Jump to content

E60 pierdere putere, consum mare


Recommended Posts

Salut,

 

Se da una bucata E60, 525d, 2005, 180k km.

 

Introducere:

Acum ceva luni am remarcat pierderi de putere, nu se tura liniar, mers infundat, consum ridicat, scurgeri de ulei la galeria de admisie.

Am facut programare la Filaret. Le-am spus simptomele de trei ori: cand am sunat pentru programare;

cand m-au sunat ei peste o zi pentru confirmare data si cand am ajuns cu masina la ei peste cateva zile.

Se pare ca nu si-au notat niciodata ce le spuneam eu, dar nu asta-i ideea.

Au facut o diagnoza totala, si mi-au dat o lista cu piese ce trebuie schimbate, incepand cu galeria de admisie, filtru epurator, bujii incandescente, garnituri de tot felul, etc... si terminand cu placutele de frana pe care eu le schimbasem cu doua saptamani inainte de a ajunge la Filaret. Desigur ca am ramas socat cand am vazut pe acea lista si placutele de frana. Intr-un fel sau altul am ramas dezamagit, dar in sinea mea ma gandeam ca celelalte piese ar cam trebui schimbate, unele probabil o avea legatura cu simptomele descrise, altele pentru reinoire "sistem".

 

In fine, am schimbat galeria de admisie si celelalte scrise pe acea lista (inafara de placute si alte trasnai ale Filaret).

Dupa aceasta schimbare parca "mergea" mai bine dar nu vizibil. Consumul era tot in jurul a 14% in Bucuresti.

 

Acum de ceva vreme simt din nou pierderi de putere, nu se tureaza liniar, mers infundat si am un consum de >17% in Bucuresti.

Inteleg ca acum iarna consumul sa fie mai ridicat dar chiar peste 17% in Bucuresti. WTF?

 

Rasfoind forumul am mai intalnit aceste probleme si in alte topic-uri. Sumarizand, trag concluzia ca cel mai probabil problema ar fi de la debitmetru. Ar mai putea fi si de la EGR insa pe acesta l-am curatat cand am schimbat galeria de admisie, acum ceva luni.

 

Am mers la un service, au pus testerul, nicio eroare.

Am incercat ce recomanda cineva pe forum, sa scot mufa de la debitmetru. Am mers vreun km cu mufa scoasa, dar trebuie sa recunosc ca "parca" mergea mult mai bine.

 

Pana sa cumpar un debitmetru nou si sa-l schimb, se merita sa mai merg la vreun service BUN pentru o diagnoza? Sau dupa aceste simptome pot merge la sigur schimband debitmetrul?

Prin service bun inteleg un service cu mecanici/ingineri skilled in BMW care:

- Sa stie sa interpreteze corect datele dupa o diagnoza

- Sa stie sa prezinte un plan concret de actiuni (schimbat piese, etc) si nu planul "schimba tot si vedem dupa asta cum e" sau citez pe cineva de la Filaret "nu stim exact ce e, lasa sa se mai agraveze si vedem atunci". WTF?!?!

- Sa stie ei care-i problema, nu sa le dau eu "ponturile" dupa ce m-am documentat de pe forum si ei doar sa desfaca suruburi.

 

Orice sfat, parere legate de aceste probleme sunt binevenite.

 

Multumesc.

 

PS: A nu se intelege ca am ceva cu cei de la Filaret. Asta a fost experienta mea cu ei si am redat-o. Sunt sigur ca au si oameni buni.

Link to comment
Share on other sites

Prietene, imi pare rau ca ca nu ai primit inca nici un raspuns dar asta e probabil din cauza mesajului foarte lung si irelevant. (impresia ta despre Filaret trebuie sa ajunga la categoria Opinii si editoriale, sau in alta parte, dar oricum nu aici)

 

Problema ta intr-adevar este de la debitmetru daca ai scos mufa si nu a mers MAI PROST! Cand scoti mufa de la debitmetru masina trebuie sa traga foarte prost daca este bun, in cazul tau, inseamna ca e dus, poti face o diagnoza completa din nou daca vrei si sa vezi valorile care ti le da pe debitmetru dar e destul de sigura treaba. Clapetele de pe galeria de admisie erau in regula? Rupte\deformate?

 

Daca te intereseaza am eu un debitmetru la 350 RON (pt 525D si 530D) , testat si care merge super ok (valorile sunt corecte care apar pe tester original BMW).

 

Consumul nu ar trebuie sa depaseasca 15.5 in oras , iarna, hai 16 daca te dai la ea grav. Eu am in bord 14.3 condus sportiv.

Edited by dj_rzn
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Problema ta intr-adevar este de la debitmetru daca ai scos mufa si nu a mers MAI PROST! Cand scoti mufa de la debitmetru masina trebuie sa traga foarte prost daca este bun, in cazul tau, inseamna ca e dus, poti face o diagnoza completa din nou daca vrei si sa vezi valorile care ti le da pe debitmetru dar e destul de sigura treaba. Clapetele de pe galeria de admisie erau in regula? Rupte\deformate?

 

Multam pentru raspuns.

 

Clapetele de pe galeria de admisie erau ok.

 

O sa-i fac o diagnoza completa.

Link to comment
Share on other sites

Consum mare ai si de la termostat busit.(vezi ca sunt 2)

Intra in meniul ascuns si stai cu ochii pe temperatura. In cativa kilometri trebuie sa ajunga la 90 si sa ramana fix acolo.

Deci nu 80-85 sau alte dracovenii ci 90 de grade.

 

O temperatura de 80-85 de grade nu va influenta vizibil consumul... :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Consum mare ai si de la termostat busit.(vezi ca sunt 2)

Intra in meniul ascuns si stai cu ochii pe temperatura. In cativa kilometri trebuie sa ajunga la 90 si sa ramana fix acolo.

Deci nu 80-85 sau alte dracovenii ci 90 de grade.

 

Am facut astazi acest test. Am condus timp de o ora Bucuresti - Otopeni - Bucuresti, iar cand am ajuns acasa temperatura raportata era de 74 grade si nu dadea semne ca ar vrea sa urce mai mult.

Mi se pare ca e o valoare cam mica. Nu cred ca cele -3 grade de afara nu au lasat temperatura motorului sa creasca la 90.

Link to comment
Share on other sites

Am facut astazi acest test. Am condus timp de o ora Bucuresti - Otopeni - Bucuresti, iar cand am ajuns acasa temperatura raportata era de 74 grade si nu dadea semne ca ar vrea sa urce mai mult.

Mi se pare ca e o valoare cam mica. Nu cred ca cele -3 grade de afara nu au lasat temperatura motorului sa creasca la 90.

 

Sunt de acrod cu tine, unul din termostate ramane deschis...sau ambele. Dar oricum, si dupa ce le schimbi, nu vei sesiza o scadere semnificativa a consumului. Vorbesc din propria experienta. Problema ta vine din alta parte, deci mai studiaza...

Link to comment
Share on other sites

Am facut astazi acest test. Am condus timp de o ora Bucuresti - Otopeni - Bucuresti, iar cand am ajuns acasa temperatura raportata era de 74 grade si nu dadea semne ca ar vrea sa urce mai mult.

Mi se pare ca e o valoare cam mica. Nu cred ca cele -3 grade de afara nu au lasat temperatura motorului sa creasca la 90.

Schimba termostatele, are 7 ani masina , daca nu au fost schimbate deloc schimba-le pe amandoua,cu debitmetrul cred ca te-ai convins ca si acela trebuie schimbat, acestea influenteza consumul, din cauza debitmetrului poate sa iti traga masina prost. Debitmetrul daca este strica influenteaza destul de mult consumul

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Schimba termostatele, are 7 ani masina , daca nu au fost schimbate deloc schimba-le pe amandoua,cu debitmetrul cred ca te-ai convins ca si acela trebuie schimbat, acestea influenteza consumul, din cauza debitmetrului poate sa iti traga masina prost. Debitmetrul daca este strica influenteaza destul de mult consumul

 

Voi schimba termostatele si voi reveni cu feedback.

 

Referitor la debitmetru, inca nu i-am facut o diagnoza ca sa fiu sigur. Crezi ca as putea merge la sigur cu schimbatul lui?

 

Am rasfoit cateva forumuri din UK, iar pe langa debitmetru oamenii mai pomeneau si vacuum pipes (2 la numar). O avea legatura cu problema data?

Link to comment
Share on other sites

Voi schimba termostatele si voi reveni cu feedback.

 

Referitor la debitmetru, inca nu i-am facut o diagnoza ca sa fiu sigur. Crezi ca as putea merge la sigur cu schimbatul lui?

 

Am rasfoit cateva forumuri din UK, iar pe langa debitmetru oamenii mai pomeneau si vacuum pipes (2 la numar). O avea legatura cu problema data?

 

 

Nu stiu ce sa iti zic, incearca si la un service bun, trebuie sa ii dai de cap.Eu banuiesc debitmetrul, stiu sigur ca acesta influenteaza consumul si felul in care trage masina, el masoara debitul de aer, daca da valori aiurea iti dai seama ca e nasol.

Dute la un service bun, asa este cel mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa iti zic, incearca si la un service bun, trebuie sa ii dai de cap.Eu banuiesc debitmetrul, stiu sigur ca acesta influenteaza consumul si felul in care trage masina, el masoara debitul de aer, daca da valori aiurea iti dai seama ca e nasol.

Dute la un service bun, asa este cel mai bine.

 

Am fost la Dormag pentru diagnoza. Masina avea vreo 3 erori legate de debitmetru, gen Intake Air Temperature sensor, etc... Intr-adevar pare a fi dus.

 

Un domn (patronul probabil) de la Dormag mi-a recomandat sa schimb si convertorul de presiune + electrovalva. Clienti de-ai lor care au mai avut probleme de acest gen au schimbat si aceste doua piese.

Voi ce stiti sau ce experienta aveti cu piesele astea?

Link to comment
Share on other sites

Am fost la Dormag pentru diagnoza. Masina avea vreo 3 erori legate de debitmetru, gen Intake Air Temperature sensor, etc... Intr-adevar pare a fi dus.

 

Un domn (patronul probabil) de la Dormag mi-a recomandat sa schimb si convertorul de presiune + electrovalva. Clienti de-ai lor care au mai avut probleme de acest gen au schimbat si aceste doua piese.

Voi ce stiti sau ce experienta aveti cu piesele astea?

 

 

Schimba debitmetrul si mai vezi dupa cum se comporta.

 

Am uitat sa precizez, in primul rand verifica toate furtunasele de vacum sa nu fie vreunul spart.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat ieri termostatele iar temperatura motorului a revenit la parametri normali, 90 grade. Si in habitaclu se incalzeste mai repede dupa aceasta schimbare. In plus imi apare la diagnoza eroare legata de pompa auxiliara de apa.

Inteleg ca daca o voi inlocui:

- se va incalzi in habitaclu mai repede

- voi beneficia de functia REST

- se va pastra o temperatura constanta si nu una variabila functie de RPM

 

Va rog sa ma corectati daca gresesc.

 

Referitor la problema cu pierderea de putere:

Am schimbat debitmetrul+electrovalva+convertorul de presiune (ultimele 2 se afla sub galeria de admisie). Rezultatul este spectaculos, parca-i alta masina. Acul de la turometru este foarte ascultator.

(furtunasele de vacuum erau ok).

 

Tot ieri la service am remarcat aceeasi problema descrisa aici http://www.bmwclub.ro/forums/topic/117776-furtun-turbina-intercooler-n47-si-problema-dpf/.

Voi schimba acel o-ring si sper ca nu voi mai simti uneori acea pierdere de presiune.

 

Multumesc frumos pentru sfaturi, au fost de real folos.

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu problema cu pompa auxiliara de apa si am vorbit la reprezentanta bmw si mi-au spus ca pot sa o las asa linistit. Acuma tu faci cum crezi dar pompa respectiva costa in jur de 1200-1400 ron.

E maxim 600 - 700 lei daca o cumperi de la cine trebuie. Chiar si la reprezentanta nu ar trebui sa fie mai mult de 800-900 lei.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si oring-urile de pe furtunele Intercooler-Turbina si Intercooler-EGR.

 

Masina merge in general bine, zic in general deoarece cateodata cand e la turatii mici, se tureaza greu, dupa care intra turbina si atunci trage bine.

Topicurile despre aceste simptome duc catre actuatorul turbo defect. Mentionez ca nu se aude niciun tacanit la turbina & Co.

 

Voi ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.