Jump to content

problema incalzire electrica auxiliara


luk22

Recommended Posts

cu venirea frigului am descoperit ca nu-mi functioneaza incalzirea auxiliara la masina...bmw e46 din 2001 320d,am bagato pe tester si da o eroare,am curatat mufa si tot nu functioneaza....flacaul cu testerul zice ca nu se repara ...se inlocuieste acea cutiuta mica (NU ESTE WEBASTO)intrebarea mea este daca se poate repara sau se inlocuieste acea incalzire auxiliara electrica,de la alt PRICEPUT am inteles ca ar avea niste bujii incandescente inauntru care se inlocuiesc.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am si eu problema asta pe tester.. dar am masurat firul care intra in mufa si ajunge curent pe el... si dimineata cand am pornit motorul de cateva ori am pus mana imediat pe capac sa vad daca se incalzeste si in cateva secunde a inceput sa fie caldutz.. cu mult inainte sa se incalzeasca apa.. nici eu nu sunt sigur daca merge dar nah... testeaza asta si vezi

iar daca se incalzeste greu.. verifica termostatul de la EGR

Link to comment
Share on other sites

cand pun masina pe tester imi da si mie eroare.. am mai cautat pe forum despre problema asta si vad ca nimeni nu zice nimic asa ca am verificat cu o sonda firul iar incalzitorul ala primeste curent. imediat dupa ce pornesc motorul ma duc sa verific daca se incalzeste capacul. de fiecare data se incalzea cu mult timp inainte ca apa sa se incalzeasca deci.. cred.. dar nu sunt sigur ca merge.. :-??

tie daca nu iti da caldura masina e posibil sa ai si termostatul mare stricat.. ar trebui sa il verifici

Link to comment
Share on other sites

eu am fost la un mecanic mai istet care a avut doar bmw-uri ca masina personala si mai are habar de micile probleme ale masinii si mi-a spus ca e vorba doar de contactele din interior care oxideaza in timp si de aceea nu mai merge aceasta incalzire auxiliara...a lovit cu palma acea cutiuta cu capac metalic si a inceput sa se incalzeasca destul de tare...acum nu am mai bagato pe tester sa vad daca mai da vreo eroare...dar macar vad ca se incinge cutia cand pornesc masina ...sa se fi rezolvat problema? oricum am sa-l pun sa desfaca si sa curete toate contactele sa masoare bujiile incandescente din interior si apoi iar pe tester...dar asta dupa sarbatori.
Link to comment
Share on other sites

probabil este doar la diesel , ca asta se incalzeste mai greu.eu am 320d nfl si am acest incalzitor auxiliar

 

Reformulez. :) Am avut doua 320d, FL.

La facelift, e pozitionat in alta parte incalzitorul ala?

Edited by costty
Link to comment
Share on other sites

Încaălzirea auxiliară electrică nu este o dotare opţională. Este standard pe motorizările diesel de pe e46 deoarece datorită randamentului din ce în ce mai crescut al acestor motoare termice, căldura degajată este insuficientă pentru a aduce temperatura apei la 90 de grade pe perioada iernii. Încalzirea auxiliară însă nu funţionează doar în anotimpul rece ci ori de câte ori temperatura lichidului de răcire este sub 80 de grade. De aceea la e46 diesel apa se încălzeşte mult mai repede decât la un 1.9TDI de exemplu.

 

Cantitatea de căldură pe care o produce acel modul de încălzire auxiliară electrică este dependentă de gradul de încărcare al alternatorului, de aceea este indicat ca în anotimpul rece, la pornirea motorului dimineaţa să se evite utilizarea inutilă a altor consumatori electrici(lumini, dezaburire lunetă, etc), astfel motorul se va încălzi mult mai repede.

 

Eu de exemplu când pornesc dimineaţa motorul, în primele 10 minute nu deschid nici un alt consumator, nici măcar climatizarea, care pe de o parte consumă energie electrică de la alternator pentru alimentarea ventilatorului, iar pe de altă parte scade temperatura apei din motor amestecând-o cu cea din circuitul de încalzire care este înca rece. Astfel în 10 minute indicatorul de temperatură trece de zona albastră. După deschiderea climatizării temperatura va avea o scădere de scurtă durată datorată amestecului apei reci din instalaţia de climatizare cu cea caldă din motor, dar va începe sa crească imediat.

 

Din câte ştiu la e46 NFL modulul este situat în compartimentul de stocare din stânga capotei, iar la e46 FL este situat în partea dreaptă a motorului, lângă alternator.

Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.