Jump to content

Motor termic adaptiv


AL2012

Recommended Posts

Un MOTOR TERMIC ADAPTIV care sa realizeze variatia cilindreei si/sau raportului de compresie pt asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului. Solutiile existente, testate in conditii de laborator, asigura cresterea puterii cu cca 30% si reducerea semnificativa a consumului in conditiile in care, pe plan international, s-a putut realiza numai variatia raportului de compresie cu artificii tehnice impresionante.

O solutie romaneasca (2 brevete + o noua cerere de brevet)(9 variante) asigura atat variatia cilindreei cat si a

raportului de compresie (proiecte, prototipuri virtuale) voie de finantare pt brevetare internationala.

 

Cine sustine proiectul ?

 

Referinte:

 

Referitor la proiectele mele – cele 2 mecanisme prezentate sunt variante ale aceluiasi mecanism in configuratii putin diferite:

- primul asigura numai variatia pozitiei PME, cu pastrarea PMI – asigura numai variatia cursei – ideal pentru compresoare si pompe cu debit variabil,

- al doilea asigura atat variatia PMI cat si a PME, cu conditia ca rapoartele de compresie sa fie diferite – ideal pentru motoare cu ardere interna

 

Mecanismele utilizeaza articulatii si elemente de reglaj clasice.

 

Solutiile pentru varierea raportului de compresie, cunoscute pe plan mondial, asigura variatia cursei pistonului in gama 1-5 mm, pentru a se evita dezechilibrarea dinamica a sistemului. Din aceasta cauza, toate sistemele se numesc cu raport de compresie variabil. La depasirea variatiei cursei pistonului cu peste 5 mm, apar dezechilibre dinamice majore, fapt ce a determinat sa nu se incerce solutia cilindreei variabile.

Solutiile mele sunt rezultatul a mai multor ani de cercetari proprii – cu utilizarea intuitiva a teoriei TRIZ, iar ultima cerere de brevet s-a bazat si pe studiul Concept Development of a Variable Compression Ratio Engine Using TRIZ - Hong-Wook Lee, Won Gyu Kim, Jin Woo Cho, Myung Rae Cho, Sang Hee Lee – Hyundai Kia Motor Company, precum si pe studiile relevante si brevetele internationale publicate.

In noua cerere de brevet sunt prezentate 9 variante de mecanisme ce pot asigura atat variatia raportului de compresie (raport de compresie mare pt cilindree mica si mic pt cilindree mare – conform studiilor SAAB, MIT, ALVAR, MCE), cu un echilibru dinamic satisfacator, cat si variatia cilindreei si a raportului de compresie, cu mentinerea echilibrarii dinamice a sistemului.

 

Mai multe variante asigura aceleasi avantaje ca si solutia MCE-5 a lui Peugeot (Brevet USA 7,013,849 – Variable cylinder capacity engine – Rabhi ; http://www.vcr-i.com/), respectiv reducerea fortelor de apasare laterala a pistonului pe cilindru, prin ghidarea rectiliniara sau cvasirectiliniara a piciorului bielei, dar prin articulatii si elemente de reglaj clasice.

 

Noutatea solutiei propuse este gama mare de reglare a cursei pistonului si metoda de echilibrare dinamica.

 

Avantajele importante ale solutiei, pentru variatia cilindreei si a raportului de compresie, constau in asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului, precum si la posibilitatea folosirii combustibililor diferiti (gasoline, ethanol, hydrogen, diesel, bio-diesel si alti neinventati)

 

Solutii la nivel international:

http://autospeed.com.au/cms/title_Saabs-Variable-Compression-Engine/A_111173/article.html

 

http://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4

 

http://www.sae.org/automag/techbriefs/01-2002/page2.htm

http://www.hefleypower.com/animation1.php

 

http://www.pattakon.com

http://www.vcrengine.com/

 

http://sandersonengine.com/index.html

http://www.vcr-i.com/

 

Mentionez ca am fost contactat de mai multe firme internationale din domeniul auto, care doresc sa cunoasca proiectul, dar, din cauza imposibilitatii de a-l breveta international pana acum, nu am reusit sa fac prezentarea si sa continui tratativele.

 

Alte proiecte :

- Motor cu ciclu dublu de combustie (brevet + perfectionare)

- Motor in 2 timpi cu supape (brevet)

- Motor cu caracteristica liniara (brevet)

 

Astept sustinatori si investitori destepti !

 

si astea

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

vorbesti exact ca profesorul meu de la facultate, tot timpul te angrena in cele mai hidoase si ridicole proiecte costisitoare si lipsite de logica

imi explici si mie de ce a-r fi nevoie de o asa taravura complicata cand poti regla totul din soft+turbina/compresor? il tii din turbocompresor pe ce plansa vrei....

daca vrei sa construiesti un motor aspirat de clasa superioara folosesti valvetronic de ex, care e deja foarte complex si greu de reparat in cazul dereglarii....

 

solutiile de creste a puterii resp reducerii consumului se realizeaza din echipamente gen egr, admisii dedicate cu canalizatii ptr trubionare-omogenizare aer, sisteme multipunct de injectie, aprindere, etc

 

coreenii cred ca erau interesati de o nou sistem de clante la portbagaj mai degraba :rolleyes:

 

si daca vorbim de reinventarea pistoanelor dupa 100de ani de la aparitia lor ca cica nu sunt rezistente destul, cand exista pistoane forjate si supape din titan cu tije cu incarcatura ptr reglarea transferului de caldura, arbori si biĂŠle short, tipuri de motoare patrate si altele nu mai terminam nici la anul

 

sunt atatea probleme in care puteai sa ajuti si in schimb ai venit de la salonul de inventica surexcitat de mosi deaia infantili si teribilisti

 

cine crezi ca e nebun sa iti prezinte ideeile pe care ulterior sa le patentezi tu ca fiind ale tale?

 

mai bine te duceai la audi si intrebai de ce motoarele lor sunt net inferioare si in stadii incipiente de complexitate fata de competitorii bmw si mercedes?

cred ca sistemul tau de clanta i-ar propulga in primele locuri la dtm

Link to comment
Share on other sites

Domnule inginer Boasca,

nu stiu ce facultate ziceti ca ati terminat, dar ar fi bine sa le scrieti si firmelor SAAB, PEUGEOT, FORD, KIA, NISSAN, TOYOTA, etc, care se preocupa (de proaste) de variatia raportului de compresie si/sau a cilindreei de mai multi ani, si pentru care au "tocat" o groaza de fonduri in loc sa se ocupe de solutionarea problemei "clantei la portbagaj" .... Asta ca sa nu moara prosti !!!

Daca totusi ziceti ca sunt mai prosti ca dvs, dati-le gratis solutia problemei clantei ... pe care cred ca o detineti !!!!

Eu nu cer nici-o solutie tehnica (de fapt sunt cateva firme auto care mi-o cer mie ...), ci caut un sprijin financiar pe baze legale pentru promovarea solutiei pe plan international.

 

Nu stiu de ce va dati atat de spiritual cand ID-ul dvs este lamuritor pt spirit (BOASCA = TESCOVINA

TESCOV'INĂ, (rar) tescovine, s.f. Ceea ce rĂŁmâne dupĂŁ stoarcerea fructelor, mai ales a strugurilor sau a sfeclei de zahar; boÂştinĂŁ. * BĂŁuturĂŁ alcoolicĂŁ obĂžinutĂŁ prin fermentarea Âşi distilarea resturilor rĂŁmase dupĂŁ stoarcerea mustului din struguri)

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Sa zicem ca te finantez. Eu ce obtin de pe urma ta ?

 

De ce nu te finanteaza firmele auto care spui ca deja te cauta ?

 

Nu vreau sa disec problema multiplelor biele din ansamblul tau, ca ne putem da seama ca va fi un motor cu o turatie sever limitata.

 

Parca SAAB era fara fonduri si moarta. Cum ar putea sa se intereseze ?

Link to comment
Share on other sites

Finantarea se refera la plata cheltuielilor de brevetare internationala - in jur de 22000 euro, pe baza unui acord legal, iar nu la prototip, teste, omologare ...ca doar nu gasesc eu din prima pe cel mai mare finantator ...

Castigul este prin vanzarea licentei.

Peugeot spunea, pe siteul lor http://www.vcr-i.com/, ca au cheltuit vreo 40 milioane euro in vreo 10 ani pentru dezvoltarea solutiei (foarte complicata, nefiabila - transmitere eforturi prin angrenaj pinion-cremaliera, si pe care au lansat-o la Salonul auto de la Paris in 2010 ca si solutia viitorului !!!

Firmele auto mari sunt interesate in primul rand sa cunoasca solutiile tehnice noi ...eventual fara bani ... pentru a nu constitui obstacole pentru propriile solutii. Ca sa poti discuta cu ele trebuie sa ai intai o forma de protectie legala - cerere de brevet international

Am oferte pt dezvaluirea solutiei din partea lui John Deere, Continental, etc

In preambul nu spuneam ca toate firmele cu solutii tehnice proprii m-au ofertat.

Despre SAAB spuneam numai ca a fost printre primele care au incercat o solutie pentru raport de compresie variabil (citeste atent !)

Link to comment
Share on other sites

:excl: Va rog sa postati la obiect.

 

Este un topic din care putem afla una/alta despre ce poate intampla in viitor in industria auto.

 

De exemplu, pe partea electrica vor exista schimari majore in urmatorii 3-4 ani. Numarul de ani poate diferi in functie de piata si diverse negocieri insa clar vor fi schimbari. Ma refer aici la busuri de comunicarie, strategiile de consum electric, siguranta sistemelor electrice cat si alimentarea cu alte tensiuni (48V de exemplu) a marilor consumatori.

 

Acum on:

 

AL2012 - aceste idei sunt si realiste din punct de vedere financiar? Daca beneficiile nu acopera costurile, nu vor fi firme interesate de aceste idei.

 

La firma la care lucrez, sunt de apropiat de grupul care se ocupa de inovatii si pot spune ca idei sunt multe. Din pacate multe mor pentru ca aduc costuri suplimentare fara a avea beneficii pe masura.

Link to comment
Share on other sites

Domnule,

 

de ce nu ar fi realiste ?

Costurile in rastimp de cca 2 ani vor fi de 22000 euro, iar castigul ar putea fi in jur de cateva sute de mii de euro (functie de negocieri)

Ati putea face o intrebare la cei de la departamentul inovare (de la BMW presupun ...) daca lucrati in domeniu.

Eu stiu un caz cu un proiect de supraalimentare, ce folosea spatiul de sub fiecare cilindru, care s-a brevetat international si s-a vandut la chinezi pe 100 000 dolari !!

 

PS - daca nu marseaza nimeni voi apela la capacitatile manageriale (nu cele tehnice) ale domnului inginer BOASCA pentru a gasi banca ce ofera fonduri pentru un proiect sau plan de afaceri, fara garantii materiale (de regula mai mari decat creditul)!!!

Link to comment
Share on other sites

deci ideea in sine nu e nici pe departe aproape de adevar si au renuntat la ea

ptr ca fiabilitatea si randamentul se lucreaza dupa alta formula

ti-am mai spus pleci de la un motor supraalimentat cu raport scazut de compresie pe care il tii din boost pana la randamentul maxim corelat cu alti coeficienti

motoarele termice otto si diesel ajung in curand la apogeul dezvoltarii

in mediul tehnic ce spui tu se cheama o bagatela tehnica

 

din pacate nu cunosc decat bancile si reglementarile din germania reguli care se pot aplica doar celor care lucreaza si convietuiesc in germania.....

deci in continuare te sustin doar moral, si in particular iti spun ca te bati cu morile de vant

Link to comment
Share on other sites

BRAVO DOMNE ! acum te dezvalui in profunzimea gandirii ...

Mai citeste, te rog, despre motoare cu raport de compresie variabila !

De ce oare primesc inca solicitari in privinta dezvaluirii solutiei "bagatei tehnice" ...!

Ti-am spus, te iau numai sa convingi o banca pt finantare

 

Scufi, te astept cu o propunere concreta !

Link to comment
Share on other sites

O problema de logica !

 

Domnule, daca numai pentru variatia raportului de compresie se obtin scaderi ale consumului de cca 30% (din datele firmelor care au testat diverse solutii si din studii de laborator), atunci si pentru variatia cilindreei cu cat credeti ca mai scade consumul ???

Link to comment
Share on other sites

se vede ca nu ai lucrat in economia reala

ce raspuns poti oferii spre ex clientului care a cumparat un produs de 1mil euro si care functioneaza de la defectuos la dezastruos, si pe care conform termenilor contractuali tb sa oferi garantie timp de n ani? si in cazul in care se dovedeste defect de fabricatie esti obligat sa repari pe cheltuiala proprie totalul daunelor?

stii ce inseamana dauna la un motor de 50mii euro? dar la 4?

stii cati refuza ofertele din cauza diferentei cilindree cai putere foarte mare?

raspunsul e simplu: nu putem lua in considerare oferta dvs deoarece din experienta noastra personala motoarele suprasolicitate si foarte tehnologizate au o durata de viata foarte scurta

si uite asa ai pierdut licitatia, cand puteai licita un motor normal ai facut o bagatela si nu te-ai ales cu nimic :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

nu mai faceti bani cu avans si alte prostii!

scrie draga domnule celor care au cheltuit milioane de euro ca pot cumpara ce nu au reusit ei cu milioanele alea , doar cu 22demii.

aici pe forum nu sunt milioane, dar poate sunt cateva mii.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

pentru unul care CERE bani imi pari prea agresiv draga ALdouamiidoispe.

in plus clipul tau arata o mana de om care invarte in gol o caseta video lipita cu banda scotch, cum se zice la noi, la tarani*. du da math.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*taranii is aia invatati sa nu ceara bani pe forumuri.

Link to comment
Share on other sites

"Vedem numai ceea ce cunostem" ... nu am spus-o eu, ci Goethe, dar imi place ...

Nu cer bani ci ofer o asociere legala pentru exploatarea unui proiect. Daca nu te pricepi si vezi intr-o macheta numai forma - "caseta video" si elementul de legatura, atunci ce sa mai zic cand ti se va arata un desen - ceva mult mai abstract ... ???

 

PS - pe Insula serpilor mai cresc si altceva decat serpii ?

Link to comment
Share on other sites

as fi offtopic. succes, ce sa zic?

 

a, am ce sa zic: si cine suporta riscurile unui brevet inutil, de care nu e nimeni interesat? sa zicem ca s-ar ajunge intr-o astfel de situatie (absurda, desigur, dar trebuie luata in calcul): inventia ta, desi revolutionara, nu-si gaseste cumparatori. atunci? pur teoretic, tu cum vezi rezolvarea unei astfel de situatii? :)

 

 

PS: sunt chiar FOARTE curios (tu si intrebarile tale, draga, deh, uite cum m-ai starnit) DE UNDE COSTUL de 22 de MII. :)

 

 

stima.

Link to comment
Share on other sites

Draga domnule,

 

orice afacere comporta un risc, nu-i asa !

Se risca 22000 euro si se poate castiga cateva sute de mii de euro ...

Deocamdata, pe baza ofertelor mele cu acele filmulete cu "casete video", am cateva solicitari de dezvaluire a solutiilor tehnice ale proiectului,iar daca reusesc sa depun o cerere de brevet internationala (inregistrarea la Oficiul european de brevete costa 2000 euro, iar apoi, in decurs de 1,5-2 ani, functie de nr de tari in care soliciti protectie prin brevete, se mai plateste cca 15-20000 euro)pot largi numarul de firme posibile beneficiare ale proiectului. Repet - numai cand am solutia protejata prin cerere de brevet internationala !!!

Oricum solutia este protejata in tara, ceea ce inseamna ca nimeni nu poate produce sau comercializa in tara o solutie asemanatoare tehnic pe o perioada de 20 de ani.

Ma ocup de mult timp de aceste proiecte si am studiat atent solutiile brevetate pana acum, reusind sa evit complicatiile tehnice.

Credeti ca cei de la Peugeot au cheltuit de prosti 40 milioane de euro pentru dezvoltarea proiectului lor ?

Si mai incetati cu chestiile ca poate s-au gandit altii inaintea noastra la astfel de solutii si ca noi nu putem gandi lucruri mai bune decat altii !!!

Mai ramane decat sa le facem ....

 

Daca va propuneam solutia lui Peugeot si va ziceam ca este a mea ... ma trimiteati la plimbare asa cum facura BOASCA cu mine ...

Edited by AL2012
Link to comment
Share on other sites

Nu as putea sa nu va incurajez demersul cel putin stiintific vorbind.Sunteti de apreciat! Continuati cercetarile si nu va lasati descurajat de parerile mai mult sau mai putin fondate ale celor de pe forum. Pacata ca nu exista o sustinere pentru ca de la "oamenii cu idee" lumea asta se poate schimba in bine. Haideti sa detronam conspiratiile care guverneaza lumea in ziua de azi si macar sa incercam sa reconstruim ce se mai poate reconstrui sau sa conservam binele ce se mai poate conserva. Imi pare rau ca nu va pot sustine decat moral pentru ca daca as putea sa o fac finaciar sigur as face-o! Mult succes!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.