Jump to content

Urca greu acul de apa


Recommended Posts

Am avut N47 pe un X3 din 2010 si tot asa,inghetam in el,ma saturasem sa tot stau cu ochii pe temperatura in meniul ascuns.

 

Am pus diagnoza pe el,motor rece,iarna,masina afara din service,in parcare,se vedea cum urca apa in motor,70,75,80,87-deschide termostatul>80,82,83, pe acolo statea.Ei,cand porneam aeroterma,scadea apa la 70 si trebuia sa o alergi o zi intreaga prin oras sa ajunga macar la un 80,sa simti ceva caldura.

 

concluzia la service: nene,termostatul e bun,ti l schimbam degeaba,porneste si tu aeroterma mai rar. Lol.

 

La sosea,se incalzea mai bine,alta turatie la motor,etc,dar in oras,paralizai de frig; o fi fost defecta,dreq s o ia,nu stiu,nu mi am batut capu,am vandut o.

Link to comment
Share on other sites

Si eu zic ca nu-i cea mai stralucita proiectare la motorul asta.

Din chiulasa pleaca furtunul gros spre radiator. Pana nu deschide termostatul, teoretic apa nu face circuitul spre radiator. Tot din acelasi cuplaj din radiator pleaca furtunasul de retur spre vasul de expansiune (~70cm). Hai sa zicem ca asta nu raceste circuitul.

Dar... furtunul ala gros are un T la intrarea in radiator. N-au gasit alt loc de unde sa traga circuitul de incalzire in habitaclu, decat din T-ul ala, de la intrare in radiator. Si inca ~1m de furtun in aer pana la intrarea in habitaclu. Sa nu spun ca vrand-nevrand se mai combina si ceva apa rece din radiator sau scapa asta calda in el.

 

E proiectat prost.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu zic ca nu-i cea mai stralucita proiectare la motorul asta.

Din chiulasa pleaca furtunul gros spre radiator. Pana nu deschide termostatul, teoretic apa nu face circuitul spre radiator. Tot din acelasi cuplaj din radiator pleaca furtunasul de retur spre vasul de expansiune (~70cm). Hai sa zicem ca asta nu raceste circuitul.

Dar... furtunul ala gros are un T la intrarea in radiator. N-au gasit alt loc de unde sa traga circuitul de incalzire in habitaclu, decat din T-ul ala, de la intrare in radiator. Si inca ~1m de furtun in aer pana la intrarea in habitaclu. Sa nu spun ca vrand-nevrand se mai combina si ceva apa rece din radiator sau scapa asta calda in el.

 

E proiectat prost.

:drinks: Concluzia? Vinde-o si ia-ti 6 in linie benzina ,iar daca te "ingramadeste" consumul pune-o pe GPL! end of stori :friends:

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Mie aseara la -4 grade mi-a ajuns apa la 90, 91 de grade (destul de greu, statea pe la 80 si ceva) si dupa scadea pana la 80, iar crestea la 90 si tot asa. Ma gandesc ca la 90 deschide termostatul si se raceste apa. E ok?

 

N47, cu aeroterma la treapta 2. Caldura a inceput sa bage pe la 30-40 de grade(apa).

Link to comment
Share on other sites

Azi dupa cei 20km la -6 grade temperatura exterioara si vreo 75 grade temperatura motorului (Webasto inca nu se oprise), am pus mana pe furtunele groase de la radiatorul de racire. Cel comun cu circuitul de incalzire habitaclu, cald, cel de dupa termostat rece ca gheata.

Deci e clar ca termostatul e bun. Proiectarea e proasta sau... eficienta prea mare a motorului.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

520 D M47: termostat principal nou, pompa de apa noua (de 10 luni), antigel schimbat anual, webasto reparat luna asta. La -2 grade afara, pana ajunge acul pe mijloc dureaza 6 minute. N-am ce sa-i cer mai mult, e f bine. La -6 grade afara, ajunge in 10 minute.

 

M47 poate fi un motor f eficient cand vine vorba de caldura iarna, daca toate componentele sunt in regula.

Link to comment
Share on other sites

Azi dupa cei 20km la -6 grade temperatura exterioara si vreo 75 grade temperatura motorului (Webasto inca nu se oprise), am pus mana pe furtunele groase de la radiatorul de racire. Cel comun cu circuitul de incalzire habitaclu, cald, cel de dupa termostat rece ca gheata.

Deci e clar ca termostatul e bun. Proiectarea e proasta sau... eficienta prea mare a motorului.

 

Am mers pe autostrada zilele astea cu 130-150 la -5 si statea la 89 de grade. De cand am inlocuit termostatul (acum vreo 3 ai) sta fix la 89-92. Pe drumurile nationale sta numai la 89-91 si rar , daca o calc, mai urca la un 93-94.

Link to comment
Share on other sites

In general, dupa 500m - 1 km baga caldura (deci 49 de grade). Apoi urca mai greu din caza habitaclului si poate are nevoie si de 10 km de oras sa ajunga la peste 80. Dar odata ajuns la 89, acolo sta.

 

Am renuntat sa o incalzesc pe loc. NU are sens si dureaza mult prea mult. Asa ca ma urc in ea, si plec.

Link to comment
Share on other sites

Eu tin minte ca acum vreo 3-4 ani, inainte sa-mi pun Webasto, prin 20 decembrie au fost vreo -18 grade la mine si am dardait vreo 10-15 minute in masina pana am simtit ceva caldura. Atunci m-am ambitionat si mi-am instalat sirocou.

Acum, cu Webasto functional, constat ca mi se incaleste tot ca si voua fara Webasto. Chiar enigma masina...

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg de ce urca mai greu dupa 75. Din cate stiu n47 nu are 2 termostate. La x1 asa se intampla si e din 2013 masina. La e90 in schimb cand am urmarit si tot cu n47, insa din 2010, sta constant la 89 sau 94 si nu fluctueaza. Ma depaseste fenomenul. Nu am webasto la niciununl dintre ele. Iar caldura baga dupa 1 minut de la pornire, insa problema mea la x1 consta in faptul ca nu inteleg de ce flucteaza gradele, avand in vedere ca la e90 nu se intampla asta.
Link to comment
Share on other sites

@C_o_s_m_i_n nu are cum sa ti se incalzeasca ca la cavaliere (fara webasto), in 20 de minute, desi el n-a precizat la ce temperatura exterioara.

 

Din experienta mea, am observat ca daca merg prin oras, catre aceeasi destinatie, se incalzeste mai greu decat daca as lua-o pe centura. Un diesel se incalzeste mai greu in aglomeratie. Apoi conteaza si daca a fost zi sau noapte, dimineata la -2 grade se incalzeste mai greu (chiar daca teoretic e aceeasi temperatura ca peste zi), pentru ca motorul e mai rece de peste noapte.

 

O intrebare, oare webasto consuma ceva motorina, sau e nesemnificativ?

Link to comment
Share on other sites

Astazi erau 0 grade cand am plecat de acasa. Am mers 23 de minute si ajunsese la 79 80 de grade, cu un mers constant cu 60 in mare parte , pana in lacul tei unde am prins cateva semafoare si am mers bara la bara, dupa care am ajuns la destinatie si am lasat motorul pornit 5 6 minute, timp in care temperatura a scazut la 75. Wtf? Apoi am plecat si a urcat in decurs de 10 minute la 87.

Zilele trecute au fost temperaturi apropiate de zero.

Link to comment
Share on other sites

Mda e problematica incalzirea la motorul asta. La tine poate e vreun defect. Nu cumva invarte un ventilator (ori e defect el, ori primeste comanda), si raceste fara sa fie nevoie?

 

La M47 fara webasto, testat luna asta inainte sa-l pun sus, 15 minute la -2 grade i-a luat sa ajunga acul la mijloc. Trebuie sa verificati termostate, furtune, schimbat antigel.

Link to comment
Share on other sites

O intrebare, oare webasto consuma ceva motorina, sau e nesemnificativ?

Foarte.

0.6L pe ora, in full load. :laugh:

 

Eu am facut toate testele posibile la motorul asta si totul e la loc. Fara modificari denu trasee nu vad vreo rezolvare.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Astazi erau 0 grade cand am plecat de acasa. Am mers 23 de minute si ajunsese la 79 80 de grade, cu un mers constant cu 60 in mare parte , pana in lacul tei unde am prins cateva semafoare si am mers bara la bara, dupa care am ajuns la destinatie si am lasat motorul pornit 5 6 minute, timp in care temperatura a scazut la 75. Wtf? Apoi am plecat si a urcat in decurs de 10 minute la 87.

Zilele trecute au fost temperaturi apropiate de zero.

 

23 de minute in trafic si de-abia a ajuns la 80 grade celsius?! ceva e foarte defect cu motorul asta! foloseste si alte tipuri de termometre plasate in locuri diferite ,sa afli ce nu e in parametri! o sa ai nevoie de niste tubulaturi tip "T" ,de preferat din otel ca multi au avut probleme cu porcariile/tubulaturile din plastic imbatranite care cedeaza fix iarna cand ai nevoie de caldura si functionare normala! Chiar acum cateva zile era un tip la magazinul de unde comand eu piese ,nervos ,tot "cam" negru pe maini si suparat ca i-a crapat/DEZINTEGRAT un "fiting"/tub de-asta de plastic si n-avea caldura in masina... plus ca pierdea oricum mult antigel...

Ceva inacceptabil ca doar vb de BMW X5 nu dacia 1300...

Daca nu reusesti sa rezolvi sau "imbunatatesti" situatia/problema ,atunci incearca sa izolezi termic tubulatura/circuitul de racire spre radiatorul de incalzire,spre habitaclu, cu toate ca e penibil sa ajungi la asa ceva...

 

Foarte.

0.6L pe ora, in full load. :laugh:

 

Eu am facut toate testele posibile la motorul asta si totul e la loc. Fara modificari denu trasee nu vad vreo rezolvare.

eu vad o "rezolvare": SCHIMBI MASINA! :rolleyes: cu una care mai se si incalzeste NORMAL cand afara e iarna si minus 1000 grade celsius!

sau cartonul in fata radiatorului de racire?! :w00t: back to dacia 1300...

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

la a mea, N47, urca repede pana la 75 grade si apoi variaza intre 73 si 82-83 grade, dar nici vorba sa nu bage caldura in masina.

cum am spus mai sus, probabil am termostat care deschide la 82 grade.am comandat termostat care deschide la 88 grade.Il schimb in curand siva tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

Pai asta zic ca asa e si la mine, pana la 75 urca repede, dupa care mai greu pana la 88. Caldura baga dupa 1 minut nu e asta problema. Eu nu vreau sa remediez nimic, voiam doar sa stiu cum e si la altii. N-am ce sa remediez ca nu ma deranjeaza nimic atata timp cat caldura am repede. Oricum se incalzeste mai repede decat alte dieseluri. Stiu ca am avut Ford-uri, Peugeot-uri la care dupa 4 5 kilometri inca nu bagau caldura, adica fix cand ajungeam la serviciu.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.