Jump to content

Pana De Motorina


IronM

Recommended Posts

foarte mare treaba nu e nici la una nici la alta....numai ca nu e bine sa ramai fara....la benzina porneste greu ca trebuie sa se amorseze pompa de benzina si la diesel la fel parca, nu stiu sigur...dar nu este indicat sa ramai fara combustibil de multe ori....
Link to comment
Share on other sites

Pompa de benzina isi face racirea cu ajutorul benzinei care este in rezervor.De aceea nu e foarte bine sa mergi cu rezervorul gol.Si de asemenea,pe fund sunt mizerii care pot infunda instalatia de alimentare.Se mai intampla si sa se faca condens in rezervor,si sa ajungi sa nu mai poti porni masina.Chestia asta acum de curand am aflat-o,de cand am avut probleme si facea figuri mari la pornire chiar daca aveam 5-6 litri in rezervor.
Link to comment
Share on other sites

Pompa de benzina isi face racirea cu ajutorul benzinei care este in rezervor.De aceea nu e foarte bine sa mergi cu rezervorul gol.Si de asemenea,pe fund sunt mizerii care pot infunda instalatia de alimentare.Se mai intampla si sa se faca condens in rezervor,si sa ajungi sa nu mai poti porni masina.Chestia asta acum de curand am aflat-o,de cand am avut probleme si facea figuri mari la pornire chiar daca aveam 5-6 litri in rezervor.

18419[/snapback]

 

ma interesa mai mult la motorina cum sta treaba.

Link to comment
Share on other sites

la diesel este f greu de pornit dupa ce ramai fara motorina.iti trebuie o baterie buna si nervi de otel.la unele vw golf nici nu se poate amorsa .deci daca ramai fara motorina dupa aia va trebui sa ai rabdare pana se amorseaza instalatia.asa ca tre sa ai o baterie buna.sau sa o amorsezi manual apasand pe codita.
Link to comment
Share on other sites

cum adik sa se amorseze instalatia?

18624[/snapback]

 

Pai in momentul in care se termina motorina,intra aer in instalatie,si din cauza asta,motorina nu mai intra pe instalatie,oricat s-ar chinui pompa.Sunt cazuri in care pana la urma tre sa scoti pompa,o bagi intr-un vas cu benzina,si ii pui curent pana scuipa benzina.Apoi o bagi la loc.

Link to comment
Share on other sites

Aha. Si fara sa o scoti pompa cum amorsezi instalatia?? Adica, mai concret: ce tre sa fac in caz de, Doamne' Fereste???

18666[/snapback]

 

Dai la automat cat te tine sufletu si bateria,pana incepe sa traga "combustibil"(ca sa nu mai zic benzina).La Dacie exista o clapeta,apasai pe clapeta aia si mergea,cum zicea si Interceptor.Dar chestie e ca clapeta aia nu exista la BMW din pacate.

Link to comment
Share on other sites

cand ramai fara combustibil esential e sa nu dai la automat ca disperatu, pui combustibil in rezervar, ridici capota desfaci conductele de tur si reteur, pui o carpa sub ele ca sa nu se imprastie combustibil peste tot si dai la automat putin si o sa vezi ca vine combustibil apoi montezi furtunele la loc, strangi colierele si mai dai de 2-3 ori la automat, dar cu moderatie si o sa vezi ca porneste, daca nu inseamna ca ori e bulita pompa ori e altceva defect, dar sar mai putea sa se fi uscat complet vacumul pompei, in cazul asta desfaci returul de la pompa di rezervor din porbagaj dupa caz sufli pe el ca de obicei mai ramane benzina pe acolo cat sa se ude vacumul, apoi treci la prima parte descrisa si totul ar trebui sa fie OK. Eu asa am patit si asa am facut si am pornit-o, lucrurile astea mi-au fost recomandate de mecanic prin telefon.
Link to comment
Share on other sites

eu am ramas la dacia supernova fara benzina si a pornit imediat ce am pus benzina. dar am ramas fara, adica am incercat la greu, dupa ce am ramas fara, sa mai pornes, dar am pus un litru si a pornit imediat.

 

daca e (la benzinari) incercati sa puneti contactul de cateva ori inainte de a porni, cica se amorseaza pompa.

 

la diesel din cate stiu a nasol dar nu stiu de ce, poate este doar un mit. sa sunam la Mith Busters. stiu ca nu e bine sa pornesti diesel-ul impins ca sare de la punct.

Link to comment
Share on other sites

Nici o masina cu distributia pe curea nu e bine sa o pornesti impinsa, nu e doar la diesel.

 

A mea nu are pompa separata. E corp comun cu pompa de injectie. Isi trage singura motorina. De aia poate o fi nasol, ca ajunge sa mearga pompa de injectie pe sec.

Link to comment
Share on other sites

Pompa de benzina isi face racirea cu ajutorul benzinei care este in rezervor.De aceea nu e foarte bine sa mergi cu rezervorul gol.Si de asemenea,pe fund sunt mizerii care pot infunda instalatia de alimentare.Se mai intampla si sa se faca condens in rezervor,si sa ajungi sa nu mai poti porni masina.Chestia asta acum de curand am aflat-o,de cand am avut probleme si facea figuri mari la pornire chiar daca aveam 5-6 litri in rezervor.

18419[/snapback]

 

mit urban :blink: daca gunoaiele ar fi pe fundul rezervorului, ar fi trase oricum, pentru ca pompa trage.... de pe fund.

 

treaba cu racirea e valabila, se poate arde pompa daca ramii fara benzina.

Link to comment
Share on other sites

eu am ramas la dacia supernova fara benzina si a pornit imediat ce am pus benzina. dar am ramas fara, adica am incercat la greu, dupa ce am ramas fara, sa mai pornes, dar am pus un litru si a pornit imediat.

 

daca e (la benzinari) incercati sa puneti contactul de cateva ori inainte de a porni, cica se amorseaza pompa.

 

la diesel din cate stiu a nasol dar nu stiu de ce, poate este doar un mit. sa sunam la Mith Busters.  stiu ca nu e bine sa pornesti diesel-ul impins ca sare de la punct.

18683[/snapback]

 

la bmw pompa porneste doar cind dai la demaror. daca pui doar contactul, nici nu se misca. asta se poate observa ascultind cu atentie, pompa scoate un biziit in functionare.

 

eu am ramas fara benzina cu ursuletul de multe ori (ha, ha, rideti, da), prima data chiar in ziua in care l-am cumparat. am si un motiv, fundul rezervorului e indoit si cind se aprinde becul deja merge pe vapori. a pornit de fiecare data, citeodata mai usor citeodata mai greu. o singura data am dat la cheie pina a murit bateria, si am fost nevoit sa o imping. a pornit bine mersi dupa citiva metri.

 

treaba cu pornitul prin impingere care afecteaza cureaua iarasi mi se pare un mit urban, eu am facut asta de nenumarate ori cu mai multe masini, si nu s-a intimplat nimic. nu ma prind de ce ar fi diferit de pornirea la cheie, ca tot motorul trage de curea care trage de distributie.

Link to comment
Share on other sites

Eu am o pompitza langa filtrul de motorina cu care pot sa amorsez instalatia. Oricum nu iese tot aerul pana nu umpli filtrul cu motorina dar pornesti si ajungi acasa sau la service unde poti sa aerisesti instalatia mai bine decat pe margfinea drumului la minus 20 de grade sau pe ploaie si intuneric.

 

Cat despre gunoaiele din rezervor nu e problema ca trage pompa de pe fund ca de acolo trage mereu, dar cu cat e mai putina benzina/motorina cu atat "concentratia" de gunoaie e mai mare si cu atat probabilitatea sa ajunga in instalatie e mai mare. Gunoaiele nu stau pe fund oricum din cauza mishcarii combustibilului.

 

Cat despre pornitul impins poti sa porneshti impins (chiar si tras ca la diesel e mai greu cu impinsul :blink: ) dar sa nu abuzezi. E mare diferenta intre demaror si pornitul impins pentru ca socul e mult mai mare cand cuplezi brusc ambreiajul ca sa pornesti. Daca te trage cineva si cuplezi incetisor cred ca e mai ok.

Nici eu nu am auzit totusi pe cineva sa fi stricat distributia din cauza asta.

Link to comment
Share on other sites

mit urban :blink: daca gunoaiele ar fi pe fundul rezervorului, ar fi trase oricum, pentru ca pompa trage.... de pe fund.

18720[/snapback]

 

Pai trage de pe fund,dar cand ai benzina in rezervor,mizeriile nu stau pe fund.Sunt in continua miscare,mai putin cand sta masina pe loc ceva timp si au timp sa se depuna.Ar trebui sa vezi un rezervor ce are in el.Daca dai cu degetul pe fundul lui,zici ca e funingine.Un prieten si-a luat un rezervor de Escort diesel,pentru ca al lui era spart.Si nu stiu ce ii trebuia de pe el,ceva stutzuri pe care celalalt nu le avea,si a trebuit sa il taie un pic.Pana la urma l-a taiat in doua de curiozitate.Era un intreg univers pe fundul rezervorului,o noua civilizatie probabil.

Link to comment
Share on other sites

mit urban ??pompa nu porneste.??nu stiu cum e la tine (cine pana mea?!?) dar la pompa mea de benzina ,cand pun contactul ,ea porneste 1 ,2 secunde poate 3 si face presiune in instalatie si se opreste.asta e din carte nu de la mine:PP.eu am avut pe fundul rezervorului rugina, am scos o si acuma totul este bine .era un fel de pulbere si mai erau si niste bucatoaie imense de fier.ruginit.in fine acuma e curat. cel mai bine la diesel e sa nu ramai fara motorina si daca ramai ori sa stii f bine ori sa schimbi la service
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

din principiu (si din amintiri), rampa de injectie trebuie sa aiba o presiune de 2-3 bar (in functie de combustibil ma puteti contrazice - dar acum scriu din amintiri). majoritatea masinilor la punerea contactului amorseaza instalatia pornind pompa de combustibil cam 3 sec. (de aia e mitul ala ca nu poti sa pornesti masina pana nu se sting toate beculetele din bord :).. ma rog, nu chiar toate :)).. si in majoritatea masinilor intra si BMW. Din respect pt. masini, nu e bine sa le lasati fara combustibil.. (scrie in carte, n-am spus-o eu), iar becul care se aprinde cand mai ai combustibil pt. 50-80km e un bec DE AVARIE. Adik ai o problema. Oamenii "normali" (adik aia care nu se uita la suma cand alimenteaza) fug repede si pun benzina cand litrometrul indica aproape de minim (nu cand se aprinde becul.. si becul e pus ca sa sperie oamenii normali - nu ca noi n-am fi normali). Mie mi s-a intamplat sa ard pompa de benzina pt. ca aveam obiceiul sa merg pe rosu (rosu cu tot cu bec).. e drept, la un daewoo - dar pretul a fost cam maricel. (si asta mi s-a intamplat pe Dealul Negru.. adik.. tocmai unde nu trebuia - mi-a explicat mecanicul care a venit sa-mi aduca o pompa noua ca din cauza rampelor si pantelor pompa nu a stat tot timpul in putinul de benzina care il mai aveam in rezervor.. de unde si refuzul ei de a mai functiona. zi de vara 30 de grade).

Dar daca se intampla sa se opreasca masina ... de tot (din motiv de pana stiti voi cui).. puneti combustibil si puneti contactul (cam de vreo 15-30 de ori). La unele masini exista un fir in compartimentul motor (are un cauciuc pe mufa) care daca il pui pe plusul bateriei... ghiciti? porneste pompa de combustibil pt. amorsare. Dar din pacate doar la unele masini :blink:

Si eu fac greseala de a ma uita pe OBC cati litri mai am.. si uneori raman doar cu 3-4 litri pana cand alimentez.. dar intr-o zi.. :) masinia se va razbuna :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.