Jump to content

Urca greu acul de apa


Recommended Posts

Tare cred ca N47 e mai friguros decat M47 pentru ca are doar un termostat...

Dimineata am fost nevoit sa stau pe loc vreo ora si ceva, cu motorul pornit si webasto la fel... n-a fost in stare sa tina temperatura mai sus de 77 grade. Asa ca webastot a vcam mers aproape non stop. Afara erau cam -4 grade.

Azi am schimbat termostatul. Astept sa-l vad la treaba in zilele urmatoare.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tare cred ca N47 e mai friguros decat M47 pentru ca are doar un termostat...

Dimineata am fost nevoit sa stau pe loc vreo ora si ceva, cu motorul pornit si webasto la fel... n-a fost in stare sa tina temperatura mai sus de 77 grade. Asa ca webastot a vcam mers aproape non stop. Afara erau cam -4 grade.

Azi am schimbat termostatul. Astept sa-l vad la treaba in zilele urmatoare.

 

ai mare dreptate Cosmin! confirm treaba cu motoarele M47, am schimbat si eu pompa apa si cele 2 termostate, cel de egr l-am schimbat eu si era defect(se putea sufla prin el). inainte de asta nu imi trecea apa de 70 grade iar dupa la -2 grade se incalzeste imediat in masina si temp in mers sta la 89-90 grade!

Link to comment
Share on other sites

Azi am schimbat termostatul. Astept sa-l vad la treaba in zilele urmatoare.

Se comporta absolut identic. Nici cea mai mica schimbare. 200 de lei aruncati pe geam.

Concluzie, asa e N47. Acum imi dau seama cum am ajuns sa-mi pun websto: fara el, muream de frig pe drumurile astea scurte.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

ieri de curiozitate am cronometrat cat timp ii ia motorului M20B20 sa ajunga lichidul de racire la jumate,unde ar si trebui sa stea MEREU(fie vara/canicula sau iarna ger).

in aproximativ 15 minute si 4 km de mers regulamentar pana in 2500 rpm, acul de la temperatura motorului a ajuns la jumate si a ramas acolo pentru tot restul zilei! afara erau ,sa zic minus 1 grad celsius! Indiferent ce ar spune altii,un motor diesel n-are de ce sa se comporte diferit! Daca termostatul nu deschide circuitul de racire aproape ca as fi convins ca se supraincalzeste motorul! cativa litri de apa si o temperatura ambientala de minus 5 grade celsius nu vor raci IN VECI un motor de 2000 cmc sau mai mare,fie el si diesel,dar care arde un combustibil cu o putere calorica de vreo 12 kwh! iar dupa cum au relatat multi posesori de diesel,iarna motoarele consuma ORICUM mai multa motorina,deci, cum sa aiba probleme cu temperatura motorului?! daca motorul consuma 10 litri la suta de km,iar un litru are aproximativ 12 kwh energie?! totul concentrat in vreo 120 kg de FIER,aliaj de aluminiu si vreo 10 litri de apa...

ia anulati termostatul si priviti cum se supraincalzeste motorul! fie el si diesel! si stand pe loc,nu ,talpa pana pe rosu!

 

Probleme la masina... nu are ce. Daca se incalzea prea tare, da. Dar asa, nu.

Iar reglajul temperaturii doar termostatul il face. Si alt termostat motorul asta n-are.

 

tot defectiune se cheama si cand nu ajunge la temperatura OPTIMA de functionare! asta nici n-am spus-o eu... o gasesti in manualul de exploatare,intretinere si reparatie a masinii! daca nu-i totul cum au hotarat inginerii cand au proiectat motorul,DEFECTIUNE se numeste!

Edited by gowriel1982
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu is de acord cu teoria ta si mi se pare normal sa fie asa, dar viata bate filmul.

Daca nici un termostat nou OE nu ajuta, eventual slujbe la biserica.

 

No hai ca-s curios. Spune-mi tu CE-I defect. ;)

 

Intre timp poate mai posteaza cineva cu N47. Ma gandesc ca nu-s toate "defecte".

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Eu is de acord cu teoria ta si mi se pare normal sa fie asa, dar viata bate filmul.

Daca nici un termostat nou OE nu ajuta, eventual slujbe la biserica.

 

No hai ca-s curios. Spune-mi tu CE-I defect. ;)

 

termostatul de rahat! deschide prea repede! anuleaza-l de curiozitate si vezi la cat se duce temperatura in bord! cronometreaza timpul de functionare,temperatura aerului exterior,cati km ai facut din momentul cand ai pornit motorul,cate minute a stat la relanti, care a fost turatia medie in timpul si km cat a functionat motorul ,consumul REAL al motorului in aceeasi parametri(timp,km) si o sa descoperi problema! ca o treaba facuta matematic e intotdeauna mai interesant de studiat! asa, la "cam in 20jde minute" ,e inutil sa mai vorbim!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tot cam in 15 minute ajunge si la mine, dar eu fac vreo 15km in timpul ala.

M47 cu ambele termostate schimbate acum dar fara webasto, se incalzeste si mai prost pe acelasi traseu.

Sau nimieresc eu tot masini defecte.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Tot cam in 15 minute ajunge si la mine, dar eu fac vreo 15km in timpul ala.

M47 cu ambele termostate schimbate acum dar fara webasto, se incalzeste si mai prost pe acelasi traseu.

Sau nimieresc eu tot masini defecte.

serios,inchide termostatele de curiozitate,fa un "experiment" si monteaza ceva robineti pe circuitul de racire,in asa fel incat sa nu mai circule apa prin motor spre radiatorul de racire! Bineinteles,stai cu ochii pe temperatura in bord,si eventual gata sa opresti daca se supraincalzeste! asa afli sigur daca termostatele astea deschid prea repede circuitul de racire sau... chiar ai o masina cu un motor foarte eficient! eu merg prin oras dimineata 4-5 km pana ajung la un bar unde-mi "sorb" cafeaua si o frec aiurea pana CHIAR TREBUIE sa plec in treaba mea! in cazul motorului meu,M20B20 daca n-ar fi termostatul sa inchida si deschida circuitul de racire,cred ca se incinge instant/in cateva minute... n-am incercat si nici n-am de gand sa o fac! doar functioneaza asa de bine si oricum pompa de apa,termostatul si distributia au fost schimbate acum aproape 30000 km...

webasto are un rol clar la orice motor fie el diesel sau benzina: sa incalzeasca lichidul de racire DIN MOTOR pana la o valoare prestabilita(de obicei 70 grade celsius) dupa care se opreste,ca oricum pornesti motorul! si o faci in conditii de siguranta si uzura minima pe vreme rece,MAI ALES la un diesel unde uleiul poate fi prea gros la anumite temperaturi si poti distruge motorul prematur daca-s minus 20 grade celsius si tu chiar te incapatanezi sa pornesti motorul FARA webasto! O singura data am avut de-a face cu motor diesel in 4 cilindri la minus 16 grade celsius,acum vreo 10 ani! Un Nissan X-trail 2.2dCi care,nu va mint deloc,a pornit LA PRIMA cheie,dupa ce,bineinteles s-au stins in bord bujiile incandescente si i-am dat pana la capat la cheie! acuma,cum o fi fost uleiul in motor dupa o noapte de stat afara... dumnezeu cu mila! DAR, la aceeasi masina ,mers PREA TARE noaptea pe frigul ala si cu caldura la maxim in interior ca eram friguros,se vedea cum scade temperatura de la jumate pana la un sfert din cat era! Mers cu 70-80 km/h totusi... am ramas si eu surprins iar inca de atunci motorul diesel mi-a cam provocat "repulsie",sa vad asa ceva cand eu vroiam caldura in masina chiar m-a pus pe ganduri! si nici macar nu era masina mea si nu conduceam eu! dar de tremurat am cam tremurat din cauza unui diesel PENAL! la actualul BMW cu M20B20 poate sa fie frig afara ca tot transpir inauntru! mai ales la drum lung cand parca baga mai bine caldura si temperatura aerului e mai ridicata! e cald si in oras la 50-60 km/h dar baga aer mai fierbinte la drum lung si 140-160 km/h, afara fiind minus 5 grade celsius! din punctul meu de vedere motorul pe benzina e ideal,mai ales daca are si GPL indeplinind cam toate cerintele soferului,mai putin cuplul motor al unui diesel! Dar pentru asta ,de-aia exista trepte de viteze si acceleratie+ linie rosie a turometrului la 6000 sau 8000 rpm! suna si mai bine vs diesel oricum! :-)

Edited by gowriel1982
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Passat-ul tdi mi se incalzeste la 90 in nici 5km. Daca merge si Webasto, discutam de vreo 2-3km.

Deci nu tine de tipul de combustie, ci de constructie. Ca de eficienta n-as putea sa ma plang nici la ala. Iar termostatul are vreo 6 ani.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

eu am avut m47 si acum am n47...tot pe seria e9x.

ce pot sa spun este ca ambele baga la fel de repede caldura...aproximativ in 5 km se simte caldura in masina, dar nu va ganditi ca ajunge apa la temp optima.

la m47 am schimbat termostatele pt ca intr-o iarna am inghetat in masina.

acum la n47 se incalzeste cam in 10 km apa la 75 grade...in 15 km ajunge la 82-83 grade apoi deschide si se vede cum scade temp iar la 75-76 grade.

am comandat termostat original, garnitura oe si antigel.

probabil am termostat care deschide la 82 grade.am vazut ca sunt la 82 si 87 grade pe original.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.