Jump to content

Bujie rupta in chiulasa


Recommended Posts

Cum spune si titlul, o cunostiinta are ghinionul de a avea o bujie incandescenta rupta in chiulasa; mecanicul la care a dus masina si a constatat (sau este vinovatul) ca bujia este rupta a oferit ca si solutie demontarea chiulasei si extragerea bujiei. Am vazut ca totusi exista niste truse pt. extractie care nu merg in toate situatiile dar se poate incerca. Masina in cauza nu este BMW ci Peugeot cu motor de 2200cmc Diesel.

Intrebarea ar fi daca stiti vreun mecanic/service in Bucuresti sau imprejurimi care poate incerca sa rezolve problema fara demontarea motorului.

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Daca nu scapa compresie mai bine da-i pace. Cu 3 bujii bune porneste la fel.

Daca nu ma insel pe 2.2 sint acele bujii extrem de lungi, credca au vreo 16-17cm.

 

 

Nu sti ce zici, e motor presupun in 4 pistoane, cu o bujie arsa slabe sanse sa porneasca la frig puternic.

Eu am avut la o masina 1 bujie arsa si deabia mai pornea cand erau 4-5 grade afara

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Nu, invata-ma tu.

Credca motorul tau era cam varza.

 

Vorbesc din proprie experienta, daca era motor in 6 pistoane o bujie nu conta , dar la 4 pistoane inseamna mult o bujie:P

 

Credca motorul tau era cam varza.

 

 

Nu e varza deloc, am masina aia si acum, dar crezi ce vrei...

Link to comment
Share on other sites

Am mers un an si jumatate cu o bujie arsa si nici nu i-am simtit lipsa,acum o luna am schimbat-o dar porneste tot la fel,adica la sfert,si la rece si la cald :frantics:

 

Eu zic ce am patit la o masina din famile, un renault clio, s-a ars o bujie la sfarsitul iernii trecute si deabia mai pornea, am schimbat-o si dupa a pornit imediat, acum depinde de la masina la masina, nu mai generalizati, nu intotdeauna este la fel.

La fostul e39 imi pornea chiar cu toate arse, dupa le-am schimbat , doar 5 ca una nu sa desfacut nu am riscat, pornea perfect.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ce am patit la o masina din famile, un renault clio, s-a ars o bujie la sfarsitul iernii trecute si deabia mai pornea, am schimbat-o si dupa a pornit imediat, acum depinde de la masina la masina, nu mai generalizati, nu intotdeauna este la fel.

La fostul e39 imi pornea chiar cu toate arse, dupa le-am schimbat , doar 5 ca una nu sa desfacut nu am riscat, pornea perfect.

La motoarele pe benzina este nevoie de scanteie pentru a aprinde amestecul de combustibil+aer.

Motoarele diesel sunt motoare care se folosesc de temperatura rezultata din compresie. In urma compresiei temperatura din carmera de ardere creste si amestecul se autoaprinde.

De aceea nu este nevoie la diesel de bujii, mai ales pe timp de vara, si de aceea bujiile sunt incadescente, pentru a ajuta amestecul sa ajunga la temperatura ideala de autoaprindere.

 

Acum, nu mai instista in ce crezi tu!

Edited by MihaiMAN
Link to comment
Share on other sites

La motoarele pe benzina este nevoie de scanteie pentru a aprinde amestecul de combustibil+aer.

Motoarele diesel sunt motoare care se folosesc de temperatura rezultata din compresie. In urma compresiei temperatura din carmera de ardere creste si amestecul se autoaprinde.

De aceea nu este nevoie la diesel de bujii, mai ales pe timp de vara, si de aceea bujiile sunt incadescente, pentru a ajuta amestecul sa ajunga la temperatura ideala de autoaprindere.

 

Acum, nu mai instista in ce crezi tu!

 

 

Esti cumva beat, cine a vorbit ceva de motor pe benzina, de ce bagi in discutie motorul pe benzina?, eu vorbeam de doua motoare pe motorina, stiu ce rol au bujiile incadescente nu am nevoie de explicatiile tale.

Si nu este in ce cred, eu zic ce s-a intamplat.

Edited by branevl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bujiile sunt incadescente, pentru a ajuta amestecul sa ajunga la temperatura ideala de autoaprindere.

bujiile nu ĂŽncĂŁlzesc amestecul, ci camera de ardere. la un motor rece, o parte din caldura initialĂŁ generata de compresie se pierde, fiind absorbitĂŁ de blocul motor/cilindrii. rolul bujiilor este de a compensa pentru o parte din caldura absorbita de blocul motor.

cel putin eu asa stiu.

Link to comment
Share on other sites

Ti-am comparat, sa stii si tu ce face unul si ce face altul.

 

Hai URA! Esti iritant de...insistent!

 

Se vede ca esti pe langa domeniul asta.

 

P.S.: Nu este nevoie de replay. M-ai convins!

 

 

Merci de explicatie dar ti-am zis ca stiu ce rol au bujiile.

Eu cred ca tu nu ai citit totul de la inceput pe topic si nu intelegi ce am scris! Noroc.

Link to comment
Share on other sites

bujiile nu încălzesc amestecul, ci camera de ardere. la un motor rece, o parte din caldura initială generata de compresie se pierde, fiind absorbită de blocul motor/cilindrii. rolul bujiilor este de a compensa pentru o parte din caldura absorbita de blocul motor.

cel putin eu asa stiu.

Am spus acelasi lucru, decat ca mai succint.

 

Ti-am spus ca nu e nevoie de reply!

Edited by MihaiMAN
Link to comment
Share on other sites

hai ca daca nu se trag 2 palme nu e complet . Mai e un service pe 1 mai care face doar reparatii chiulase , daca te ajuta pot lasa nr de tel al mecanicului si te conversezi cu el .

 

EDIT , e vb de Florin , cel care mi-a schimbat simeringurile la N42 , 0728 444 108 , ai nr de pe bmwclub , si-a dat omul acordul sa-i listez nr si din ce am inteles au mai apelat multi la el si dupa mine asa ca poate ramane si in zona cu reparatii chiulase si tot felul de artificii pe la motor :) . Bafta sa ne spui daca ai rezolvat

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt info baieti, se poate rupe si inca una/doua la desfacere asa ca solutia sa ramana asa nu poate fi luata in calcul. Nu stiu sigur daca scapa compresie, personal nu am vazut motorul.

Sa ramanem la subiect va rog si anume persoane care se ocupa cu extragerea lor. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt info baieti, se poate rupe si inca una/doua la desfacere asa ca solutia sa ramana asa nu poate fi luata in calcul. Nu stiu sigur daca scapa compresie, personal nu am vazut motorul.

Sa ramanem la subiect va rog si anume persoane care se ocupa cu extragerea lor. :thumbsup:

 

 

cauta pe cineva care are KL-0132-52 K ( daca vrei sa cumperi te pot ajuta ) Trusa extractor bujii incandescente univ M10x1

si la montajul celor noi foloseste neraparat vaselina special pentru bujii BERU

o sa scapi de neplaceri pe viitor

 

asa arata trusa http://www.klann-online.de/en/Products/WebCatalogue/ProductCard/tabid/220/eid/8347/Default.aspx

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

cauta pe cineva care are KL-0132-52 K ( daca vrei sa cumperi te pot ajuta ) Trusa extractor bujii incandescente univ M10x1

si la montajul celor noi foloseste neraparat vaselina special pentru bujii BERU

o sa scapi de neplaceri pe viitor

 

asa arata trusa http://www.klann-online.de/en/Products/WebCatalogue/ProductCard/tabid/220/eid/8347/Default.aspx

 

Ma poti ajuta cu trusa sau cu o persoana care o detine deja?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.