Jump to content

Urca greu acul de apa


Recommended Posts

de curiozitate am facut proba dimineata asta: afara minus 5 grade celsius,pornit rece lasata afara peste noapte,a pornit la prima mai invartita asa,apoi lasat maxim 5 minute pana am deschis/inchis portile la curtea unde o tin! plecat frumos turatie maxim 2500 rpm, mers cam 3 km ,statut putin la semafoare in astia 3 km ca le-am prins rosu/galben pe toate,si acul la temperatura era aproape la jumate dupa cum vedeti in poze! timpul de functionare maxim 20 minute,din momentul pornirii si pana am oprit unde aveam de gand sa merg! am mai plecat dupa vreo 100 km prin zona ramnicului,spre buzau,pe la unitatea militara Bobocu si apoi acasa! Pana si consumul a iesit bine,maxim 10 litri(aproximativ) de cand am plecat si pana am parcat-o la loc! motor benzina cu randament "cam" de cacao ,comparat cu dieselurile!

Parerea mea,puneti un carton in fata radiatorului ,jumate acoperit si aia e solutia...

Si la mine a scazut putin temperatura in bord(cam 1 mm acul mai spre rece) dupa ce am oprit putin,dupa plimbarea mai lunga!ciudat dar asta a aratat in bord!

probabil asa trebuie sa functioneze motoarele iarna! :rolleyes: eu nu-mi fac probleme! la o adica exista cartonul :popcorn:

 

http://img.plici.ro/image/fKb

 

http://img.plici.ro/image/fKf

 

http://img.plici.ro/image/fKm

 

http://img.plici.ro/image/fKt

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

No stai sa ne intelegem. Tu ai benzinar, noi toti diesel. Nu compara tu benzina cu diesel! ;)

Chiar o rabla de Solenza benzinara de 1.4 (cel mai simplu motoras) am vazut zilele astea si in ~ 5 minute de ralanti si aeroterma pe treapta 3, nu mai puteai tine mana pe furtune.

E cu totul altceva.

Link to comment
Share on other sites

Cu cat e mai eficient un motor cu atât transforma combustibilul în mai mult lucru mecanic și mai puțină căldură...deci sa înțeleg ca N47 le e un motor foarte eficient :D

 

chiar asa, voi, posesorii de N47 cam ce consum observati la masinile voastre? Sunt curios,nu ca as renunta la motorul cu 6 cilindri in linie benzina pentru ORICE DIESEL! dar,daca se incalzeste atat de greu ,cu toate ca 1 litru de motorina contine cam 12 kwh energie,inseamna ca la un randament de 40% ,motoarele astea N47 consuma foarte putin la suta de km sau "pe ora"...

eu zic sa incercati metoda reducerii suprafetei de racire a radiatorului,daca sunt atat de eficiente! si pana la urma ar fi "cam logic" sa pui cartonul in fata radiatorului si sa micsorezi suprafata de racire DACA aerul are o temperatura atat de mica,implicit TREBUIE REDUSA suprafata de racire ca sa se mentina un echilibru cat de cat normal si o temperatura constanta a motorului,ca doar mai "fura" si radiatorul mic de incalzire din interior ceva energie sub forma de caldura!

 

iar ce zic eu,a fost introdus de mult timp la modelele BMW mai noi,din ce am mai vazut eu!

grila radiatorului ce se inchide precum niste jaluzele atunci cand temperatura ambientala chiar e prea scazuta si nu este nevoie de racire! asa de "tampiti" nu cred sa fie inginerii astia de la BMW...

 

BMW Air vent Control

 

Edited by gowriel1982
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am si flaps-urile alea in fata radiatorului. N-as putea spune cand se deschid, dar cu masina oprita sunt inchise complet.

O sa recurg si la izolatia de burete pentru conductele de incalzire. Nu e o optiune prea eleganta dar merita o proba pentru identificarea zonei cu probleme.

 

Gowriel, un consum de naveta la mine e in jur de 5.6 acum iarna. La drumuri mai lungi scade pe la 5.2.

Link to comment
Share on other sites

Eu am si flaps-urile alea in fata radiatorului. N-as putea spune cand se deschid, dar cu masina oprita sunt inchise complet.

O sa recurg si la izolatia de burete pentru conductele de incalzire. Nu e o optiune prea eleganta dar merita o proba pentru identificarea zonei cu probleme.

 

Gowriel, un consum de naveta la mine e in jur de 5.6 acum iarna. La drumuri mai lungi scade pe la 5.2.

 

daca masina ta are si "jaluzele",atunci chiar nu mai stiu ce sa zic... vezi ca gasesti un burete mai bun pe la aparatele de aer conditionat! elegant sau nu,macar nu faci frigul intr-o masina destul de scumpa ,daca ma intrebi pe mine...

adica, ma uit la mine si ce poate o masina de 1000 euroi ,in care am mai bagat vreo 1200 euroi,dar CU SIGURANTA NU FAC FRIGUL IN EA... :blink: "inca"...

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Doar in meniul ascuns vezi temperatura.

 

Observ ca, cu sau fara pornesc webasto cu 30 minute inaintea plecarii (deci ca plec cu apa deja la 40 de grade, ca plec de la -10), tot atat ii ia sa ajunga la 80-85 de grade. Adica peste 20km.

Link to comment
Share on other sites

daca masina ta are si "jaluzele",atunci chiar nu mai stiu ce sa zic... vezi ca gasesti un burete mai bun pe la aparatele de aer conditionat! elegant sau nu,macar nu faci frigul intr-o masina destul de scumpa ,daca ma intrebi pe mine...

adica, ma uit la mine si ce poate o masina de 1000 euroi ,in care am mai bagat vreo 1200 euroi,dar CU SIGURANTA NU FAC FRIGUL IN EA... :blink: "inca"...

eu cred ca tu compari mere cu pere si nu esti pe subiect.nimeni nu face frigul...problema e alta in topic

Link to comment
Share on other sites

La M47 experimentez de cand cu gerurile astea (deci temperaturi de cel putin -7), ca daca apa are 75-80 de grade (deci mers nu f mult), daca parchez si las la relanti, cu caldura pornita, sa scada temperatura apei, acul misca usor spre stanga, deci as zice ca are undeva la 60-70 de grade. E normal asa?
Link to comment
Share on other sites

La M47 experimentez de cand cu gerurile astea (deci temperaturi de cel putin -7), ca daca apa are 75-80 de grade (deci mers nu f mult), daca parchez si las la relanti, cu caldura pornita, sa scada temperatura apei, acul misca usor spre stanga, deci as zice ca are undeva la 60-70 de grade. E normal asa?

 

Eu cred ca e normal, asta am observat si eu daca e in jur de 75-80. Daca apuca sa ajunga la 88 90 am vazut ca nu mai scade.

Ieri am observat ca ajunsese la un moment dat la 95-96 la un moment dat. O fi avand legatura cu regenerarea Dpf?

Si am mai observat ceva interesant. COnsuma la ralanti, in D, 0.8 l/ora. Consuma la ralanti in DS, 1l/ora. Daca porneam ac, consumurile erau la fel. Care sa fie explicatia de consuma mai mult pe loc comutand cutia automata din drive in drive sport?

Am mai observat ieri ca de exemplu ajungand la un mall, cu temperatura apei la 96, am parcat masina si dupa 3 ore la 0 grade, cand am plecat apa era la 60 si ceva. Deci pastreaza caldura destul de bine blocul motor.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Azi am testat acelasi lucru, cu apa ajunsa de ceva vreme la 90, nu mai scade la relanti, practic trebuie sa ajunga si sa stea putin la temperatura de lucru.

 

La intrebarea legata de DPF s-ar putea sa fie cum zici tu. Teoretic poti sa verifici daca se regenereaza (daca prinzi momentul), prin consumul la relanti, care ar trebuie sa fie mult mai mare. La cea cu D/S nu stiu de ce.

Link to comment
Share on other sites

Ieri inca un test, de la 0 grade, plecat dupa o noapte de stat, a ajuns in 26 de minute la 88 grade. Si acolo sta cu mici fluctuatii gen 89 90, apoi revine la 88.

Consum la ralanti la fel: 0,8 l/ora in D, 1l/ora in DS, cu ac pornit sau oprit.

Desi n47 are un singur termostat, se pare ca la 78 de grade se intampla ceva, intrucat de acolo urca mai greu pana la temperatura optima adica 88.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cat l-ai tinut in ralanti, dupa?

Si banuiesc ca stateai pe loc in ralanti.

 

L-am tinut ca de obicei, cateva minute (deci nu mult, daca asta ma intrebi). Alta data, in aceleasi conditii, ajungeam la bariera, stateam oprit, intram in parcare, iar oprit, incepea sa scada acul. Azi am avut ceva mai multe drumuri si motorul era de ceva timp la 90.

 

Trafic semiaglomerat de Bucuresti, zero grade, a ajuns la 90 in 15 minute si 6 km si cat am mai mers inca vreo 3 km nu a fluctuat deloc. M47 e60 2.0d lci cutie automata.

 

E normal timpul pentru un M47. Daca aveai webasto in loc de 15 minute, erau 5-6.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.