Jump to content

BMW Winter Fahrer Training


Romulus

Recommended Posts

(continuare)

 

Instructorul a trecut pe la fiecare maÂşinĂŁ Âşi ne-a explicat practic ceea ce ni se explicase deja teoretic, relativ, la aranjarea scaunului Âşi a volanului.

 

Pe scurt... Primul lucru se regleazã ºezutul pentru ÎnãlÞime. Cât mai sus posibil astfel Încãt sã vezi cât mai bine drumul, cu condiÞia ca capul ºoferului sã fie cu cel puÞin 10 cm (un pumn) mai jos de tavan.

 

Apoi se regleazã faÞã-spate ºezutul, astfel Încât femurul ºi tibia sã formeze un unghi de 20-30 de grade. De ce? Pentru ca În cazul unui accident sã nu se distrugã pelvisul ºi pentru a putea Împinge cu forÞã pedalele pãnã la capãt. Nu conteazã volanul la acest reglaj.

 

Apoi, se trece la reglarea poziÞiei faÞã de volan. Reglajele, În funcÞie de fiecare constituÞie se fac din volan ºi spãtarul saunului. CondiÞia este ca omoplaÞii sã fie În permanentã lipiÞi de scaun ºi atunci când mâinile sunt În poziÞia de 9 ºi 3 antebraÞul sã formeze un unghi de 20-30 de grade faÞã de braÞ, pentru a putea roti optim ºi eficient volanul. Spãtarul nu trebuie sã fie prea lãsat pe spate. Nu trebuie sã poti indrepta mainile din cot cand acestea Þin volanul În poziÞia 9 ºi 3.

 

Miºcarea volanului trebuie sã Împingã corpul În scaun, când se vireazã, acest lucru fiind foarte important. Ca urmare, mâna din exteriorul virajului va Împinge volanul spre viraj, nu invers (nu mâna din interiorul virajului trage volanul). Dacã volanul se trage, corpul se scoate din scaun, dacã volanul se Împinge, corpul este impins În scaun.

 

Contactul perfect cu scaunul este un deziderat foarte important.

 

Apoi s-au reglat tetierele, astfel Încât aceasta sã fie În dreptul capului ºi sã nu fie decât 3-5 cm spaÞiu liber Între cap ºi tetierã.

 

Am oprit maºinile ºi ni s-a explicat ce exerciÞiu vom face. Un slalom simplu de acomodare cu maºinile. Cu electronica cuplatã. Asta a mers uºor ºi repede. S-a urmãrit cu stricteÞe mânuirea volanului În condiÞii optime În viraje. Adicã mâinile tot timpul În poziÞia 9 ºi 3, iar la curbe, mâna din interiorul curbei rãmâne pe loc când ajunge În partea de jos. Dacã e nevoie, aceasta va urca pe volan deasupra, desprinsã de volan, pentru a continua miºcarea. S-a insistat mult pe acest aspect ºi s-a dovedit a fi foarte important.

 

Apoi am trecut la un exerciÞiu de frânare, inainte de a lovi un obstacol. Vitezã progresivã de 40, 50 ºi respectiv 60 km/h cu observarea creºterii substanÞiale a distanÞei de frânare.

 

Frânarea cu ABS, pedala apãsatã cu putere ºi Þinutã aºa pânã la oprirea completã.

 

Apoi, a urmat un exerciĂžiu de pornire de pe loc cu diferite setĂŁri.

 

- DSC on

- DTC on, DSC restricted

- DSC off

- viteza 1 cu sau fãrã ajutorul frânei de mânã

- viteza 2 cu sau fãrã ajutorul frânei de mânã

 

Aici, trebuie sã admit, cã a fost o noutate. N-am ºtiut cã poþi folosi frâna de mânã pentru a pleca de pe loc ºi pentru a accelera mult mai progresiv ºi fãrã a brusca roþile la plecare. Într-un cuvânt un fel de DTC manual.

 

Apoi am fĂŁcut liniuĂže cu cei din grupa de germanĂŁ, fiecare folosind setarea care i s-a pĂŁrut mai rapidĂŁ sau potrivitĂŁ pentru stilul de condus.

 

(va urma)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

NU, incredibil dar nimic major. Eu m-am mirat ca ne lasa sa conducem pe Gletscherstrasse fara nici un fel de explicatii, dar ma gandeam ca instructorul va regla viteza, astfel incat sa nu patim nimic. Dar instructorul in X5, mergea cu o viteza ca eu in 330i abia ma tineam dupa el. Celelalte masini au ramas mult in urma. In stanga era prapastie si in dreapta stanca. Fara nici un parapet de protectie, probabil pentru a putea impinge mai usor in prapastie muntii de zapada, nu stiu. Mi-a fost realmente frica. Gheata si zapada pe jos si ceva material antiderapant. Aluneca binisor si ritmul pe serpentine era 50-70 km/h... O experienta unica.

 

Pe parcursul off-road de a doua zi, eram trei X5 si doua X3. 8 oameni plus instructorul in primul X5. Eu eram in al doilea X5 la volan. Pe o panta abrupta, instructorul n-a putut urca si a lasat masina in jos. A mai facut o incercare nereusita si apoi a spus sa dam cu totii cu spatele sa aiba loc sa ia avant.

 

Eu am dat cu spatele, dar din pacate e greu de inteles care e peretele de zapada si care e drumul, toate fiind albe. Ca urmare m-am infipt cu partea stanga in malul de zapada inalt de 1-1,5 m. Si acolo am ramas. La fel si X3-ul din spatele meu, pe partea dreapta. Ca urmare instructorul m-a tras cu X5-ul afara si apoi eu am scos X3-ul apoi a incercat sa urce din nou si a reusit.

 

Cand l-am vazut reusind, i-am spus ca eu n-am sa urc. Dar am urcat. Cu acceleratia la podea. Ni s-a indicat sa dezactivam DSC. Masina se comporta ca o bucata de sapun, impinsa din spate pe o panta. Adica are tendinta sa zboare din mal in mal. Greu de stapanit, dar drifturile controlate din ziua anterioara au aratat ca am invatat ceva.

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

...am vĂŁzut ĂŽn carne Âşi oase Âşi noul seria 3 coupe-cabrio...

187652[/snapback]

 

Toate ca toate, dar cu asta chiar ca m-ai scos din pepeni. :blink: Daca era si Montego Blue, te pun pe ignore, pe cuvantul meu.

 

Intrebare: Toata viata mea am auzit ca mainile trebuie tinute la 2 si 10. Acum aud pentru prima oara de faza cu 3 si 9. :) ?

Link to comment
Share on other sites

Ora trei si ora noua. Adica 3 si un sfert. :blink: Degetul mare trebuie sa faca click in locul destinat lui. Degetul mare joaca un rol important pentru ca mana desprinsa de volan, "face click" acolo si revine odata cu volanul.

187670[/snapback]

 

Deci mainile la 3 si 9, degetele mari la 2 si 10. Cam asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Pai cand am facut eu scoala de soferi m-au avertizat ca te pica la proba de condus daca nu tii ambele maini pe volan si neaparat la ora 2 si ora 10. De asemenea, la orice film american te uiti, vei auzi expresia "two and ten". Practic, instructorii BMW sustin ca mainile trebuie tinute mai jos, chiar pe diametrul orizontal al volanului. Mi se pare o noutate fata de ceea ce stiam eu, de-aia intrebam.
Link to comment
Share on other sites

Mainile trebuie tinute acolo unde degetul mare "face click" pe volan. Adica degetul mare culca pe spita volanului. In cazul BMW asta inseamna ora 3 si ora 9. Din fericire, instructorii BMW n-au vazut Dacii la fata, ca probabil daca o faceau se faceau soferi de TIR.

 

Si in filmele americane eroul principal supravietuieste multor lucruri care ar omora si o furnica...

Link to comment
Share on other sites

interesant. :blink: . erati raspunzatori daca faceati ceva masinilor ? ati semnat ceva in sensul asta ? sau nu raspundeati de ex daca loveati vreun spoiler sau ceva de gen. eu stiam de ora 3 si ora 9. asa iei cel mai usor virajele.daca tii o mana la ora 10 in stanga si ora 2 in dreapta o sa ai nevoie de mult mai multe ridicari ale mainilor de pe volan pt a parcurge un viraj . nu prea am inteles unghiurile de care zici. 30 gr e prea putin. sau era 150gr dar ai interpretat unghiul ramas din 180.
Link to comment
Share on other sites

Making Yourself "Ready"

 

Pull the headrest up until it is even with the back of your head at eye level. This device is very important in helping prevent whiplash injury, in the event of an accident.

 

Adjust the steering wheel so that the 12 o'clock would be approximately at shoulder level. Place both arms straight out over the steering wheel, the bend in your wrist should be directly over the top of the steering wheel. While your wrists are in this position, it is important to make sure that your shoulder blades are touching the seat back. This is quite important since in the event of an emergency it will allow you to push gently against the wheel pressing yourself back into the seat. This will allow your hands and arms to steer the wheel allowing for smooth wheel control. Many people panic and pull themselves into the steering wheel causing an abrupt movement in steering, which can result in loss of control.

 

Your hands now can be brought down to the 9 and 3 position on the steering wheel. This is the position that will allow the largest steering wheel rotation. The back of your hands should be facing you allowing you to push gently on the wheel. Remember to keep your thumbs pointed straight up while resting them against the steering wheel. In the event of frontal impact it is possible that you dislocate your thumbs since there will be such a violent and sudden weight transfer forward. If your vehicle's airbags are deployed it will also force your thumbs backwards. I don't know about you, but I kind of grew attached to my thumbs.

 

Let's take a look at our feet positioning and the pedals. Your left foot should be placed on the fake pedal or (floor board) all the way to the left of the pedal, unless using the clutch, of course. Your left foot should be pressed against the floorboard allowing your hips to stay wedged into the seat. For set up purpose only places your right foot under the brake pedal so it is against the floor. Do not drive with your right foot in this position it is only for measurement purpose. If you can reach the floor under the brake pedal, you will then if need be, be able to use 100% of your brakes.After measuring the correct amount of legroom, place your heel at a comfortable pivoting point between the brake pedal and the gas pedal. Your right foot should control these two pedals. For maximum brake control your right knee and big toe should be in a straight line over the brake pedal. OK, we are ready to go but please don't forget to check the mirror and buckle up.

 

De aici.

 

E destul de interesanta chestia asta cu 30*, insa mie mi se pare cam prea mic unghiul. Pentru a ma simti in siguranta (adica mai aproape de volan), eu indoi genunchii undeva la 45*-60* fata de orizontala. :blink:

post-1921-1170361973_thumb.jpg

post-1921-1170361982_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu e bine nici foarte aproape de volan , e periculos in caz de accident. iti spargi capul in airbag. Romulus: nu am inteles cum e cu plecarea cu frana de mana de pe loc. nu am inteles cum se face .ca o plecare din rampa cu frana de mana sau tragi frana de mana mai putin ? cum ?
Link to comment
Share on other sites

nu e bine nici foarte aproape de volan , e periculos in caz de accident. iti spargi capul in airbag. Romulus: nu am inteles cum e cu plecarea cu frana de mana de pe loc. nu am inteles cum se face .ca o plecare din rampa cu frana de mana sau tragi frana de mana mai putin ? cum ?

188428[/snapback]

 

up

Link to comment
Share on other sites

ms dar pe mine ma interesa cum s-a descurcat cu limba..eu engleza stiu destul de bine dar sper ca nu l-a luat termeni prea grei :blink:

189327[/snapback]

 

Nici o problema. Eu deja m-am inscris la BMW Perfection Training cu Z4 M Coupe pe Zandvoort, dar cred ca-l voi muta la Spa-Francorchamps.

 

O sa deschid un topic si pe tema asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Si pentru ca ma pregatesc pentru urmatorul training de iarna (da, abia in februarie) si pentru ca am vazut ultimul episod din Top Gear cu Stelvio Pass, am vrut sa va arat unde am facut trainingul precedent:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highe...ads_in_the_Alps

 

Noi am fost pe Ötztal Glacier Road.

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.