Jump to content

Electromotor defect?


Recommended Posts

Salutare,

Aseara am dat la cheie si...surpriza! Se auzea un clantanit, se stingeau toate becurile din bord 1 secunda apoi se reaprindeau. M-am gandit ca e un contact imperfect la baterie insa la alti consumatori nu avea treaba.

Am dat la cheie de nebun de 20 de ori degeaba, acelai clantanit electomotorul nu invartea.

Ma gandesc ca este electromotor carbuni ceva, deoarece impinsa a plecat. Cand am ajuns prin oras a plecat fara probleme insa sigur va mai face.

Credeti ca are rost sa scimb cu totul electromotorul, stit cat cosa unul nou?

Link to comment
Share on other sites

Daca ti se opreau becurile in bord si motorulnu se invarte, destul de probabil sa fie bateria.

 

Faza e ca nici nu cupla la genul cat dau la cheie sa moara de tot bateria

Parea ca are vana deoarece luminile geamurile mergeau lejer. Daca tineam c

heia pe pozitia maxima ptr pornire, clantzanea intruna, dar luminile erau aprinse, de asta nu am mai suspectat batera...

Link to comment
Share on other sites

Ca idee pt repararea electromotorului, doar ce mi l-am reparat pe-al meu, Bendix + carbuni noi + manopera specialistului = 120lei si inca 70lei mecanicul sa-l dea jos de pe masina.

Nu merita sa cumperi unul nou sau reconditionat atat timp cat il poti reconditiona pe al tau mult mai ieftin si la fel de bine.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e bateria anul trecut am patit la fel. Intr-o dimineata trebuia sa plec la munca , am pus contactul si cand sa pornesc se auzea doar tac-tac-tac ,nu invartea nu nimic si imi clipeau si luminile. Masina 320 d 150 cp 2004 bateria originala. Am luat una varta de 80 Ah si nu am probleme. Eu zic bateria.

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Am mai patit miercuri aceeasi faza. Azi dimineata am pus alta baterie si a pornit imediat

Cum verific daca alternatorul e ok? Am pus un aparat, are: 12,5V cu motor oprit, 13,8V cu motor pornit, 13,5V cu toti consumatori inclusiv faruri fara faza lunga si 13,2V cu toti consumatorii inclusiv faza lunga.

E ok oare? Mai e vreo varianta de a testa alternator?

Link to comment
Share on other sites

Am mai patit miercuri aceeasi faza. Azi dimineata am pus alta baterie si a pornit imediat

Cum verific daca alternatorul e ok? Am pus un aparat, are: 12,5V cu motor oprit, 13,8V cu motor pornit, 13,5V cu toti consumatori inclusiv faruri fara faza lunga si 13,2V cu toti consumatorii inclusiv faza lunga.

E ok oare? Mai e vreo varianta de a testa alternator?

cu motorul pornit trebuie sa iti incarce 14,4

Link to comment
Share on other sites

Daca se aude un clic atunci cand dai la automat, si se sting becurile din bord, fara ca electromotorul sa invarta macar, e clar problema de baterie. Electromotorul nici nu primeste tensiune prin excitator daca voltajul bateriei este sub un anumit prag. In aceeasi idee, chiar si cu boltajul sub acel prag, e destul ca sa pornesti alti consumatori => incarca/schimba bateria. Oricum ar fi, pe linie logica, incepi sa verifici lucrurile cel mai usor de verificat (schimbarea bateriei, fata de demontarea demarorului, mai ales la BMW).
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Aseara am dat la cheie si...surpriza! Se auzea un clantanit, se stingeau toate becurile din bord 1 secunda apoi se reaprindeau. M-am gandit ca e un contact imperfect la baterie insa la alti consumatori nu avea treaba.

Am dat la cheie de nebun de 20 de ori degeaba, acelai clantanit electomotorul nu invartea.

Ma gandesc ca este electromotor carbuni ceva, deoarece impinsa a plecat. Cand am ajuns prin oras a plecat fara probleme insa sigur va mai face.

Credeti ca are rost sa scimb cu totul electromotorul, stit cat cosa unul nou?

Baterie moarta.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Aseara am dat la cheie si...surpriza! Se auzea un clantanit, se stingeau toate becurile din bord 1 secunda apoi se reaprindeau. M-am gandit ca e un contact imperfect la baterie insa la alti consumatori nu avea treaba.

Am dat la cheie de nebun de 20 de ori degeaba, acelai clantanit electomotorul nu invartea.

Ma gandesc ca este electromotor carbuni ceva, deoarece impinsa a plecat. Cand am ajuns prin oras a plecat fara probleme insa sigur va mai face.

Credeti ca are rost sa scimb cu totul electromotorul, stit cat cosa unul nou?

aceiasi problema am avut o si eu... doar ca la rece pornea fara probleme, iar daca mergeam 10 min si o opream, cand ii dam cheie se auzea clantanitu ala si pana nu se racea n aveam ce i face...asa ca problema e la electromotor 100%(daca sunt carbuni ai scapat usor,daca e starteru, ca la mn, tre schimbat tot electromotoru).

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat bateria si merge perfect. Singurul semn de intrebare e ca mecanicul a zis ca e putin 13,2 cu toti consumatorii inclusiv faza lunga... e cam putin. Fara consumatori la relanti e un 13,7- 13,8V. Sa inteleg ca ar trebui sa iau in calcul alternator...

Din nou "Mecanicul a zis...", oare chiar a zis?

In cazul de fata presupunerea TA este gresita.

Edited by Cristi_S
Link to comment
Share on other sites

Si tu masina nu o turezi? Problema rezolvata. Alternatorul isi face treaba in turatie.

LE: Transmite-i asta si mecanicului tau, s-ar putea sa aibe un soc cand aude.

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.