Jump to content

parcarea cu rotile bracate


idx

Recommended Posts

Initiez acest topic in urma unei discutii cu un amic, care ma 'apostrofa' zilele trecute pentru faptul ca am parcat cu rotile bracate (nu maxim, undeva la o tura de volan). Prietenul meu sustinea ca parcarea cu rotile bracate afecteaza in timp servodirectia (pompa de servo) si poate afecta chiar si suspensia.

 

Am cautat pe net sa aflu mai multe detalii pe subiect, insa nu m-am edificat. Sunt pareri care spun ca se aplica doar masinilor cu servodirecĂžie asistata hidraulic, nu si celor cu servodirectie electrica, motivul principal fiind presiunea mare care ramane in circuit si care poate dauna.

 

In egala masura stiam ca este de evitat virarea pe loc, ceea ce ar insemna ca daca parchez si am rotile bracate, ar trebui sa mai fac cel putin o manevra fata-spate doar pentru a le indrepta.

 

Stie cineva mai multe privind acest subiect? Ce fel de servo am pe un e46, 320d, FL?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

BĂŁi nene, ĂŽn USA existĂŁ lege care te obligĂŁ sa parchezi cu rotile bracate cĂŁtre bordura la cea mai micĂŁ panta. ÂŞtiu ca toatĂŁ lumea zice ca americanii sunt proÂşti, dar romanul bubuie. Edited by WLF
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca tot un fier e..tot se uzeaza..tot se strica. Eu parchez cu rotile drepte pt ca asa m-am obisnuit. Foarte rar o las cu rotile bracate cand parchez la birou pentru ca am multi taximetristi extraordinar de idioti care au talentul sa se puna paralel cu masinile parcate si sa o zgarie in totala nesimtire (asa ii tin putin mai departe de masina..sau macar asta e in capul meu). Pot confirma ca viratul pe loc afecteaza pompa de servo etc pt ca e frecarea mai mare pe loc si in timp poate se strica ceva mai repede unele chestii dar..toate se strica la un moment dat. Sunt fiare, avem grija de ele..dar daca devine o obsesie nu stiu ce sa mai zic :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

Si eu parchez cu rotile drepte, dar doar pt ca ca sunt maniac :D Nu cred ca afecteaza in vreun fel daca o lasi cu ele bracate, poate doar daca o abandonezi asa cu lunile.

Cand o parchez in panta abrupta le brachez si eu.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Am auzit si eu asta de la un posesor de Logan, parca zicea ca chiar scrie in manual. Ceva cu presiune care ramana in circuit mult si bine, which is bad pentru nu stiu ce valve samd.

Asa o fi. Eu le las bracate daca pentru a indrepta inseamna sa trag de volan cu masina oprita.

Link to comment
Share on other sites

E un mic pitic ce invarte rotile stanga dreapta. De aia mai auzi subiecte ce pomenesc despre piticii din servo.

Si nu numai la servo piticii astia... Colectionez si eu. :rolleyes:

Ma gandeam ca subiectul poate friza ridicolul si ca vor aparea si reactii la misto. Glad to be right!

 

ce masina are amicul tau ?

Skoda Octavia 2

 

 

Ca sa fiu inteles corect, nu mai sunt obsedat demult de masina, desi recunosc ca am fost. Respect insa reguli de baza in ceea ce priveste exploatarea corecta a acesteia, mai ales ca este diesel. Iar despre recomandarea asta privind bracarea nu auzisem.

 

Faptul ca am deschis subiectul, inseamna doar ca am vrut o confirmare de la niste oameni care, in marea lor majoritate, au pareri pertinente.

 

Multumesc pt raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

sistemul de servo este un sistem hidraulic. exista presiune acolo.

 

 

Sper ca esti constient care e diferenta dintre un sistem hidraulic, o pompa si ce este presiunea.

Daca le ai la indemana, si aici ma refer la cunostiinte, zi-mi si mie cum o pompa face presiune.

 

Pana una alta, exista presiune din partea mea asupra prostiei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut inainte un Renault megane clasic. Scria in manual sa lasi rotile intotdeauna drept. Stiu sigur ca scria asta.

 

NU mai tin minte motivul dar scria.

 

De atunci le las drepte si la BMW. Din obisnuinta...

 

Pana una alta, exista presiune din partea mea asupra prostiei.

 

Maestre, poate ne luminezi si pe noi ce si cum e cu presiunea asta. Daca nu vrei, atunci abtine-te de la astfel de comentarii !

Link to comment
Share on other sites

copy-paste de pe wiki.

 

Most power steering systems work by using a hydraulic system to steer the vehicle's wheels. The hydraulic pressure typically comes from a gerotor or rotary vane pump driven by the vehicle's engine. A double-acting hydraulic cylinder applies a force to the steering gear, which in turn steers the roadwheels. The steering wheel operates valves to control flow to the cylinder. The more torque the driver applies to the steering wheel and column, the more fluid the valves allow through to the cylinder, and so the more force is applied to steer the wheels.

 

One design for measuring the torque applied to the steering wheel has a torque sensor – a torsion bar at the lower end of the steering column. As the steering wheel rotates, so does the steering column, as well as the upper end of the torsion bar. Since the torsion bar is relatively thin and flexible, and the bottom end usually resists being rotated, the bar will twist by an amount proportional to the applied torque. The difference in position between the opposite ends of the torsion bar controls a valve. The valve allows fluid to flow to the cylinder which provides steering assistance; the greater the "twist" of the torsion bar, the greater the force.

 

Since the hydraulic pumps are positive-displacement type, the flow rate they deliver is directly proportional to the speed of the engine. This means that at high engine speeds the steering would naturally operate faster than at low engine speeds. Because this would be undesirable, a restricting orifice and flow-control valve direct some of the pump's output back to the hydraulic reservoir at high engine speeds. A pressure relief valve prevents a dangerous build-up of pressure when the hydraulic cylinder's piston reaches the end of its stroke.

 

Some modern systems also include an electronic control valve to reduce the hydraulic supply pressure as the vehicle's speed increases; this is variable-assist power steering.

 

The steering booster is arranged so that should the booster fail, the steering will continue to work (although the wheel will feel heavier). Loss of power steering can significantly affect the handling of a vehicle. Each vehicle owner's manual gives instructions for inspection of fluid levels and regular maintenance of the power steering system.

 

The working liquid, also called "hydraulic fluid" or "oil", is the medium by which pressure is transmitted. Common working liquids are based on mineral oil.

Link to comment
Share on other sites

Si eu le las mereu drepte,la masinile vechi daca rotile erau virate , cind porneai motorul se simtea un soc urit in volan.

 

De asemenea imi amintesc ca aerisirea sistemului de directie hidraulic se facea cu mentinerea turatiei la 2-3 mii si 2-3 virari complete de la stinga la dreapta.

Daca virati maxim dreapta sau stinga la unele masini se poate vedea cum se modifica mersul motorului ca si cum ar trage mai greu.Sigur ,sigur nu e recomandat sa fie lasate virate maxim rotile.

 

Acum fiecare face cum crede,chiar daca e doar un mit,ma simt mai confortabil sa le las drepte

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Functionarea unei pompe hidraulice:

La o pompa aflata in functiune distingem mai multe fenomene ca :

 

· Prin crearea unui vid partial intern uleiul se deplaseaza din rezervor in pompa, fenomen numit aspiratie;

 

· Apoi are loc transferul uleiului in pompa spre orificiul de iesire din pompa, fenomen numit refulare.

 

 

Distingem astfel:

 

· Orificiul de aspiratie, este orificiul prin care patrunde uleiul in pompa;

 

· Orificiul de refulare, este orificiul prin care uleiul iese din pompa.

 

 

O pompa este cea care vehiculeaza un debit de ulei, dar nu creeaza presiune, aceasta fiind obtinuta prin rezistenta la curgere a uleiului.

 

Atunci cand intr-un circuit se manifesta o rezistenta la curgere, presiunea uleiului este mai mare la orificiul de refulare fata de orificiul de aspiratie.

 

Dupa oprirea motorului presiunea scade la 0 , deci in concluzie nu ramane presiune in instalatie.

 

Dupa mine singurul lucru care se uzeaza daca lasi masina cu rotile virate sunt burdufele de cauciuc de la caseta in cazul nostru .(La traciune fata de la caseta si planetare)

Link to comment
Share on other sites

Functionarea unei pompe hidraulice:

La o pompa aflata in functiune distingem mai multe fenomene ca :

 

· Prin crearea unui vid partial intern uleiul se deplaseaza din rezervor in pompa, fenomen numit aspiratie;

 

· Apoi are loc transferul uleiului in pompa spre orificiul de iesire din pompa, fenomen numit refulare.

 

 

Distingem astfel:

 

· Orificiul de aspiratie, este orificiul prin care patrunde uleiul in pompa;

 

· Orificiul de refulare, este orificiul prin care uleiul iese din pompa.

 

 

O pompa este cea care vehiculeaza un debit de ulei, dar nu creeaza presiune, aceasta fiind obtinuta prin rezistenta la curgere a uleiului.

 

Atunci cand intr-un circuit se manifesta o rezistenta la curgere, presiunea uleiului este mai mare la orificiul de refulare fata de orificiul de aspiratie.

 

Dupa oprirea motorului presiunea scade la 0 , deci in concluzie nu ramane presiune in instalatie.

 

Dupa mine singurul lucru care se uzeaza daca lasi masina cu rotile virate sunt burdufele de cauciuc de la caseta in cazul nostru .(La traciune fata de la caseta si planetare)

 

mai mult de atat nici nu se putea:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.