Jump to content

Seria 5 E34 1988-1996


WLF

Recommended Posts

Incerc eu sa-ti raspund la unele dintre intrebarile tale chiar daca n-am E34. :blink:

 

1. Exista A/C si A/C automat, climatronic nu.

2 & 3. ESP si Traction Control sunt sisteme si denumiri de la alte marci. Pe BMW exista ASC, ASC+T si DSC.

Pe E34 exista si ASC si ASC+T pe modelele din ultimii ani insa sunt putine E34-uri in Romania cu ASC sau ASC+T, in general cele care au sunt cele cu motor mare.

4. Da

5. Trebuie sa fie in bord un buton pt scaune incalzite.

7. Sunt optiuni

10. A existat optiune pt autoblocant si pt tds.

Link to comment
Share on other sites

La touring toate au luneta separata de usa hayonului sau e optiune separata?

Din cite stiu toate E34 touring au luneta separata.

Spatarul banchetei spate face plan drept cu portbagajul.

Exista doar AC si AC cu reglaj automatic (alege automat doar zonele pe unde intra aerul in interior si imparte cantitatea de aer intre aceste zone. Adica tu ii spui ca vrei 22 grade si ii stabilesti intesitatea vintului, iar sistemul se va stradui sa bage aer la 22 grade si la turatia ceruta de tine, indiferent daca in interior sint 40 grade sau 10. Adica nu va incerca sa obtina 22 de grade in interior.) Sistemul acesta automat e doar ceva mai performant decit AC simplu, in schimb daca incep problemele ai sanse mari sa vrei sa-ti schimbi masina.

Butoanele pt incalzirea scaune sint in lateralul dreapta al scaunului soferului si stinga pt pasager. Butoanele sint pe scaun.

Link to comment
Share on other sites

2 & 3. ESP si Traction Control sunt sisteme si denumiri de la alte marci. Pe BMW exista ASC, ASC+T si DSC.

Pe E34 exista si ASC si ASC+T pe modelele din ultimii ani insa sunt putine E34-uri in Romania cu ASC sau ASC+T, in general cele care au sunt cele cu motor mare.

Am vazut in manualul utilizatorului ca exista buton pt anulare la modele care au ASC. Cum stiu ca are ASC sau ASC+T? Are 2 butoane separate? De cand au trecut la DSC cei de la BMW?

Masinile care au Check Control au display mono sub ceasuri pe mijloc obligatoriu?

Cum identific masina ca are incalzire auxiliara? Am vazut ca se activeaza din butoanele computerului de bord din dreapta instalatiei audio dar cum stiu ca exista pe masina?

Tot din manual m-am lamurit si cu scaunele electrice. Sunt si simple si cu memorie. Alea cu memorie au si pe oglinzi memorie.

La BMW tempomatul este o maneta suplimentara in fata manetei de la stergator, corect?

Cum identific masina cu diferential cu alunecare controlata? Fara sa suspend masina, bineinteles.

La clima m-am lamurit. Nu am stiut ca nu a existat Climatronic pe E34. Celelalte 2 le stiu.

Restul neclaritatilor raman in picioare.

Link to comment
Share on other sites

Scaunele incalzite la e34 au butoanele pe scaun.

Cotierele sunt individuale iar cele cu telefon foarte rare.

Normal ar trebui sa merga din impuls chiar daca ai doar pe fata geamuri electrice.

Tu chiar crezi ca o sa gasesti E34 cu toate dotarile expuse de tine mai sus?Webasto?Memorii la scaune?Asc?Lsd?

Chiar daca le gasesti toate intr-o singura masina TDS(desi ma indoiesc)probabil ca pretul ar fi destul de ridicat incat sa nu se merite.Am avut TDS si inca cateva E34 si stiu ca este o masina foarte buna dar totusi anii isi spun cuvantul.Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca voi gasi o astfel de masina, iar daca as gasi asa ceva nu ar face banii. Asa trec direct la E39. Ideea era sa pot identifica optionalele pe masina, in momentul in care ma uit la ea.

La ce m-am uitat eu pe afara, pe TDS cele mai rare optiuni sunt ASC-ul si Check Control-ul. Rar, dar am vazut, pe unele masini incalzire auxiliara. Restul optiunilor nu sunt raritati.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salut,ma numesc catalin si sunt din constanta,mai nou miam luat un bmw520ide 129cp si am niste probleme cu el...se pare ca nu vrea sa porneasca de fiecare data...uneori inneaca bujiile,si temperatura motorului se ridica la rosu f repede desi are curelele functionale cat si apa in radiator,iar paleta nu este rupta...ma poate ajuta cineva cu un sfat?
Link to comment
Share on other sites

Daca vascocupla si termostatul functioneaza, iar radiatorul este bine aerisit, atunci nu ramane decat varianta garniturii de chiulasa.

 

Verifica furtunele, daca sunt foarte tari cand motorul e cald, atunci scapa compresie in sistemul de racire, probabil e piscata garnitura de ciulasa undeva intre cilindrii.

 

 

 

Pentru pornire, vezi starea delcoului si a pipei, poate e fisurat si iti fura curent.

Link to comment
Share on other sites

Daca vascocupla si termostatul functioneaza, iar radiatorul este bine aerisit, atunci nu ramane decat varianta garniturii de chiulasa.

 

Verifica furtunele, daca sunt foarte tari cand motorul e cald, atunci scapa compresie in sistemul de racire, probabil e piscata garnitura de ciulasa undeva intre cilindrii.

 

 

 

Pentru pornire, vezi starea delcoului si a pipei, poate e fisurat si iti fura curent.

da....ideea e ca masina este in botosani,iar eu stau in constanta..si am lasato acolo,pana ii dau de cap,iar despre radiator,pica pe la vasul de expansiune,iar cand deschid busonul de la vasul de expansiune apa tasneste,deci cred ca problema ar fi garnitura de _chiulasa_...indicatoarele de temperatura functioneaza pt caies aburi cand indica...aproape de rosu,poate fi de la radiator?..ca mai cam speriat cu garnitura de _chiulasa_

Edited by cata precup
Link to comment
Share on other sites

Asta in cel mai bun caz, eu sunt patit, mi s-a fisurat blocul motor la prezoanele care strang chiulasa pe bloc, si se slabea si nu mai rezista nici o garnitura. Asta din cauza ca la prima schimbare de garnitura, mecanicul nu a curatat bine blocul si a ramas probabil mizerie sau ulei unde intra prezoanele.
Link to comment
Share on other sites

Asta in cel mai bun caz, eu sunt patit, mi s-a fisurat blocul motor la prezoanele care strang chiulasa pe bloc, si se slabea si nu mai rezista nici o garnitura. Asta din cauza ca la prima schimbare de garnitura, mecanicul nu a curatat bine blocul si a ramas probabil mizerie sau ulei unde intra prezoanele.

si schimbarea de garnitura de _chiulasa_ e dificila?trebuie dat motorul jos?treaba e ca eu iam ars garnitura ca vreo2 zile a mers bne...si apoi a frecat un furtun de fulia de la ac si a spart furtunul cand motorul mergea..am schimbat furtunl..si a aparut aceasta problema...

Link to comment
Share on other sites

Nu se da motorul jos. Se desface chiulasa, insa trebuie rectificata, indreptat planul si eventual cu ocazia asta rectificate si supapele.

 

Ai aerisit bine dupa ce ai pus antigel? Daca nu ai aerisit foarte bine, ai aer in instalatie si poate din cauza asta iti fierbe. Ar fi bine sa fie atat de simplu, dar din pacate deobicei garnitura nu prea rezista la incalziri repetate.

Link to comment
Share on other sites

Nu se da motorul jos. Se desface chiulasa, insa trebuie rectificata, indreptat planul si eventual cu ocazia asta rectificate si supapele.

 

Ai aerisit bine dupa ce ai pus antigel? Daca nu ai aerisit foarte bine, ai aer in instalatie si poate din cauza asta iti fierbe. Ar fi bine sa fie atat de simplu, dar din pacate deobicei garnitura nu prea rezista la incalziri repetate.

nu au fost repetate..1 data...dar nu am stiut cum sa aerisesc,si acul indicator din bord la temperatura trebuie sa stea la mijloc...banuiesc ,multumesc.de mult miam dorit un bmw seria5 model90,dar se pare ca nu prea am noroc...

Edited by cata precup
Link to comment
Share on other sites

Atunci poate ca nu ai scos aerul din instalatie, si de aia fierbe.

 

Pe radiator, ai un surub de plastic. Il scoti afara. Torni apa in radiator pana da pe afara si pe la surub si pe la buson. Pui surubul la loc dar nu il strangi, il lasi cat sa mai se scurga apa. Dai drumu in interior la caldura pe maxim, ca sa se deschida si circuitul secundar. Pornesti motorul, si il lasi sa se incalzeasca, cand deschide termostatul o sa inceapa sa traga apa din radiator. Adaugi apa in continuare, si la un moment dat o sa sesizezi ca pe la surub iese apa cu bulbuci de aer. Cand iese numai apa curata, fara bule de aer, atunci ai scos tot aerul din instalatie.

Link to comment
Share on other sites

Atunci poate ca nu ai scos aerul din instalatie, si de aia fierbe.

 

Pe radiator, ai un surub de plastic. Il scoti afara. Torni apa in radiator pana da pe afara si pe la surub si pe la buson. Pui surubul la loc dar nu il strangi, il lasi cat sa mai se scurga apa. Dai drumu in interior la caldura pe maxim, ca sa se deschida si circuitul secundar. Pornesti motorul, si il lasi sa se incalzeasca, cand deschide termostatul o sa inceapa sa traga apa din radiator. Adaugi apa in continuare, si la un moment dat o sa sesizezi ca pe la surub iese apa cu bulbuci de aer. Cand iese numai apa curata, fara bule de aer, atunci ai scos tot aerul din instalatie.

mersi..acolo sunt 2 suruburi parca unul de goloire..exact pe vasul de expansiune si unul..verde parca..undeva spre ventura,aerul din instalatie e posibil sa faca presiune,numai cand se incinge motorul si sa faca furtunele tari?sau aburul cand se incinge motorul face presiune?sau chestia cu furtunele tari e valabila numai pt garnitura de chiulosa ciupita?mersi mult pt raspuns prompt

Link to comment
Share on other sites

salut,ma numesc catalin si sunt din constanta,mai nou miam luat un bmw520ide 129cp si am niste probleme cu el...se pare ca nu vrea sa porneasca de fiecare data...uneori inneaca bujiile,si temperatura motorului se ridica la rosu f repede desi are curelele functionale cat si apa in radiator,iar paleta nu este rupta...ma poate ajuta cineva cu un sfat?

 

sunt foarte multe cauze sa se incalzeasca nu prea sunt de folos sfaturile de la distanta pe nevazute masina tre sa o vada cineva cdare stie cun e treaba asta cu bmw-ul , eu am luat un bmw si proprietarul mi la vandut ca are garnitura arsa si fierbe., el fierbea ca nu avea termostat deloc :blink: , deci sistemul de racire de la bmw e mai dificil putin, de aceia nu desface motorul inainte sa o vada un cunascator . si oricum bmw-ul merge la presiune mare in sistemul de racire as ca treaba cu furtunele tari nu e valabila. bafta .

Link to comment
Share on other sites

salut,ma numesc catalin si sunt din constanta,mai nou miam luat un bmw520ide 129cp si am niste probleme cu el...se pare ca nu vrea sa porneasca de fiecare data...uneori inneaca bujiile,si temperatura motorului se ridica la rosu f repede desi are curelele functionale cat si apa in radiator,iar paleta nu este rupta...ma poate ajuta cineva cu un sfat?

 

sunt foarte multe cauze sa se incalzeasca nu prea sunt de folos sfaturile de la distanta pe nevazute masina tre sa o vada cineva cdare stie cun e treaba asta cu bmw-ul , eu am luat un bmw si proprietarul mi la vandut ca are garnitura arsa si fierbe., el fierbea ca nu avea termostat deloc :blink: , deci sistemul de racire de la bmw e mai dificil putin, de aceia nu desface motorul inainte sa o vada un cunascator . si oricum bmw-ul merge la presiune mare in sistemul de racire as ca treaba cu furtunele tari nu e valabila. bafta .

sincer..la mine nu am vazut nici un termostat pe nici unul dintre furtunele care duc la radiator,si chiar mam gandit

Link to comment
Share on other sites

salut,ma numesc catalin si sunt din constanta,mai nou miam luat un bmw520ide 129cp si am niste probleme cu el...se pare ca nu vrea sa porneasca de fiecare data...uneori inneaca bujiile,si temperatura motorului se ridica la rosu f repede desi are curelele functionale cat si apa in radiator,iar paleta nu este rupta...ma poate ajuta cineva cu un sfat?

 

sunt foarte multe cauze sa se incalzeasca nu prea sunt de folos sfaturile de la distanta pe nevazute masina tre sa o vada cineva cdare stie cun e treaba asta cu bmw-ul , eu am luat un bmw si proprietarul mi la vandut ca are garnitura arsa si fierbe., el fierbea ca nu avea termostat deloc :blink: , deci sistemul de racire de la bmw e mai dificil putin, de aceia nu desface motorul inainte sa o vada un cunascator . si oricum bmw-ul merge la presiune mare in sistemul de racire as ca treaba cu furtunele tari nu e valabila. bafta .

sincer..la mine nu am vazut nici un termostat pe nici unul dintre furtunele care duc la radiator,si chiar mam gandit

 

termostatul nu e pe furtune. uite e aici.

Link to comment
Share on other sites

E vorba de surubul chiar de langa busonul de la vasul de expansiune, e din plastic si e asezat sus. Mai ai unul jos, pentru scurgere.

 

La orice masina furtunele sunt tari, e normal, e presiune in sistemul de racire, dar le poti strange. Cand ai garnitura de chiulasa si scapa compresie, sunt atat de tari incat nu le poti strange in mana, mai sa plezneasca.

 

Nu cred ca fierbea din cauza ca nu avea termostat. Mai degraba pentru ca avea un termostat blocat. Primul lucru care il faci cand iti fierbe motorul si nu poti sa rezolvi problema pe loc, dai drumul la caldura la maxim in interior, si in ultimul caz scoti termostatul, in felul asta apa circula tot timpul prin radiator si se raceste mai repede.

Link to comment
Share on other sites

mersi,pe acela il are..e posibil sa nu deschida,dar cu aerisirea cum fac?in principiu as vrea sa invat sa il repar ca din cate am vazut..sunt putini mecanici stiutori carora le pasa..cel putin acolo unde este si cred ca trebuie sa o tractez vreo 500km...credeti ca merge tractata cu atentie si pauze de un oltcit bun? Edited by cata precup
Link to comment
Share on other sites

E vorba de surubul chiar de langa busonul de la vasul de expansiune, e din plastic si e asezat sus. Mai ai unul jos, pentru scurgere.

 

La orice masina furtunele sunt tari, e normal, e presiune in sistemul de racire, dar le poti strange. Cand ai garnitura de chiulasa si scapa compresie, sunt atat de tari incat nu le poti strange in mana, mai sa plezneasca.

 

Nu cred ca fierbea din cauza ca nu avea termostat. Mai degraba pentru ca avea un termostat blocat. Primul lucru care il faci cand iti fierbe motorul si nu poti sa rezolvi problema pe loc, dai drumul la caldura la maxim in interior, si in ultimul caz scoti termostatul, in felul asta apa circula tot timpul prin radiator si se raceste mai repede.

 

la bmw nu e valabil ce ai spus tu aici. masina nu avea deloc termostat. si fierbea. asa a zis si fostul proprietar ca a scos termostatul si tot fierbe. eu am pus unul nou si merge perfect.

 

mersi,pe acela il are..e posibil sa nu deschida,dar cu aerisirea cum fac?

pai de unde sti ca il are? ai desfacut surubirile si te-ai uitat ?

Link to comment
Share on other sites

la bmw nu e valabil ce ai spus tu aici. masina nu avea deloc termostat. si fierbea. asa a zis si fostul proprietar ca a scos termostatul si tot fierbe. eu am pus unul nou si merge perfect.

 

Nu este adevarat. Cu termostatul scos nu iti mai fierbe motorul, e o chestie foarte logica. E acelasi lucru ca atunci cand te trezesti ca nu mai iti baga caldura inauntru iarna, pentru ca ti s-a blocat termostatul pe deschis. Am patit lucrul asta departe de casa, in Baile Felix, si am dat jos termostatul si am reusit sa ma intorc cu bine.

 

Evident, trebuie sa aerisesti bine sistemul. Probabil proprietarul de care zici nu stia sa aeriseasca sistemul.

Link to comment
Share on other sites

la bmw nu e valabil ce ai spus tu aici. masina nu avea deloc termostat. si fierbea. asa a zis si fostul proprietar ca a scos termostatul si tot fierbe. eu am pus unul nou si merge perfect.

 

Nu este adevarat. Cu termostatul scos nu iti mai fierbe motorul, e o chestie foarte logica. E acelasi lucru ca atunci cand te trezesti ca nu mai iti baga caldura inauntru iarna, pentru ca ti s-a blocat termostatul pe deschis. Am patit lucrul asta departe de casa, in Baile Felix, si am dat jos termostatul si am reusit sa ma intorc cu bine.

 

Evident, trebuie sa aerisesti bine sistemul. Probabil proprietarul de care zici nu stia sa aeriseasca sistemul.

 

ok cum spui tu. dar mai intreaba cunascatori. daca vrei vi la mine si-ti demonstrez. :blink:

Edited by gyno09
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.