuning.ro/anunturi-auto/masini-tunate/bmw-525-m50-b-10717610.html

 

 

ma rog , nu este '93 , este 10/92. trebuie sa mai minta omul , sint extraordinari romanii astia.

Ce ma intereseaza si pe mine. vreau sa-i pun jante foarte late. ce ar trebui sa caut? Ceva idei , va rog , sau poze.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

cele mai mari care le poti pune de E34 sunt de M5 e34, alea care le ai tu acum sunt printre cele mai frumoase pe e34..

Sunt foarte rare din pacate si scumpe..

in schimb pierzi la performanta destul de mult, tu nu ai 300+ cai ca un m5..

89BME344DM5-099.jpg

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Foarte frum masina..sa o stapanesti sanatos

 

Multumesc mult!

Incerc sa fac un mic proiect in sensul nu de a tuna masina la exterior sau chiar motor , dar in a o restaura pe cat posibil , si in a o tine pentru "sufletul meu". Sa vedem ce-o fii in tara asta ....

 

Ce dimensiuni are M5 e34 la jante/anvelope?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult!

Incerc sa fac un mic proiect in sensul nu de a tuna masina la exterior sau chiar motor , dar in a o restaura pe cat posibil , si in a o tine pentru "sufletul meu". Sa vedem ce-o fii in tara asta ....

 

Ce dimensiuni are M5 e34 la jante/anvelope?

 

 

Nu as vrea nici sa exagerez....Ce credeti ca ar trebui sa pun ca si janta , eu am 4 anvelope Sportcontact2 235/45/17. Ce pot pune ca sa mearga pe e34?

Multumesc!

 

Ceva de genul asta mi-ar place

http://imageshack.us/f/87/p211010160601.jpg/

Ce sunt astea?

Edited by dintzauru
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoase alea pe care le vrei dar nu stiu ce sfat sa it dau..si eu sunt nou posesor de e34. Daca le iei palea sa ma anunti daca vrei sa le vinzi pe cele de pe masina ca le.as lua eu daca le dai bn la pret. Numai bine Edited by afumatu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.